arcam av8 houden en toch HD af kunnen spelen?

Started by alfredhamstra, February 2, 2010, 20:27:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alfredhamstra

hoi, op een engelse site kwam ik iemand tegen die zijn av8 zou willen vervangen door een av9 of av888
een antwoord hierop was de volgende:
I'd buy a Sony BDP-s5000ES blu-ray player and keep my AV8. Its analog section shines and will allow you to play the new surround codecs through its analog outs and you won't miss playing sound over HDMI.

betekent dit dat ik inderdaad mijn av8 kan houden en toch hd-audio codecs kan afspelen?
hoe zit dat precies?

ik heb nu een playstation 3 als HD medium...

alvast bedankt

alfred
Piega 7.1 (4x S3 sat, 2x P4XL en P4C), Pioneer Plasma, Playstation3 en ARCAM AV8 processor en P7 versterker

Jeroen de Waal

Je hebt een BD-speler nodig met een 5.1/7.1 analoge uitgang.
Die kan je vervolgens op je AV8 analoog aansluiten.
De PS3 verstuurd HD-signalen alleen maar via HDMI en heeft geen analoge uitgang, dus daar kan je AV8 niet mee overweg.


Jeroen.

Valkyrie

 :withstupid:, ik gebruik een AV9 met een Pioneer LX71. Je hebt dan wel een hoop kabels nodig! ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

alfredhamstra

dank voor jullie antwoorden, verhaal is me nu duidelijk
ik zal de markt even aftasten, de goedkopere sony s760 lijkt me wel wat (testwinnaar what-hifi)
mooi dat ik 5000 euro voor een AV888 uit kan sparen, heb trouwens begrepen dat het geen dikke stalen kast meer is en geen THX aan boord heeft, ik houd mijn av8 maar

groeten
Piega 7.1 (4x S3 sat, 2x P4XL en P4C), Pioneer Plasma, Playstation3 en ARCAM AV8 processor en P7 versterker

mradem

Ik maak op dezelfde manier gebruik ervan. Alleen met een Rotel rsp1098 ipv jouw arcam. Het whathifi moet je ook niet al te zwaar wegen hoor. Dat is ook een geval van "wie betaalt what hifi het meest" ;D.
Ik zou persoonlijk wat meer geld aan de speler uitgeven. Dat past ook beter in verhouding met je mooie arcam pre :P. Je zou eens moeten kijken naar de Oppo 83 en Cambridge 650 spelers. Is genoeg info over te vinden op dit forum.

Automaat

Ik vind de AV8 111 keer mooier om te zien dan de AV888. Over een vergelijk in kwaliteit kan ik niet oordelen.
Klinkt de AV8 je nog als muziek in de oren, nog voldoende inputs? Dan doen wat al boven staat: een BR-speler met analoge uitgangen kopen.
Ik koop in een andere klasse dan jij maar ik vind de standaard Oppo geweldig klinken op mijn AVR350.
Een kleine tip: van elk apparaat is de manual wel op internet te vinden. Lees de manual eerst voordat je koopt, misschien lees je iets over een beperking wat met je huidige setup wat lastiger op te lossen is.
In mijn geval wat het de plaatsing van de subwoofer: bij een Oppo kan je die in de setup niet verder weg plaatsen dan de grootste afstand van een frontspeaker. Dus de sub moest een andere plaats krijgen.
En zoals je al hebt kunnen lezen: een Oppo heeft een fixed crossover op 80 Hz. Bij mij geen probleem, in de AVR350 staat deze ook op 80 Hz.
Reading the HTForum is learning every day!!

bmateijsen

THX is een label waarvoor betaald moet worden ;). Verder denk ik dat je digitaal via HDMI doorsturen een enorm voordeel heeft voor surround. 2-kanaals is de AV888 wat mij betreft in direct stand zelfs weer een tikkeltje beter dan de AV8/ AV9.

Quote from: alfredhamstra on February  3, 2010, 12:42:46
dank voor jullie antwoorden, verhaal is me nu duidelijk
ik zal de markt even aftasten, de goedkopere sony s760 lijkt me wel wat (testwinnaar what-hifi)
mooi dat ik 5000 euro voor een AV888 uit kan sparen, heb trouwens begrepen dat het geen dikke stalen kast meer is en geen THX aan boord heeft, ik houd mijn av8 maar

groeten


JCL

Quote from: Automaat on February 13, 2010, 16:18:26
Ik vind de AV8 111 keer mooier om te zien dan de AV888. Over een vergelijk in kwaliteit kan ik niet oordelen.
Klinkt de AV8 je nog als muziek in de oren, nog voldoende inputs? Dan doen wat al boven staat: een BR-speler met analoge uitgangen kopen.
Ik koop in een andere klasse dan jij maar ik vind de standaard Oppo geweldig klinken op mijn AVR350.
Een kleine tip: van elk apparaat is de manual wel op internet te vinden. Lees de manual eerst voordat je koopt, misschien lees je iets over een beperking wat met je huidige setup wat lastiger op te lossen is.
In mijn geval wat het de plaatsing van de subwoofer: bij een Oppo kan je die in de setup niet verder weg plaatsen dan de grootste afstand van een frontspeaker. Dus de sub moest een andere plaats krijgen.
En zoals je al hebt kunnen lezen: een Oppo heeft een fixed crossover op 80 Hz. Bij mij geen probleem, in de AVR350 staat deze ook op 80 Hz.

Bass-management schijnt sowieso een probleem te zijn met het analoog aansluiten van BD speler, vraag BE maar eens ;)

mradem

Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Ik heb weinig problemen..