Chrome op een Mac

Started by wil, January 30, 2010, 15:03:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Ik heb vandaag uit nieuwsgierigheid Chrome op mijn mac gezet. Het wordt zo geroemd vanwege zijn snelheid. Maar op dit forum krijg ik met de zoekfunctie allerlei versnipperde ervaringen over Chrome. Misschien kan iedereen zijn pro/contra ervaringen van Chrome voor Mac hier kwijt.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Bolle

Heb Chrome gebruikt, prettig werken en erg snel, maar een van de weinige applicaties op de Mac die regelmatig crashte. Firefox lijkt langzamer, dus nu uiteindelijk maar gewoon Safari aan het gebruiken.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Koen K

Ik heb diverse browsers geprobeerd op de Mac, maar ik kom uiteindelijk altijd weer terug bij Opera. Retesnel, stabiel en met veel instelbare functies. Chrome vind ik wat dat betreft wat karig uitgerust. Firefox kun je ook wel optuigen om dezelfde functies als Opera te krijgen, maar dan gaat het heel erg veel geheugen gebruiken en is het m.i. nog steeds niet zo mooi geïntegreerd.

CloggySpete

Heb gebruikt:

Safari: werkt het best
Firefox: vreet wel heel erg veel geheugen
Opera: kon er niet echt aan wennen
Chrome: crashte regelmatig, vrat ook geheugen.

garmtz

Grappig, Chrome is bij mij echt nog nooit gecrasht... Firefox is de enige browser waarmee ik Joomla kan gebruiken (zeer waarschijnlijk vanwege een bug in Joomla)... ;)

JeKa

Quote from: CloggySpete on February 26, 2010, 15:45:34
Heb gebruikt:

Safari: werkt het best
Firefox: vreet wel heel erg veel geheugen
Opera: kon er niet echt aan wennen
Chrome: crashte regelmatig, vrat ook geheugen.

Is ook mijn ervaring, al wordt Chrome wel steeds beter en zal ik deze binnenkort eens een nieuwe kans geven.

mikekiwi

Quote from: garmtz on February 26, 2010, 15:54:03
Grappig, Chrome is bij mij echt nog nooit gecrasht... Firefox is de enige browser waarmee ik Joomla kan gebruiken (zeer waarschijnlijk vanwege een bug in Joomla)... ;)

Second that (het Joomla-deel).

Variant alhier:

Firefox is de enige browser waarmee ik HTForum kan gebruiken (zeer waarschijnlijk vanwege een bug in ....???....)... ;)

Opera kan ik ook maar niet aan wennen; Safari werkt op zich heul fijn, maar heeft wat nukken met vooral HTForum bij mij.

Chrome gebruik ik wel op mijn Windows netbook (veel netto ruimte over voor de websites zelf) , maar zie geen meerwaarde op mijn iMac om Chrome te gebruiken anders dan voor het testen van browsercompatibiliteit met websites die ik heb gefabriekt...

CloggySpete

Ik vermoed dat deze pagina volzit met flash content. Op het moment dat ik een reactie wil geven, slaat de fan van de macbook aan en die gaat pas weer uit als ik weer zit te lezen. Typen (of in ieder geval hoe de tekst op het scherm verschijnt is ook erg langzaam, het is net alsof mijn moeder met een vinger aan het tikken is.

theflo

Veel chrome is altijd goed!

esre

Quote from: CloggySpete on February 28, 2010, 00:40:02
Ik vermoed dat deze pagina volzit met flash content. Op het moment dat ik een reactie wil geven, slaat de fan van de macbook aan en die gaat pas weer uit als ik weer zit te lezen. Typen (of in ieder geval hoe de tekst op het scherm verschijnt is ook erg langzaam, het is net alsof mijn moeder met een vinger aan het tikken is.


Clicktoflash installeren en klaar is Kees en ja je hebt gelijk er staat veel Flash op deze site.

http://rentzsch.github.com/clicktoflash/

Miracle.

#10
Ik gebruik Chrome al sinds het bestaat, met een Micro$choft Windhoos PC, maar wil nooit meer iets anders.
Voor mij is het de eerste browser die (tot nu toe) nog nooit vast gelopen is, de snelste van alle browsers die ik gebruikt heb, en voor mij de meest overzichtelijke van allen.


P.S. Op een MAC heb ik er geen ervaring mee. De MAC die ik hier in huis heb gehad (zo'n 3 jaar geleden) was na 4 dagen alweer vervangen door een Micro$choft PC. Voor mij geen MAC.
Zelfs een PC met Linux werkt beter en makkelijker dan een MAC voor mij.

Dirk666

Chrome is wel snel maar de flash applicatie crasht om de haverklap!
Sites met veel flash werkten gewoon langzaam, scrolen etc. ging ineens een factor 10 langzamer  :yawnee:

Ik ben nu dus weer overgestapt naar Firefox, werk snel genoeg en stabiel...
Goedgelovigheid is altijd een gevolg van onkunde.
www.breem.nl