"Speakers zijn accessoires" ??

Started by tummeke, January 30, 2010, 13:07:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tummeke

Zojuist een discussie gehad met een Media-Markt medewerker betreffende het volgende:
(tsjah, normaal bestel ik er liever niet, maar ze waren de enige winkel welke mijn keuze speakers had staan)

Momenteel hebben ze daar de 19% BTW kortingsactie, waarbij je korting krijgt op de volgende zaken:
QuoteDeze actie is geldig op de productgroepen: TV, Computer, Witgoed, Huishoudelijk, HiFi, MP3, Telecom, Navigatie, Foto, Video, Beauty & Wellness.

Uitgezonderd daarvan zijn:
QuoteUitgezonderd van deze actie zijn:
Entertainmentproducten: Muziek & Film, Games, Games Hardware, Computeraccessoires en Accessoires.

Tevens zijn uitgezonderd:
TV: Philips 9000 serie, Samsung 7000 serie, Samsung 8000 serie, Samsung 850 serie, Sharp XS serie, Panasonic NeoPDP modellen.
Hifi: Bose
Witgoed: Liebherr


De medewerker in kwestie beweerde dat de speakers welke ik besteld heb (Mordaunt short 902i's) hiervoor niet in aanmerking komen, omdat ze onder accessoires vallen en niet onder HiFi.. Op zich snap ik die redenatie, maar ik vraag me af hoe dat in werkelijkheid bepaald is?
Ik lees bijvoorbeeld bij B&W "View the complete range of hi-fi speaker systems", wat er toch op duidt dat het HiFi betreft...

Dus:
Zou een set speakers in dit geval onder HiFi moeten vallen, of onder accessoires?


botsen


Nahpets

Quote from: tummeke on January 30, 2010, 13:07:07
Zojuist een discussie gehad met een Media-Markt medewerker betreffende het volgende:
(tsjah, normaal bestel ik er liever niet, maar ze waren de enige winkel welke mijn keuze speakers had staan)

Momenteel hebben ze daar de 19% BTW kortingsactie, waarbij je korting krijgt op de volgende zaken:
Uitgezonderd daarvan zijn:

De medewerker in kwestie beweerde dat de speakers welke ik besteld heb (Mordaunt short 902i's) hiervoor niet in aanmerking komen, omdat ze onder accessoires vallen en niet onder HiFi.. Op zich snap ik die redenatie, maar ik vraag me af hoe dat in werkelijkheid bepaald is?
Ik lees bijvoorbeeld bij B&W "View the complete range of hi-fi speaker systems", wat er toch op duidt dat het HiFi betreft...

Dus:
Zou een set speakers in dit geval onder HiFi moeten vallen, of onder accessoires?



Medewerker om zijn oren slaan met hun eigen (flash-)filmpje waarin zeer duidelijk een setje luidsprekers (B&W Nautilus look-a-likes) langskomt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Vincent P

Lijkt mij geen discussie waard, het is gewoon hi-fi....
Denon, B&W, Philips, Ixos

tummeke

Quote from: Nahpets on January 30, 2010, 13:16:00
Medewerker om zijn oren slaan met hun eigen (flash-)filmpje waarin zeer duidelijk een setje luidsprekers (B&W Nautilus look-a-likes) langskomt.
:o  Die kende ik nog niet! Eens kijken of ik dat filmpje kan vinden..

Lijkt me in ieder geval snel beslist deze kwestie :) Wordt 19% BTW terugclaimen dus. Bedankt voor de reacties!

Nahpets

Filmpje start automatisch als je naar hun site gaat.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

wil

Quote from: tummeke on January 30, 2010, 13:07:07
Zojuist een discussie gehad met een Media-Markt medewerker betreffende het volgende:
(tsjah, normaal bestel ik er liever niet, maar ze waren de enige winkel welke mijn keuze speakers had staan)

Momenteel hebben ze daar de 19% BTW kortingsactie, waarbij je korting krijgt op de volgende zaken:
Uitgezonderd daarvan zijn:

De medewerker in kwestie beweerde dat de speakers welke ik besteld heb (Mordaunt short 902i's) hiervoor niet in aanmerking komen, omdat ze onder accessoires vallen en niet onder HiFi.. Op zich snap ik die redenatie, maar ik vraag me af hoe dat in werkelijkheid bepaald is?
Ik lees bijvoorbeeld bij B&W "View the complete range of hi-fi speaker systems", wat er toch op duidt dat het HiFi betreft...

Dus:
Zou een set speakers in dit geval onder HiFi moeten vallen, of onder accessoires?


Ik snap die redenatie helemaal niet. Ik zou eerst vragen of ik zijn baas mag spreken en als ik dan niet heeeeeel netjes behandeld wordt en excuses krijg dat hier een vergissing in het spel is zou ik in het bijzijn van veel publiek luidruchtig stennis maken en er nooooooooit meer terug komen.

Overigens zou het mij niet overkomen want ik mijd de MediaMarkt als de pest  :angel:.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

tummeke

Quote from: Nahpets on January 30, 2010, 13:23:01
Filmpje start automatisch als je naar hun site gaat.

Ik zag het inderdaad inmiddels.. Lijkt mij ook een duidelijke zaak. Meerdere speakers daarin te vinden.

tummeke

Quote from: wil on January 30, 2010, 13:31:14
Ik snap die redenatie helemaal niet. Ik zou eerst vragen of ik zijn baas mag spreken en als ik dan niet heeeeeel netjes behandeld wordt en excuses krijg dat hier een vergissing in het spel is zou ik in het bijzijn van veel publiek luidruchtig stennis maken en er nooooooooit meer terug komen.

Overigens zou het mij niet overkomen want ik mijd de MediaMarkt als de pest  :angel:.

wil

Tsjah, ik kom er liever ook niet meer om ook maar enige hardware te kopen, aangezien ze vaak nog duur zijn ook.. Maar in dit geval waren ze de enige hier in de buurt die de speakers konden leveren nog :( Waar ik inmiddels ook alweer 2 weken op wacht, maar dat terzijde...

Robbert54

duidelijk hifi! bij de mediamarkt kramen ze helaas wel vaker onzin uit. zal er geen klaagtopic van maken, maar een streep terug naar de winkel en btw terug vragen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tummeke

Quote from: The Vampire on January 30, 2010, 14:07:15
duidelijk hifi! bij de mediamarkt kramen ze helaas wel vaker onzin uit. zal er geen klaagtopic van maken, maar een streep terug naar de winkel en btw terug vragen

Tsjah, toen de vorige verkoper vraagtekens in zijn ogen kreeg toen ik begon over de kleur van de versterker waar ze toen op aangesloten waren, wist ik al genoeg natuurlijk... Het enige wat hij kon vertellen was dat dit toch zeker wel het topmodel van Pioneer was  :-X Gelukkig wist ik al dat ik ze wilde kopen toen, maar voor meer moet je inderdaad niet bij ze komen...

Dirk

als je het over de klankkleur had gehad van die versterker, ipv over de kleur (zwart, dat zie je zelf toch ? ;D) , dan had ie misschien een verdiende veeg uit de pan gekregen via deze weg.
Duidelijke vragen stellen is het halve werk  ;), maar ook een vak apart...merk ook ik in m'n (weinige) contact met bepaalde klanten.

(nee, ik werk niet in een audio/HT zaak  :P)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vinnie411

ik zou ook naar zijn chef gaan en dan niet alleen die 19% terug willen maar als goedmakertje nog eens 6% mooie 25% totaal moet wel te doen zijn.
gewoon beetje stemverheffing doet wonderen.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.