Gevraagd advies 5.1 speaker set.

Started by Martin vd Donk, August 25, 2003, 19:39:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Martin vd Donk

Hoi,

Ik heb een kamer van ca 4x4 meter vol met audio en computer spullen. Nu wil ik op een toch goed manier van mijn dvd verzameling (merendeel populaire muziek) genieten. De speakers kunnen dus niet te groot zijn vanwege het ruimte gebrek.

Welke speakers tot ca € 1500,- raad je mij aan? Ik hou van een sprankelent zuiver klankbeeld (dus niet wollig en kaboemkaboem).

Graag jou advies.

Martin
Martin vd Donk

Kingpin

Infinity misschien, maar dit ligt ook aan je combinatie van versterker/cd/dvd-speler die je gebruikt.
Gewoon de hele handle meenemen en luisteren bij een goede hifi-zaak
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

suyver

Het helpt als je verteld welke receiver & DVD/CD spelers je nu gebruikt. Is die 1500 euro per speaker of voor alle samen? Als het per speaker is, zou je aan B&W Nautilus 805's kunnen denken. Als het voor alles samen is, zou je aan KEF eitjes kunnen denken. Natuurlijk geldt hier: ga zelf luisteren.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Richi

Heb zelf gisteren voor een vriend een KEF 2005.2 set aangeschaft voor 1250 Euro. Wat een geluid voor het geld zeg! Ik kan met niet voorstellen dat er voor hetzelfde geld nog iets beters te koop is. In combinatie met zijn NAD L70 receiver klinkt het in zijn kamer (ook 4x4) echt fantastisch. Zowel in stereo als in surround: gedoseerd, muzikaal, zuiver, strak, kortom een heerlijke set.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a