probleem Kef IQ3

Started by ACQUA, January 28, 2010, 16:38:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Ik heb een probleem met 1 van mijn IQ3's.  Af en toe valt het geluid weg, een licht tikje tegen de conus verhelpt dit maar is niet echt leuk.  Is het nog de moeite waard om hiernaar te laten kijken?

Ik heb de luidspreker al op een andere versterker geprobeerd, zelfs links en rechts omgewisseld maar het blijft.  Het is dus geen fout aan de versterker.

Iemand raad?  :-[

Koen

LittleNinja

Koen, als ik het zo lees gaat het om een los zittend kabeltje of iets in die geest..

Indien er geen garantie meer op zit, zou je kunnen kijken of je hem voorzichtig open kunt maken om dit te onderzoeken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ACQUA

Quote from: LittleNinja on January 28, 2010, 16:58:39
Koen, als ik het zo lees gaat het om een los zittend kabeltje of iets in die geest..

Indien er geen garantie meer op zit, zou je kunnen kijken of je hem voorzichtig open kunt maken om dit te onderzoeken.

Heb alles al gecontroleerd, geen enkele losse connectie.  Tenzij bij het filter maar daar geraak ik met men grote handen niet aan  :-\  ochja dan blijven we zo wel spelen totdat er budget is voor iets anders.

Koen

ACQUA

raar, ik heb alle instellingen op de receiver nog eens overlopen en hij stond ingesteld op 6Ohm.  Nu omgeschakeld naar 8Ohm en tot nu toe geen problemen meer.  De Kef's kunnen normaal ook 6Ohm aan, iemand hier een verklaring voor?  Klinkt overigens ook beter zo ipv 6Ohm.

Koen

LittleNinja

Eerlijk gezegd niet. Maar wel fijn dat het werkt! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"