knubbescoop 5.1.4

Started by knubbe, January 27, 2010, 15:03:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Laat ik ook mijn set hier maar is showen :) Momenteel woon ik als student zijnde nog bij mijn ouders maar daar komt binnenkort verandering in.

Altijd al redelijke interesse in audio gehad maar het begon beetje serieus (nadruk op beetje) met de Logitech z-680. Was toen in mijn ogen een superset! In ieder geval voor het geld. Met een Dell 2407 scherm erbij kon ik aardig film kijken!
Vervolgens overgeschakeld naar een dual 2407 setup zodat ik nog wat anders kon doen tijdens het film kijken :P Niet echt weggelegd een dual monitor setup voor me dus heb ze beiden weg gedaan en maar een Dell 3007wfp gekocht. Echt een super scherm ! Ideaal om te multitasken en ook goed voor een filmpje!

Ging langzaam kijken voor een speaker upgrade en kwam uit bij de B&W685 met een marantz SR4001. Prima set bij het dell scherm.
Als TV had ik nog steeds een 37cm CRT :D Met het virus een beetje te pakken die maar eens weggedaan en een 42" Panasonic plasma gekocht.
Speakers gingen van de Dell naar de Panasonic waarna de Dell puur voor desktopwerk gebruikt werd. In de loop der tijd is de SR4001 weggedaan en is er een SR7500 voor terug gekomen. Miste vlug HDMI dus die ook weggedaan en een SR6001 gekocht die er tot op heden nog steeds staat.
Volgende upgrade waren weer de speakers. Deze keer de 683 aangeschaft zodat de 685 naar achteren kon.

Consoles zijn blijkbaar niet aan mij besteed. Heb een wii, 360 (2x) en een PS3 gehad en het enigste wat werd gebruikt was de PS3 voor BD's. Ook nog een HDDVD speler gehad die vlug weg is gegaan met de komst van de PS3. PS3 is ondertussen ook weg en wacht geduldig op de Cambridge Audio 650BD. Heb nog een Samsumg BD speler zodat ik me niet hoef te vervelen.

Dan nog de subwoofer, daarvoor had ik al meer dan een jaar de Adire DPL12 en PR15 voor liggen maar nog nooit aan de bouw begonnen. Uiteindelijk maar een keer een Hypex DS4.0 gekocht en aan de bouw begonnen. Zoals je op de foto's kan zien is ie eigenlijk nog niet af maar ik vind hem zo ook wel wat hebben.

Nu is het geduldig wachten op de spullen van Cambridge Audio (650R+BD) en dan zal ik snel nieuwe foto's plaatsen!
Hieronder een chronologisch fotoverslag van het verleden :P



26-06-2007

05-11-2007

18-11-2008

09-04-2009
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#1
Hieronder een paar kleine upgrades van de laatste tijd:

Sub op Subdude (Krijtverf, altijd handig voor mn tentamen data!)


Monster Sub kabel opgepimpt :)


W&M LS-03 speakerkabel, flink wat knustelwerk maar dan heb je ook wat! 2xBi-amp, 1xBi-wire


Pluggen voor mn bestelde Lapp kabel.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Leuke set dit :)

En weer een Marantz + B&W combi  ;D

knubbe

#3
Quote from: WickedGame on January 27, 2010, 15:11:23
Leuke set dit :)

En weer een Marantz + B&W combi  ;D

Nog een week of 2 denk ik :P Dan is mn CA hopelijk binnen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Quote from: knubbe on January 27, 2010, 15:12:47
Nog eek week of 2 denk ik :P Dan is mn CA hopelijk binnen!

Heb ik ook over nagedacht, maar voorlopig blijf ik nog even bij Marantz. Wil uberhaupt de stap naar Blu-Ray nog niet wagen. Qua actie heb je er wel goed aan gedaan want was een scherpe prijs die combinatie.

knubbe

Quote from: WickedGame on January 27, 2010, 15:15:13
Heb ik ook over nagedacht, maar voorlopig blijf ik nog even bij Marantz. Wil uberhaupt de stap naar Blu-Ray nog niet wagen. Qua actie heb je er wel goed aan gedaan want was een scherpe prijs die combinatie.

Wat is je reden om nog niet over te gaan naar Blu-Ray? Ondanks dat het hier op forum natuurlijk een doorslaand succes lijkt is dat bij de gemiddelde consument nog bij lange na niet. Tijdje geleden een college gehad van iemand van Philips die de CD speler mee had ontwikkeld e.d. die vertelde dat BD nog altijd geen succes was en dat het nog maar de vraag was of dat wel echt zou gebeuren!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

celerontje

De gemiddelde consument weigert zelfs om hun TV goed af te stellen, dus zei verdienen dan ook geen Blu-ray! :devil:
Grootste gevaar van een kleine markt is dat het het aanbod niet bevordert! :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

WickedGame

Quote from: knubbe on January 27, 2010, 15:18:21
Wat is je reden om nog niet over te gaan naar Blu-Ray? Ondanks dat het hier op forum natuurlijk een doorslaand succes lijkt is dat bij de gemiddelde consument nog bij lange na niet. Tijdje geleden een college gehad van iemand van Philips die de CD speler mee had ontwikkeld e.d. die vertelde dat BD nog altijd geen succes was en dat het nog maar de vraag was of dat wel echt zou gebeuren!

Enerzijds omdat ik nog met een Marantz SR7500 draait die dus niet geschikt is voor HD Audio. Dus zou ik naar een Blu-Ray speler moeten gaan met een perfecte instelling op het gebied van audio en bass management. En daar heb ik tot op heden nog weinig goede dingen over gehoord. Als er een speler is die dit perfect doet dan wil ik dat wel graag weten uiteraard. Heb wel een Blu-Ray op de shortlist staan en dat is de UD8004 van Marantz, maar gezien de prijs wacht ik nog wel rustig. Heb totaal geen haast.

Quote from: celerontje on January 27, 2010, 15:22:58
De gemiddelde consument weigert zelfs om hun TV goed af te stellen, dus zei verdienen dan ook geen Blu-ray! :devil:
Grootste gevaar van een kleine markt is dat het het aanbod niet bevordert! :(

;D

celerontje

Je kan ook gewoon rustig aan beginnen met een goedkoop spelertje die je via S/PDIF aansluit. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

knubbe

hmmm upgradedilemma's !

Twijfel tussen de HTM61 en de HTM62 als center speaker, scheelt toch 150-200euro en vind het mn achterspeakers al zo nutteloos. Luister voornamelijk muziek namelijk.
Ben ook een beetje aan het twijfelen voor een nieuwe TV en wel de Samsung 50B850, echt een prachtig scherm qua uiterlijk, met 3cm dik. Maar binnenkort (hopelijk) een verhuizing in de planning dus misschien dat eerst maar afwachten.
Volgende week begint weer een drukke periode op school dus denk dat ik maar eens rustig aan doe.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Center speaker gebruik ik alleen met films. Met muziek staat die nooit aan, ook mijn achter speakers staan met muziek niet aan. Dus gewoon puur stereo.

De meerwaarde van Center is alleen dus bij films. Je geeft zelf al aan dat je achterspeakers ook al niet veel aan staan, dan zal het met een center net zo zijn. Het is overigens een dilemma waarmee veel mensen mee worstelen die veel stereo luisteren. Ik zelf heb precies hetzelfde, de 803D's staan continu te spelen en de HTM en de 805S alleen een keertje bij Film. Maar ja de film beleving wil ik altijd hebben, en dat is met 5.1 nu eenmaal beter dan met 2.1 of 3.1.

Fijne hobby hebben we toch he  ;D

knubbe

Zo, even een berichtje dat de upgradeplannen totaal, maar dan ook echt totaal, veranderd zijn.

De CA650R & BD heb ik gecancelled. Kort op zoek gegaan naar vervanging en als eerst de keuze gemaakt voor ewn Emotiva XPA-5 waar ik mooi nog net mee kon doen met de powerbuy. Zoektocht naar een pre/pro was lastiger. Wachten op Emotiva of iets anders? Iets anders was vaak nogaal veel duurder (AV8003 vind ik echt prachtig maar €€) Toen een tip van iemand van het forum dat er nog een paar Onkyo 886's te koop stonden. Meteen besteld en ga hem morgen of overmorgen ophalen. Vervolgs staan mn B&Ws te koop want een forum genoot komt zaterdag zijn XTZ 5.0 afleveren (topservice!!) De XPA komt als het
goed is woensdag dus dan is de set compleet en zal ik wat foto's maken.

Alleen een BD speler.. daar weet ik nog niet helemaal wat ik mee aanmoet. Vooral omdat ik mijn twijfels heb in beeld en geluidsverschillen op mijn set en HDMI aangesloten. Heb nu nog een Samsung 1400 liggen als opvang. Misschien weer een PS3 of misschien een oppo. Of misschien maar een rustig aan doen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Madhouse

Hoe heb je die sub kabel gepimpt? Ik heb de zelfde, dus ben wel ff benieuwd  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

knubbe

Quote from: Madhouse on February 18, 2010, 19:35:05
Hoe heb je die sub kabel gepimpt? Ik heb de zelfde, dus ben wel ff benieuwd  ;)

De paarse connector heb ik blank geschuurd met schuurpapier 1200 (is maar klein laagje coating) Stickertje met Monster eraf gehaald, en met zwarte stift ingekleurd :P
En verder gewoon een sleeve om de kabel heen gedaan ! (daarvoor dus 1 connector los moeten halen)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Madhouse

Quote from: knubbe on February 19, 2010, 02:24:14
De paarse connector heb ik blank geschuurd met schuurpapier 1200 (is maar klein laagje coating) Stickertje met Monster eraf gehaald, en met zwarte stift ingekleurd :P
En verder gewoon een sleeve om de kabel heen gedaan ! (daarvoor dus 1 connector los moeten halen)

Daar ging het me dus om. Thnx voor je uitleg!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

knubbe

#15
Heb even heel mijn set omgegooid. B&W set vervangen voor XTZ en mn marantz receiver vervangen door losse voor- eindversterking. PS3 vervangen door Pio BD speler.

Kijk- en luisterpositie


Kastje dicht


Kastje open


Achterkant Emotiva (voor kan het kastje niet meer open omdat de front ervoor staat)


Stekkerblok


Front+sub


Specs:

pre/pro: Onkyo PR-SC 886
eindversterker: Emotiva XPA-5
bluray: Pioneer BDP-51FD
fronts: XTZ 99.38
rears: XTZ 99.26
center: XTZ 99.25
koptel: Sennheiser HD650
tv: Panasonic 42PX80E
mp3: Airport Express + iPhone
kabels: W&M HDMI + LS, Emotiva RCA, Lapp powercable + Oyaide
sub: Hypex DS4.0 & Adire DPL12+PR15
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

hoekie

netjes hoor!

waar heb je die stoelen vandaan ?

knubbe

Quote from: hoekie on February 24, 2010, 11:12:53
netjes hoor!

waar heb je die stoelen vandaan ?

Stoelen zijn van Vitra, welteverstaan de Amoebe :) Te verkrijgen bij elke Vitra dealer, tis wel Vitra, dus je betaald er wel voor :D
Hoop snel uit huis te gaan zodat ik wat meer ruimte heb om alles op te stellen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

hoekie

oeps, ik dacht ff paar stoelen voor d'r bij.... 1000 euro p/s  :sadlike: :confused: :-\

knubbe

Quote from: hoekie on February 24, 2010, 11:24:27
oeps, ik dacht ff paar stoelen voor d'r bij.... 1000 euro p/s  :sadlike: :confused: :-\

Tja, voor 'd'r bij' is het wel wat prijzig ja :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DVDGuy

Quote from: mikeske on February 24, 2010, 16:30:26
Feli met de xtz's  8)

Zien er mooi uit, maar ik heb ze nog steeds niet kunnen beluisteren  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

mikeske

Quote from: DVDGuy on February 24, 2010, 16:36:58
Zien er mooi uit, maar ik heb ze nog steeds niet kunnen beluisteren  8)

kom gewoon eens langs  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

MLCinema

Dat zijn veel wijzigingen geweest in korte tijd. Speakers zien er strak uit. En die stoelen die hebben wel iets. Hoe bevalt de Pioneer Blu Ray ten opzichte van je PS3? Maakt hier echt een enorm verschil.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com