knubbescoop 5.1.4

Started by knubbe, January 27, 2010, 15:03:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

knubbe

Quote from: mikeske on February 24, 2010, 16:30:26
Feli met de xtz's  8)

thanks :)
Quote from: Kamidioblitz on February 24, 2010, 16:47:53
Dat zijn veel wijzigingen geweest in korte tijd. Speakers zien er strak uit. En die stoelen die hebben wel iets. Hoe bevalt de Pioneer Blu Ray ten opzichte van je PS3? Maakt hier echt een enorm verschil.
Inderdaad :) Vrijdag de Onkyo gehaald, zaterdag de XTZ's, maandag de Emotiva en dinsdag de pio :)
Pio bevalt me prima ! Heb hem wel dus pas een goede dag :P tov een samsung die ik ook had issie iig stukken beter ! Tov de PS3 kan ik niks zeggen over het geluid maar de beeldkwaliteit lijkt iets rustiger om naar te kijken. Verder gamede ik nooit op de PS3 dus dan is een standalone BD speler sowieso veel fijner imo.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Jack-uit-Boz

Gefeliciteerd met de XTZ set! Je was me net voor om ze te kopen  :(
Ben heel erg benieuwd hoe ze klinken...

Roger Black

Dikke upgrade!!!!  :inlove:

Hoe klinken de XTZ's?

Xander32

#28
Goed bezig joh, prachtige set zo!

Wel een heel andere sound lijkt mij: van een Marantz-B&W(warm & warm) combi naar een Onkyo / Emotiva-XTZ (fris en neutraal) combi.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

clockwork

Prachtige opstelling zo! en goede keuzes gemaakt!  ;)

Handige opstelling met die kasten. Kun je lekker gemakkelijk bij de bekabeling.

Ben benieuwd naar je ervaringen en de combi met de speakers.


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

knubbe

#30
Quote from: Xander32 on February 25, 2010, 19:59:34
Goed bezig joh, prachtige set zo!

Wel een heel andere sound lijkt mij: van een Marantz-B&W(warm & warm) combi naar een Onkyo / Emotiva-XTZ (fris en neutraal) combi.


Sander.

Inderdaad, en het bevalt me prima ! Denk dat dit me toch duidelijk beter ligt.
De XTZ's klinken meer dan prima ! Groot bereik en de ribbon tweeter valt me ook niet tegen. Enige wat ik nog voor elkaar moet krijgen is bij het verhogen van het volume dat alles in verhouding harder gaat. Heb nu het idee dat het laag/mid wat achter blijft en het hoge meer naar voren komt. Hierdoor wordt het hoog wat te hoog. Lijkt me gewoon een kwestie van instellen. Alle apparatuur is nieuw dus er zit nog een hoop tijd/winst in het finetunen van heel de set.

Een nadeel van de Onkyo is wel de 2e HDMI out.. Zit nu steeds met een beamer in me hoofd ! :D
Quote from: clockwork on February 25, 2010, 20:04:39
Prachtige opstelling zo! en goede keuzes gemaakt!  ;)

Handige opstelling met die kasten. Kun je lekker gemakkelijk bij de bekabeling.

Ben benieuwd naar je ervaringen en de combi met de speakers.




De kast heeft normaal trouwens wel achterwanden :) De middelste had een kabeldoorvoor naar buiten. Heb alle achterwanden maar verwijderd omdat zowel de Emotiva als de Onkyo het niet halen qua diepte om nog fatsoenlijk erin te passen. En inderdaad met de kabels is dit eigenlijk ideaal !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Klein updateje;

De Airport Express die i.s.m. me server de muziek verzorgt gaan plaats maken voor een AppleTV met 160GB. Ondanks dat mn huidige server een paar TB aan opslagruimte heeft is de AppleTV voldoende voor mn iTunes. Bediening blijft natuurlijk met mn iPhone. De Express gaat de kast in om de verbinding met mn printers in stand te houden (hangen nu dus aan de server). Ook mn Airport Extreme zal plaats maken voor een Time Capsule die de backupfunctie van mn server overneemt. Het is nog niet binnen maar ik ga er
blij mee zijn, eindelijk van die server af!

Binnenkort de foto's!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

tiptop

Hoi Knubbe,

Mooie set heb je zo zeg 8)

Gave sub ook. 8)

Komen er ook recente foto's met de Emotiva erop?

Wat zijn je bevindingen met de Emotiva in je set?

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

knubbe

Quote from: tiptop on March  5, 2010, 18:15:56
Hoi Knubbe,

Mooie set heb je zo zeg 8)

Gave sub ook. 8)

Komen er ook recente foto's met de Emotiva erop?

Wat zijn je bevindingen met de Emotiva in je set?



Dankje :D

De laatste foto's zijn vrij recent en daar staat dus ook de Emotiva's achterkant bij :) Omdat er een speaker voor staat kan het kastje voor niet open, mooi plekje dus voor de emotiva gezien ik daar verder niet bij hoef te zijn.
Hij bevalt overigens prima ! Moet zeggen dat ik met deze set geen enkel vergelijk heb. De Emo, Onkyo en XTZ's zijn in hetzelfde weekend aangeschaft dus heb alleen vergelijk met mn B&W 683's icm Marantz 6001. En dit is duidelijk een stap hoger!

Ik zal morgen weer nieuwe foto's maken omdat dan mijn AppleTV & TimeCapsule binnen komen, even kijken of ik meteen de Emotiva erbij kan schieten!

Als upgrade van mn standaard iPod doppies heb ik nu een Klipsch X10 besteld ! De Sennheiser is niks op een iPod en gezien ik +- 5uur per dag naar dat ding luister maar eens fatsoenlijke aangeschaft :D Hopelijk ook morgen binnen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Spijkie

Hallo Knubbe,

Mooie set heb je ! Ook ik speel met de XTZ 99.38 en jouw "probleem" bij luidere volumes kan je deels aanpassen door het filter met die pennetjes. Hoe heb je dit nu ingeregeld?

Je bent goed bezig met upgraden zeg!

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

tiptop

Quote from: knubbe on March  6, 2010, 01:54:11
Dankje :D

De laatste foto's zijn vrij recent en daar staat dus ook de Emotiva's achterkant bij :) Omdat er een speaker voor staat kan het kastje voor niet open, mooi plekje dus voor de emotiva gezien ik daar verder niet bij hoef te zijn.
Hij bevalt overigens prima ! Moet zeggen dat ik met deze set geen enkel vergelijk heb. De Emo, Onkyo en XTZ's zijn in hetzelfde weekend aangeschaft dus heb alleen vergelijk met mn B&W 683's icm Marantz 6001. En dit is duidelijk een stap hoger!

Ik zal morgen weer nieuwe foto's maken omdat dan mijn AppleTV & TimeCapsule binnen komen, even kijken of ik meteen de Emotiva erbij kan schieten!

Als upgrade van mn standaard iPod doppies heb ik nu een Klipsch X10 besteld ! De Sennheiser is niks op een iPod en gezien ik +- 5uur per dag naar dat ding luister maar eens fatsoenlijke aangeschaft :D Hopelijk ook morgen binnen!

Vind je Sennheiser niks? Ik heb al jaren de XT250 en die bevalt echt heel goed! ben benieuwd wat je van de Klipsch vindt :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

knubbe

Quote from: tiptop on March  6, 2010, 10:26:59
Vind je Sennheiser niks? Ik heb al jaren de XT250 en die bevalt echt heel goed! ben benieuwd wat je van de Klipsch vindt :)

Begrijp me niet verkeerd, ben super tevreden over mn sennheiser. Alleen op een ipod zonder amp is het niks, bovendien is de HD650 niet echt praktisch om elke dag mee te nemen vandaar de Klipsch.

Spijkie, bedankt voor je tip! Heb eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad, kan ik deze tijdens het luisteren switchen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Spijkie

Ja kan gewoon tijdens het luisteren, ikzelf heb ze eerst een tijd in de neutrale stand gehouden om de speakers eerst in te laten spelen. Daarna ben ik gaan experimenteren met de baspoorten en die pennetjes. Wel leuk om te doen maar zeer tijdrovend :D

Veel plezier ermee en je zult zeker verschillen horen.

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

CoSo

Quote from: knubbe on March  6, 2010, 01:54:11

Ik zal morgen weer nieuwe foto's maken omdat dan mijn AppleTV & TimeCapsule binnen komen, even kijken of ik meteen de Emotiva erbij kan schieten!

Kom maar op het is binnen.  ;D

tiptop

Quote from: knubbe on March  6, 2010, 10:47:32
Begrijp me niet verkeerd, ben super tevreden over mn sennheiser. Alleen op een ipod zonder amp is het niks, bovendien is de HD650 niet echt praktisch om elke dag mee te nemen vandaar de Klipsch.

Spijkie, bedankt voor je tip! Heb eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad, kan ik deze tijdens het luisteren switchen?
;D
Ohh ja, een HD650 is idd niet geschikt voor een Ipod. Het zelfde als een paar B&W's 800 aansluiten op een goedkoop 20 watt versterkertje. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

knubbe

Mn set weer drastisch omgegooid. XTZ speakers weg, Onkyo 886 weg, Emotiva XPA5 weg en sub weg.

Aangeschaft is een B&W N805set, een BK XXLS400, Nordost Flatline kabel. Nu nog een geschikte stereoversterker en nieuwe foto's!!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

bmateijsen

Quote from: knubbe on May 17, 2010, 11:07:46
Mn set weer drastisch omgegooid. XTZ speakers weg, Onkyo 886 weg, Emotiva XPA5 weg en sub weg.

Aangeschaft is een B&W N805set, een BK XXLS400, Nordost Flatline kabel. Nu nog een geschikte stereoversterker en nieuwe foto's!!

Ik vind Lyngdorf met een 805 altijd fraai.

Groet,

Bjorn

mikeske

Ben benieuwd hoe het er nu uitziet  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Mario D

Quote from: knubbe on May 17, 2010, 11:07:46
Mn set weer drastisch omgegooid. XTZ speakers weg, Onkyo 886 weg, Emotiva XPA5 weg en sub weg.

Aangeschaft is een B&W N805set, een BK XXLS400, Nordost Flatline kabel. Nu nog een geschikte stereoversterker en nieuwe foto's!!

Word een mooie set hoor.  :worship:

mtissink

En wat gaan de nieuwe ontwikkelingen allemaal worden?
Komt er nog wat voor terug of gaat het afbouwende?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

knubbe

Quote from: mtissink on September 21, 2011, 10:43:12
En wat gaan de nieuwe ontwikkelingen allemaal worden?
Komt er nog wat voor terug of gaat het afbouwende?

Excuus, deze reactie nooit gezien :)

Helaas is alles afbouwende ;( Heb nu nog slechts een setje Boston Accoustics A25 op een XTZ A100D3.
Wel veel wijzer geworden van alle aanschaffen van de laatste jaren. Als ik 'later' een stereo set of HT set wil aanschaffen, weet ik goed wat ik wel en niet wil! Helaas heb ik nu de ruimte niet voor een HT en daarom heb ik alles maar op een laag pitje gezet om zo budget vrij te krijgen voor andere hobby's.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

En weer eens een massive update !

In de laatste post was ik van de B&W N805 overgestapt naar de Accoustics A25.
Vervolgens besloten om maar alles weg te doen om zo te kunnen sparen voor de 805Di.
Daarom maar een B&W Zeppelin gekocht om toch te kunnen luisteren.

Dat was helaas niet zo'n succes. De Zeppelin is niet echt bepaald geschikt om naar te luisteren :D
Dussss weer op zoek naar iets anders ! Liep een mooie set CM7's tegen het lijf die ik al ooit eerder op het oog had.
Aangeschaft en meteen weer een XTZ A100D3 gekocht, dit maal een zwarte.
Was erg tevreden over mn grijze dus ik dacht die zwarte zal ook wel goed zijn ;)

De set bestaat nu dus uit:
speakers: B&W CM7
amp: XTZ A100D3
sub: DIY (Lab12+XTZ 500W ICEpower)
bekabeling: vdHul & QED
bronnen: Pioneer BD speler, AppleTV 1 160gb, AppleTV3

En als het goed is binnenkort ook een Pro-Ject Debut III draaitafel !
Verslag van de bouw van de subwoofer: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71372.0

Al met al is het toch weer een behoorlijke set geworden maar iig 1 waar ik mee uit de voeten kan :D





-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Je kan niet anders zie ik...maar dat je op deze manier nu het optimale uit je speakers weet te halen ? Nee.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Quote from: chansig on April 11, 2012, 15:50:25
Je kan niet anders zie ik...maar dat je op deze manier nu het optimale uit je speakers weet te halen ? Nee.

Gr Hans

Inderdaad, helaas. Ik heb gewoon weinig ruimte hier.
Als ik straks afgestudeerd ben en fulltime werk gaan we wel op zoek naar een betere plek :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase