vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Je kan mij veel wijs maken, maarre ...

:)

Quote from: VANZOMERENG on March 25, 2015, 18:24:21
Maar jij heb gouden oortjes en ik niet... en dat ervaar ik zelf als een voordeel  :P

bij mij klinkt alles hetzelfde    :bigsmile:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#126
Quote from: YamahaRXV on March 22, 2015, 16:30:49
Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen betreffende de Pioneer N70A, temeer omdat ik hem zelf ook nu enkele dagen heb staan  :D

De bediening via de Pioneer control app is fijn en probleemloos hé  ;)

De App van Pioneer werkt voldoende en prima voor mij maar af en toe, lijkt het net of de verbinding ff is onderbroken
en valt bij de keuze v/d muziekbestanden het beeld ff weg en lijkt de Pioneer Controller, zich zelf weer op te starten.

Vergelijk met de Duet van logitech is lastig omdat ik deze altijd via de Logitech-controller heb bedient.
Logitech had wel wat meer geavanceerde zoekfuncties in je muziekbibliotheek en betere randomplay-functies,
waarbij je aan kon geven, in welke genres er geshuffled moest worden.

Mocht ik zaken over het hoofd zien ?  ..... tips zijn welkom

Bij de Pioneer heb ik per ongeluk, 1 nummer in de favourieten gezet en ik heb nog niet gevonden,
hoe ik deze kan verwijderen  :unsure:

Lijkt allemaal wat dramatischer als het is en werkt voor mij voldoende... maar dit moet anno 2015 beter kunnen ?

Verder heb ik bij de N70-A een qubuz abbo gekregen maar ik weet niet hoe ik deze via de Pioneer aan de praat krijg
met als vereiste:  1. niet draadloos  en 2. via mijn QNap-Nas   (dus niet mijn computer via Usb aan de Pioneer)

Heeft er al iemand Spotity draaien via de Pioneer N70A (of N50A), dit schijnt beter geintrigeerd te zijn
en staat Spotify reeds als keuzemogelijkheid ("source") in het display van de Pioneer-streamer vermeld
en in het menu van de PioneerControllerApp.

T.z.t. wil ik ook aan de spotify en ook hier, NIET draadloos en zonder een computer via Usb aan de Pioneer|
te hoeven verbinden.    Heeft iemand hier al ervaringen mee en tips hoe dit snel te realiseren is.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#127
M.b.t. de geluidskwaliteit v/d Pioneer

Hier kom ik nog op terug,  de laatste tijd, teveel de focus gelegd op de bediening v/h apparaat,
de werking v/d AppController en de 25-miljoen muziekfiles van Qubuz die ik allemaal nog wil beluisteren  ;D.
Dit vooralsnog via mijn laptop, waarop Qubuz draait en twee actieve Yamaha desktopspeakertjes.

Niettemin, kan ik nu al verklappen, dat geluidskwaliteit met grote HOOFDLETTERS
geschreven moet worden en dit met het inspelen alleen nog maar beter wordt   :hehe:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

De hoge verwachtingen worden waar gemaakt lijkt het. Top.
Vergelijkbare bevindingen lees ik van een andere bezitter.


Gaat de N70 in geluidtechnisch opzicht, duidelijk verder dan de Squeezebox met externe dac welke jij hiervoor had?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: VANZOMERENG on March 29, 2015, 10:23:05
De App van Pioneer werkt voldoende en prima voor mij maar af en toe, lijkt het net of de verbinding ff is onderbroken
en valt bij de keuze v/d muziekbestanden het beeld ff weg en lijkt de Pioneer Controller, zich zelf weer op te starten.

Bovenstaande problemen heb ik tot op heden gelukkig nog niet mogen ervaren. Als ik dit zo lees dan heb ik sterk het idee dat er mogelijk wat ''haperingen'' in je netwerkverbinding tussen tablet en router/modem aanwezig zijn.
Heb zelf totaal geen klagen over de Pioneer Control App, werkt eigenlijk feilloos en vooral lekker snel en overzichtelijk.
Wel heb ik een paar keer ''drop-outs'' gehad die er voor zorgden dat er een enkele seconde geen geluidsweergave was.
Nader experimenteren met het ''Lock Range Adjust'' menu in ''options''  leerde mij dat het ervaren probleem hier in schuilde.
Deze functie biedt mogelijkheden om het dig. signaal van de dac te locken op verschillende niveau,s. Hierbij kan je kiezen uit 7 verschillende instellingen waarbij range 1 t/m 3 de ''expert'' instellingen zijn en waarbij de SQ hoorbaar het beste zijn, maar erg gevoelig zijn voor verschillende type muziekdata (waarbij de resolutie verschillend is). Met deze instellingen zijn overigens mooie klankmatige verschillen waar te nemen.

Zie ook onderstaande post van een engels audioforum waar al driftig gecommuniceerd wordt over de kwaliteiten van de N70 A  ;)

'' For those interested I have the DAC lock range set to 3, the default setting is 7.

SQ is better when the range is tighter. I also find that selecting 32bit with the slow filter gives best all-round sound quality or rather musicality in my system.

This option draws one into the music. The direct setting which should theoretically provide best SQ, sound slightly bare bones''

It would appear that we have a revolution on our hands in terms of value for money. These latest NETWORK players are simply outstanding. I think Bryston with their digital player were on the money from day one. I have not listened to the Bryston yet, but if it's notably better than the Pioneer, then I would say that CD is truly dead, or is it!

The N-70 is still improving with about 300 hours on it now.


Quote from: VANZOMERENG on March 29, 2015, 10:23:05
Vergelijk met de Duet van logitech is lastig omdat ik deze altijd via de Logitech-controller heb bedient.
Logitech had wel wat meer geavanceerde zoekfuncties in je muziekbibliotheek en betere randomplay-functies,
waarbij je aan kon geven, in welke genres er geshuffled moest worden.

Mwah, misschien iets uitgebreider, maar persoonlijk mis ik eerlijk gezegd geen functies hoor...
Waar ik mij wel aan erger is dat er een aantal albums niet worden weergeven met de daarbij horende coverart, maar mogelijk komt dat door wat verkeerde instellingen in Minim Server ?


Quote from: VANZOMERENG on March 29, 2015, 10:23:05
Bij de Pioneer heb ik per ongeluk, 1 nummer in de favourieten gezet en ik heb nog niet gevonden,
hoe ik deze kan verwijderen  :unsure:

In de Pioneer Control App menu set up van usb dac, music server, internetradio, spotify, favorites > aanklikken > lijst van opgeslagen favorites aanklikken (de 4 verticaal geplaatste streepjes naast de ''return'' functie onderaan) > dan langdurig de opgeslagen en te verwijderen ''favorite'' zender, album, of track aangeklikt houden totdat je een icoontje met daarin weergegeven ''favorite'' op het scherm ziet verschijnen en deze vervolgens aanklikken. De betreffende opgeslagen zender, album, of track is dan verwijderd uit de favorite lijst  :thumbs-up:

Met Qobuz en Spotify via de N70A heb ik nog geen ervaring. Qobuz zou ik best nog wel werkend willen krijgen op de N70A, maar heb mij daar nog niet in verdiept. Spotify hoeft voor mij niet met die veredelde mp3 bestanden, dan luister ik liever naar een aantal favoriete muziekzenders zoals bijv. Audiogrooves (ambient/deep house) wat overigens zeer goed klinkt via de N70A. Vind internetradio via de N70A opvallend beter klinken dan via de SBT...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Iedereen hier een gezond, gelukkig en muzikaal 2016 toegewenst
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Voor jullie ook al het goede G.J.  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#132
Bij deze een update van mijn set
De Marantz versterker PM11S2 is verkocht en hiervoor is in de plaats gekomen een Rotel RA-1592

Mijn set bestaat uit:
1.   Versterker: Rotel RA-1592
2.   DVD-player: Denon DVD-3800BD
3.   Luidsprekers: Dynaudio Focus 260
4.   Streamer + Dac Pioneer N-70A
5.   AKG-701 koptelefoon

Verder ca. 400 CD's & ca. 60 muziek DVD's

Ik draai regelmatig de muziek-DVD's (in stereo) en alle muziek (incl. stereo-spoor v/d muziek-DVD's)
is geript in FLAC en deze stream ik vanaf mijn Synology-NAS  DS-118.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Marco66

Mooie set zo, geniet er van!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vanzomereng

#135
Pop-quiz

Kijk goed naar mijn foto's van mijn set !
Welke
1. artiest
2. nummer
3. album/dvd

werd afgespeeld tijdens het maken van deze foto  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

pameijer

Tony Joe White - You're gonna look good in blues van het album Closer to the Truth
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vanzomereng

Quote from: pameijer on April  9, 2020, 14:45:03
Tony Joe White - You're gonna look good in blues van het album Closer to the Truth

2 v/d 3 goed
- Tony Joe White - You're gonna look good in blues is GOED  :clapping:
- album Closer to the Truth is op zich een zeer fraai album maar hier  niet het juiste antwoordt

Voor de liefhebbers
Tony Joe White is behalve een zeer goede muzikant, ook een producer geweest voor vele artiesten, waaronder Tina Turner
Je zult op diverse albums van Tony Joe White (o.a Closer to the Truth) nummers tegenkomen, die door hem zelf zijn geschreven (muziek & tekst)
maar die vele kennen van Tina Turner, o.a. het nummer Steamy Windows & Undercover Agent of the Blues.

Verder heeft hij op zijn studio-albums, vele instrumenten zelf ingespeeld.  Kortom een handig baasje  ;D

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Roksan

Ik vind Closer to the Truth een heerlijk album om in de auto af te spelen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

vanzomereng

album/dvd heet:  Tony Joe White  In Concert, Ohne Filter

Het album is een kleinschalig live-optreden uit 1992 v/d Sudwestrundfunk te Stuttgart in de tv-studio "Ohne Filter"
Dit heet waarschijnlijk zo, omdat er bij de uitzendingen nauwelijks wordt na gemixt en het ook echt "LIVE" klinkt.
Deze opnames zijn later door het label Inakustik (o.a. bekend als muzieklabel van CD's en DVD en fabrikant van kabels)op DVD uitgebracht
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#140
Wat klinkt het toch geweldig hiero.....  ;D

Met name gaan de credits naar de Dynaudio's en de probleemloze opstelling v/d LS en een luisterbank die ver v/d muur staat.

Ondanks dat de Rotel qua aanschafprijs een stuk goedkoper is dan de Marantz PM11S2, totaal NIKS ingeboet aan geluidskwaliteit
met als extra bonus, dat de Rotel ook nog een uitstekende ingebouwde Dac heeft en bijna het dubbele aan power kan leveren.
Qua bouwkwaliteit, feel en touch is de Marantz m.i.z. wel wat beter maar niettemin met 5 jaar garantie op de Rotel, kan ik er ff weer tegen.

Voor mijn gevoel, heb ik in het verleden veel gewisseld van componenten maar nu ik mijn aankoopfacturen bekijk,
valt het de laatste jaren best wel mee.

- Mijn Marantz PM11S2 gekocht in 2010 dus 10 jaar met plezier mee gespeeld
- Mijn huidige DVD-speler Denon gekocht in 2011 and still going strong
- Mijn Pioneer DAC/Streamer gekocht in begin 2015 and still going strong
- Mijn huidige LS Dynaudio gekocht in begin 2013 and still going strong

Het lijkt wel of de tijd snel aan je voorbij geschoten is  ???

Die Mathaus Passion van Bach, klinkt wel zeer fraai  :wub:
(uitvoering Ton Koopman Recorded Live at the St.Joriskerk Amersfoort 22/23Maart 2005)

Als de Pasen voorbij is.... dan gewoon weer Iron Maiden "Live in Rio",
alleen jammer dat nu in Coronatijd de buren vaker thuis zijn  :(   (die houden niet van Iron Maiden)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

Quote from: VANZOMERENG on April 12, 2020, 11:42:33

Als de Pasen voorbij is.... dan gewoon weer Iron Maiden "Live in Rio",
alleen jammer dat nu in Coronatijd de buren vaker thuis zijn  :(   (die houden niet van Iron Maiden)

Wat nog niet is  kan nog wel komen  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

daffy

 ;D ja soms moet je iets gewoon vaker horen voordat je het gaat waarderen.
Dat had ik bijvoorbeeld met Rammstein..... 😁
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

vanzomereng

Quote from: Marco66 on April  9, 2020, 14:19:22
Mooie set zo, geniet er van!

Quote from: Kingpin on April  9, 2020, 14:23:39
Mooie set !

Thanks....normaliter zit ik rond deze tijd met de motor, elders in Europa maar  i.v.m. Corona nu dus extra veel binnen,
dus moet ik me maar behelpen met dit setje  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: Maximus_Aurelius on April 12, 2020, 12:14:55
Wat nog niet is  kan nog wel komen  :D

Quote from: daffy on April 12, 2020, 12:38:51
;D ja soms moet je iets gewoon vaker horen voordat je het gaat waarderen.
Dat had ik bijvoorbeeld met Rammstein..... 😁

Laten we het hopen, als ze Iron Maiden beginnen te waarderen, heb ik nog wel meer leuke verrassingen voor de buren  :laugh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

addesmo

Hoop maar dat ze het niet gaan waarderen.
Voor je het weet ben jij de klos............ ;)

Xander32

... en dan staan zo op eens de 260's te koop. Heb je iets nog mooiers op 't oog?

Quote from: VANZOMERENG on April 12, 2020, 11:42:33
Wat klinkt het toch geweldig hiero.....  ;D

Met name gaan de credits naar de Dynaudio's en de probleemloze opstelling v/d LS en een luisterbank die ver v/d muur staat.

Ondanks dat de Rotel qua aanschafprijs een stuk goedkoper is dan de Marantz PM11S2, totaal NIKS ingeboet aan geluidskwaliteit
met als extra bonus, dat de Rotel ook nog een uitstekende ingebouwde Dac heeft en bijna het dubbele aan power kan leveren.
Qua bouwkwaliteit, feel en touch is de Marantz m.i.z. wel wat beter maar niettemin met 5 jaar garantie op de Rotel, kan ik er ff weer tegen.

Voor mijn gevoel, heb ik in het verleden veel gewisseld van componenten maar nu ik mijn aankoopfacturen bekijk,
valt het de laatste jaren best wel mee.

- Mijn Marantz PM11S2 gekocht in 2010 dus 10 jaar met plezier mee gespeeld
- Mijn huidige DVD-speler Denon gekocht in 2011 and still going strong
- Mijn Pioneer DAC/Streamer gekocht in begin 2015 and still going strong
- Mijn huidige LS Dynaudio gekocht in begin 2013 and still going strong

Het lijkt wel of de tijd snel aan je voorbij geschoten is  ???

Die Mathaus Passion van Bach, klinkt wel zeer fraai  :wub:
(uitvoering Ton Koopman Recorded Live at the St.Joriskerk Amersfoort 22/23Maart 2005)

Als de Pasen voorbij is.... dan gewoon weer Iron Maiden "Live in Rio",
alleen jammer dat nu in Coronatijd de buren vaker thuis zijn  :(   (die houden niet van Iron Maiden)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Na nu al weer een tal weken vrij intensief, een diversiteit aan muziek gedraaid te hebben, meen ik toch dat mijn Rotel
(in mijn beleving en herinnering t.o.v. mijn vorige versterker Marants PM11S2)) in het laag "iets slanker" te spelen maar met iets meer contouren
en wel met dezelfde diepgang.
Verder in het algemeen een iets wat "drogere" weergave met minder "glans" in het hoog. (wellicht wat realistischer en minder gepolijst ???)

Ik heb het hier wel over zeer kleine verschillen en zeer zeker niet in termen van "beter" of "slechter"
Nu in Corona-tijd draait mijn set wel overuren.

Om mijn tijd wat beter door te komen en om (wellicht) jullie te vermaken, zit ik te denken om in mijn showcase,
jullie mee te nemen in mijn muziekcollectie, mijn muziek-interesses, muziektips en wat achtergrondverhalen.
Ome Gerrit's muziekkelder



 



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#148
Bij deze een update van mijn set.

De fantatische Dynaudio Focus 260, waar ik ca. 8 jaar zeer veel plezier aan heb beleefd,
heeft het veld moeten ruimen voor een paar B&W 702S2

Mijn set bestaat nu uit:
1.   Versterker: Rotel RA-1592
2.   DVD-player: Denon DVD-3800BD
3.   Luidsprekers: B&W 702S2
4.   Streamer + Dac Pioneer N-70A
5.   AKG-701 koptelefoon

Verder ca. 400 CD's & ca. 60 muziek DVD's

Ik draai regelmatig de muziek-DVD's (in stereo) en alle muziek (incl. stereo-spoor v/d muziek-DVD's)
is geript in FLAC en deze stream ik vanaf mijn Synology-NAS  DS-118.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#149
Zo, de speakers zijn inmiddels ingespeeld en ondertussen heb ik de metalen Bi-wire metalen bruggetjes vervangen door kabel/jumpers van Oehlbach.

Iedereen (de meesten dan....) vindt zijn eigen set altijd het zeer goed klinken en hier sluit ik me graag bij aan, het klinkt hier gewoon super  ;D

Grootste vooruitgang  t.o.v. mijn vorige zeer goede/fijne speakers de Dynaudio Focus 260, is de toegenomen ruimtelijkheid.
Er is meer sprake van een holografisch plaatje, van een soundbubbel.
Verder een ietwat toegenomen mate van detaillering van laag tot hoog en met name het middengebied klinkt zeer schoon.

Bij het lied "Cent Mille de Chansons" van Frida Boccora en de Maastrechter Staar, hoorde ik een trilling in haar stem,
die me nooit eerder is opgevallen.  Kippevelmoment
https://www.youtube.com/watch?v=Xha8kQbZ3Gk  :inlove:

Vele betichten B&W van het maken van effectboxen, slappe boomy-bas weergave, saai en al nog meer van dat onzin, vooroordelen
en generaliserende opmerkingen, waarvan ik niet snap hoe deze in de wereld komen.

T.o.v. mijn vorige speakers, klinken deze B&W 702S2  iets slanker, gaan(gevoelsmatig?) iets minder diep in het laag maar dit
komt wellicht door dat alles wat strakker klinkt en afzonderlijke stemmen/geluidsinstrumenten met iets meer contouren worden afgebeeld.

Ze klinken weliswaar wat minder warm en smooth als de Focus 260 maar het zijn zeker geen koele & analytische weergevers.
Ook deze B&W hebben een licht warm karakter en zijn voor wat mindere opname in mijn optiek voldoende vergevingsgezind.

Gelukkig ben ik gezegd met een luisterruimte en opstelling die wellicht niet perfect is maar zeker niet problematisch is
en een versterker die zeer goed match met mijn speakers.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD