vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

#100
Heden ochtend ben ik in mijn roetbak gestapt om af te reizen naar het wonderschoon gelegen Groesbeek. Iets later dan gepland, vele rijdende chicanes kwamen op mijn pad :devil:, kwam ik bij G.J. aan.

Begin dit jaar was ik nog bij G.J. om kennis te maken met zijn set en in het bijzonder met zijn toenmalige SF Liuto`s;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2344864#msg2344864


… maar nu er daar recent een switch heeft plaatsgevonden aangaande de speakers, kon ik geen `nee zeggen` tegen het aanbod van G.J. om nogmaals te komen luisteren. Zoals allicht  een ieder al weet, betreffen zijn nieuwste weergevers een set Dynaudio Focus 260. Speakers die ook op mij shortlist stonden om te beluisteren. En voor mij was het vele male gunstiger om dat bij G.J. te doen dan in een willekeurig inloopwinkel, daar ik de ruimte en de rest van zijn keten al enigszins ken vanuit mijn voorgaande bezoek. Bovendien speelt hij net als ik met Marantz componenten, hetgeen evenzeer een pré betreft.

Na een gastvrij onthaal werd ik direct naar de voor mij reeds bekende living gedirigeerd, alwaar de set op een bescheiden volume stond warm te draaien. En waar voorheen SF speakers stonden, staat nu een setje 260`s mooi te wezen. Mijn eerste kennismaking met betreffende speakers en dat viel in het geheel niet tegen; zwarte hoogglans zuilen, slank en huiskamervriendelijk met een strakke bouw en afwerking. Enig verbeterpuntje betreft het fysiek, zijn m.i. diens frontjes welke enigszins fragiel oogden.

Na een goede bak koffie mèt, werd het volume opgeschroefd en de playlist welke de gastheer de afgelopen week in overleg met mij had opgesteld (wat een top-service van G.J.!), vanaf de NAS opgestart. Het luisteren is begonnen.

Mijn ervaren daarvan zal ik hier in zo min mogelijk woorden, met steekwoorden proberen weer te geven;

* een diep laag (!) met ook de nodige slam/druk,
* een gedetailleerd en ietwat warm middengebied,
* een evenzeer gedetailleerd en zijdezacht hoog,
* een meer dan behoorlijke dynamiek,
* het geluid staat geheel los van-, en m.n. tussen de speakers, met een realistische hoogte, echter is er wat weinig diepte te bekennen in het geluidsbeeld, net zoals ik dat destijds bij de Liuto`s heb ervaren; allicht de ruimte werking ?
* het geluid bevat verder wel veel ruimte informatie (echo/galm), hetgeen veel goeds doet voor de beleving daarvan.

De set van G.J. is m.i. nu veel meer in balans dan met de Liuto`s. De Dyn`s harmoniëren vele malen beter met de ruimte en dat geeft een groot, positief verschil.

Zucht … heb ik alsnog vele woorden in gezet :lookaround:
Maar als ik mijn ervaren dan alsnog in een paar woorden probeer samen te vatten; toegankelijk, niets dat zich negatief manifesteer, niets specifiek opvallends, maar een heerlijke en gedegen set, welke op een hoog niveau muziek maakt en waarmee het uren achtereen genieten is.
En genoten heb ik!

Rest mij nog om G.J. en vriendin te bedanken voor hun gastvrijheid en gezelligheid, waarin het mij net als de voorgaande keer, aan niets ontbrak. Top :thumbs-up:!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Xander32...

Ik vond het ook zeer aangenaam en weer lekker stevig van een potje muziek genoten... ::)

M.b.t. jouw bevindingen, daar kan ik me volledig in vinden  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: Xander32 on May  9, 2013, 20:04:11
* het geluid staat geheel los van-, en m.n. tussen de speakers, met een realistische hoogte, echter is er wat weinig diepte te bekennen in het geluidsbeeld, net zoals ik dat destijds bij de Liuto`s heb ervaren; allicht de ruimte werking ?
tsja...  het enige waar nog wat winst in zit  ???
Oorzaak ligt in de noodzaak om het audio en tv-meubel tussen de speakers in te moeten plaatsen,
omdat er ook regelmatig muziek-dvd's worden beluisterd
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on May  9, 2013, 22:13:54
Xander32...

Ik vond het ook zeer aangenaam en weer lekker stevig van een potje muziek genoten... ::)

M.b.t. jouw bevindingen, daar kan ik me volledig in vinden  ;D
Hetgeen ik eigenlijk niet mag vergeten te noemen; de prestaties van de Dynaudio's in het licht van diens verkoopprijs (ruim oder de 3 mille als je de juiste wegen weet te bewandelen), zijn m.i. subliem!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Nu wordt ik ook wel benieuwd naar wat de Dyn's weten neer te zetten, zeker icm Marantz.
Ik heb een setje Dyn's even kort bij Wifimedia beluisterd en dat kon mij niet echt bekoren. Dat moet ongetwijfeld aan de ruimte gelegen hebben (geen luisterruimte), want ze worden alom geprezen dus zou ze graag eens in een mooie set en -ruimte willen horen.
Groesbeek is voor mij zeer goed te doen.
Wellicht...? :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

vanzomereng

Quote from: quattronl on May 11, 2013, 17:55:51
Nu wordt ik ook wel benieuwd naar wat de Dyn's weten neer te zetten, zeker icm Marantz.
Ik heb een setje Dyn's even kort bij Wifimedia beluisterd en dat kon mij niet echt bekoren. Dat moet ongetwijfeld aan de ruimte gelegen hebben (geen luisterruimte), want ze worden alom geprezen dus zou ze graag eens in een mooie set en -ruimte willen horen.
Groesbeek is voor mij zeer goed te doen.
Wellicht...? :D
Ik zou die VANZOMERENG gewoon ff een PM sturen, best wel "een toffe peer" en de kans dat ie zegt
dat je van harte welkom bent acht ik zeer groot  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on May 11, 2013, 19:17:14
Ik zou die VANZOMERENG gewoon ff een PM sturen, best wel "een toffe peer" en de kans dat ie zegt
dat je van harte welkom bent acht ik zeer groot  :D
... je laat ook maar iedereen toe ...


;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

:D
Gaat helemaal goed komen zo te lezen :pompom:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Bas Akkerman

Quote from: VANZOMERENG on May 11, 2013, 19:17:14
Ik zou die VANZOMERENG gewoon ff een PM sturen, best wel "een toffe peer" en de kans dat ie zegt
dat je van harte welkom bent acht ik zeer groot  :D
Kan ik beamen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

loneranger

Moet de Focus 260 niet behoorlijk van de muren afstaan?

vanzomereng

#110
De Music-Hall Dac, Squeezebox-Duet en de Marantz SA15S2 hebben het veld geruimd en hiervoor
is een Pioneer N-70A voor teruggekomen.
Dit ook om het allemaal strakker en compacter te maken middels een nieuw smaller hifi-meubel   ::)

Nadere info, luisterervaringen volgen z.s.m.

Mijn set




Mijn set bestaat uit:
1.   Versterker: Marantz PM11S2
2.   DVD-player: Denon DVD-3800BD
3.   Luidsprekers: Dynaudio Focus 260
4.   Streamer + Dac Pioneer N-70A



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Roksan

Ben heel benieuwd hoe de N70 bevalt? Heeft een zeer goede review gekregen in Stereoplay.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Xander32

Fraaie, compactebset zo G.J. :thumbs-up:.
Ook ik heb interesse in de N70, ben dan ook benieuwd naar jouw ervaringen. Specifiek ook het streamen over de N70 eigen dac, want ik zie dat je er ook nog de MH dac hebt staan.


Quote from: Roksan on March 22, 2015, 05:48:19
Ben heel benieuwd hoe de N70 bevalt? Heeft een zeer goede review gekregen in Stereoplay.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on March 22, 2015, 07:46:36
Fraaie, compactebset zo G.J. :thumbs-up:.
Ook ik heb interesse in de N70, ben dan ook benieuwd naar jouw ervaringen. Specifiek ook het streamen over de N70 eigen dac, want ik zie dat je er ook nog de MH dac hebt staan.

Robert..

De Music Hall is reeds verkocht

Ik dacht dat ik van alles nog moest instellen op de Nas maar binnen 10 seconden set-up in de Pioneer,
(plug en play) kon ik al via de remote control v/d Pioneer en het LCD-scherm op de Pioneer, al door mijn muziekbibliotheek
bladeren en af spelen en wordt op het front  v/d Pioneer full color, het hoesje afgebeeld en de diverse metadata.

Met de app (die ik nog moet downloaden) zal het straks via de tablet nog makkelijker/sneller moeten gaan.

Ik had nog wel een zeer fraaie aanbieding voor een Marantz NA11 maar de Pioneer kost toch nog een behoorlijk stuk goedkoper
en als ik de diverse (duitse) bladen mag geloven, deze zijn zeer lyrisch over de Pioneer en ook de app schijnt beter
te zijn als van Marantz.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#114
Quote from: Roksan on March 22, 2015, 05:48:19
Ben heel benieuwd hoe de N70 bevalt? Heeft een zeer goede review gekregen in Stereoplay.

Kom anders gewoon eens luisteren hier,  koffie staat klaar   :notify:
(dit geldt trouwens voor meer geinteresseerden)

Niettemin zal ik t.z.t. mijn ervaringen delen hier.
Op dit ogenblik stream ik nu met de Pioneer v/d Nas en speelt nu al nieuw uit de doos, de sterren v/d hemel.



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Via een buurforum gaat er t.z.t. mogelijk een 1 op 1 vergelijk met een NA11 volgen.

Quote from: VANZOMERENG on March 22, 2015, 09:58:46
Kom anders gewoon eens luisteren hier,  koffie staat klaar   :notify:
(dit geldt trouwens voor meer geinteresseerden)

Niettemin zal ik t.z.t. mijn ervaringen delen hier.
Op dit ogenblik stream ik nu met de Pioneer v/d Nas en speelt nu al nieuw uit de doos, de sterren v/d hemel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: VANZOMERENG on March 22, 2015, 09:58:46
Kom anders gewoon eens luisteren hier,  koffie staat klaar   :notify:
(dit geldt trouwens voor meer geinteresseerden)

Niettemin zal ik t.z.t. mijn ervaringen delen hier.
Op dit ogenblik stream ik nu met de Pioneer v/d Nas en speelt nu al nieuw uit de doos, de sterren v/d hemel.

Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen betreffende de Pioneer N70A, temeer omdat ik hem zelf ook nu enkele dagen heb staan  :D
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of je gaandeweg (en doel ik op de nodige inspeeluren) verschillen gaat waarnemen of mogelijk al hebt waargenomen.

De bediening via de Pioneer control app is fijn en probleemloos hé  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Quote from: YamahaRXV on March 22, 2015, 16:30:49
Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen betreffende de Pioneer N70A, temeer omdat ik hem zelf ook nu enkele dagen heb staan  :D
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of je gaandeweg (en doel ik op de nodige inspeeluren) verschillen gaat waarnemen of mogelijk al hebt waargenomen.

De bediening via de Pioneer control app is fijn en probleemloos hé  ;)

Heb de app maar net een 0,5 uur in gebruik en werkt vooralsnog prima qua basisfunctionaliteiten.
De rest moet ik nog uitgoochelen.   Niettemin als oud "logitech mediaservergebruiker" moet ik wel zeggen,
dat de lat wel zeer hoog ligt.   Logitech was toch echt wel zijn tijd ver vooruit !

Echter prio ligt toch echt wel eerst op geluidskwaliteit en vooralsnog speelt de Pioneer formidabel.


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

sultankat

Quote from: VANZOMERENG on March 22, 2015, 19:31:07


Echter prio ligt toch echt wel eerst op geluidskwaliteit en vooralsnog speelt de Pioneer formidabel.

Beter dan de Logitech?
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Roksan

Quote from: YamahaRXV on March 24, 2015, 18:23:24
Interessante vraag  8)

Dat lijkt me toch wel...
Ben eerder benieuwd hoe die speelt tov je Marantz cd speler
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

YamahaRXV

Quote from: Roksan on March 24, 2015, 18:35:20
Dat lijkt me toch wel...

Mijn opmerking was overigens volledig serieus bedoeld hoor omdat ik zelf ook de N70A sinds kort heb staan hier en voordien ook volop genoot van het door velen verfoeide plastic kastje  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Yep  1 v/d redenen om de Pioneer n70a aan te schaffen, was het kunnen opruimen van meerdere kleine kastjes
en met minder devices, minder kabels uit de voeten te kunnen en een mooi smal kleiner meubel te kunnen kopen.

De Logitech speelde voorheen via de externe Dac en met BOTW voeding gewoon erg goed en deed niet onder
voor de CD-speler Marantz SA15S2.   
De bediening en mogelijkheden waren subliem (zoekfuncties, random functies, playlisten, favorieten etc..)
De Squeezebox was mijn entree in de streamingwereld en heeft ruim 3 jaar lang zeer intensief zijn uurtjes gedraaid
en ik heb altijd gezegd/gedacht om dit plastic kastje t.z.t. voor een wat waardiger en moderner apparaat te vervangen.
(o.a. Hi-res bestanden etc..)

Mijn 1e aandacht ging ca. 1 jaar geleden uit naar een NA8005 van Marantz maar toen maanden later de Pioneer NA70 uitkwam,
trok deze meteen mijn belangstelling en de vele goede berichten/recensies, deden e.e.a. in een stroomversnelling belanden.
Ook gewoon eens lekker wat anders en leuk om een apparaat te hebben met een andere klanksignatuur. (t.o.v. Marantz)

Over mijn luisterervaringen kom ik later terug als ik eenmaal gewend ben aan de klank en/of het inspelen achter de rug is
en de euforie van het nieuwe tot normale proporties is gedaald.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#123
Opvallend, de SBT incl. BOTWS over de DAC van de SA15s2 LE speelt hier toch wat minder dan een schijfje vanuit die laatst genoemde.


Quote from: VANZOMERENG on March 24, 2015, 20:41:04
Yep  1 v/d redenen om de Pioneer n70a aan te schaffen, was het kunnen opruimen van meerdere kleine kastjes
en met minder devices, minder kabels uit de voeten te kunnen en een mooi smal kleiner meubel te kunnen kopen.

De Logitech speelde voorheen via de externe Dac en met BOTW voeding gewoon erg goed en deed niet onder
voor de CD-speler Marantz SA15S2.   
De bediening en mogelijkheden waren subliem (zoekfuncties, random functies, playlisten, favorieten etc..)
De Squeezebox was mijn entree in de streamingwereld en heeft ruim 3 jaar lang zeer intensief zijn uurtjes gedraaid
en ik heb altijd gezegd/gedacht om dit plastic kastje t.z.t. voor een wat waardiger en moderner apparaat te vervangen.
(o.a. Hi-res bestanden etc..)

Mijn 1e aandacht ging ca. 1 jaar geleden uit naar een NA8005 van Marantz maar toen maanden later de Pioneer NA70 uitkwam,
trok deze meteen mijn belangstelling en de vele goede berichten/recensies, deden e.e.a. in een stroomversnelling belanden.
Ook gewoon eens lekker wat anders en leuk om een apparaat te hebben met een andere klanksignatuur. (t.o.v. Marantz)

Over mijn luisterervaringen kom ik later terug als ik eenmaal gewend ben aan de klank en/of het inspelen achter de rug is
en de euforie van het nieuwe tot normale proporties is gedaald.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on March 24, 2015, 20:44:26
Opvallend, de SBT incl. BOTWS over de DAC van de SA15s2 LE speelt hier toch wat minder dan een schijfje vanuit die laatst genoemde.

Maar jij heb gouden oortjes en ik niet... en dat ervaar ik zelf als een voordeel  :P

bij mij klinkt alles hetzelfde    :bigsmile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD