vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vanzomereng

Bij nieuwe speakers hoort ook een nieuwe Avatar...

Is ie niet schattig  :hehe:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AbZ

Quote from: VANZOMERENG on April  3, 2013, 11:30:11
Bij nieuwe speakers hoort ook een nieuwe Avatar...

Is ie niet schattig  :hehe:
Wat is het verband?  Vegetarische speakers?

vanzomereng

Quote from: AbZ on April  3, 2013, 11:31:42
Wat is het verband?  Vegetarische speakers?

Er is geen direct verband, wel dat mijn Dynaudio's nu zo hard spelen ("Going Down" van G3 / Joe Satriani)
dat tijdens het eten, mijn worteltjes van het bord af vlogen en er nu nog maar 1 over is  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Als de buren er maar niet zijn, gaat het wel erg vlot met het inspelen van de Dynaudio's   :D

Dynamisch bereik v/d Focus 260 zit wel snor....

Verrek, vlieg net ook nog mijn laatste wortel v/h bord  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

lynch1979

Quote from: VANZOMERENG on April  3, 2013, 13:55:05
Als de buren er maar niet zijn, gaat het wel erg vlot met het inspelen van de Dynaudio's   :D

Dynamisch bereik v/d Focus 260 zit wel snor....

Verrek, vlieg net ook nog mijn laatste wortel v/h bord  ;D

Weer een andere avatar dan maar  :D

vanzomereng

#80
Inleiding
Wie onderstaande post van mij al heeft gelezen: "SF Liuto meets Dynaudio Focus"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131887.msg2381417#msg2381417

Weet dat ik al voorzichtig aan het rondneuzen was naar andere luidsprekers
Inmiddels weet de trouwe lezer ook, dat inmiddels de Dynaudio Focus 260, de mijne genoemd mogen worden  :inlove:

De Focussen hebben pas ca. 40 bedrijfsuren (stevige bedrijfsuren  :D ) achter de kiezen en zijn misschien nog niet helemaal "los"
maar bij deze toch al een luisterverslag, omdat ik weet dat velen hier met smart op zitten te wachten  :eh:

Dynaudio Focus 260


Luisteren
Ondanks dat de Focussen iets kleiner en ranker zijn dan mijn vorige SF-Liuto's en op bijna exact op dezelfde wijze staan
opgesteld in mijn woonkamer, heeft dit geen nadelig effect op "tot hoever in de kelder" de laagweergave doorloopt.
Het is zelf verbazingwekkend, dat voor zulke ranke speakers, het laag wordt gespecificeerd tot ca. 32Hz (in room)

De Liuto's produceerde wel wat iets meer energie in het laag maar dit komt m.i.z. volledig op conto van, dat ik met de Liuto's
op de grens balanceerde (wellicht een tikkeltje erover heen) van wat fysiek mogelijk is met deze speakers op gebied van kamergrootte en afstand tot de wanden.  De Focus 260 zijn blijkbaar nog minder kritisch qua plaatsing  en gedijen in ook nog kleinere ruimte zeer goed.

De "laagweergave" van de Liuto's klonken strakker,droger, bij de Focus 260 "wat ronder" en "soepeler", beide wel gewoon toppie.
Wat nu wel drastisch minder is geworden, zijn resonanties, niet dat ik dit altijd als hinderlijk heb ervaren (wellicht de buren wel  ;D)
en de oorzaak is m.i.z. gelegen aan, iets minder basenergie van de Focus en/of door de onder de Focussen geplaatste Souncare-spikes.

Ga je naar de wat hogere registers, dan laat de Focus je toch iets dieper in de opnames kijken.  In het midlaag (trommels) hoor je meer gelaagdheid en "slam" en is in het algemeen het aanslaan van tonen (attack) en uitsterven (decay) iets beter te volgen dan op de Liuto's.
Het grote verschil zit 'm in het midhoog, daar leverde de Liuto,s veel meer energie en verleende deze speaker wat brutaliteit wat met name
bij wat stevige muzieksoorten (o.a. rock) zijn charme had. 
Op de Liuto's "Deep Purple Live at Ahoy" afspelen, bracht echt een "live-gevoel" naar boven en aanslagen op bekkens klonk lekker "metalig"   

De Focussen laten ook bij rock geen steken vallen en echt laidback wil ik de Focussen zeer zeker niet noemen maar alles wordt wat behoudender en fijnzinniger weergeven.  De Focussen presenteren het hoog & midhoog met wat meer glans en klinkt e.e.a. minder "hard" echter zonder de muziek teveel te willen polijsten.    De Vier Jaargetijden van Vivaldi,  zijn op de Focussen aangenamer om naar te luisteren.
M.b.t. het middengebied, klinken de stemmen op Liuto's wat cleaner en iets meer "in your face" maar wel bijzonder fraai en allesbehalve klinisch.  Bij de Focussen een tikkeltje donkerder maar niettemin wel gedetailleerd en zeer fraai.

Denk nu niet n.a.v. bovenstaande dat de Liuto's voor pop- en rock muziek zeer geschikt is en de Focussen alleen voor klassiek.
Het zijn beide goede allrounders en tussen klassiek en rock zijn nog zo vele andere genres, die beide speakers zeer goed weergeven,
de Liuto's wat explosiever, impulsiever en soms wat "rauwer"  klinkend, de Focussen wat fijnzinniger, milder en zeker voor wat langere
hoorsessies minder vermoeiend.

Wat beide speakers wel gemeen hebben, dat ze alle twee het dak v/h plafond kunnen lichten en de buren tot waanzin kunnen drijven  :nervous:
Dat de Liuto's dit nog iets beter kunnen dan de Focussen is dan niet erg relevant meer.
Bij de Focussen heb ik wel de neiging om minder ver de volume open te draaien en bevallen ze op zachtere luisterniveaus wat beter.

Mijn set


Conclusie
Ik heb ruim 2 jaar met de Liuto's met zeer veel plezier gespeeld en m.i.z. heeft het hier altijd op zeer redelijk niveau geklonken.
Ik heb de Liuto's ook wel eens veel later bij een dealer in een wat grotere ruimte horen spelen, aangesloten op een draaitafel e.d.
en dit klonk toch wel  fraaier als toen bij mij thuis. 
Het feit dat ik de Dynaudio's nu "aangenamer" vind klinken als toen mijn Liuto's zal inderdaad grotendeels op conto v/d luidsprekers zelf toegeschreven mogen worden maar ook voor een groot deel met de match met mijn ruimte en mijn versterker Marantz PM11S2.
(De Liuto's gedijen m.i.z. beter met een wat mildere/warmere versterker en een iets grotere, wellicht meer gedempte ruimte)

Resume
Voor de prijs waar je de Focussen voor kunt kopen (adviesprijs. 3.400 p/paar maar aanzienlijk goedkoper is mogelijk  ::))
zal het zeer moeilijk zijn een speaker te vinden:
- die zo allround is
- zeer makkelijk te plaatsen is
- ondanks de beperkte afmetingen behoorlijk "diep" kunnen weergeven
- een toch wat "warme/aangename" klanksignatuur die i.c.m. de zeer gedetailleerde weergave bijna ongekend in deze prijsklasse
- hoge WAF-factor

Mijn set bestaat uit:
1.   Versterker: Marantz PM11S2
2.   DVD-player: Denon DVD-3800BD
3.   CD-player: Marantz SA15S2 (ook als externe DAC te gebruiken  )
4.   Luidsprekers: Dynaudio Focus 260
5.   Stekkerdoos+Filter: Monster HTS1000 +Supra MD06/SP
6.   Project head-amp + koptelefoon Sennheiser HD590
7.   MF V-Can head-amp + koptelefoon AKG K701
8.   Streaming: Logitech Sueeze-duet + QNap-Nas
9.   Music Hall Dac 25.3 met Philips NOS Goldpin buis
10. Bekabeling: divers W&M, Supra, vdHul, Siltech etc...

Software/muziek gedraaid   
1.   Pink Floyd - Pulse
2.   Stevie Ray Vaughan – Live in Texas
3.   Deep Purple – Live at Ahoy
4.   Vivaldi – Vier Jaargetijden
5.   Handel – Water Music
6.   Neil Diamond – Jonathan Livingston Seaugull
7.   Sarah McLaghan – Mirrorball live
8.   Era - Era
9.   Mijn playlist met diverse artiesten o.a. P.Kaas, Blackmore's Night, Julian Sas e.v.a.

Forumleden die graag deze speakers/set eens willen horen zijn van harte welkom !

Links

http://www.6moons.com/audioreviews/dynaudio4/1.html

http://www.avguide.com/review/dynaudio-focus-260-loudspeaker-tas-224   

http://www.dynaudio.com/int/pdf/DYN_Focus_Stereoplay_10_11.pdf

http://www.soundstagehifi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=359:dynaudio-focus-260-loudspeakers           



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Mooi, helder en informatief verslag G.J..

Een tijdje terug bij jou geweest en toen de Liuto`s mogen beluisteren; hetgeen jij nu over de SF schrijft is erg herkenbaar. Daardoor kan ik jouw ervaren van de Dyn`s nu ook redelijk goed plaatsen.


Zoals ik had verwacht geven deze een net iets betere match met jouw ruimte dan de Liuto`s, die waren wat mij betreft echt op het randje, er zelfs iets overheen ...

En zoals reeds aangegeven; ik kom graag een x luisteren naar de Dynaudio`s! Ik ben benieuwd hoe deze het doen t.o.v. de Adam Pencil welke ik vrijdag jl. heb mogen beluisteren. M.n. betreft basdruk in het slaglaag, de resolutie in het laag, het oplossend vermogen in het mid en hoog en diens tonaliteit. En specifiek ook idd. de hoogweergave; die van de Adam was erg verfijnd, d.w.z. volop (micro-)detail en voldoende pit maar nooit scherp/fel. Dynaudio heeft juist daarin ook een naam hoog te houden; ik ben reuze benieuwd!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Streamz

Ga je nog experimenteren met plaatsing? Er zit nu nog geen 2 meter tussen de luidsprekers nu. Ik zou ze veel verder uit elkaar zetten, om mee te beginnen.

YamahaRXV

@ VANZOMERENG   Gefeliciteerd nog met de nieuwe aanwinst  :clapping:  Erg mooie speakers die Focus serie van Dynaudio, lekker strak en modern qua stijl en ook kwalitatief zeer mooi afgewerkt zoals ik het persoonlijk graag mag zien  ;)
Om eerlijk te zijn heb ik ook nog een tijdje de Focus 340 in mijn hoofd gehad en heb destijds (kort) de Focus 260 kunnen horen spelen bij de dealer waar ik mijn ex PMC,s vandaan had.
Wat mij zowieso opviel bij de Focus 260 is dat ze in het algemeen wat levendiger klinken dan de oudere series van Dynaudio toch aardig wat luisteruren behoefden om echt de kwaiteiten te kunnen horen  ;)
Net als bij zoveel merken lijkt Dynaudio toch ook wat meer de kant van de ''commerciele'' sound te zijn opgegaan, waar overigens niets mis mee is.

Veel luisterplezier toegewenst en ik ben benieuwd of je nog veranderingen gaat horen na nog wat langer inspelen, want Dynaudio staat er redelijk bekend om aardig wat inspeeluren nodig te hebben voordat ze compleet ''los'' zijn.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

grendel

Goh zou ze graag een keer willen beluisteren, misschien een keer een shootout, breng ik mijn denon versterker mee.
Ben nu zelf met een schuin oog aan het kijken naar dynaudio contour s1.4.
Wil eigenlijk de c1 hebben maar daar moet ik eerst flink voor sparen :crazy:
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

vanzomereng

Quote from: Streamz on April  7, 2013, 13:44:05
Ga je nog experimenteren met plaatsing? Er zit nu nog geen 2 meter tussen de luidsprekers nu. Ik zou ze veel verder uit elkaar zetten, om mee te beginnen.

Zit zo c.a. 2 meter tussen de speakers (as op as), veel speelruimte heb ik niet i.v.m. de breedte v/d kamer
of anders komt 1 speaker teveel in een hoek te staan.   Ga ik nu kijken naar de luisterdriehoek en verhoudingen
tot de luisterplek (speaker - luisterplek = 2,5 mtr.) dan klopt alles wel redelijk conform wat gebruikelijk is.
Verder heb ik een mooi breed stereobeeld  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: YamahaRXV on April  7, 2013, 13:58:18
Veel luisterplezier toegewenst en ik ben benieuwd of je nog veranderingen gaat horen na nog wat langer inspelen, want Dynaudio staat er redelijk bekend om aardig wat inspeeluren nodig te hebben voordat ze compleet ''los'' zijn.

Dank je,  het inspelen gaat in een rap tempo met zo gemiddeld 20 muziekuren p/week
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#87
Quote from: Xander32 on April  7, 2013, 12:02:43
En zoals reeds aangegeven; ik kom graag een x luisteren naar de Dynaudio`s!

Quote from: grendel on April  7, 2013, 14:32:58
Goh zou ze graag een keer willen beluisteren, misschien een keer een shootout, breng ik mijn denon versterker mee.

Heren, ik hoor het wel (PM) als jullie er klaar voor zijn !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

grendel

He xander laten we een afspraak maken voor een luistersessie/shootout bij Vanzomering :headbanging:
laten we de rest maar via pm doen, anders wil iedereen mee doen ;D
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

Xander32

Quote from: grendel on April  8, 2013, 21:33:15
He xander laten we een afspraak maken voor een luistersessie/shootout bij Vanzomering :headbanging:
laten we de rest maar via pm doen, anders wil iedereen mee doen ;D
... Ik weet niet of G.J. ons beiden tegelijkertijd kan handelen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#90
Quote from: grendel on April  8, 2013, 21:33:15
He xander laten we een afspraak maken voor een luistersessie/shootout bij Vanzomering :headbanging:
laten we de rest maar via pm doen, anders wil iedereen mee doen ;D

Quote from: Xander32 on April  8, 2013, 22:04:53
... Ik weet niet of G.J. ons beiden tegelijkertijd kan handelen 8).

Geen probleem, jullie mogen samen komen of ieder apart  ;D
Alleen = voordeel --> ideale luisterpositie / sweetspot
Samen = gewoon lekker gezellig

Grendel m.b.t. de shootout....ik begreep dat je zelf een versterker wou meenemen  :eh:  je heb PM !

I.v.m. de "ei" , "u" in de maand, ben ik regelmatig pleitte met mijn motor in het buitenland  :bigsmile:
mogelijke data zijn:  za/zo  op 12/13 april  19/20 april  11/12 mei   8/9 juni
Verder ben ik normaliter ook op woensdagen vrij (m.u.v. cursusdagen)

Ik hoor het wel  ;)     
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on April  9, 2013, 16:58:47
Geen probleem, jullie mogen samen komen of ieder apart  ;D
Alleen = voordeel --> ideale luisterpositie / sweetspot
Samen = gewoon lekker gezellig

Grendel m.b.t. de shootout....ik begreep dat je zelf een versterker wou meenemen  :eh:  je heb PM !

I.v.m. de "ei" , "u" in de maand, ben ik regelmatig pleitte met mijn motor in het buitenland  :bigsmile:
mogelijke data zijn:  za/zo  op 12/13 april  19/20 april  11/12 mei   8/9 juni
Verder ben ik normaliter ook op woensdagen vrij (m.u.v. cursusdagen)

Ik hoor het wel  ;)     
Voor het gemak kan ik al vast geen van de genoemde data/ weekenden, enne, je hebt betreffende data onjuist ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Leuke set hoor..... ;D
Daar zal je veel luisterplezier aan hebben...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted User

Mooie set! Ben op zoek naar nieuwe luidsprekers, had/heb B&W hoog zitten, mede omdat ik ze vroeger zelf verkocht heb. De laatste tijd komt Dynaudio ook steeds meer in beeld..

vanzomereng

Quote from: Xander32 on April  9, 2013, 18:42:15
Voor het gemak kan ik al vast geen van de genoemde data/ weekenden, enne, je hebt betreffende data onjuist ;).

;D

Ook niet op ene woensdag ?...anders midden juni maar nog eens contact opnemen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: jazzman on April  9, 2013, 19:34:21
Mooie set! Ben op zoek naar nieuwe luidsprekers, had/heb B&W hoog zitten, mede omdat ik ze vroeger zelf verkocht heb. De laatste tijd komt Dynaudio ook steeds meer in beeld..

Ook jij bent welkom om hier te luisteren...

Dynaudio, zonder meer meenemen op je shortlist maar ook JM Reynaud, Revel Performa_3 series, Harberth, Usher, Kef e.v.a.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Deleted User

Dank voor het aanbod :smile:

Echter de keuze is al beperkt tot zeer goede monitoren die in een ruimte van 3.50 tot 4.25 meter moet komen te staan. Maar dat zal een ander topic zijn. Het gaat immers om jouw set ;D

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on April  9, 2013, 19:58:50

;D

Ook niet op ene woensdag ?...anders midden juni maar nog eens contact opnemen
Duh,   ;D. , nuancering; jouw data komen niet overeen met weekenden ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#98
De Dynaudio Focus 260 zijn inmiddels snel ff ingespeeld, (met dank aan de bovenbuurvrouw  :laugh: )
en er gebeuren wonderbaarlijke dingen hier in huis !
Zelden een speaker gehoord in deze prijsklasse, die zoveel laat horen in het gehele frequentiebereik
en daarbij nog zo "betrokken" en plastische speelwijze heeft  :wub:
Ik heb het gevoel, dat alles zeer goed op zijn plek is gevallen:
1. de speaker zelf
2. match met mijn versterker
3. vooral mijn ruimte

Luisterde ik met mijn Liuto's veel met mijn buizen-Dac, welke enigszins voor een wat mildere/smoother geluidsbeeld verantwoordelijk was,
heb ik de afgelopen periode (tijdens het inspelen) vooral over de Dac (optisch) van mijn Marantz PM15S2 gespeeld.   
Gisteravond voor het eerst een avond muziek Dvd's gedraaid (stereo) over mijn buizen-Dac i.c.m. mijn nieuwe Focus  :wub:  :pompom:  :D     

Alhoewel men beweerd, dat "glazen" audioracks niet bevorderlijk zijn voor het geluid i.v.m. vibraties
(ik betwijfel of ik het verschil wel kan horen  :eh:) heb ik overwegend uit optische overwegingen,
extra zwarte meubelplaat onder mijn componenten gezet en deze meubelplaat rust dan weer op trillingsdempers voor wasmachines.
Deze trillingsdempers had ik al maar stonden voorheen direct onder de apparatenvoetjes en zag er wat minder fraai uit.

Voor de liefhebbers / totale kosten voor 5 apparaten met breedte van 44cm.
- Meubelplaat (gefineerd spaanplaat) 2500 X 400 X 18 mm  ca. 19 euro --> hier haal je 5 stukken uit
- Trillingsdempers wasmachines set a 4st. 6 euro                ca. 30 euro --> 5 sets
- zwarte verf om de gezaagde zijkanten bij te kleuren          ca.  6  euro  (ik gebruik gewoon permanentmarkers)

totaal 55 euro = ca. 11 euro per apparaat

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on April  9, 2013, 19:58:50

;D

Ook niet op ene woensdag ?...anders midden juni maar nog eens contact opnemen

PM
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT