vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

#550
Zit nu ff in de Deep Purple fase mannen !

Leuk animatiefilmpje van Deep Purple met een fraai nummer


Verder ook weer deze 5 pittige dames coverband Strange Kind of Woman met "Child in Time"

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

ruud2

Als je eenmaal besmet bent gaat het nooit meer over...evenals audio... ;D
moest even diep graven maar gevonden, de 1e elpee van DP.
Met het schilderij van Jeroen Bosch.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vanzomereng

Quote from: ruud2 on March 11, 2023, 13:26:14Als je eenmaal besmet bent gaat het nooit meer over...evenals audio... ;D
moest even diep graven maar gevonden, de 1e elpee van DP.
Met het schilderij van Jeroen Bosch.

Zo, is wel een oudje.... kende deze nog niet
Als ik ook zo de titels v/d nummers zie, zijn dit ook geen nummers die ze naderhand nog veel live gespeeld hebben.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MarKath

Quote from: VANZOMERENG on March 11, 2023, 15:49:06Zo, is wel een oudje.... kende deze nog niet
Als ik ook zo de titels v/d nummers zie, zijn dit ook geen nummers die ze naderhand nog veel live gespeeld hebben.

Hey GJ, dat is het mooie van dit forum, er valt (ook voor jou) nog genoeg te ontdekken :headbanging:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

Quote from: MarcelHLX on March 14, 2023, 09:19:09Hey GJ, dat is het mooie van dit forum, er valt (ook voor jou) nog genoeg te ontdekken :headbanging:
Yep, de muziekkeuze is oneindig, als pensionado hoef ik
me zeker niet te vervelen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

ruud2

In welke fase zit je nu ? 1970-1972 ?
Ken je Wishbone ash ?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vanzomereng

Quote from: ruud2 on March 14, 2023, 15:35:28In welke fase zit je nu ? 1970-1972 ?
Ken je Wishbone ash ?
Ik ken beperkt Wishbone Ash, zal me er verder in verdiepen.
Ik heb in principe een hele brede muzieksmaak maar mijn
"roots" (voorkeuren) liggen in de periode 1970 t/m 1995
 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

ruud2

wishbone ash treedt nog steeds op, afgelopen februari nog in Uden.
andere optie : Rainbow
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vanzomereng

Quote from: ruud2 on March 14, 2023, 18:43:23wishbone ash treedt nog steeds op, afgelopen februari nog in Uden.
andere optie : Rainbow
Rainbow, kan ik zeer goed, heb zeer veel muziek met Ritchie Blackmore en Ronnie James Dio is m.b.t rockzanger, een van mijn helden.

By the way, over smaak valt WEL te twisten, de beste zanger is (eigenlijk was) Geoff Tates van de band Queensryche.
Vooral in de periode voor 1995
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

ruud2

Quote from: VANZOMERENG on March 14, 2023, 21:03:44By the way, over smaak valt WEL te twisten, de beste zanger is (eigenlijk was) Geoff Tates van de band Queensryche.
Vooral in de periode voor 1995

Ach , er wordt hier op het forum al genoeg getwist en niet alleen over smaak.. ;)
Queensryche daar moest ik toch wel even zoeken, metal is maar een stukje van mijn smaak, maar toch lekker.
Verder heb ik wat met oude nederlandse groepen zoals Alquin, Livin'blues , the sandy coast , shocking blue enz.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

MarKath

Vergeet Cuby and the Blizzards niet.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

ruud2

nee hoor , die vergeet ik ook niet !!  er is zoveel mooie en goede oude muziek van nederlandse bodem.
Nederlandstalig is dan weer iets anders.... ;D maar een Boudewijn is dan weer echt nostalgie.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vanzomereng

#562
M.b.t van Nederlandse bodem, nog niet benoemd maar wel mijn favorieten Kayak en Solution.
Verder ook zeer fraai: Ekseption, Focus, Golden Earring,
The Gathering, Ayreon, Within Temptation, Magic Frankie,
Julian Sas, King of the World, Vengeance etc.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Hannibal_

Yeah!

Misschien ook earth & fire?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy

Vergeet Q65 met Jan Rietman niet.

Tabcam

En alle DJs. Ben toch echt wel onder de indruk wat er na de House hausse aan bijzonder luisterbare EDM is geproduceerd :worship:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

Quote from: Tabcam on March 15, 2023, 19:13:48En alle DJs. Ben toch echt wel onder de indruk wat er na de House hausse aan bijzonder luisterbare EDM is geproduceerd :worship:
Tja... not my cup of tea
maar dat komt wellicht door mijn leeftijd  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tabcam

#567
Lucas & Steve - Call me after Midnight


Klinkt volgens mij ook op audiofiele sets best lekker maar als je het niks vind snap ik dat ook. Leeftijd hoeft er trouwens niet direct mee te maken te hebben :angel: .
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MarKath

Ik ben wel gecharmeerd van La Fuente.

Energieke, vrolijke gozer met heerlijke mixen.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

Quote from: Tabcam on March 15, 2023, 20:46:08Lucas & Steve - Call me after Midnight


Klinkt volgens mij ook op audiofiele sets best lekker maar als je het niks vind snap ik dat ook. Leeftijd hoeft er trouwens niet direct mee te maken te hebben :angel: .
Nee klopt, leeftijd heeft er niks mee te maken (by the way... qua geest voel ik me een stuk jonger)
maar het is gewoon puur een kwestie van smaak.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: ruud2 on March 14, 2023, 18:43:23wishbone ash treedt nog steeds op, afgelopen februari nog in Uden.
andere optie : Rainbow

Speciaal voor jouw ruud2

Cover van Rainbow "Temple of the King" (Tekst by "Dio" & Music by "Blackmore") maar wel een zeer fraaie cover
met een uitstekende gitarist en geweldige zanger


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

ruud2

#571
dank je !
gewoon lekkere muziek

heb ik nog wat recenters voor je , Nina Strauss , gitariste  bij ene Alice Cooper
beetje aan de heavy kant maar meteen goed wakker..
sh*t , de utube koppeling werkt niet
edit, krijg helaas geen koppeling gemaakt


prettige dag , Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vanzomereng

#572
Ik heb al eerder aangegeven, zeer aangenaam verrast te zijn door het dubbelalbum "Grolloo-Blues" (allemaal live-nummers) van Cuby and Blizzards.
Dit album had ik eerder gehoord en gedraaid via Youtube-Music
maar ik kon de verleiding niet weerstaan om dit album gewoon te kopen.  Normaliter koop ik geen CD's meer maar bij zeer goede albums, maak ik een uitzondering.

Verder ben ik ook zeer positief verrast door de geluidskwaliteit, klinkt gewoon zeer geil over mijn set :colgate:

Qua muziek, krijgen ook de afzonderlijke muzikanten (blazers, organ, piano, basgitaar, leadgitaar, akoestisch gitaar) enorm veel ruimte en worden zeer forward (geldt ook voor de zang) ten gehore gebracht.
Mij bekruipt het gevoel alsof de originele "raw" live-opnames nauwelijks zijn afgemixed in de studio en de live-beleving is gewoon geweldig.

Voor blues-liefhebbers een "must-have" item.

Grolloo-blues1.jpg

Grolloo-blues2.jpg

Grolloo-blues3.jpg

Grolloo-blues4.jpg 



 

Mijn favoriet op deze CD



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#573
Nostalgie !
In de kringloopwinkel in Nijmegen, kwam ik dezelfde luidsprekers tegen als mijn eerste serieuze zelf gekochte setje.
We spreken dan over ruim 42 jaar geleden (ca. 1980)
Het betreft het Spaanse merk DS (zie foto onder), welke toen in 1980 al een zeldzaamheid was en nu niet meer bestaat?
Het paartje koste nu 29 euro met 4 weken garantie, niettemin gewoon lekker laten staan. Geen behoefte aan meer gear.

Omdat ik van Ziggo een nieuwe media-box heb ontvangen (super klein kastje) moest ik toch in mijn audiorek e.e.a. verbouwen en heraansluiten, dus meteen maar mijn set een "onderhoudsbeurtje" gegeven'.
- alle stekkers, kabels eruit gehaald, gereinigd & heraangesloten
- de kabelsalade achter het rek wat gereorganiseerd
- in mijn speakers bij alle woofers de bevestigingsboutjes wat aangedraaid (is bij mijn afspeelvolumes wel nodig  :D )

De set klinkt nu nog fraaier  :butbut:
Tsja dit is een beleving die je altijd krijgt na wat aandacht en liefde aan je set te hebben geschonken en dit zijn dezelfde stofjes in je grijze massa die ook je auto (motor in mijn geval) beter doet rijden, nadat je hem lekker heb schoongemaakt, olie heb gecontroleerd en de bandenspanning heb gecheckt. 

Tip: klinkt het ff niet zo lekker met je set, geef hem een onderhoudsbeurt  :D

By the way,  ik heb nu de "oude" Ziggo mediabox nog thuis staan, deze hoeft niet teruggestuurd te worden en mocht ik houden en ik vraag me af of deze nog ergens voor toegepast kan worden of voor een knutselaar/DIY-er nog interessant kan zijn.
Deze kan gratis bij mij worden opgehaald of tegen betaling opgestuurd worden (zie foto)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

ruud2

#574
nog meer nostalgie, kreeg vandaag een aankondiging dat Ian Paige ( oud drummer deep purple) op 3 feb.  in Uden een optreden geeft met zijn groep.  iets voor jou?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.