vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: VANZOMERENG on May  1, 2021, 11:43:57
Net Simply Red uitgezwaaid en nu snel ff van Sicillie naar New York

Dream Theater "Live Scenes from New York"



Die is top!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

Nu is deze net afgelopen

"Live from Lorely" van MARILLION

(zou me niks verbazen, dat "fugazi_2009" dit ook een geweldig album vindt).

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Vandaag is de dag van de kamelen  :colgate:

Nu speelt deze:   "A Live record" van Camel

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

NAF

Quote from: VANZOMERENG on May  2, 2021, 10:16:09
Nu is deze net afgelopen

"Live from Lorely" van MARILLION

(zou me niks verbazen, dat "fugazi_2009" dit ook een geweldig album vindt).

Muzikaal een erg mooi concert van deze band.  :worship:

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

vanzomereng

Quote from: NAF on May  2, 2021, 10:28:22
Muzikaal een erg mooi concert van deze band.  :worship:

Yep,  vind Marillion zowel oud (met Fish) als latere periode (met Steve Hogarth) geweldig en
t.o.v. bijvoorbeeld Pink Floyd (ook een zeer goede band trouwens) meer "ziel" hebben.

Ik kan iedereen die van lekkere goede doorleefde progressive rock houdt, onderstaand dubbelalbum aanbevolen.
Verder is als bonus de geluidskwaliteit van dit album, uitstekend te noemen

"Brave" Limited edition
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#405
Speciaal voor NAF en fugazi_2009

Marillion "The Space" (Live at the Royal Albert Hall) from "All One Tonight"

https://www.youtube.com/watch?v=XYNMRXxeqvk
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

#406
Quote from: VANZOMERENG on May  2, 2021, 10:16:09
Nu is deze net afgelopen

"Live from Lorely" van MARILLION

(zou me niks verbazen, dat "fugazi_2009" dit ook een geweldig album vindt).



Ik heb ooit nog 1000 gulden geboden voor de laserdisc van dat concert.  Dat bod werd niet geaccepteerd. Vervolgens hem een jaar later voor 225 gulden kunnen kopen.   ;D

Quote from: VANZOMERENG on May  2, 2021, 11:06:55
Speciaal voor NAF en fugazi_2009

Marillion "The Space" (Live at the Royal Albert Hall) from "All One Tonight"

https://www.youtube.com/watch?v=XYNMRXxeqvk


Een van hun beste nummers natuurlijk (geïnspireerd door Amsterdam). Maar vind dit niet de beste versie. Die op de Brave live blu-ray uit 2013 staat,  die is fijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

Stukje nostalgie..... de band STYX

Bekende symfonische rockband jaren 70 & 80

Nu draait het album "The Grand Illusion"  met o.a. onderstaand nummer

https://www.youtube.com/watch?v=xYikyYL0S00




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

Dat is wel serieus nostalgie inderdaad, zou het eigenlijk weer eens moeten gaan beluisteren
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

#409
Laatste tijd zijn de sing/song-writers populair., wellicht ook omdat vele ook terug te vinden zijn op wat meer audiofiele-labels
met een veel betere geluidskwaliteit t.o.v. de gecomprimeerde pop/rock-titels.
(alhoewel er ook wel wat titels zijn, met m.i.z. wat teveel audiofiel gekunstel)

Bij deze ff een "oude bekende" sing/song-writer naar voren halen, welke ik zeer fraai vind " Al Stewart" 

Op dit ogenblik draait nu  "Chronicles"  van Al Stewart

met o.a. onderstaande nummer:

https://www.youtube.com/watch?v=pdqvaGWuEt8


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#410
Ik kreeg steeds meer "sympathie"  voor All-In-One - apparaten (Versterker, DAC, Streamer)
Lekker weinig kabels, overzichtelijk en qua prijs/kwaliteitsverhouding TOP.

De Atoll SDA-200 signature vind ik zeer fraai (adviesprijs 3.000 euro)
https://www.atoll-electronique.com/en/products/sda-all-in-one/streamer-sda200-signature/

Nu kwam ik onlangs deze tegen, ook zeer fraai de Cambridge Audio EVO 150  (adviesprijs 2.500 euro)
https://www.cambridgeaudio.com/row/en/products/evo/evo-150

Meer als voldoende power, voldoende aansluitmogelijkheden.... meer heeft een mens niet nodig
Voorlopig ben ik zeer tevreden met mijn huidige set-up maar bij een navolgende "vervanging" wordt een All-in-one zeker een serieuze optie
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Nu draait dit album

Supertramp - "Live in Paris"

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

Quote from: VANZOMERENG on May  9, 2021, 10:01:23
Ik kreeg steeds meer "sympathie"  voor All-In-One - apparaten (Versterker, DAC, Streamer)
Lekker weinig kabels, overzichtelijk en qua prijs/kwaliteitsverhouding TOP.

De Atoll SDA-200 signature vind ik zeer fraai (adviesprijs 3.000 euro)
https://www.atoll-electronique.com/en/products/sda-all-in-one/streamer-sda200-signature/

Nu kwam ik onlangs deze tegen, ook zeer fraai de Cambridge Audio EVO 150  (adviesprijs 2.500 euro)
https://www.cambridgeaudio.com/row/en/products/evo/evo-150

Meer als voldoende power, voldoende aansluitmogelijkheden.... meer heeft een mens niet nodig
Voorlopig ben ik zeer tevreden met mijn huidige set-up maar bij een navolgende "vervanging" wordt een All-in-one zeker een serieuze optie


Ik heb in mijn tweede set een Linn Majik DSM staan, ook om diezelfde reden. Staat nog een blu-ray speler bij die dan keurig via HDMI via de Linn naar de TV gaat. Ideaal en overzichtelijk.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

#413
Net ff Misa Criolla gedraaid uitvoering door Mercedes Sosa.
Wat klinkt dit voortreffelijk hiero, dit heb ik elders niet veel beter gehoord  :wub:

Nu draait "Nights From The Alhambra" van Loreena McKennitt

By the way, Alhambra is zeer fraai om te bezoeken (wel reserveren), ben hier nog zo 4 jaar gelden
met de motor (helemaal binnendoor) naar toegetuft  ::)

https://www.droomplekken.nl/spanje/alhambra/


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tabcam

Quote from: VANZOMERENG on May 14, 2021, 11:23:10
Net ff Misa Criolla gedraaid uitvoering door Mercedes Sosa.
Wat klinkt dit voortreffelijk hiero, dit heb ik elders niet veel beter gehoord  :wub:

Nu draait "Nights From The Alhambra" van Loreena McKennitt

By the way, Alhambra is zeer fraai om te bezoeken (wel reserveren), ben hier nog zo 4 jaar gelden
met de motor (helemaal binnendoor) naar toegetuft  ::)

https://www.droomplekken.nl/spanje/alhambra/
Normaal niet mijn muziek maar Misa Criolla klinkt in al zijn/haar minimalisme wel erg goed. Ook verrassend die Zuid-Amerikaanse invloeden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

#415
Ik heb nu opstaan  "Promised Land" van Spectrum Band.

Denk niet dat vele hiero, deze band kennen.

Van oorsprong, zoals ook dit album en onderstaande foto, betreft het 4 Fransen (Limoges) van Russische afkomst
met conservatoriumopleiding (heb ik me laten vertellen)
Betreft een rockband met eigen nummers en coverwerk van Deep Purple, Led Zeppelin, ZZ-Top, Pink Floyd etc....

Deze band speelde veel op motorcamping Touche wat later motocamping Route 99 heette
(waar ondergetekende regelmatig te vinden was  :bigsmile: ) Vaak met die gasten een biertje gedronken

Band bestaat nog steeds met alleen met nog de drummer en zanger/toetsenist vanuit de eerste/oude bezetting.
De drummer heeft ook diverse filmpjes op youtube, waarbij hij solo's speelt met zijn blote knuistjes op zijn drumstel.
(onderstaande link op het eind vanaf 3:30)

https://www.youtube.com/watch?v=JRLwwX9M4l8

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Blijf me toch steeds maar weer verbazen, wat voor een pareltjes mijn B&W-speakers zijn (702s2).
Zag bij Klubben-Hifi, dat ze inmiddels 4.500,- adviesprijs/paar zijn,  flink gestegen dus..... zou dit door de brexit gekomen zijn?

By the way,  ik heb hier nog een stapel actuele tijdschriften (duitstalig STEREO, STEREOPLAY, AUDIO, jaargang 2021)
dus mocht er een liefhebber zijn, die deze (gratis) wilt ophalen, gecombineerd met een luisterbezoek hiero,
dan hoor ik dit graag,  anders gaan ze t.z.t.  met het oude papier mee.


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#417
Dag Gert-Jan, in beide heb ik interesse.

Een hele tijd terug heb ik bij jou SF Liuto’s gehoord, weer een tijdje daarna Dyn Focus 260 en nu ben ik wel benieuwd naar jouw B&W’s, een merk waarmee deze hobby heel lang geleden voor mij ook is begonnen (CDM 7 se).

Online willen we beiden nog wel eens langs elkaar heen praten, maar mijn ervaring is het dat het face to face vaak geen enkel issue is :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on July  4, 2021, 11:14:26
Dag Gert-Jan, in beide heb ik interesse.

Een hele tijd terug heb ik bij jou SF Liuto's gehoord, weer een tijdje daarna Dyn Focus 260 en nu ben ik wel benieuwd naar jouw B&W's, een merk waarmee deze hobby heel lang geleden voor mij ook is begonnen (CDM 7 se).

Online willen we beiden nog wel eens langs elkaar heen praten, maar mijn ervaring is het dat het face to face vaak geen enkel issue is :)

Je bent van harte welkom Robert.
Ik zal via PM verder contact met je opnemen omtrent mogelijke datums
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Quote from: Xander32 on July  4, 2021, 11:14:26


Online willen we beiden nog wel eens langs elkaar heen praten, maar mijn ervaring is het dat het face to face vaak geen enkel issue is :)

Mooi omschreven  :)

En het is ook best gek als je elkaar face to face bans gaat uitdelen :D

Xander32

Dan appen we ff met het moderaat alhier.

Quote from: twani on July  4, 2021, 14:55:28
Mooi omschreven  :)

En het is ook best gek als je elkaar face to face bans gaat uitdelen :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: twani on July  4, 2021, 14:55:28
Mooi omschreven  :)

En het is ook best gek als je elkaar face to face bans gaat uitdelen :D

:D :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Vanmiddag dus een aantal uurtjes bij Gerrit-Jan verpoost en dat was aangenaam.

De heenweg was overigens wel een uitdaging; op de A73 was het zigzaggen tussen het vrachtverkeer, caravans en campers door om een beetje het tempo erin te houden en rondom Malden was het vervolgens de kunst om fietsers en wandelaars te ontwijken. Maar later bij thuiskomst heb ik ff een rondje om de Bimmer gelopen; geen krassen, deuken of menselijke resten aangetroffen. Missie geslaagd  8)

... bij de gastheer binnen stond de set al te spelen, op een behoorlijke volume (hij heeft 't graag hard) en dat klonk goed  :thumbs-up:

De bas klonk strak en bleek later ook mooi genuanceerd en het hoog klonk verrassend vriendelijk voor een B&W, deze had ik wat meer aangezet verwacht, zoals ik dat kende van B&W's van weleer. Dat beeld kan ik nu bijstellen. En het midden was ook prima in verhouding en bracht (samen met de bas) enige warmte en kleur. Lekker! Een prima match met de ruimte ook, want in de tijd dat ik heb mogen luisteren, bleef bovenstaande intact, ongeacht volume of content. Daarmee is het ook een vergevingsgezinde set.

De Pioneer streamer en de Rotel versterker maakten de set compleet. Beide mooie, robuuste componenten om te zien.

GJ, dank nogmaals voor de gastvrijheid, de gezellige middag (welke zonder een ban verliep Hans) en de stapel magazines  :worship:. En zoals aangegeven ben je vanaf het najaar ook zeker welkom in het Land van Maas en Waal  :coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT