B&W 705 getest in Stereo

Started by visitor, August 25, 2003, 07:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

visitor

De nieuwe B&W 705 staat deze maand getest in een van de (volgens mij) betere Duitse highend audio magazines "Stereo". De 705 krijgt daar een hogere score dan de Nautilus 805 en is volgens de reviewer beter dan de Nautilus 805 op zowat alle vlakken. Prijs in Duitsland is 1400 Euro, dus toch een stuk lager dan de 2000 Euro voor de 805. Er staat trouwens ook een mooie grote foto van de 705 in de review.

Erwin

Scarp

Zie ook dit topic.

Overigens, hebben ze een A/B test gedaan tov de 805? Zo niet, wanneer hebben ze die 805 dan getest? Een jaar terug ofzo? Kan je dan uberhaupt nog weten hoe hij toendertijd klonk?

"Beter" klinken vind ik een rare term. Hij klinkt hooguit anders.

Qua uiterlijk zijn ze nog steeds ver weg van de 805 (maar dat is al bediscussieerd in dat andere topic) en qua matching met m'n 804's moet je maar afwachten. Ik verwacht zelf dat 805's nog steeds het best qua geluid zullen matchen.

Overigens zijn er best veel technologische wijzigingen op de 700 serie gedaan.

reMC

ik kan de B&W CDM 7NT krijgen voor 700 euro. Das geen geld voor zo'n speaker (denk ik, ik moet nog luisteren. )  Wat kosten die floorstanders uit de nieuwe 700 serie? kan ik namelijk nergens vinden. En die Nautilus? Alhoewel ik denk dat die uit mijn financieel bereik zijn..

en anders..denken jullie dat de CDM 7 een goede keus is? (ik luister sowieso)

DrBoom

700 euro per stuk of per paar ?

prijzen van de 700 en 800 reeks per paar:

705: €1400
704: €2200
703: €3000

805: €2000
804: €3500
803: €5200

De CDM7NT is zeker een goede luidspreker, als je die voor 700 euro per paar (of per stuk, is ook nog goedkoop) kan krijgen is dat een goeie deal denk ik :)

reMC

Maar de 700 series zouden toch beter bevonden zijn den de CMD? Hoe kan het dan dat de 705 per stuk 750 zijn terwijl mijn CDM's voor een spotprjs 700 per stuk zijn?

reMC

EDIT...:

Owh, het zijn boekenplankspeakers..vandaar dus..de vloer is dus 2200euro.

Denk je dat dat veel verschil maakt met de CMD 7 ??


Scarp

De CDM7 wordt vervangen door de 704
De CDM9 wordt vervangen door de 703

Dit klopt ongeveer. De prijzen van de 700 serie zijn zo'n 10% hoger dan de oude CDM serie.

Boekenplank speakers missen toch meestal een stuk laag tov vloerstaanders, maar samen met een goede subwoofer kunnen ze een fantastisch systeem maken. Een setje 805's plus een goede sub (ASW850 ofzo) zullen in surround waarschijnlijk beter zijn dan een set 804's (zonder sub).

reMC

ik betwijfel het, maar goed, het zou inderdaad kunnen. Maar wel wat je zegt, voor surround en niet voor stereo muziek!

patrick_vdb

Quote from: reMC on October  2, 2003, 10:19:54
ik betwijfel het, maar goed, het zou inderdaad kunnen. Maar wel wat je zegt, voor surround en niet voor stereo muziek!

Wat wordt betwijfeld? Dat een standmounted-speaker met sub goed in stereo/surround gebruik kan zijn? Zelf draai ik momenteel met een 805 en een asw4000 sub, heb geen problemen in stereo hoor ;)

Mvrgr

Patrick

Starred

Hoi Patrick, ben reuze benieuwd naar hoe jouw 805's met sub klinken in vergelijking met bijv. een 804 zonder sub. Wat zijn daarbij de voor-en nadelen tov elkaar?

Dit in verband met de mogelijke aanschaf van 705 + ASW700  ::)

reMC

ik geloof best dat het prima klinkt in stereo..maar niet dat die boekenplank speakers met sub dan beter zijn dan de 804 zinder sub.

Je kan het niet ontkennen, (niet doen dus  :)) dat een woofer altijd te horen is..daar bedoel ik mee dat een woofer, hoe goed ie ook is, altijd een heeeeeeel klein beetje 'ploft'

patrick_vdb

Hi Starred,

De keuze voor een speaker is afhankelijk van een flink aantal factoren, niet alleen de gefundeerdheid van het laag ;)

In mijn geval heb ik bewust voor de N805 gekozen vanwege optimale plaatsing, met een N804 of N803 was me dat niet gelukt in de huidige situatie (een andere situatie zou ook voor mij een andere keuze hebben betekend en gaan betekenen ;) ).

Mvrgr

Patrick

Major_Ton

Dat een setje 805's met sub in surround beter klinken dan een setje 804's zonder sub weet ik 100% zeker. Daar hoef ik niet eens voor te gaan luisteren. Met muziek wordt het een ander verhaal. Principieel zou ik voor de 804's kiezen, al heb je met de 805's en sub zeker meer fundament.

Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

patrick_vdb

Hi,

Principiele keuzes lijken mij niet verstandig, rekening houden met ruimte, plaatsing ed wel ;)

Mvrgr

Patrick

reMC

ghehe..ik koop sowieso een vloerstaande en ook een woofer...moet wel goedkomen dus..

reMC

en wat denken jullie?

Groot verschil tussen de CDM7  en de CDM9?

(hoeven ze die 9 misschein niet helemaal uit tokio te halen)

JürgenW

Ik luisterde eerst naar de cdm nt1 en vond deze prachtig transparant klinken, maar ze misten lage tonen (vanzelfsprekend); vervolgens luisterde ik naar de nt7: deden mij niet viel ...; daarna luisterde ik naar de nt9 en daar kreeg ik de klank van de nt1 + het laag dat ik wilde.
Daarom kocht ik de nt9.

Groet, Jürgen

reMC

ok, alhoewel ik weet dat het om EIGEN smaak gaat toch maar beide gaan luisteren dus...

Bart_M

Quote from: patrick_vdb on October  2, 2003, 14:23:01
Zelf draai ik momenteel met een 805 en een asw4000 sub, heb geen problemen in stereo hoor ;)

Mvrgr

Patrick

Dat vind ik toch knap in een mono opstelling. ;D

Grtn,
Bart

patrick_vdb

Tsja, is gewoon een goede speaker :-X

Maar wel een lekker droge opmerking ;D

Mvrgr

Patrick