Risto's Integrated HT...

Started by risto, January 27, 2010, 01:10:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

risto

Hi

Heb hier reeds een tijdje rondgehangen en ondertussen heb ik ook het virus te pakken gekregen.

Eigenlijk is het vooral de laatste 2 jaren dat ik heb interesse heb gekregen in het hele verhaal.
Zoals zovelen gestart in stereo met een pioneer versterker en een paar luidspreker
Dan later een upgrade naar een sony av receiver, via een tussenstap van een all in one setje, en een paar eltax luidsprekers.

Pas toen de grootste verbouwingen aan het huis klaar waren (keuken, badkamers....) kon ik mij een beetje meer gaan toeleggen op het hele gebeuren.

Alles speelde wel, maar bluray kwam op, mijn vrouwtje wilde af van de dikke vloerstaanders,de tv was aan vernieuwing toe etc..

Uiteindelijk is het stap per stap een beetje meer deze richting uit gegaan :pompom:

De eerste upgrade was de tv, daarna de versterker (denon 2808) en luidsprekers (B&W 685 front, HTM 62, M1 als rears en ASW 608 Sub)
Dan is er nog bijgekomen een sony bdp 350 bluray en een cambridge audio cd speler  azur 540 v2
Later is er dan ook nog een projector bijgekomen een panasonic PTAX200.

Na een jaartje luisteren kreeg  het virus  mij weer te pakken en begon ik mij te orienteren naar ander speakers.
Door problemen met de denon (2 maal stuk op 3 maanden, het ding na herstelling verkocht) een Marantz SR6003 aangekocht.

Dit vooral door de 2 HDMI uit, de klank die ik goed vind, maar ook door de dealer (had de mogelijkheid de amp mee naar huis te nemen etc...) die een zeer goede service had.

Ook daar tijdens een luistersessie een CM5 gehoord en dat stond mij wel aan. ;D
Toevallig een paar dagen later verkoopt een collega zijn paar maanden oud setje Cm5 in de kleur die ik wil, namelijk wenge.
Zn prijs was zo dat ik JA moest zeggen :clapping:

Ondertussen ook pech met de ASW 608, die in de rook is opgegaan, blijkbaar een produktie fout want de dealer had meerdere probleem gevallen gehad en fout was erkend door b&w, zijn uitleg ::)

Ik kreeg toen een vervang subje mee maar of die nu aan of uit stond maakte eigenlijk niks uit.
Daar ik toch niet echt tevreden was over het subje, door onze relatief grote ruimte, heb ik na zorgvuldig te testen een BK Monolith aangeschaft, waaaat een verschil...

De CMC2 heb ik nieuw bijgekocht.

Zodoende bestaat mn bescheiden setje nu uit:

TV:            Sony W4000
Receiver:    Marantz SR6003
CD speler:   Cambridge Audio Azur 540C
BluRay:       Sony BDP 350
Speakers:    Fronts:   B&W CM5 Wenge
                Center:   B&W CMC-2 Wenge
                Rears:     B&W M1 Zilver
Sub:           BK Monolith Black Ash
Gaming:      PS3&Wii
Projector:    Panasonic PTAX200
Verder:       Airport Express voor streaming via Itunes naar receiver.
                en nog wat andere leuke dingen.... :D
Speakerkabels: Inakustik...

Ondertussen is mn kastje dus ook wat te klein geworden en moet er een upgrade komen.
Dit bracht veel een en ander op gang, zodoende dat we de hele muur waar alles hangt, staat, gaan opknappen.

Alles moet namelijk in de woonkamer daar ik geen aparte ruimte ter beschikking heb...jammer maar het moet maar lukken...

Het tv meubel is ondertussen gekozen, het zal een meubel van B&O Concept worden, namelijk Modena.
Dit daar het meubel diep genoeg is maar ook in de breedte een beetje aanpasbaar is.
Het bestaat ui 2 gedeelten onderste en bovenste.
Die kan je naar behoeven uitrekken of overlappen.

Verder zal de muur waarschijnlijk volledig bekleed worden met sierstenen.

Om echter alles duidelijker te maken een eerste draft van het geheel:



en met scherm:


Eerst volgende zal de beslissing worden om de sierstenen worden.

Als die genomen is kan het verder planning werken gaan gebeuren alsook de echte verbouwingen.
Er moet namelijk een deur verplaatst worden,het gat dat vrijkomt moet dan worden toegemaakt.

Vooralleer we de deur kunnen verplaatsen moet de achterliggende kamer ook nog beetje verbouwt worden om plaats te maken voor de deur...

Dus van het een in het andere :D

Dan moet er dringend ook gekeken worden hoe alles te verduister daar er links een groot raam zit..

Technisch gezien:
-Kabeltje gekocht van een medeforumer hier, een nordost flatline gold.Dit zal vooral een test worden vooralleer misschien meer eurokes te investeren in andere of meer kabels.Veel goeds over gelezen dus proberen maar.
-De bluray wil ik gaan vervangen door een marantz bd7004, maar dit pas na de verbouwingen
-Afhankelijk van het stereo gedeelte wordt de cd verkocht of...daar ben ik nog niet uit.
-Maar hopelijk is het dit voor een tijdje en kan ik wat meer bluray-tjes en cd-tje gaan aanschaffen :nopompom:

Wordt vervolgd....

Risto