Mausman's HT'tje (grote upgrade :-)

Started by Mausman, January 26, 2010, 13:12:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

Hoi,

Ik ben al weer een tijdje lid van dit zeer leuke, interessante en leerzame forum en heb nu maar eens de tijd genomen om wat foto's te maken van mijn HT opstelling om deze hier te laten zien.
Mijn set bestaat uit de volgende componenten:

- receiver = Denon AVR3808(A)
- DVD speler = Denon DVD-2910
- mediaplayer = HDX1000
- console = Playstation 3 slim (250 gb)
- decoder = Humax IHDR5050
- tv = Sony Bravia KDL-46X2000
- front speakers = KEF Q65.2
- center speaker = KEF model 200
- surround speakers = KEF Q85S
- subwoofer = BK Monolith  (staat met spikes op een 3 cm dikke tegel van belgisch hardsteen)
- Anti Mode 8033

Mijn front speakers en center speaker zijn aangesloten op m'n receiver met speakerdraad van het merk Monitor pc en monster dmv bi-amping (fronts) en bi-wiring (center). De surrounds heb ik aangesloten met een standaard onbekend merk speakerdraad. Ik denk dat ik binnenkort es ander speakerdraad voor m'n fronts en center ga aanschaffen omdat ik denk dat dat nog wel een verbetering zal zijn. Zit dan te denken aan het merk Canare (of een van jullie moet nog een ander goed advies hebben).
De subwoofer is aangesloten met een kabel van het merk ViaBlue (type: NF-B) op de Anti Mode 8033 en deze weer op de receiver. De stroomkabel aan de sub heb ik zelf gemaakt van een Lapp kabel. Achter m'n kast heb ik een stekkerblok (van de gamma) liggen waarvan ik de standaard stroomkabel ook vervangen heb door zo'n Lapp kabel. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:















Groeten,
Maurice

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Pelle

Dat is een mooi setje bij elkaar. En die TV is best bigass... :worship:
Ter vergelijking mijn 72cm CRT op hetzelfde meubel:



Ik wilde destijds exact het meubel zo opstellen zoals jij het hebt staan (met links dus ook nog een staander), maar daar kwam ik net ongeveer 50cm breedte voor tekort. Maar goed, mooi spul heb je daar dus :)

nielsdiy

Wat een prachtig ding om te zien, die Monolith!
Bowers & Wilkins CM5 // Yamaha A-S1000 // Yamaha CD-S1000 // Sonos

Xander32

Welkom, veel lees en post plezier :clapping:.

Enne, mooie set hoor!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mausman

Quote from: Pelle on January 26, 2010, 17:19:17
Dat is een mooi setje bij elkaar. En die TV is best bigass... :worship:
Ter vergelijking mijn 72cm CRT op hetzelfde meubel:



Ik wilde destijds exact het meubel zo opstellen zoals jij het hebt staan (met links dus ook nog een staander), maar daar kwam ik net ongeveer 50cm breedte voor tekort. Maar goed, mooi spul heb je daar dus :)


Hoi Pelle,

Bedankt voor je reactie (en uiteraard ook de andere forumleden hier bedankt voor de leuke reacties dusver).
Ik weet hoe je je voelt  ;) Voordat ik deze sony had, had ik zo'n zelfde philips tv als jij nu hebt (waar ik overigens ook veel plezier van heb gehad).
Maar zo'n grote lcd tv is toch wel een hele verbetering hoor ;D


Mausman

Mijn volgende upgrade: nieuwe speakerkabel - Canare 4S11 - voor m'n fronts en centerspeaker. Gisteren pakketje ontvangen van Peter  ;D
Hoop a.s. weekend aan de slag te kunnen. Uiteraard zal ik foto's van het eindresultaat plaatsen.



Mausman

Nou, de kabels zijn klaar  :clapping: 

Heeft me meer tijd gekost dan gedacht, maar het is een leuke bezigheid en uiteraard wil je het goed en netjes doen. Zie onderstaande foto's voor het resultaat wat volgens mij aardig is gelukt.

Het begin van de kabel voor de centerspeaker:



Kabel voor centerspeaker gestript en gevlochten mantel eromheen gedaan:



Stekkers gemonteerd voor de aansluiting aan versterkerkant:





Andere zijde centerspeaker kabel gestript + adereindhulzen gemonteerd:



En het eindresultaat van de centerspeaker kabel:





Kabel voor de frontspeakers gestript, gevlochten mantel, krimpkous, splitter
en adereindhulzen gemonteerd:



Kabel voor fronts verder afgemonteerd met banaanstekkers:



En hier alle kabels klaar:



Echter voor de frontspeakers heb ik het deel wat ik aan de versterker ga aansluiten nog niet helemaal afgemonteerd met stekkers, deze ga ik eerst gewoon barewire aansluiten (Even geen budget meer  ;) )

garmtz


phmeijer

Ziet er goed uit Maurice!  :clapping:
Ik hoor je ervaringen met de kabel graag!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Professioneel afgewerkte kabels :thumbs-up:

Mooie set ook. Ik weet niet of het mogelijk is om de positie van de TV en de centerspeaker te wisselen. Door het licht kantelen ervan kan je de tweeters van de fronts en de center op dezelfde lijn krijgen. Resultaat is een homogener geluidsbeeld...

Veel kijk- en luisterplezier :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Mooie kabels! Heb de zelfde alleen dan een redline mantel (maar dat wist je al) ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Mausman

Quote from: HTip on March  4, 2010, 18:15:13
Professioneel afgewerkte kabels :thumbs-up:

Mooie set ook. Ik weet niet of het mogelijk is om de positie van de TV en de centerspeaker te wisselen. Door het licht kantelen ervan kan je de tweeters van de fronts en de center op dezelfde lijn krijgen. Resultaat is een homogener geluidsbeeld...

Veel kijk- en luisterplezier :popcorn:

Ja bedankt!

In principe zou ik ook liever hebben dat de centerspeaker onder de tv komt, echter is dat met dit meubel niet echt mogelijk helaas. Ik heb de centerspeaker daarom ook extra gekanteld (dmv viltjes) zodanig dat de tweeters wat meer naar beneden dus richting luisterpositie gericht zijn.

Op zich heb ik wel een ideetje om de centerspeaker onder de tv te krijgen dmv het verplaatsen van zo'n plank en dan met extra steunen bij de bouwmarkt vandaan, echter de vrouw des huizes vindt de opstelling wel prima zo  :(


HTip

Ik kon niet goed zien dat je de centerspeaker naar voren hebt gekanteld. Dat werkt natuurlijk ook ;) En je set is mooi geïntegreerd in je meubel. Is allemaal goed op elkaar afgestemd. En als je je speakers zover de kamer in mag zetten mag je niet klagen hoor :D

Heb je ook overzichtsfoto's van de hele kamer. We hebben ook een speciaal topic voor panorama's. Denk dat jouw set daar ook een mooi plekje kan krijgen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mausman

Quote from: HTip on March  5, 2010, 11:56:36
Ik kon niet goed zien dat je de centerspeaker naar voren hebt gekanteld. Dat werkt natuurlijk ook ;) En je set is mooi geïntegreerd in je meubel. Is allemaal goed op elkaar afgestemd. En als je je speakers zover de kamer in mag zetten mag je niet klagen hoor :D

Heb je ook overzichtsfoto's van de hele kamer. We hebben ook een speciaal topic voor panorama's. Denk dat jouw set daar ook een mooi plekje kan krijgen :thumbs-up:

Ik heb (nog) geen overzichtfoto's van de hele kamer. Misschien dat ik die tzt ook wel even ga maken.

De speakers stonden voorheen eigenlijk wat meer naar achteren, maar heb ze in de loop van tijd 'stiekem' steeds ietsje naar voren geschoven  ;D ;D

Ondanks dat, heb ik in de rechterhoek nog wel last van resonantie. Misschien dat dat weg gaat als ik de speakers nog meer naar voren plaats, maar dat is geen optie en voor 't gezicht ook niet echt. Zou t misschien kunnen door m'n huidige speakerkabels dat ik last heb van resonantie en dat als ik die Canare aansluit daar dan minder of geen last meer van heb?

HTip

Quote from: Mausman on March  5, 2010, 12:14:41
De speakers stonden voorheen eigenlijk wat meer naar achteren, maar heb ze in de loop van tijd 'stiekem' steeds ietsje naar voren geschoven  ;D ;D
:clapping:
Daar zit wel een grens aan, want op een gegeven moment valt het op de 1m van de muur staan :D

Quote from: Mausman on March  5, 2010, 12:14:41
Ondanks dat, heb ik in de rechterhoek nog wel last van resonantie. Misschien dat dat weg gaat als ik de speakers nog meer naar voren plaats, maar dat is geen optie en voor 't gezicht ook niet echt. Zou t misschien kunnen door m'n huidige speakerkabels dat ik last heb van resonantie en dat als ik die Canare aansluit daar dan minder of geen last meer van heb?

Als ik het zo zie staat je linkerspeaker vrij in de ruimte. Door muur/raam krijg je een ander gedrag. Met gordijn dicht, heb je er dan minder last van?

Een andere speakerkabel kan helpen, als deze de bassen strakker maakt. Maar verwacht er geen wonderen van. Beheersing van lage tonen is best moeilijk. Ik heb daar ook last van en daarom ga ik zgn. basstraps bouwen die de overtollige energie van de lange frequenties van de  speakers en subwoofer moet absorberen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mausman

Quote from: HTip on March  5, 2010, 12:22:13
:clapping:
Daar zit wel een grens aan, want op een gegeven moment valt het op de 1m van de muur staan :D

ja idd, de grens is nu bereikt  :D :D

Quote from: HTip on March  5, 2010, 12:22:13
Als ik het zo zie staat je linkerspeaker vrij in de ruimte. Door muur/raam krijg je een ander gedrag. Met gordijn dicht, heb je er dan minder last van?

Een andere speakerkabel kan helpen, als deze de bassen strakker maakt. Maar verwacht er geen wonderen van. Beheersing van lage tonen is best moeilijk. Ik heb daar ook last van en daarom ga ik zgn. basstraps bouwen die de overtollige energie van de lange frequenties van de  speakers en subwoofer moet absorberen.

Als het gordijn dicht is, is er ook resonantie, maar of dat minder is als met gordijn open weet ik niet. Maakt ook niet uit, want als ik film kijk is dat toch altijd met gordijn dicht.

Ik moet de Canare kabels nog aansluiten, dus ik ben straks benieuwd of er verbetering in zit wat dat betreft. Ik hoop het, want zoiets als een basstrap maken is geen optie in ons interieur.

Wellicht dat we in de toekomst nog wel een leuk vloerkleedje gaan neerleggen, dat scheelt misschien ook weer iets.

Mausman

Afgelopen weekend de kabels aangesloten  :clapping:



Ik heb nog niet echt kunnen luisteren i.v.m. drukte op m'n werk, maar afgelopen zondag keken we een aflevering van 24, en het 'leek' in ieder geval alsof het geluid uit de centerspeaker (dus vooral de spraak) allemaal wat 'helderder en beter' was dan bij vorige keren dat we keken.

M'n overige bevindingen laat ik tzt nog wel even weten. Maar voor t oog ziet het er al een stuk strakker uit in ieder geval  ;D

Mausman

#19
Hierbij post ik nog even 2 nieuwe foto's van m'n setup gezien er een paar dingen zijn veranderd:

- Denon DVD speler heb ik te koop gezet, omdat ik deze nauwelijks gebruik.
- HDX1000 mediaplayer is vervangen door een Dune D1 mediaplayer.
- X-box 360 met kinect toegevoegd
- Denon AVR-3808(A) receiver verkocht en vervangen door een Denon AVR-3313 receiver.

greetz,

MVG

Ik had je topic nog niet eerder gezien, maar wat een mooie set! Erg leuk om te zien dat er nog meer leden zijn die met deze serie van KEF spelen!  ;D (ik heb ze zelf ook, maar dan een maatje kleiner  ;) ) En de center speaker is niet de Q95c denk ik? Je hebt een grotere gebruikt, is dat niet een uit de reference serie?

Mooie spullen hoor, ook mooi dat kersen! Veel plezier ermee!

Mausman

#21
Quote from: MVG on September 11, 2012, 18:08:36
Ik had je topic nog niet eerder gezien, maar wat een mooie set! Erg leuk om te zien dat er nog meer leden zijn die met deze serie van KEF spelen!  ;D (ik heb ze zelf ook, maar dan een maatje kleiner  ;) ) En de center speaker is niet de Q95c denk ik? Je hebt een grotere gebruikt, is dat niet een uit de reference serie?

Mooie spullen hoor, ook mooi dat kersen! Veel plezier ermee!

Yep bedankt, ben er erg blij mee. Alleen wil ik nog een keertje alles goed gaan afstellen met iemand die er verstand van heeft. Ik kan zelf wel m.b.v. de Audissey setup mic de boel afstellen, echter ben ik benieuwd of er nog meer uit te halen valt. Voor nu ben ik wel tevreden.
Die centerspeaker is de Kef model 200 (zie eerste post). Ik weet niet of die uit de reference serie komt.

greetz,

denoontje

Just curious; wat was de reden e 3808 te vervangen voor de 3313?
Had dacht ik ooit gelezen dat de 3313 meer de opvolger van de 2000 serie was ipv de 3000 serie.

Mausman

Quote from: denoontje on September 12, 2012, 14:29:26
Just curious; wat was de reden e 3808 te vervangen voor de 3313?
Had dacht ik ooit gelezen dat de 3313 meer de opvolger van de 2000 serie was ipv de 3000 serie.

Op zich had ik de 3808 nog wel kunnen houden, echter vind ik het leuk om zeg maar 1x in de zoveel jaar te upgraden en nu kon ik de 3808 nog wel tegen een redelijke prijs verkopen. Misschien ben ik gestoord volgens sommige, maar ik denk dat ik niet de enige ben  ;D 
Ook heeft de 3313 hdmi 1.4, en gezien ik denk binnen niet al te lange tijd een 3d tv wil kopen, is dat ook wel handig. Ook zit ik er aan te denken om een keer een beamer te kopen, en deze 3313 heeft 2x HDMI out, dus dat komt dan ook wel goed uit. Verder is de 3313 minder diep als de 3808 en steekt deze dus minder ver uit aan de voorkant van m'n kast en ik vind de 3313 er strakker uitzien dan de 3808.
Ik durf niet te zeggen of de 3313 meer de opvolger zou zijn van de 2000 serie; Volgens mij is de 3313 redelijk hetzelfde als de 3808 kwa wattages en aansluitingen alleen heeft de 3313 o.a. dus een extra HDMI out en HDMI 1.4. Het setupmenu van de 3313 vind ik ook veel overzichtelijker en makkelijker dan de 3808. Verder weet ik niet echt wat de verschillen nog meer zijn.

groeten,

denoontje

Ok duidelijk verhaal;-)

Die upgrade drang herken ik ook...ben alleen van de denon afgestapt.
En omdat ik hem inderdaad toen ook nog redelijk kon verkopen en een mooie aanbieding kreeg.