Ironmaiden dvd

Started by jeroen_B, March 2, 2002, 08:25:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_B

Voor de hardrockers onder ons.
Datum is nog niet bekend maar er komt een live registratie van ironmaiden op dvd (live in rio)

Hier een link naar de ironmaiden site
http://213.86.53.186/ironmaiden/news/news_191201.shtml

jeroen_B

#1
Nieuws over de dvd!
Hij komt uit op 10 juni worldwide en heeft een DTS track!

http://www.ironmaiden.com/ironmaiden/news/news_DVD.asp

grtz jeroen

jeroen_B

#2
Vanaf nu kan je hem pre orderen bij Ezdvd


jeroen

Sarjenka

ahhhh... niemand schijnt geïnteresseerd :)

Dank voor je tip Jeroen!!!

Misschien koop ik hem nog wel...

BTW: die link in je eerste post, die werkt niet...

patrick_vdb

#4
10 Juni wordt voor mij dan een dag om in m'n agenda te zetten.

Ik zat al een tijdje te wachten op deze dvd en ben ook zeer benieuwd. Volgens Maiden was dit concert in Rio een van de meest indrukwekkendste die ze hadden gegeven. In totaal waren er zo'n 250.000 Maiden fans aanwezig wat een zeer indrukwekkend beeld gaf toen Maiden per helikopter over het publiek vloog richting tribune (Dit hebben ze ook vastgelegd op film en komt met grote waarschijnlijkheid ook op de dvd te staan). Persoonlijk kan ik niet wachten om deze mensenmassa de begintune van Fear of the Dark te horen meezingen.

jeroen_B

#5
Naar wat ik hoor klinkt de cd van rock in rio ook heel erg goed.Dit beloofd dus wat voor de DTS track die op de dvd aanwizig zal zijn.
Ben helaas nooit naar een live concert van maiden geweest vroeger. Vandaar dat ik erg naar deze dvd uitkijk.
Nog een paar weekjes en dan heb ik hem. En dan ga ik uitkijken naar de dvd van Ozzy osbourne die er ook eentje uit gaat brengen.

jeroen

patrick_vdb

#6
Ik dien eerlijk te bekennen dat ik al een flinke tijd geen cd meer heb gekocht en ook niet weet in welke kwaliteit het Rio concert geregistreert is. Alhoewel de meeste metalheads geen audiofielen zijn (iets waar helaas tijdens de mix rekening mee wordt gehouden) heeft Maiden toch altijd een redelijke kwaliteit afgeleverd. Hopenlijk dat de dvd mij weer in de euforische stemming kan brengen waarin elk Maiden concertbezoek tot op heden in geslaagt is ;D

J.A.F._Doorhof

#7
Metalheads geen audiofielen ?

FOUT !!!
 ;D
Vindt de uitdrukking metalhead ook wat verkeerd, maar ik ben zelf behoorlijk weg van bands als Nightwish, Queen, Blind Guardian, After Forever etc.....

En er zijn opnames van Nightwish die toch echt bijna audiofiel te noemen zijn, net als de eerste CD van After Forever die ZEER goed is.

Natuurlijk is er ook troep, maar dat ligt niet aan de luisterraar. Ik baal gigantisch als een metal CD slecht is opgenomen.

Maar ik ben dan ook een beetje audiofiel met een metalen hoofd  ;D.

Hou trouwens van alle soorten muziek, heb Jazz, Klassiek, pop etc. etc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

#8
Ik doelde in mijn stelling ook meer op de grote groep luisteraars (in zoverre ik die ken zijn het meer niet-audiofielen als wel maar dat kan ook betekenen dat ik met de verkeerde groep omga ;D) als op de muzikant zelf. De muzikanten in dit gerne zijn inderdaad zeer toegewijd aan hun muziek en maken dit ook met veel zorg en liefde. Helaas is er maar een beperkte groep luisteraars (tov de meer mainstream muziek) wat toch vaak een zeer beperkt budget betekend (vanuit de platenmaatschappij). Dit laat zich dan weer vaak in de uiteindelijke cd terug horen. Vaak heb ik toch het idee bij vele metalbands dat de mix dusdanig gedaan is zodat het op een algemeen systeem lekker klinkt.

Gelukkig zijn hierop vele uitzonderingen en worden er ook cd's geheel in eigen beheer opgenomen en gemixt om een goed eindresultaat te behalen. Dit zijn ook veelal ook de bands met een vaste aanhang waarvoor de muzikant gewoon een goed produkt wil leveren.


J.A.F._Doorhof

#9
Mee eens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"