welke wireless/wired router

Started by Frank.V, January 20, 2010, 17:09:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

hier niks geen problemen mee. ik zit op N en mijn vader op G
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Frank.V

#26
Quote from: EJ on April  6, 2010, 18:49:27
Als beide tegelijk actief zijn, dan wordt de verbinding naar g gedwongen door de g laptop. N heeft een (veel?) beter bereik dan g. Als de n laptop op zo'n moment actief is, en zich op een fysieke plaats bevindt waar de ontvangst _wel_ goed is voor n, maar _niet_ voor g dan krijgt deze laptop een slechte verbinding.

Ik hoop dat het duidelijk is...

Ik snap het! Denk alleen dat dit geen groot probleem gaat opleveren aangezien de n laptop dichter bij de router staat dan de g laptop.

Frank.V

Zijn er verder nog ervaringen of tips en tops over de WNR3500 van netgear? :D

HTip

De WNDR3700 is wel een stuk hoger dan je budget, maar dan heb je een dual-band router. Een band werkt op 2.4GHz en de ander op 5GHz. Je kan deze banden afzonderlijk inrichten, snelheid, beveiliging, range, etc.

In theorie zou je dus 1 laptop op g op 2.4 Ghz en 1 laptop op n op 5 GHz. Ze zitten elkaar dan niet in de weg.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Paulie

Je kan ook is kijken naar een D-link 655 of 855.

Ik gebruik zelf de 655 nieuwe versie en die werkt erg goed. Voldoende instellingen voor persoonlijke wensen en eisen en snel genoeg voor een snelle verbinding.

Zowel wireless als wired is hij stabiel.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.