welke wireless/wired router

Started by Frank.V, January 20, 2010, 17:09:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frank.V

Hallo mensen,

Op dit moment zijn wij in het bezit van een belkin wireless G router, echter bevalt deze niet. Deze router laat om de zoveel minuten het internet uitvallen zowel over het bedraade als over het draadloze netwerk. Via het draadloze netwerk vaker dan over het bedraade netwerk.

Nu willen wij een nieuwe router aanschaffen, maar welke routers zijn het beste geschikt voor onze situatie?

Onze situatie:

Internet aansluiting (kabel) --> Modem --> Router --> 3 wired computers, 2 wireless laptops en 1 wired Xbox 360. Ons huis is een huis met 2 verdiepingen.

Welke router kunnen jullie mij aanraden?

Mvg,

Frank

arnedm

mja, wat is het modelnr? laatste firmware? heb je 1 vista-systeem?

Snowmaster

Heb je niet het probleem dat er meer gebruikers in je buurt uitzenden op hetzelfde kanaal?
Dan heb je voortdurend conflicten bij het verbinding maken of als buren opstarten dan knalt hij er wegens een conflict uit.
Dit staat los van je beveiliging. Er zijn programmatjes waarmee je kunt kijken wie er in de buurt op welk kanaal zit.
Je kunt dan een kanaal kiezen die je zelf als enige gebruikt. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Poetsertje

 
Netgear WNDR3700 RangeMax Dual Band Wireless-N is een van de betere.

Kan op 2 freqenties draadloos opereren.
gigabit over vaste lijn

staat bij mij achter de UPC modem, geen enkel hikupje tot nu toe.

Frank.V

Quote from: Snowmaster on February  6, 2010, 17:43:05
Heb je niet het probleem dat er meer gebruikers in je buurt uitzenden op hetzelfde kanaal?
Dan heb je voortdurend conflicten bij het verbinding maken of als buren opstarten dan knalt hij er wegens een conflict uit.
Dit staat los van je beveiliging. Er zijn programmatjes waarmee je kunt kijken wie er in de buurt op welk kanaal zit.
Je kunt dan een kanaal kiezen die je zelf als enige gebruikt. 

Goede tip! Heb het uitgezocht en mijn kanaal erop aangepast, echter geen resultaat.

Is het nu ook mogelijk dat internet er soms uitvalt doordat we nog 1 oude computer op ons netwerk hebben aangesloten. Het betreft een pentium 3 systeem.

Gr. Frank

Frank.V

#5
Quote from: Poetsertje on February  6, 2010, 18:13:43

Netgear WNDR3700 RangeMax Dual Band Wireless-N is een van de betere.

Kan op 2 freqenties draadloos opereren.
gigabit over vaste lijn

staat bij mij achter de UPC modem, geen enkel hikupje tot nu toe.

Is een mooie router, echter wel boven ons budget. We zoeken eigenlijk een router voor rond de 70/80 euro..

Gr. Frank

Frank.V

Quote from: arnedm on February  2, 2010, 00:22:32
mja, wat is het modelnr? laatste firmware? heb je 1 vista-systeem?

Modelnummer: Belkin Wireless G Router F5D7230DF4
Laaste Firmware: Ja
Vista systeem: nee. Alle computers hebben Windows XP op 1 systeem na (windows 98)

donron

#7
Ik heb nog een Linksys liggen die eigenlijk wel wegmag. WAG-325N. Was bij mij erg stabiel, kijk google er maar eens op na. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel, kost je iig geen 70-80 euro...

peterrr

Ik heb sinds een week een Linksys wrt160 ( v3 heeel belangrijk1) daar staan 2 be-draade  computers,1 nas een wii wifi, 1labtopwifi, 2 gameboys..

ook onze belkin kon het niet meer aan.
deze doet het prima en kostte E60,-

Er staan op het net vele negatieve reacties maar ik vind hem top.  tja je moet na installatie even je internet modem resetten dat schijntnogal een "hot Issue" te zijn.

succes met zoeken.
grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

donron


Frank.V

Quote from: donron on February 10, 2010, 18:55:22
niet meer nodig?

K zal het thuis even overleggen! Misschien dat we ook een N en een gigabyt router willen..

HTip

Quote from: Poetsertje on February  6, 2010, 18:13:43

Netgear WNDR3700 RangeMax Dual Band Wireless-N is een van de betere.

Kan op 2 freqenties draadloos opereren.
gigabit over vaste lijn

staat bij mij achter de UPC modem, geen enkel hikupje tot nu toe.
Heb een Belkin Pre-N vervangen met dezelfde als Poetsertje en geen enkele hickup meer.

Is wel een stuk duurder (€109 bij Pixmania), maar met de WNDA3100 (€35) de perfecte combi. Zendt uit op 2.4 en 5GHz. Daardoor zeker geen last van storingen. Sterkte van het signaal en snelheid is afhankelijk van het aanbod. Had ik nog nooit gezien ;)

Wil geen andere meer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gsuk

ik heb nog een
airport extreme in de aan bieding
mischien is dit wat voor je
groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

_ MarcelloW _

#13
Ik heb laatst deze in gebruik genomen: http://www.bol.com/nl/p/computer/sitecom-wl-614-wireless-router-300n/1003004007523978/index.html
10 euro goedkoper dan bij de Dixons, BCC en dergelijke. Misschien een idee?

Prijs? 30 euro, bij de rest dus 40, of meer!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

XtrmB

In plaats van jou wat aan te bieden probeer ik het maar eens om het op te lossen :)

Gebruik je belkin software om te verbinden?

Ga die zooi er eens af en probeer via windows zelf een verbindingen te maken. Morgen zal ik nog even kijken voor iets anders. Mijn zus had dit probleem namelijk ook met dezelfde router en is toen opgelost. De oplossing ben ik even kwijt.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Frank.V

Quote from: XtrmB on February 25, 2010, 01:06:54
In plaats van jou wat aan te bieden probeer ik het maar eens om het op te lossen :)

Gebruik je belkin software om te verbinden?

Ga die zooi er eens af en probeer via windows zelf een verbindingen te maken. Morgen zal ik nog even kijken voor iets anders. Mijn zus had dit probleem namelijk ook met dezelfde router en is toen opgelost. De oplossing ben ik even kwijt.

Dat zou erg fijn zijn! Zal een hoop geld schelen! Ik gebruik inderdaad nog de belkin software

XtrmB

Probeer eens die belkin software er af te halen en te verbinden met gewoon windows
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Frank.V

Quote from: XtrmB on February 26, 2010, 16:01:36
Probeer eens die belkin software er af te halen en te verbinden met gewoon windows

Hoe kan ik dan precies doen?

XtrmB

Configuratiescherm --> Programma's verwijderen --> belkin .....

Dan pc even opnieuw opstarten en weer naar configuratiescherm gaan. Dan naar netwerken, en dan naar verbinding maken met een draadloos netwerk. Daar staat ergens de naam van jou netwerk. De rest wijst zich vanzelf.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Frank.V

Beste mensen,

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe router nu ben ik de volgende router tegen gekomen. Netgear WNR 3500L rangemax wireless n router met usb. Wat vinden jullie van deze router? Zelf vind ik veel informatie over dat hij helemaal perfect is en andere mensen kraken hem weer totaal af. Nu weet ik niet precies wat ik moet doen.. Ik zou nu graag wel een goede stabiele draadloze verbinding willen hebben. Verder vroeg ik me ook af of ik via de usb een printer kan aansluiten? zodat ik vanaf elke pc/laptop via de router kan printen?

Alvast bedankt voor de informatie!


Gr. Frank

Robbert54

ik heb zelf de WNDR 3700. die bevalt erg goed moet ik zeggen! nog geen enkele uitval gehad. altijd bereik! iets boven je budget, maar daar ga je zeker geen spijt van krijgen

http://www.techzine.nl/reviews/745/netgear-wndr3700.html

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Frank.V

In principe ook een mooie netgear, echter was de WNR3500 ook wel redelijk boven mijn budget, deze lag namelijk rond de 80 euro. Echter las ik op internet dat de wnr3500 soms problemen heeft met de g en n verbinding. Als er dus een g laptop en een n laptop zijn verbonden met de router. Dit moet naar mijn mening toch niet direct een probleem zijn? Iemand hier ervaringen mee?


EJ

Quote from: Frank.V on April  6, 2010, 17:49:53
In principe ook een mooie netgear, echter was de WNR3500 ook wel redelijk boven mijn budget, deze lag namelijk rond de 80 euro. Echter las ik op internet dat de wnr3500 soms problemen heeft met de g en n verbinding. Als er dus een g laptop en een n laptop zijn verbonden met de router. Dit moet naar mijn mening toch niet direct een probleem zijn? Iemand hier ervaringen mee?

Redenerend vanuit de theorie: op het moment dat een g en een n systeem zijn verbonden moet de verbinding downgraden naar de g. Dat kan niet anders, dat zit in de specificaties. Als de n laptop op zo'n moment op een punt zit dat n wel en g niet werkt heb je een probleem... Dat kan een prima verklaring zijn voor de waargenomen problemen

Frank.V

Quote from: EJ on April  6, 2010, 17:52:50
Redenerend vanuit de theorie: op het moment dat een g en een n systeem zijn verbonden moet de verbinding downgraden naar de g. Dat kan niet anders, dat zit in de specificaties. Als de n laptop op zo'n moment op een punt zit dat n wel en g niet werkt heb je een probleem... Dat kan een prima verklaring zijn voor de waargenomen problemen

wat bedoel je precies met "als de n laptop op zo'n moment op het punt zit dat n wel en g niet werkt"

EJ

Quote from: Frank.V on April  6, 2010, 18:03:04
wat bedoel je precies met "als de n laptop op zo'n moment op het punt zit dat n wel en g niet werkt"

Als beide tegelijk actief zijn, dan wordt de verbinding naar g gedwongen door de g laptop. N heeft een (veel?) beter bereik dan g. Als de n laptop op zo'n moment actief is, en zich op een fysieke plaats bevindt waar de ontvangst _wel_ goed is voor n, maar _niet_ voor g dan krijgt deze laptop een slechte verbinding.

Ik hoop dat het duidelijk is...