LG BD-390 DTS schokt

Started by Threepio, January 20, 2010, 10:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Threepio

Als ik met mijn LG BD390 sommige mkv's met DTS afspreel, kan het geluid soms gaan schokken...
andere mkv's met DTS werken dan weer foutloos.

Heeft iemand anders dit ook?

Diablo666

Hoe heb je de LG aangesloten? HDMI / SPDIF (optisch/coax) / Analoog ? En welke bitrates hebben de dts tracks, misschien dat daar nog verschil in zit.
Zelf heb ik de BD390 analoog aangesloten en draai mkv's via bedraad netwerk prima af. Hoe speel jij de mkv's af (bedraad netwerk / usb / draadloos netwerk / van schijf)? Als je een beetje zware mkv hebt en die over draadloos netwerk draait, kan het nog wel eens schokken, maar meestal is dat dan beeld én geluid.
My set:
Sound:Squeezebox 3 / Pioneer 859RDS-G / 3x Pioneer M-10x / Jamo: Pro 1000-EX sub, A-510 fronts,  Center-18, 4x A-510 Surrounds,  A-510 Back Surrounds with SW3 Sub
Visual:Sanyo PLV Z-3000 / Pioneer 717-G /  JVC 6800 S-VHS / Projecta ProScreen 240x180 / LG BD390 / UPC HD DVR
Various:DS409+

ATI850

IK heb met mijn BD-390 precies hetzelfde. Als ik MKV bestanden afspeel via het netwerk (cat6 kabel, gigabit router) die een DTS spoor hebben dan valt het geluid regelmatig kortstondig weg. Ik heb de speler coaxiaal digitaal aangesloten omdat ik mijn Proceed AVP het rekenwerk laat doen. Ik heb de speler pas en heb nog geen oplossing gevonden. Ik dacht dat het aan mijn netwerk zou liggen en heb daar toevallig net wat instellingen (in de router) gewijzigd. Ik moet dat nog gaan testen. Maar het lijkt erop dat als meerdere mensen er last van hebben dat we een firmware-update nodig hebben van de LG.

Voor de rest een erg goede speler voor het geld (rond de €250). Een echte aanrader. Heeft een erg mooi beeld en het geluid is ook heel behoorlijk, en de netwerkfuncties zijn natuurlijk ook lekker.

hoekie

hoor van een collega dat dit een bekend probleem is (mkv films > 8gb)
hij ondervind dit ook. oplossing -> ext. harddisk via usb dan geen probleem.

ATI850

Ik heb het ook met MKV bestanden ruim onder de 8GB. Voor de zekerheid net even de film voor een stuk afgespeeld op de PC in Full HD. Geen enkel probleem met het geluid. Ik ga het vanavond maareens testen met een externe HD, maar daarom heb ik geen speler met DLNA aangeschaft. Laten we hopen dat ze het bij LG nog oplossen dan.

ATI850

Ik heb net even een stukje film getest wat over het netwerk stottert (geluid), dit had ik op een externe HD gezet. Ook hierop stotterde het geluid, ik ben bang dat de LG niet goed met MKV bestanden overweg kan.

Midcall

Quote from: ATI850 on January 20, 2010, 12:21:24

Voor de rest een erg goede speler voor het geld (rond de €250). Een echte aanrader. Heeft een erg mooi beeld en het geluid is ook heel behoorlijk, en de netwerkfuncties zijn natuurlijk ook lekker.

Zullen we deze zin dan maar schrappen?  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

ATI850

IK moet toegeven dat toen ik hem net aansloot ik er blijer mee was dan nu. Oke, als Blu Ray en DVD speler is het eenmeer dan prima ding. Zeer goede beeldkwaliteit met een heel behoorlijke geluidskwaliteit. Ook reageert en laadt de speler erg snel wat hem prettig maakt om mee te werken. Toen ik schreef dat ik de netwerkfuncties wel erg prettig vond had ik daar nog niet zo vee mee getest.

MAAR: De film die dus kwa geluid stotterde (zowel via het netwerk als via een HD) blijkt niet helemaal zuiver te zijn. Ik ben even bezig met een andere versie, misschien lag het dus helemaal niet aan de LG. Ik hoop dat eigenlijk wel want ik bijf er bij dat hij voor €250 veel waar voor zijn geld biedt. 

Midcall

Quote from: ATI850 on January 24, 2010, 07:16:32
MAAR: De film die dus kwa geluid stotterde (zowel via het netwerk als via een HD) blijkt niet helemaal zuiver te zijn. Ik ben even bezig met een andere versie, misschien lag het dus helemaal niet aan de LG. Ik hoop dat eigenlijk wel want ik bijf er bij dat hij voor €250 veel waar voor zijn geld biedt. 

Ik denk niet dat je al teveel effort hoeft te steken in andere films, als zoveel mensen hetzelfde euvel melden. Maar voor €250,- zijn er genoeg andere BD-spelers te vinden die een mooi plaatje leveren, de meerwaarde zat hem alleen in die netwerkaansluiting, maar die functioneert helaas dus niet zoals verwacht.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

ATI850

Jammer jammer jammer, het is gewoon de combinatie MKV-bestanden met DTS-geluid waarmee de LG niet goed overweg kan. Ik heb het nou met meerdere films geprobeerd. Als er een Dolby Digital soundtrack op staat is het geen probeem. Het beeld blijft sowieso altijd prima soepel verlopen, daar zit absoluut geen enkele storing in. Ik denk dat ik maar een een mailtje naar de importeur ga sturen, als iedereen dat met dit probleem doet krijgen we misschien zo snel mogelijk een firmware-update. :D

Midcall

Quote from: ATI850 on January 26, 2010, 06:33:11
Jammer jammer jammer, het is gewoon de combinatie MKV-bestanden met DTS-geluid waarmee de LG niet goed overweg kan. Ik heb het nou met meerdere films geprobeerd. Als er een Dolby Digital soundtrack op staat is het geen probeem. Het beeld blijft sowieso altijd prima soepel verlopen, daar zit absoluut geen enkele storing in. Ik denk dat ik maar een een mailtje naar de importeur ga sturen, als iedereen dat met dit probleem doet krijgen we misschien zo snel mogelijk een firmware-update. :D

De importeur en zeker LG zelf lijken me allang op de hoogte van dit probleem, als zoveel mensen deze problemen hebben dan moet LG dit vooraf geweten hebben. Of ze moeten geen enkele test hebben uitgevoerd met hun BD-390, wat me onwaarschijnlijk lijkt.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Diablo666

Quote from: Midcall on January 23, 2010, 17:09:03
Zullen we deze zin dan maar schrappen?  ;)
Haha, ik ga vanavond wel ff testen met verschillende MKV's met DTS. Heb zowel 720p als 1080p bestanden, en laat het wel weten hier.

Maar vooralsnog heb ik dus geen problemen met DTS, hoe hebben jullie het geluid aangesloten? (hdmi / coax / toslink / analoog) Want dat lees ik geen van de reacties...
My set:
Sound:Squeezebox 3 / Pioneer 859RDS-G / 3x Pioneer M-10x / Jamo: Pro 1000-EX sub, A-510 fronts,  Center-18, 4x A-510 Surrounds,  A-510 Back Surrounds with SW3 Sub
Visual:Sanyo PLV Z-3000 / Pioneer 717-G /  JVC 6800 S-VHS / Projecta ProScreen 240x180 / LG BD390 / UPC HD DVR
Various:DS409+

ATI850

Ik heb hem met een Siltech HF-9G3 coaxiaal op een Proceed AVP-1 aagesloten. Hoe heb jij hem aangesloten?

Diablo666

Zoals ik al aangaf:
Quote from: Diablo666 on January 20, 2010, 11:47:40Zelf heb ik de BD390 analoog aangesloten en draai mkv's via bedraad netwerk prima af.
My set:
Sound:Squeezebox 3 / Pioneer 859RDS-G / 3x Pioneer M-10x / Jamo: Pro 1000-EX sub, A-510 fronts,  Center-18, 4x A-510 Surrounds,  A-510 Back Surrounds with SW3 Sub
Visual:Sanyo PLV Z-3000 / Pioneer 717-G /  JVC 6800 S-VHS / Projecta ProScreen 240x180 / LG BD390 / UPC HD DVR
Various:DS409+

ATI850


Diablo666

#15
Zojuist getest:
Diverse mkv's : 1080p/720p - 23.976/29.97fps,  DTS (5.1/44-48KHz/768-1536kbps): spelen goed af zonder schokken. Zelfs MKV's > 15GB spelen prima af.
1 bestand ontdekt (van de stuk of 30) die schokt en tikt in DTS geluid, vreemde hieraan is verder dat er chapters in de mkv zitten gedefinieerd. Verder speel ik af vanaf een Windows Vista HTPC die is gedegradeerd tot file-server via een share met een Gbit netwerkje waarin de BD390 als enige 100Mbit apparaat zit.

Audio Setup BD390:
HDMI -> Primary Pass-Thru
SPDIF -> Primary Pass-Thru
Sampling Freq. -> 96KHz
DRC -> Off
Speaker Setup -> 7.1 Channel

Misschien dat in bovenstaande settings nog wat aangepast kan worden tegen het schokken, geen DTS Re-encode instellen, of even analoog aansluiten.
My set:
Sound:Squeezebox 3 / Pioneer 859RDS-G / 3x Pioneer M-10x / Jamo: Pro 1000-EX sub, A-510 fronts,  Center-18, 4x A-510 Surrounds,  A-510 Back Surrounds with SW3 Sub
Visual:Sanyo PLV Z-3000 / Pioneer 717-G /  JVC 6800 S-VHS / Projecta ProScreen 240x180 / LG BD390 / UPC HD DVR
Various:DS409+

ATI850

Oke, die settings ga ik ook eens proberen. Ik had de speler inderdaad op DTS re-encoding staan. 

ATI850

Ik heb de bovenstaande instellingen geprobeerd, maar geen resultaat helaas. Nog steeds stotters bij MKV-bestanden. Ik heb wel een bericht van LG gehad, ze adviseren de speler terug te sturen want volgens hun is er dan iets mis met de software.

Midcall

Quote from: ATI850 on January 30, 2010, 20:40:25
Ik heb de bovenstaande instellingen geprobeerd, maar geen resultaat helaas. Nog steeds stotters bij MKV-bestanden. Ik heb wel een bericht van LG gehad, ze adviseren de speler terug te sturen want volgens hun is er dan iets mis met de software.

Kan je de softwareversie op je scherm tevoorschijn toveren? Wellicht dat anderen een andere versie hebben?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

ATI850

Ik heb even gekeken en er staat:

Driverversie: H51000
Softwareversie: BD.8.08.529.B

Ik heb de speler ook even aan de LCD televisie gehangen met een HDMI1.3 kabel. Ook daar zijn de stotters in het geluid te horen. Ik heb nog wat met de instellingen zitten spelen in de speler maar geen resultaat.

ATI850

Ik ben terug gegaan naar de BCC met de speler. Ik kreeg hun (splinternieuwe) plank-exemplaar mee. Hier staat nog oudere firmware in, maar bij deze valt zelfs het geluid bij het afspelen van originele BR-discs af en toe weg. Ook is het mij opgevallen dat het geluid ook weg valt bij het aan of uit doen van een simpel lampje ergens in huis. Terwijl de speler op een aparte 20A stroomgroep is aan gesloten. Hebben anderen dit ook?

Diablo666

@ATI850:
Hoe speel je de mkv's af, via een DLNA server of via een windows share? Ik gebruik de DLNA alleen voor muziek (wav en flac), en films via shares vanaf een windows vista pc. Misschien ook eens alleen via een share proberen af te spelen.

Verder kwam ik nog wat vreemds tegen: als ik een mkv via een netwerk share afspeel, kan ik alleen ondertitels krijgen als ik een srt bestandje erbij zet. Is de mkv echter gebrand op een dvd+r, dan kan er wel geschakeld worden tussen de ondertitels :crazy: En staat het srt bestand ook op de dvd+r, dan ziet hij deze als apart icoontje wat aangevinkt kan worden.

Voor de rest blijf ik het nog steeds prima speler vinden, nu alleen nog m2ts met dtshd vanaf het netwerk kunnen afspelen, en dan ben ik helemaal blij :wub:
My set:
Sound:Squeezebox 3 / Pioneer 859RDS-G / 3x Pioneer M-10x / Jamo: Pro 1000-EX sub, A-510 fronts,  Center-18, 4x A-510 Surrounds,  A-510 Back Surrounds with SW3 Sub
Visual:Sanyo PLV Z-3000 / Pioneer 717-G /  JVC 6800 S-VHS / Projecta ProScreen 240x180 / LG BD390 / UPC HD DVR
Various:DS409+

ATI850

Ik speel de mkv's af via Nero Mediahome 4 (dat zat bij de speler). Gewoon via een share is me vreemd genoeg op mijn Windws 7 machine nog niet geluk, ik snap er niets van. Alle instellingen zijn goed maar de LG 'ziet' ze gewoon niet. Overigens, sinds eergisteren, ook via Nero Mediahome niet meer. En dit zonder dat er iets aangepast is. Iedere keer ziet hij wel alle mappen waar de films in staan maar zodra je die mappen wilt openen krijg ik de mededeling 'leeg', of 'netwerkfout'. Ik ben op dit moment maar aan het experimenteren met andere mediaservers zoals bv XBMC en verschillende firmware van de LG. Ik heb hem wel in ieder geval al regiovrij (DVD-gedeelte dan).

Het wegvallen van het geluid (heel kortstondig) tijdens het afspelen van een disc blijkt te komen van apparatuur/verlichting hier in huis. Als er een lampje aan of uit gaat of als de koelkast aan springt. Mijn vorige Sony tv was hier ook extreem gevoelig voor en zo heb ik ook eens een Mirage subwoofer gehad die dan iedere keer een knal gaf. Hoe zou het komen dat sommige apparatuur hier zo gevoelig voor is? Zou een overspanningsbeveiliger hierbij helpen? Het vreemde is dat de LG gewoon aangesloten staat op een aparte stoomgroep, alleen de LG is natuurlijk niet geaard.


Diablo666

Via een share kun je het beste de rechten op die share zetten op "Everyone" - Read. Dan zou je de mappen wel moeten kunnen zien. Via DLNA krijg ik ook regelmatig een netwerkfout melding van de LG, Denk dat het protocol niet helemaal lekker is geimplementeerd. Het vreemde is dat ik in de LG zelfs verborgen shares (met $ achter de naam) krijg te zien  :-\.

Als iets aangesloten is op een aparte stroomgroep, betekent dit alleen dat alle apparaten tegelijk uit gaan als de groep uitvalt. Achter de verschillende groepen zit namelijk maar 1 hoofdaansluiting (verdeling van de fasen over de groepen). Storing kan zich dus over meerdere groepen uiten.
My set:
Sound:Squeezebox 3 / Pioneer 859RDS-G / 3x Pioneer M-10x / Jamo: Pro 1000-EX sub, A-510 fronts,  Center-18, 4x A-510 Surrounds,  A-510 Back Surrounds with SW3 Sub
Visual:Sanyo PLV Z-3000 / Pioneer 717-G /  JVC 6800 S-VHS / Projecta ProScreen 240x180 / LG BD390 / UPC HD DVR
Various:DS409+

ATI850

Ik was de tekortkomingen en storingen van de BD390 zat en heb hem terug gebracht. Ik heb er een Philips BDP9500 voor terug gekozen. Hij komt van de week binnen. Ik heb er al diverse lovende reviews over gelezen. Met name de beeldkwaliteit schijnt absolute top te zijn. Er zit eenzelfde beeldchip in als in de Pioneer LX-91. Ik ben benieuwd, dan maar geen netwerkmogelijkheden meer, dat werkte toch niet bij allebei de machines die ik in huis heb gehad.