iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Ikzelf heb de iPad 2020, volgens App Store kan hij wel op mijn iPad geïnstalleerd worden, maar ik gebruik het niet. Heb dan ook geen ervaring mee.

Hanky Panky

Ook maar eens een nieuwe ipad besteld voor mezelf. Na 4,5-5 jaar op de Pro 9,7 - 32GB was het wel een keertje aan de beurt. Nu een groene Air 64GB, dan heb ik hopelijk minder geleuter met te weinig geheugen voor mijn games. Op een gegeven moment moest ik World of Tanks via de PC updaten omdat er geen geheugen meer was om de update op de ipad te downloaden...

Gelijk maar vast wat usb C kabeltjes gekocht, aan lightning heb ik niet zoveel meer voor de nieuwe. Wel naadje dat mijn pencil 1 niet meer werkt op deze.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Valkyrie

Als je nu zou overstappen van een iPad Air 2, wat zou je dan kiezen?
1. iPad Air 2020 64gb
2. iPad Pro 2020 11" 128gb

Nu heb ik 64gb geheugen en ik kom op zich nog niks tekort.

Voordeel optie 1: goedkoper en snellere processor
Voordeel optie 2: meer RAM, meer opslag, Face ID

Ik weet niet of de iPad Pro de ca. €200,- meer waard is. Dat zou dan vooral voor Face ID zijn, want ik gebruik de iPad niet voor andere zware programma's. :confused:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HereIsTom

Quote from: Valkyrie on March 20, 2021, 17:39:25
Als je nu zou overstappen van een iPad Air 2, wat zou je dan kiezen?
1. iPad Air 2020 64gb
2. iPad Pro 2020 11" 128gb

Nu heb ik 64gb geheugen en ik kom op zich nog niks tekort.

Voordeel optie 1: goedkoper en snellere processor
Voordeel optie 2: meer RAM, meer opslag, Face ID

Ik weet niet of de iPad Pro de ca. €200,- meer waard is. Dat zou dan vooral voor Face ID zijn, want ik gebruik de iPad niet voor andere zware programma's. :confused:

Ik ben van de iPad Air 2 overgestapt op een iPad Pro 2020 12.9 128GB en ben blij dat ik deze stap heb gemaakt en vind het de meerprijs waard.
Heerlijk groot scherm en lekker snel, ook Face ID is fijn en prachtig Dolby geluid.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Rowdy

#2579

Hannibal_

Quote from: Valkyrie on March 20, 2021, 17:39:25
Als je nu zou overstappen van een iPad Air 2, wat zou je dan kiezen?
1. iPad Air 2020 64gb
2. iPad Pro 2020 11" 128gb

Nu heb ik 64gb geheugen en ik kom op zich nog niks tekort.

Voordeel optie 1: goedkoper en snellere processor
Voordeel optie 2: meer RAM, meer opslag, Face ID

Ik weet niet of de iPad Pro de ca. €200,- meer waard is. Dat zou dan vooral voor Face ID zijn, want ik gebruik de iPad niet voor andere zware programma's. :confused:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Raphie

Allen het scherm is al 200 meer waard. 2min op de pro en je wilt nier meer naar het air scherm terug.
JBL PRX Power!

Hannibal_

Quote from: Valkyrie on March 20, 2021, 17:39:25
Als je nu zou overstappen van een iPad Air 2, wat zou je dan kiezen?
1. iPad Air 2020 64gb
2. iPad Pro 2020 11" 128gb

Nu heb ik 64gb geheugen en ik kom op zich nog niks tekort.

Voordeel optie 1: goedkoper en snellere processor
Voordeel optie 2: meer RAM, meer opslag, Face ID

Ik weet niet of de iPad Pro de ca. €200,- meer waard is. Dat zou dan vooral voor Face ID zijn, want ik gebruik de iPad niet voor andere zware programma's. :confused:

Ik heb de pro 2020 in bruikleen van de zaak (voor privé, wel cool).
Hoef dus niet zelf te betalen.

Ik moet wel zeggen dat het scherm met die hoge verversings snelheid erg fijn is. Het geluid is ook ongelooflijk goed. Weet niet of de air dat ook allemaal zo heeft.
En de processor is echt mega snel, daarvoor hoef je het niet te laten
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hanky Panky

Quote from: Raphie on March 21, 2021, 10:37:20
Allen het scherm is al 200 meer waard. 2min op de pro en je wilt nier meer naar het air scherm terug.

Een vanafprijs van € 850 voor een tablet hield me wel tegen. Nu een air 2020 en ben er erg tevreden mee.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Valkyrie

Ik heb toch besloten om nog even te wachten op de ontwikkelingen in April.
Het was een leuke aanbieding van de MediaMarkt (€839,-), maar ik wacht gewoon even tot de nieuwe. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Rusher

#2585
Quote from: Raphie on March 21, 2021, 10:37:20
Allen het scherm is al 200 meer waard. 2min op de pro en je wilt nier meer naar het air scherm terug.
Tjonge, is dat zo'n verschil? Ga ik weer twijfelen... Als we toch geld gaan uitgeven, dan maar meteen nog meer doekoes uitgeven om nog meer kwaliteit te hebben.

Hannibal_

Quote from: Rusher on March 22, 2021, 17:09:24
Tjonge, is dat zo'n verschil? Ga ik weer twijfelen... Als we toch geld gaan uitgeven, dan maar meteen nog meer doekoes uitgeven om nog meer kwaliteit te hebben.

Ja, weet je, tot ik deze pro had had ik een oude air 2.
Zelfs daar op had ik nooit iets te wensen qua scherm.

De pro is wel fantastisch, maar alle Apple schermen zijn meer dan goed imo.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

VTEC_genieter

Heb de Air 2020 met 256GB.

Ik zei tegen mezelf: waarom de 64GB nemen?
Want op mijn Mini 2 (echt een oude iPad) heb ik 16GB en die loopt vaak vol door games.

Gewoon de grote variant opslag nemen en in het winkelmandje doen en betalen. Niet verder peinzen.

Ik speel nu geen games meer en download ook geen films.
Heb toch een 256GB.
Want ik kan later wel wat filmpjes opslaan van mijn toekomstige action cam.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

devil

Sinds gisteren een gelukkige eigenaar geworden van een iPad Air 2020 64gig.
Hier voor had ik een iPad Gen 5 met 32gig, geheugen stond van de oude iPad ook nog niet vol.
De iPad Air 2020 heeft een beter scherm, geluid en veel sneller.

De iPad Air 2020 bij Mediamarkt actie gehaald ;D ;D ;D ;D
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

LittleNinja

Hier een iPad Pro 12.9" in gebruik vanwege de extra power voor fotobewerking i.c.m. de pencil. Top ding!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

#2590
Gisteren gekeken naar een nieuwe ipad.
Ik heb 128GB voldoende, 64GB is net te krap geworden.
De keuze ging daarom tussen de iPad uit sept 21 (256GB), de IPAir uit maart 22 (256GB) en de IPPro 11" van maart 21 (128GB).

Ik ben bij drie winkels geweest en ze hadden alledrie exact dezelfde opstelling waarbij de IPPro 11" ontbrak. De 12,8" hadden ze wel maar dan kan ik niet vergelijken.
Zo kon ik niet vergelijken tussen de air en pro. Ze verkochten hem wel.
Ze wilden geen van de drie winkels ook een ippro doos openmaken want dan konden ze hem niet meer verkopen.
De demomodellen zijn eigendom van Apple krijgen ze gratis kennelijk.
Dit werdt volgens alledrie de winkels door Apple bepaald hoe en wat ze laten zien. Klopt wel want alledrie waren echt exact hetzelfde.

Uiteindelijk dus "blind" de IPpro gekocht nadat een verkoper de moeite had genomen de exacte afmetingen en gewicht te vergelijken en aangaf dat dit nietvte voelen zou zijn wat ik ook dacht. En deze ippro bevalt erg goed, alleen het hoesje maakt hem nu weer zwaarder  ;D

Maar wat een waardeloze manier van winkels bedrijven.
Wat is nu nog de meerwaarde van die winkels tov voor 60 euro goedkoper online bestellen?


HAL

Die meerwaarde is er inderdaad niet. Je kunt wel naar een echte Apple Store gaan natuurlijk maar die zijn er niet zoveel. Daar zou alles moeten liggen en kunnen alles ook echt even gebruiken. Een Mac Studio hebben zelfs niet eens in een kleine Apple winkel. Laat staan een Mac Pro. Verder sta je juridisch zelfs sterker als je via internet besteld: dan heb je immers 14 dagen bedenktijd en kun je de iPad, zonder opgaaf van reden, terug geven.
En wat ook stuitend is: het gebrek aan kennis en historie in die winkels.

Kjelt

Ja gebrek aan kennis viel me vooral op bij de MM.
Bij de amac en die andere zaak wisten ze wel het een en ander.
Zal wel het gevolg van corona zijn, veel afvloeing en weinig om nu terug te krijgen.
En wie moeten hun opleiden?


Hannibal_

De pro is idd erg fijn.
Tikje duur wel, maar heerlijk scherm
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HAL


Kjelt

Succes dan! Lijkt mij als ik naar de leeftijd vd medewerkers kijk dat het verloop wel eens heel hoog kan zijn  :D

minplus

Probleem bij veel winkels is idd tegenwoordig dat je zelf al veel meer weet dan het personeel dat je extra info zou moeten geven.
Maar de Ipad pro is een leuke.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

J.A.F._Doorhof

Als je serieus ermee wil werken pak dan wel de generatie met de nieuwe schermen, dat is echt fantastisch.
We hebben hier een 11 en 12.9 pro in gebruik en persoonlijk vind ik de 11" ideaal maar met video en foto editen net te klein.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 25, 2022, 19:38:14
Als je serieus ermee wil werken pak dan wel de generatie met de nieuwe schermen, dat is echt fantastisch.
We hebben hier een 11 en 12.9 pro in gebruik en persoonlijk vind ik de 11" ideaal maar met video en foto editen net te klein.

Hier ook de iPad Pro 12.9 geweldig apparaat, gebruik geen computer of laptop meer.
Prachtig beeld en geluid.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

minplus

Ik gebruik m'n iMac, iPad en iPhone voor verschillende dingen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right