iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Een van de redenen dat ik naar Samsung ben overgestapt.
Pen zit er gratis bij en is door wacom gemaakt.
Geheugen is gewoon met kaartje uitbreidbaar.
Plus is standaard USB dus hij kan gewoon overweg met USB sticks.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

Quote from: Erik on December  6, 2017, 23:25:21
Oké dat zou al fijn zijn zal er eens induiken, thnx.

Loop eens een Apple winkel binnen en vraag ernaar, dan kunnen ze je het misschien laten zien.
Hier nog een voorbeeld;

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Erik

Toch een leuk dingetje die nieuwe iPad voor 359 eigenlijk een koopje. Goed beeld en lekker licht. Ondersteunt ook de iPen of hoe dat ding heet.
Alleen is het al idioot dat je 120 euro extra betaalt voor 4G op een bedrag van 899.
Maar 120 extra voor 4G voelt wel heel erg idioot als het origineel 359 kost. Met pen erbij zit je nog op 600.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BJF

Gebruik je iPhone als hotspot en je houdt die €120,- én het extra abonnement op zak  ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

Erik

Extra Abo hoeft niet van KPN krijg je gewoon extra sim kaart gratis je moet dan wel je iPhone niet tegelijkertijd gebruiken.
Hotspot kan maar vreet wel stroom.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richi

Quote from: Erik on April 12, 2018, 10:34:01
Extra Abo hoeft niet van KPN krijg je gewoon extra sim kaart gratis je moet dan wel je iPhone niet tegelijkertijd gebruiken.
Hotspot kan maar vreet wel stroom.
Ja, ik heb gemerkt dat mijn iPhone af en toe heel warm wordt als ik hem als hotspot gebruik. Maar op andere momenten weer helemaal niet. Ben er nog niet achter waar het hem precies in zit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

VTEC_genieter

Zojuist iOS 12.0.1 kunnen installeren op mijn iPad Mini 2

[emoji122][emoji122]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Kjelt

Quote from: VTEC_genieter on October  9, 2018, 03:08:12
Zojuist iOS 12.0.1 kunnen installeren op mijn iPad Mini 2
Ik kan niet eens naar 11 want dan werken mijn Dune en andere apps niet meer, echt k*t van Apple om geen emulator of andere oplossing toe te voegen voor oudere apps.

Erik

Jij weet het dan blijkbaar nog van tevoren ik mistte ooit wat betaalde spellen. Gewoon kwijt en terug kun je dan niet meer. Of je moet nieuwe versies van spellen kopen waarvoor je ineens dagelijks moet betalen om te spelen.
Dat is altijd wel irritant van IOS.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VTEC_genieter

Ben benieuwd hoelang mijn Mini 2 volhoudt.
12.0.1 is op geïnstalleerd.

Ik gebruik hem alleen voor forums, surfen, bankieren en gamen: één spel maar.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

i2Paq

Quote from: Kjelt on October  9, 2018, 08:37:15
Ik kan niet eens naar 11 want dan werken mijn Dune en andere apps niet meer, echt k*t van Apple om geen emulator of andere oplossing toe te voegen voor oudere apps.

Je zou een oudere iPad kunnen kopen en een backup van deze iPad terug kunnen zetten.

Dan kun je met je huidige iPad wel updaten, je verliest dan wel bepaalde aken maar die heb je op je oude nog.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

VTEC_genieter

#2511
Vraag:

Worden al mijn apps en games die nu op mijn oude iPad Mini 2 zitten, ook automatisch meegenomen/geïnstalleerd als ik binnenkort op de nieuwe iPad Air 4 overstap??

Of moet ik alles weer downloaden, installeren en alles opnieuw instellen op mijn nieuwe iPad?
Alle games opnieuw beginnen?

Want ik heb nog nooit een Apple product ge-upgrade.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Ja. Gaat automatisch.
Toevallig gister iPhone van mijn moeder geupgrade. En zelfs de whatsapp geschiedenis neemt die blindelings mee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#2513
Even qr code scannen die inbeeld komt, paar minuten geduld. En je moet er zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HereIsTom

#2514
Die nieuwe iPad Air is 4.
Als je in iCloud de reservekopie hebt aan staan op je iPad Mini 2, dan kun je bij het instellen van de nieuwe iPad Air kiezen voor het terugzetten van de kopie.
Kijk wel even op je Mini in de reservekopie of alle apps daar aan staan!
Dan krijg je bijna alles ook weer op je nieuwe iPad Air 4.

https://www.appletips.nl/iphone-instellen-ios-11/

Bij punt 5; https://support.apple.com/nl-nl/HT202033
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Hanky Panky

Quote from: HereIsTom on October 29, 2020, 21:16:22
Die nieuwe iPad Air is 4.
Als je in iCloud de reservekopie hebt aan staan op je iPad Mini 2, dan kun je bij het instellen van de nieuwe iPad Air kiezen voor het terugzetten van de kopie.
Kijk wel even op je Mini in de reservekopie of alle apps daar aan staan!
Dan krijg je bijna alles ook weer op je nieuwe iPad Air 4.

https://www.appletips.nl/iphone-instellen-ios-11/

Bij punt 5; https://support.apple.com/nl-nl/HT202033

Ze naast elkaar leggen is toch al genoeg? Of werkt dat alleen met iphones?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HereIsTom

Quote from: Hanky Panky on October 29, 2020, 23:08:13
Ze naast elkaar leggen is toch al genoeg? Of werkt dat alleen met iphones?

Volgens mij alleen als ze ook dezelfde iOS versie hebben.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VlisChris

Zal het overmorgen eens uitproberen ;)
Huidige iPad is 13.6
De tweede zal denk ik wel 14 hebben.

Verwacht het ding zaterdag binnen, dan kan ik er meteen naar kijken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Ah fijn Chris! [emoji2956]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Oud 13.6 Nieuw 13.5 (ja, vreemd).

Dat ging idd met scannen qr code en instellen.
Dan kun je ze identiek maken in een paar minuten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Dus ook alle apps zijn overgenomen naar je andere iPad?
Hoef je de games niet opnieuw te spelen?
Hoop ik.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Oh, speel geen games (en het zijn de iPads van mijn ouders).
Dus die kan ik je niet mee helpen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

Ik heb sinds ios 14 traag / trager wifi op mijn beide ipads.

Mijn iPhone die ook ios 14 draait trekt over wifi de maximale lijn snelheid van 300/40. Mijn ipads blijven steken rond de 30/30, gemeten in dezelfde luie stoel  :D Mijn shield tv die in dezelfde ruimte staat doet ook 300/40.

Maar zelfs op een meter van de router blijft de ipad steken op 35/30.

Zojuist een update naar ios 14.1 gedaan en dan zijn de eerste paar speedtests 100+ en daarna kakt het weer in naar 30/30  :(

Ik ben gisteren overgestapt naar ziggo met behoud van mij fritzbox router (ziggo modem in bridge) maar ik had die traagheid denk ik al eerder want afgelopen week ging het gamen ook met een hogere ping. Alleen toen geen speedtests gedraaid.

Heeft iemand een oplossing?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jean Sibelius

Quote from: Hanky Panky on November  1, 2020, 18:54:36
Ik heb sinds ios 14 traag / trager wifi op mijn beide ipads.

Mijn iPhone die ook ios 14 draait trekt over wifi de maximale lijn snelheid van 300/40. Mijn ipads blijven steken rond de 30/30, gemeten in dezelfde luie stoel  :D Mijn shield tv die in dezelfde ruimte staat doet ook 300/40.


Dat is vervelend :-\. Ik heb hier zojuist de laatste software upgrade gedaan op mijn iPad Pro (2018).
Voor en na de update een Ziggo speediest gedaan en downloaden was en blijft circa 305.
Heb de indruk dat uploaden zelfs wat sneller gaat (nu 40).

Welk model iPad heb?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Hanky Panky

Quote from: Jean Sibelius on November  1, 2020, 20:19:30
Dat is vervelend :-\. Ik heb hier zojuist de laatste software upgrade gedaan op mijn iPad Pro (2018).
Voor en na de update een Ziggo speediest gedaan en downloaden was en blijft circa 305.
Heb de indruk dat uploaden zelfs wat sneller gaat (nu 40).

Welk model iPad heb?

Groeten, Jan

Het gaat bij zowel een 2017 pro 9.7 als bij een gewone 2018 ipad mis.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000