iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

#2475
Ik vermoed dat fotos voor het bewerken in RAM worden gezet, het is maar een plaatje.
Video om te bewerken moeten er minstens 25 plaatjes voir 1 seconde worden gebufferd. Lijkt me niet dat dit via de cloud gaat maar lokaal in flash en ram.
Hoeveel GB heb je nog over? Kun je anders niet een gedeelte inladen of eerst een kort fi lmpje proberen. Lijkt me niet dat een ipad is bedoeld om videos van een half uur ofzo te monteren?

VlisChris

#2476
6.3 op de iPad. 45 in iCloud.

Er moet toch wel een fxcking manier zijn om op vakantie te bewerken?
Videobestanden kapt de gopro automatisch af op 4gb. Dus het moet gewoon kunnen :-\

Ps: nieuwe toetsenbord in iOS is nogal Android; een drama.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Gooi anders even een paar apps weg die veel GB gebruiken en die je toch zelden gebruikt, gooi alles verder dicht en probeer het dan nog eens. Welke ipad heb je, de pro? Die hebben behoorlijk wat RAM, de andere mwah.
Ik weet wel dat ik verleden jaar op een state of the art pc heb lopen klootviolen om een dvdtje te kunnen maken, die videosoftware vreet RAM als een wild zwijn truffels  :D

Kjelt

Is dit relevant? Zou je probleem wel verklaren.

https://gopro.com/help/articles/Question_Answer/Supported-Resolutions-for-Copy-and-Share-in-the-GoPro-App

Quote
Please be sure that your device has double the available space of the content you wish to transfer.
For example: If your video is 2GB, be sure you have at least 4GB available. More space will be needed to convert higher resolution files to a lower resolution that your device can handle.

VlisChris

Hm.
Wat ik probeer is mijn data rechtstreeks naar iCloud weg te schrijven zodat ik niets met de opslag van mijn iPad zelf te maken heb. Maar wellicht is dat (zeker op een traag netwerk) gewoon onmogelijk.

Erg spijtig. Maar gelukkig kan ik de video's 1 voor 1 overzetten naar de iPad. Bekijken. Verwijderen. En dan de volgende video bekijken.

Welkom in 2017 :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mikekiwi

Quote from: 5061 on September 24, 2017, 17:41:15
@Pjotr27 en @Nahpets

Bedankt voor jullie reactie. Gehoopt op jullie antwoorden. Gebruik zelf ook weleens de gewone iPad maar voelt vaak te groot, lomp en zwaar aan. Jullie ervaringen komen overeen met mijn verwachtingen. Dus op naar MM.
Ook namens mij bedankt, ik ga het gewoon proberen. Lukt het niet dan schakel ik alsnog over naar een groter formaatje

J.A.F._Doorhof

Je importeert altijd naar je device. Sowieso zou het onwerkbaar zijn als je echt via de cloud zou editen zelfs met snel internet is dat absoluut niet te doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Bummer.

Dan maar na de vakantie een eerste preview monteren.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

#2483
Chris,
Gebruik je de app Quik (van GoPro) op je iPad voor video editting?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Nee. Mede omdat ik een iSaw heb. Een regelrechte gopro kopie. Maar de software zal niet werken.

Maar ik ga gewoon tekeer als ik thuis ben :)
Al was het leuk geweest. Morgen waarschijnlijk een dag hotel cq zwembad ivm een been waar ik niet op kan staan van de pijn. Dan was monteren wel leuk geweest.

Maar iedereen bedankt voor t meedenken 👍🏻
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Zojuist iOS 11.1.2 geïnstalleerd op m'n iPad Mini 2.

Eerste bevindingen:
Eindelijk kan je je apps gedeeltelijk opruimen/verwijderen!
Ook bij iChat kan je nu alleen de bijlagen zoals foto's/videos van je opslag verwijderen!

Top! [emoji106][emoji106][emoji106]
Zeker voor mensen die een kleine opslag hebben!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

HereIsTom

#2486
Quote from: VTEC_genieter on December  1, 2017, 19:13:42
Zojuist iOS 11.1.2 geïnstalleerd op m'n iPad Mini 2.

Eerste bevindingen:
Eindelijk kan je je apps gedeeltelijk opruimen/verwijderen!
Ook bij iChat kan je nu alleen de bijlagen zoals foto's/videos van je opslag verwijderen!

Top! [emoji106][emoji106][emoji106]
Zeker voor mensen die een kleine opslag hebben!

Hè? Dat kon ik ook al met iOS 10 hoor!
En Google foto's is denk ik wel handig voor je om je foto's op te slaan, dan kun je er ook overal bij.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VTEC_genieter

Excuus, dan heb ik sinds iOS 10 nog geen app willen verwijderen of geen schoonmaakbeurt gehouden.

Maar met deze nieuwe iOS 11.1.2 heb ik nu een probleem in het spel Real Racing 3: de gyroscoop slaat iedere keer op hol na een stukje racen. Ik maak stuurbewegingen met mijn iPad.
Ben niet de enige die het probleem heeft.
Kalibreren heeft ook niet geholpen.

De downside van deze nieuwe Apple update, is voor mij: gyroscoop probleem.

https://discussions.apple.com/thread/8151751?start=0&tstart=0
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

En..........iOS update versie 11.2 is ook al uitgebracht en te downloaden!
Hopelijk is het gyroscoop probleem met deze update opgelost!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Het probleem is nu opgelost met versie 11.2 !
De auto reageert/stuurt nu weer normaal [emoji106]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

#2490
Met alles in de cloud tegenwoordig is het nog noodzakelijk om voor 256Gb te gaan of is 64Gb al voldoende. Vindt €909 voor een iPad wel genoeg eigenlijk, pennetje erbij wee € 60 misschien hoes erbij. En zoveel apps gebruik ik niet en spellen al helemaal niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HereIsTom

Ik heb al jaren een 64GB en gebruik cloud apps en werkt prima en als je weinig apps en spellen gebruikt is het zeker genoeg.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

Heb je overal snel internet ?
Realiseer je goed dat films etc niet werken vanaf de cloud zonder snel internet.

Ik zou met tablets altijd meer geheugen nemen. Ook ivm verkoop later.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

Als ik films wil bekijken dan kan ik die ook tijdelijk op de iPad zetten, dan nog heb je genoeg aan 64GB.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kjelt

Ik heb zelf ook de pro 10,5 64GB besteld.
Ik vind het opgeld van 25% voor 256GB te bizar voor woorden, wellicht als het mogelijk was geweest voor 10% een 128GB variant had genomen maar deze stap is in mijn ogen absurd.
Daar komt bij dat ik al 5 jaar een 64GB iPad 3 heb die nog nooit >40GB is vol geweest. Muziek stream ik vanaf de NAS, films ga ik niet kijken op zo'n klein display daar heb ik mijn projector voor.
Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste iPad ik kon er voor een mooie deal aan komen anders denk ik dat ik naar Samsung of ander merk was overgestapt.

Erik

Het begint toch een drama te worden. Ik wilde oa raw foto's bewerken op de iPad bv in de trein of in buitenland. Moet toch geen probleem zijn zou je zeggen. Desnoods met weer een apparaat erbij de sd lezer.
Nu begrijp ik dat je op je ipad een jpg voorgeschoteld krijgt. Wil je raw dan MOET je hem eerst in de cloud zetten en vandaar bewerken. Lekker handig in het buitenland aangezien ik niet altijd wifi heb, laat staan onbeperkte belbundel, even afgezien van de veiligheid van vreemde wifi punten.

Ik weet nog niet of je van de cloud naar je ipad kan pompen. Ik vind het allemaal razend complex en ingewikkeld en omslachtig worden zo. Moet ik ook nog eens iCloud nemen. Waarom niet in 1 keer van SD naar je iPad. Apple stond toch voor makkelijk. Betreft werken met Affinity (ps kloon) weet niet hoe het bij Adobe geregeld is.

Dan lees ik dat een 12,9 inch iPad een laadtijd heeft van 8 uur zodat je hem beter elke avond aan de lader hangt en dat omdat ze zo'n langzame 12W lader meeleveren. Je zou dat kunnen oplossen met een macbook usb 29w lader gebruiken plus een usb naar ipad connector kopen. Je zou zeggen voor 1000 euro krijg je wel wat.
Ik kom nu al op 909/1079 + 110 voor een pen + snellere lader 59 + usb converter voor lader 29 + sd reader 35.

Ik wil al heel lang een goed 13 inch tablet vanwege de maat. Maar als ik de barrieres lees die ik moet nemen om uberhaubt te kunnen doen wat ik wil en dan wat ik naast de ipad moet kopen om een beetje lekker te werken dan gata bij mij het licht langzaam uit. En dit lees je nergens op voorhand maar moet je uit de vele YT reviews halen.
Ik had er echt zin in het is een geweldig apparaat maar op deze manier denk ik dat ik de stekker eruit trek. Nog maar eens kijken of ik dit apple avontuur wel aan wil gaan. Mijn oude iPad wordt helaas niet ondersteunt door Affinity.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HereIsTom

De iPad Pro 12,9 heeft een USB 3 to lightning adapter, als je camera ook een USB aansluiting heeft kun je hem dus op de iPad aansluiten en zo de RAW foto's erop zetten en het kan ook met een SD Cardreader.
Hier kun je er meer over lezen; http://www.satureyes.com/blog/2016/4/editing_raw_images_ipad
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Erik

Ik zou je graag geloven maar ik heb al diverse artikelen gezien waarin wordt bevestigd dat hij geen RAW van de iPad kan lezen hij herkent ze niet. Als je de RAW opent blijkt hij dus een jpg geopend te hebben. Is al heel wat discussie over. Alleen via cloud pakt hij de RAW. Op een andere.manier niet ik zal eens kijken of ik de linkjes nog kan vinden voor je als je wilt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HereIsTom

Quote from: Erik on December  6, 2017, 21:37:44
Ik zou je graag geloven maar ik heb al diverse artikelen gezien waarin wordt bevestigd dat hij geen RAW van de iPad kan lezen hij herkent ze niet. Als je de RAW opent blijkt hij dus een jpg geopend te hebben. Is al heel wat discussie over. Alleen via cloud pakt hij de RAW. Op een andere.manier niet ik zal eens kijken of ik de linkjes nog kan vinden voor je als je wilt.
Ja dat was met iOS 10, die kon geen RAW lezen, maar met iOS 11 kan dat dus wel.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Erik

Oké dat zou al fijn zijn zal er eens induiken, thnx.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill