iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Quote from: Jeroen V on June 11, 2017, 15:32:46
Nou, ik hem hem besteld, de iPad Pro 12.9, 256GB, WiFi+Cellular,Apple Care, Apple Pencil en een leren bruine smart cover. (ohja, en een Macbook Pro 13" voor mijn vriendin :))

En nu begint het wachten....  :D
Netjes  wil dezelfde maar denk wel zonder cellulair kost6 me anders weer 150 extra ik kan eventueel de tethering van mijn mobiel wel aanzetten en het houdt gewoon ergens op qua geld. Moet wel leuk blijven.
Hebben ze ze wel al als demo om even te kijken wat het is of krijgen de applestores ze ook pas over twee weken? Wil er wel eens a;vast even mee spelen :D


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen V

Quote from: Nosoforos on June 11, 2017, 23:40:05
Ik eigenlijk ook een beetje - wordt toch iets voor de volgende generatie dus. Maar goed, de latency schijnt verbeterd te zijn (die vond ik op de eerste versie nog niet goed genoeg), dus zal hem binnenkort eens testen in de winkel. Ik kan niet wachten om mijn aantekeningen op de iPad pro met de pencil te gaan doen. Ik word gek van mijn papieren aantekeningen en in heel veel settings is een laptop echt 'not done', terwijl een iPad daar wel goed zou kunnen. Ik ben vooral blij dat zelfs de standaard 'notes'-app nu je handgeschreven aantekeningen kan doorzoeken.
Dat is precies de reden dat ik de nieuwe iPad Pro wil. Ik vind het mateloos irritant als mensen tijdens meetings de hele tijd met hun neus in een laptop zitten; je weet dan niet op ze mail aan het wegwerken zijn of dat ze aantekeningen maken.

Quote from: Erik on June 12, 2017, 00:32:55
Netjes  wil dezelfde maar denk wel zonder cellulair kost6 me anders weer 150 extra ik kan eventueel de tethering van mijn mobiel wel aanzetten en het houdt gewoon ergens op qua geld. Moet wel leuk blijven.
Het vervelende met tethering is dat je dat iedere keer weer handmatig moet aanzetten. Ik dacht dat het niet mogelijk was om dat 'permanent' in te schakelen dat het automatisch gaat.

Quote from: Erik on June 12, 2017, 00:32:55
Hebben ze ze wel al als demo om even te kijken wat het is of krijgen de applestores ze ook pas over twee weken? Wil er wel eens a;vast even mee spelen :D
Geen idee, ik heb hem ongezien in de online Apple Store gekocht.

Erik

Quote from: Jeroen V on June 12, 2017, 05:55:15
Het vervelende met tethering is dat je dat iedere keer weer handmatig moet aanzetten. Ik dacht dat het niet mogelijk was om dat 'permanent' in te schakelen dat het automatisch gaat.
Ja dat is vervelende van tethering idd je zou een goedkope mifi kunnen nemen een soort wifi generator met mbv telecom kaart die zou denk ik wel constant aan moeten blijven staan.
Maar jouw oplossing is wel 100 makkelijker natuurlijk jammer dat je alleen wel weer de hoofdprijs daarvoor betaald
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HereIsTom

Voordeel van de Cellular-modellen is dat ze ook GPS hebben! Ik gebruik mijn iPad ook als navigatie systeem.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kjelt

Quote from: HereIsTom on June 12, 2017, 12:11:58
Voordeel van de Cellular-modellen is dat ze ook GPS hebben! Ik gebruik mijn iPad ook als navigatie systeem.
Eigenlijk wel triest dat ze dit voor de pro modellen er niet gewoon standaard inbouwen.

raindog

Damn, ik ben wat voorbarig geweest met het bestellen van de Pro 2 10.5". Ik heb nu dus een Air 2 met lederen Smart Case en dat bevalt me perfect. Die Smart Case kostte twee jaar geleden €85 geloof ik maar bleek elke cent waard. Dus heb ik er gelijk weer bij besteld, dacht ik. Nu blijkt dat het ding, dat ik nu voor diezelfde €85 besteld heb, slechts een Smart Cover is en dat een Smart Case niet eens verkrijgbaar is, zelfs niet in een siliconen variant. Stom dat ik niet goed gelezen heb maar ik baal er nu gruwelijk van  >:( Ik wil echt geen iPad meer zonder case, dat vind ik belangrijker dan HDR of 600 nits of A10X chip of wat dan ook.

Wel raar van Apple dat ze geen case aanbieden. Twijfel nu om de bestelling morgen gelijk terug te sturen of alleen de iPad Pro af te nemen en dan op zoek te gaan naar een fatsoenlijke case. Een nette case van een ander merk heb ik echter nog niet gezien...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Nahpets

Je kan voor die armetierige €85 toch niet verwachten dat ze 2 stukjes plastic kalfsleder leveren?  :blink:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Geert

#2407
Quote from: raindog on June 12, 2017, 13:22:53
Wel raar van Apple dat ze geen case aanbieden. Twijfel nu om de bestelling morgen gelijk terug te sturen of alleen de iPad Pro af te nemen en dan op zoek te gaan naar een fatsoenlijke case. Een nette case van een ander merk heb ik echter nog niet gezien...

Ik heb hier bij de aanschaf van mijn Ipad pro 9.7 ook al naar zitten te zoeken, daar ik deze case eerst ook had voor mijn Ipad 3. Voor de ipad pro 9.7 bleek die er niet meer te zijn en was deze gesplitst in een smart cover en een siliconen hoes voor een gezamenlijke prijs van toen € 140  ;D. Ik neem aan dat dit voor de nieuwe Ipad pro hetzelfde zal zijn.

Aangezien ik destijds geen zin had om me maximaal te laten uitzuigen door Apple ben ik toen eens rond gaan kijken en kwam uiteindelijk bij amazon.de uit waar ik een case, voor- en achterkant dus, wist te bemachtigen voor amper € 11 inclusief verzendkosten. Deze case  (ELTD iPad Pro 9.7 Hülle) was dus van eenzelfde kwaliteit als de originele Ipad case die ik ooit voor de ipad 3 had gekocht ;D. De case die ik nu al meer dan een jaar in bezit heb, is nog altijd in uitstekende staat terwijl deze dagelijks gebruikt wordt.

De verkrijgbaarheid voor de nieuwe Ipad pro 10.5 case zal natuurlijk nog op gang moeten komen maar ik zou zeker even wachten. Er zullen genoeg alternatieven op de markt komen die zeker niet voor Apple onder zullen doen. Sterker nog, van sommige merken heb ik de indruk dat ze nog beter, dan wel mooier afgewerkt zijn.


Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

raindog

Dank voor de tip, ik zal eens op Amazon gaan neuzen. Helaas is er (nog) geen losse hoes beschikbaar voor de pro 10.5", zoals die er wel is voor de eerdere pro.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

modde239

#2409
Op Aliexpress ook altijd veel te krijgen.....

Jeroen V

Quote from: Erik on June 12, 2017, 11:31:04
Ja dat is vervelende van tethering idd je zou een goedkope mifi kunnen nemen een soort wifi generator met mbv telecom kaart die zou denk ik wel constant aan moeten blijven staan.
Maar jouw oplossing is wel 100 makkelijker natuurlijk jammer dat je alleen wel weer de hoofdprijs daarvoor betaald
Ik heb zo'n mifi router, maar dat is vrij ongemakkelijk omdat je die ook weer los moet opladen en mee moet zeulen. Dus ik ga liever voor gemak, en hoewel hij nu inderdaad niet echt goedkoop is houden de iPads hun waarde gelukkig redelijk lang vast.


raindog

Inmiddels de iPad Pro 10.5 ontvangen. De cover gaat definitief retour want doordat de camera flink uitsteekt is het plat neerleggen van en iPad Pro zonder case niet eens een optie zonder de lens te beschadigen. Ik heb nu voor tijdelijke bescherming een goedkope case besteld en wacht dan even af wat er binnenkort aan alternatieven op de markt gaat komen.

Het snelheidsverschil met de Air 2 is trouwens best nog wel groot. Grootste verschil vind ik echter het beeldscherm, door de hogere frequentie gaat het scrollen en swipen een stuk soepeler. Je hebt er niet zo veel aan maar qua beleving voelt het een stuk luxer en verfijnder.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Nosoforos

Quote from: raindog on June 14, 2017, 22:47:39
Grootste verschil vind ik echter het beeldscherm, door de hogere frequentie gaat het scrollen en swipen een stuk soepeler. Je hebt er niet zo veel aan maar qua beleving voelt het een stuk luxer en verfijnder.

Nice. Ik lees overal zeer lovende reviews en ervaringen. De latency schijnt een stuk verbeterd te zijn, waardoor schrijven met de pencil een stuk beter is nog. Daar was het mij vooral om te doen, dus ik ben erg geïnteresseerd. Ik twijfel nog wel tussen de 10,5 inch of het grootste model.

Erik

Ondertussen even in de winkel kunnen uitproberen, werkt heerlijk. Een webpagina bv tweakers staat er in een flits. Hij is echt bloedsnel.
Wat je wel merkt aan het 12,7 inch model is het gewicht als je even een paar minuten staat met deze tablet in je hand ga je hem voelen dat heb je met de 10,5 inch niet.
Maar de ruimte die je extra hebt is zo prettig dat die het waard maakt zou nooit meer naar 10 inch kunnen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Ik zou het fijn vinden als ik bijvoorbeeld mijn dossiers aan de ene kant van het scherm kan zetten, terwijl ik in de andere helft notities maak. Lijkt me dat dat de 10,5 daar waarschijnlijk wat te klein voor is.

Erik

Vraag me zelfs af of één helft niet al te klein is op 12,7 inch is maar half A4.
Maar misschien heb ik slechtere ogen.
Kun je de aantekeningen niet op je document plaatsen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

ja denk ook dat zelfs dan het een beetje klein is, maar voor snelle aantekeningen misschien wel te doen. Aantekeningen op het document zelf beperk ik liever tot markeringen en kleine notities. Ik zal even kijken of PDF Expert je doorzoekbare aantekeningen op PDF-bestanden laat maken. Op die manier zou ik automatisch een doorzoekbaar dossier hebben, ipv dat ik per se in een apart document moet bijhouden met mijn opmerkingen en paginaverwijzingen.

Rusher

#2417
Mijn vrouw maakt graag tekeningen om op de sport-bso aan kinderen uit te leggen hoe bepaalde activiteiten gedaan moeten worden, hoe een spel of sport werkt, om ouders in te lichten of hoe het gebouwtje van binnen gezelliger gemaakt kan worden.
Is een iPad Pro met pen een mooie oplossing? Zodat ze sneller kan corrigeren wat gemaakt is (ipv overnieuw doen met stift...), alles digitaal kan opslaan, doorsturen naar leidinggevende en directie, suggesties daarna weer makkelijk door te voeten zijn, enz, enz...

iPad Pro met pen aan te bevelen?

Jeroen V

Quote from: Rusher on June 15, 2017, 19:25:39
Is een iPad Pro met pen een mooie oplossing? Zodat ze sneller kan corrigeren wat gemaakt is (ipv overnieuw doen met stift...), alles digitaal kan opslaan, doorsturen naar leidinggevende en directie, suggesties daarna weer makkelijk door te voeten zijn, enz, enz...

iPad Pro met pen aan te bevelen?
Vind ik lastig te zeggen maar het zou een prima oplossing kunnen zijn. Ik zou het eerst even proberen om te kijken of ze het prettig vindt...

Martinus

Quote from: Rusher on June 15, 2017, 19:25:39
Mijn vrouw maakt graag tekeningen om op de sport-bso aan kinderen uit te leggen hoe bepaalde activiteiten gedaan moeten worden, hoe een spel of sport werkt, om ouders in te lichten of hoe het gebouwtje van binnen gezelliger gemaakt kan worden.
Is een iPad Pro met pen een mooie oplossing? Zodat ze sneller kan corrigeren wat gemaakt is (ipv overnieuw doen met stift...), alles digitaal kan opslaan, doorsturen naar leidinggevende en directie, suggesties daarna weer makkelijk door te voeten zijn, enz, enz...

iPad Pro met pen aan te bevelen?

als ze alles wat nu doet kan omzetten/doen digitaal, ja dan zeker. Als een van de ontvanger toch papier wil, is het mss geen stap vooruit.
............

raindog

Inmiddels een week met de iPad Pro 10.5" gewerkt en de accu gaat bovenverwachting lang mee  :pompom: Deze zit nu pas op 23% terwijl ik er al 12 uur gebruik op heb zitten. Weliswaar geen al te zware taken uitgevoerd maar wel met een vrij heldere scherminstelling want ik zit met dit weer natuurlijk vooral buiten  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kjelt

Dat is heel netjes. Nu is het wel zo dat de capaciteit van de accus in het begin een stuk hoger ligt dus dan klopt het toch wel.

Kjelt

#2422
Ik zit zelf trouwens nog te twijfelen tussen de pro en de ipad2017.
Als je hem eigenlijk alleen voor surfen gebruikt dan is de pro overkill of niet? Ik zoek eigenlijk argumenten om het voor mezelf te rechtvaardigen :D

raindog

Surfen is zowat de helft van mijn tijdsbesteding met de iPad. En dat gaat een stuk sneller op de Pro dan op mijn Air 2, die qua snelheid vergelijkbaar zal zijn met de 2017 iPad. Daarbij is het scrollen echt supperlekker nu, door die hogere refreshrate van het scherm. Als je daar eenmaal aan gewend bent en je pakt dan een oude iPad dan klopt er ineens iets niet en gaat alles hakkelend.

Houd er ook rekening mee dat een 2017 iPad geen gelamineerd scherm heeft waardoor deze minder massief/degelijk aanvoelt en zelfs enigzinns hol kling als je typt. De hele 'feel' bij de Pro is echt een stuk beter. Sommige geven daar helemaal niks om, maar voor mij is er geen weg meer terug  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dura

Ik heb sinds vorige week ook een pro 10.5, komende vanaf een Air1.
De verschillen zijn niet supergroot maar wel duidelijk; helderder beeld, supersoepel, batterij gaat ook bij stroomvretende activiteiten (ok, stomme spelletjes) lang mee, het geluid is veel beter, ruimtelijk.
Inmiddels voorzien van een zacht-plastic backcover, ik ben er erg tevreden mee.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"