iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raindog

Het instap model (64 Gb) heb ik besteld. Die capaciteit heb ik nu ook en dat is voor mij ruim voldoende gebleken.
De zwaarste bestanden die ik gebruik zijn foto's en grote pdf's. Video-opslag loopt allemaal via de NAS hier.

De waarde van een Air 2? Geen idee eigenlijk. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ergens rond de €300-€350?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

J.A.F._Doorhof

Affinity ziet er leuk uit maar wil je echt foto's bewerken op een totaal inaccuraat display?

Ik ben er van overtuigt dat mijn volgende iPad een Windows tablet word.
Surface pro 4-5 bv oid.

Ben jammer genoeg steeds meer aan het weg gaan bij Apple
Als de nieuwe iPhone boven de 900.00 komt voor een 128gb en niet een super camera heeft met nieuwe optie dan ga ik toch ook daar weg. Het is triest (ben grote Apple fanboy) maar ze zijn niet meer wat het was.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HAL

Vooral het feit dat nieuwe Apple apparaten vrijwel niet meer zijn te upgraden en repareren doet mij weer naar Windows kijken. Er ging een gerucht dat Apple een opvolger van de Mac Pro ging maken met het modelnummer van de oude grijze Mac Pro. Dat zou erg goed nieuws zijn want iedereen hoopte op een nieuwe serieuze Mac die je zelf kunt upgraden. Komen ze met de iMac Pro... Ongetwijfeld een ding dat weer helemaal in elkaar is gelijmd. De handel in oude Mac Pro's floreert nog steeds.

Erik

Oh ik dacht hij juist hele accuraat was zeker nu hij P3/HDR/wide color ondersteund, maar goed daar zit jij beter in.

Zoals ik al zei zodra ik een 13 inch win10 tablet met dezelfde specs kan kopen en net zo dun en lang durend met accu als een ipad pro maar zolang ze 3 a 4 x zo duur zijn en er in de verste verte niet op lijken sla ik nog even over.
Helaas ik zou verder wel op win10 willen blijven daar ik verder niets van apple heb.

ps ga je de iphone dan niet heel erg missen android is toch andere koek net als hun eco systeem al vind ik zeker als je een kaal toestel neemt zonder extra schillen zoals oneplus prima mee te werken al moet je wel even wennen.


Quote from: J.A.F._Doorhof on June  7, 2017, 07:48:45
Affinity ziet er leuk uit maar wil je echt foto's bewerken op een totaal inaccuraat display?

Ik ben er van overtuigt dat mijn volgende iPad een Windows tablet word.
Surface pro 4-5 bv oid.

Ben jammer genoeg steeds meer aan het weg gaan bij Apple
Als de nieuwe iPhone boven de 900.00 komt voor een 128gb en niet een super camera heeft met nieuwe optie dan ga ik toch ook daar weg. Het is triest (ben grote Apple fanboy) maar ze zijn niet meer wat het was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Quote from: HAL on June  7, 2017, 08:17:48
Vooral het feit dat nieuwe Apple apparaten vrijwel niet meer zijn te upgraden en repareren doet mij weer naar Windows kijken. Er ging een gerucht dat Apple een opvolger van de Mac Pro ging maken met het modelnummer van de oude grijze Mac Pro. Dat zou erg goed nieuws zijn want iedereen hoopte op een nieuwe serieuze Mac die je zelf kunt upgraden. Komen ze met de iMac Pro... Ongetwijfeld een ding dat weer helemaal in elkaar is gelijmd. De handel in oude Mac Pro's floreert nog steeds.

Die schijnt nog steeds volgend jaar te komen, echter qua upgradebaarheid zou ik er weinig meer van verwachten. Voor bijv. Storage is Apple over naar een eigen connector of gesoldeerd, cpu's en gpu's zijn veelal gesoldeerd (of in het geval van GPU ook een eigen formfactor), allemaal zaken die Apple veel geld opleveren omdat upgrades vooraf moeten en niet met (2de hands) aftermarket onderdelen kunnen gebeuren. Ik verwacht niet dat ze hier bij een nieuwe Mac Pro iteratie vanaf zullen stappen en alles weer in standaard formfactors met CPU sockets, geheugen, PCIE sloten en bijv M.2 poorten gaan uitvoeren.


Kjelt

Er is een youtube vlogger die voor zijn beroep Apple apparatuur repareert, zijn naam is Louis Rossmann maar hij is qua stemgebruik niet te volgen (veel te druk).
De reden dat ik hem noem is dat hij al meer dan tien jaar Apple apparatuur repareert en zijn mening is dat het inderdaad slechter wordt, vooral qua repareerbaarheid.
Aluminium wordt plastick, schroefjes wordt lijm, etc.

Apple heeft er helemaal geen baat bij dat zijn apparaten nog gerepareerd kan worden, als het kapot gaat binnen de garantietermijn is het voor Apple goedkoper om hem gewoon om te ruilen en de defecte apparatuur gaat met containers naar China waar het gesloopt en gerecycled wordt (voornamelijk de lcds).

J.A.F._Doorhof

Hij kan wel P3/HDR ondersteunen (lijkt me stug maar goed) maar als je foto's bewerkt moet je in een bepaalde kleurspace zitten, bv AdobeRGB anders krijg je totaal geen overzicht van hoe je bezig bent. Adobe RGB monitoren hebben tegenwoordig bv ook een stand voor sRGB zodat je weet hoe het er op het net uitziet.

Windows tablets beginnen rond de 800.00 dus dat moet wel lukken lijkt me?
i5 met 8GB is vergelijkbaar met de iPad.
Alleen kost volledige photoshop en Lr natuurlijk wat meer processor kracht, maar goed die heb je ook niet op de iPad.

PERSOONLIJK zit ik nu te kijken naar een Surface pro, maar voorlopig blijft de iPad pro omdat ik die al heb en alleen voor video kijken en lezen is die perfect.

Qua telefoon....
Tja.
wat is missen, het eco systeem is hier ondertussen volledig Windows behalve mijn telefoon en Apple Watch (iPad doen we zeer beperkte dingen mee dus die tel ik even niet mee). Android zal anders zijn zonder twijfel en mijn eerste ervaring was ZEER negatief, maar het is een paar jaar later ondertussen.

Laten we eerst kijken wat de nieuwe iPhone gaat doen.
Heb ook nog niet echt een Apple Watch vervanger gezien namelijk qua sport, misschien de Polar 600 maar mis dan weer andere dingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jeroen V

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  7, 2017, 15:35:22
PERSOONLIJK zit ik nu te kijken naar een Surface pro, maar voorlopig blijft de iPad pro omdat ik die al heb en alleen voor video kijken en lezen is die perfect.
Ik heb de Surface Pro 4 gekocht toen hij uitkwam en heb toen redelijk zitten twijfelen tussen de iPad Pro en de SP4. Omdat de prijzen wel redelijk overeen kwamen en ik toen dacht dat de mogelijkheden van de SP4 beter waren heb ik gekozen voor de SP4. Maar dat ding is mij behoorlijk tegengevallen. Als ultrabook prima, maar als tablet eigenlijk niet te gebruiken. (tenzij het sporadisch een website bekijken is op de bank)

Mocht je een SP4 voornamelijk als tablet willen gebruiken (zoals ik eigenlijk wil) dan vind ik het geen goed apparaat, maar mocht je hem als ultrabook willen gebruiken dan denk ik dat het voor veel mensen een prima ding is. Ik stap in ieder geval weer over naar de iPad, ik zit alleen nog geel erg te twijfelen tussen de 10.5 en de 12.9 versie.

Erik

Wat viel je zo tegen aan de SP als tablet dan dat je weer terug wil?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

_ MarcelloW _

Windows 10 en tablet modus.

Het blijft Windows. Perfect als desktop.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Jeroen V

Quote from: Erik on June  9, 2017, 11:49:06
Wat viel je zo tegen aan de SP als tablet dan dat je weer terug wil?
Bij een tablet verwacht je instand-on, en dat zit er met de SP4 niet helemaal in. Ook al gaat het allemaal vrij vlot, maar zelfs uit slaapstand is het een stuk trager dan een iPad. Nou kan je zeggen dat dat niet boeiend is omdat het echt om een paar seconden gaat maar als je snel een aantekening wilt maken dan duurt het me te lang.

En de accu is vrij snel leeg in vergelijking met een iPad, twee a drie uurtjes lukt maar dan is er weinig meer over.

En zoals Marcellow aangeeft is Windows 10 geen tablet OS. (hoewel ik dat nog wel vond meevallen)

Erik

Hm ok ik twijfelde nog over de nieuwe SP5 die elk moment uit komt. Maar als ik dit zo lees is de IPP wellicht toch betere optie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen V

Quote from: Erik on June  9, 2017, 14:31:56
Hm ok ik twijfelde nog over de nieuwe SP5 die elk moment uit komt. Maar als ik dit zo lees is de IPP wellicht toch betere optie.
Als je hem voornamelijk als tablet wilt gebruiken dan zou ik het dus duidelijk niet doen...

Erik

Quote from: Jeroen V on June  9, 2017, 15:04:35
Als je hem voornamelijk als tablet wilt gebruiken dan zou ik het dus duidelijk niet doen...
wel eens een Android tablet overwogen zou dat nog een optie kunnen zijn? Mijn gevoel zegt me dat de ipad het toch wel hands on wint op alle vlakken sowieso geen 13 incher met zelfde soecs en prijs daar. Qua eco systeem zou het wel handig kunnen zijn tablet gelijk aan mobiel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik heb de 4 ook getest (en de 3) kan me helemaal vinden in accu duur.
HOEWEL ik op reis met de 4 toch wel rond de 5 uur film kon kijken op gedimt display.
iPad pro haalt makkelijk 6-7 uur

Het is dus een overweging.
Voorlopig heb ik de iPad pro nog :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

Quote from: Jeroen V on June  9, 2017, 12:54:47
Bij een tablet verwacht je instand-on, en dat zit er met de SP4 niet helemaal in. Ook al gaat het allemaal vrij vlot, maar zelfs uit slaapstand is het een stuk trager dan een iPad. Nou kan je zeggen dat dat niet boeiend is omdat het echt om een paar seconden gaat maar als je snel een aantekening wilt maken dan duurt het me te lang.

En de accu is vrij snel leeg in vergelijking met een iPad, twee a drie uurtjes lukt maar dan is er weinig meer over.

En zoals Marcellow aangeeft is Windows 10 geen tablet OS. (hoewel ik dat nog wel vond meevallen)

Dat vind ik wel weinig inderdaad, ik heb zelf de SP4 getestvoor gebruik binnen het bedrijf waar ik werk en haalde er toch 5-6 uur uit bij uitvoer van mijn dagelijkse werkzaamheden (system / netwerk beheer / IT management ).

Jeroen V

Quote from: Erik on June  9, 2017, 15:59:20
wel eens een Android tablet overwogen zou dat nog een optie kunnen zijn? Mijn gevoel zegt me dat de ipad het toch wel hands on wint op alle vlakken sowieso geen 13 incher met zelfde soecs en prijs daar. Qua eco systeem zou het wel handig kunnen zijn tablet gelijk aan mobiel.
Eerlijk gezegd ben ik niet echt een liefhebber van Android in het algemeen dus ik denk niet dat ik van een Android tablet blij zal worden. Het enige wat ik op dit moment heb waar Android op draait is een Shield TV en daar erger ik me ook regelmatig aan het OS :) (Maar Netflix en Kodi werken perfect)

Vrijwel alles hier in huis is Apple (wat telefoon, tablet en computer betreft) en met een gezinsaccount is dat best wel gemakkelijk en hebben we al redelijk veel apps die ik niet op een andere tablet zou kunnen gebruiken. (had ik van jou overigens ooit niet een Apple TV3 gekocht?)

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  9, 2017, 23:45:10
Het is dus een overweging.
Voorlopig heb ik de iPad pro nog :D
Ik sta op het punt om die te bestellen, maar nog steeds de twijfel tussen de 12,9 en de 10,5. In gebruik vind ik de 12,9 erg prettig, met name voor het maken van aantekeningen (ik heb een weekje een 'oude' Pro van een vriend geleend) Maar het is best wel een groot apparaat om me te zeulen, vandaar de twijfel. Mijn voorkeur gaat uit naar de 12,9 met een leren cover van Apple. Met een complete case vind ik die 12,9 echt veel te groot worden, alleen nog een oplossing vinden voor die pen. (dat heeft microsoft in ieder geval beter voor elkaar! :))

Quote from: dennism on June 10, 2017, 01:57:31
Dat vind ik wel weinig inderdaad, ik heb zelf de SP4 getestvoor gebruik binnen het bedrijf waar ik werk en haalde er toch 5-6 uur uit bij uitvoer van mijn dagelijkse werkzaamheden (system / netwerk beheer / IT management ).
Bij normaal gebruik is het inderdaad langer (eerlijk gezegd geen idee hoe lang precies, maar een uurtje of 5 klopt denk ik wel) Met Kodi gaat het volgens mij wel redelijk snel, dan is het met 3 uur gedaan. Maar goed, dat is niet meer belangrijk want ik verkoop de SP4.

J.A.F._Doorhof

Voor de pen kun je hier kijken
http://amzn.to/2r4zSqg

Maar er zijn vele alternatieven
Als je besteld gebruik aub deze link ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Oh was jij degene aan wie ik hem verkocht had ja dat klopt ik ben erg slecht in namen onthouden :D
Ik ben nog steeds erg tevreden met de CC2 geen ATV hier meer in huis. Al heeft de CC wel zijn dingetjes zal wel typisch Android zijn.

Ik zou zelf toch wel graag voor de 13 inch gaan het verschil in werkruimte is zo groot. Die 9,7 was het net niet en of 10,5 dat gevoel gaat wegnemen...
Ik schat van niet dan maar grotere tas mee in trein.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen V

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 10, 2017, 09:55:08
Voor de pen kun je hier kijken
http://amzn.to/2r4zSqg
Op zich mooi, maar het lijkt me vrij zwaar. Ik heb de Moxiware magnet holder en lader besteld, dat lijkt me wel prettig.

Quote from: Erik on June 10, 2017, 19:53:57
Oh was jij degene aan wie ik hem verkocht had ja dat klopt ik ben erg slecht in namen onthouden :D
Yep, heeft tot een paar weken geleden dienst gedaan als Netflix player, maar de Shield TV doet dat net even ietsje beter. En muziek streamen vanaf een iPad of iPhone kan nu ook direct naar de versterker, dus dat hoeft ook niet meer via de Apple TV. (en dus staat hij er nu netjes voor spek en bonen tussen ;))

Quote from: Erik on June 10, 2017, 19:53:57
Ik ben nog steeds erg tevreden met de CC2 geen ATV hier meer in huis. Al heeft de CC wel zijn dingetjes zal wel typisch Android zijn.
Tsja, net als de Shield TV denk ik :)

Quote from: Erik on June 10, 2017, 19:53:57
Ik zou zelf toch wel graag voor de 13 inch gaan het verschil in werkruimte is zo groot. Die 9,7 was het net niet en of 10,5 dat gevoel gaat wegnemen...
Ik schat van niet dan maar grotere tas mee in trein.
Ik denk dat ik dezelfde keuze ga maken. Dus de iPad Pro 12.9 met leren smart cover en de Apple Pencil. Ik heb weinig zin in een complete case, dan wordt het me toch echt te groot, dan maar een paar krasjes op de achterkant. (Eigenlijk bizar, 1500,- euro voor een tablet :blink: maar goed als dat ding doet wat ik wil dan vind ik het wel best)

Jeroen V

#2395
Nou, ik hem hem besteld, de iPad Pro 12.9, 256GB, WiFi+Cellular,Apple Care, Apple Pencil en een leren bruine smart cover. (ohja, en een Macbook Pro 13" voor mijn vriendin :))

En nu begint het wachten....  :D

papaleo

Quote from: Jeroen V on June 11, 2017, 15:32:46
Nou, ik hem hem besteld, de iPad Pro 12.9, 256GB, WiFi+Cellular,Apple Care, Apple Pencil en een leren bruine smart cover. (ohja, en een Macbook Pro 13" voor mijn vriendin :))

En nu begint het wachten....  :D

Het wachten was begonnen al vòòr dat je deze had besteld...,en dat duurd lang,hééél lang  :D

Gefeliciteerd,welke kleur heb je genomen?

Ik ben mij ook aan het oriënteren,waar heb jij deze besteld?
Bij de Apple store heeft de 256Gb een levertijd van 1 á 2 weken,alleen de 512Gb is op 16 Juni leverbaar.
Ik denk zelf dat ik aan de 256 meer dan genoeg heb aangezien ik nu een 64Gb Air heb met 200Gb cloud opslag.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Fransosowitz

Hoe langer het wachten duurt, hoe langer de voorpret!  ;D
Tot op zekere hoogte dan he! ::)

Jeroen V

Quote from: papaleo on June 11, 2017, 20:35:38
Het wachten was begonnen al vòòr dat je deze had besteld...,en dat duurd lang,hééél lang  :D
Klopt helemaal, ik hoopte eigenlijk al in maart dat de nieuwe iPad Pro aangekondigd zou worden, maar ik moest nog iets meer geduld hebben, en ik had weinig zin om de oude te bestellen. Eigenlijk had ik ook een nieuwe Pencil verwacht, dus met een gummetje zoals bij de pen van de Surface reeks en met een mogelijkheid om het aan de iPad te plakken met een magneet. Beetje een gemiste kans van Apple, daar is Microsoft net even ietsje beter. Maar goed, ik heb een Moxiware magneetje besteld dan kan ik hem in ieder geval vastplakken. Nu nog eens kijken of ik een alternatieve cap kan vinden met gummetje. Ik heb er alleen eentje gezien maar die werkt niet met iedere app. (wat dan eigenlijk ook wel logisch is)

Quote from: papaleo on June 11, 2017, 20:35:38
Gefeliciteerd,welke kleur heb je genomen?
Gewoon de zwarte, ohnee, 'space gray' zoals dat tegenwoordig zo mooi heet...

Quote from: papaleo on June 11, 2017, 20:35:38
Ik ben mij ook aan het oriënteren,waar heb jij deze besteld?
Bij de Apple store heeft de 256Gb een levertijd van 1 á 2 weken,alleen de 512Gb is op 16 Juni leverbaar.
Ik denk zelf dat ik aan de 256 meer dan genoeg heb aangezien ik nu een 64Gb Air heb met 200Gb cloud opslag.
Ik heb hem gewoon bij Apple besteld, en dat duurt inderdaad 1 a 2 weken. Ik heb nog (1 seconde :)) getwijfeld aan de 512GB versie, maar dat heb ik op een iPad echt niet nodig dus ik vond het geen 220,- euro waard om een iets kortere levertijd te hebben.

En neem die AppleCare in overweging als je er eentje zou bestellen, het is vrij duur (understatement) om dat scherm te vervangen....

Quote from: Fransosowitz on June 11, 2017, 20:36:37
Hoe langer het wachten duurt, hoe langer de voorpret!  ;D
Tot op zekere hoogte dan he! ::)
Zeker! :)

Nosoforos

Quote from: Jeroen V on June 11, 2017, 22:06:22
Eigenlijk had ik ook een nieuwe Pencil verwacht, dus met een gummetje

Ik eigenlijk ook een beetje - wordt toch iets voor de volgende generatie dus. Maar goed, de latency schijnt verbeterd te zijn (die vond ik op de eerste versie nog niet goed genoeg), dus zal hem binnenkort eens testen in de winkel. Ik kan niet wachten om mijn aantekeningen op de iPad pro met de pencil te gaan doen. Ik word gek van mijn papieren aantekeningen en in heel veel settings is een laptop echt 'not done', terwijl een iPad daar wel goed zou kunnen. Ik ben vooral blij dat zelfs de standaard 'notes'-app nu je handgeschreven aantekeningen kan doorzoeken.