iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: Kjelt on August 25, 2010, 20:02:30
Weet iemand een gratis app die de foto,'s op de iPad kan resizen en onder een andere naam saven zodat ik ze makkelijker kan emailen want de internet verbindi g hier op de camping is echt waardeloos traag, duurt 20 minuten om 1foto te mailen,dan werkt het dus niet, alvast bedankt.

Dat is toch nu een standaard vraag bij mailen ?, dan vraagt email op de ipad/iphone welk maat je wilt doen als het goed is.

Verder over de connection kit, het doet wat ze zeggen en zelfs wat meer (de usb plug kan meer) en we hebben het hier nu niet over een superduur ding (maar misschien denk ik anders over 30 euro dan andere).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

htjan160756

Quote from: Kjelt on August 25, 2010, 20:04:05
Je hoeft ze niet van de camera af te gooien, ik bekijk elke dag hier op decamping de gemaakte foto,'s hij importeert dan alleen de nieuwste en je ziet meteen of ze goed zijn of niet. Vind het geweldig werken.

Quote from: danielo on August 25, 2010, 22:13:02
Dat is toch nu een standaard vraag bij mailen ?, dan vraagt email op de ipad/iphone welk maat je wilt doen als het goed is.

Verder over de connection kit, het doet wat ze zeggen en zelfs wat meer (de usb plug kan meer) en we hebben het hier nu niet over een superduur ding (maar misschien denk ik anders over 30 euro dan andere).

Daniel.

Hallo,

Ik zeg niet dat ie niet goed werkt, integendeel.
Maar hij doet niet wat ik wil, en dat is als ik de SD kaartje er in stop en een mini fotootje aan klik, dat de foto vergoot wordt.
Nu moet ik eerst alles over zetten naar de iPad, bekijken en dan weer van de iPad verwijderen wat ik er niet op wil hebben.
Dat is leuk met 20 of 40 foto's maar niet met 500 of meer.
En dan doe ik het net zo goed met  FTP en dat kost niks, trouwens vond €30,00 zeker niet te duur.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Durk

Ik heb even gespeeld en helaas gelijk verkocht.. >:( Daar gaat weer een deel van mijn maandsalaris op aan gadgets  ;D

Wat is graag zou willen is een programma's waarmee ik foto's op een netwerkschijf kan bekijken, wissen, sorteren.. een soort van lightroom light.. Is dat mogelijk?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Kjelt

#1328
Quote from: danielo on August 25, 2010, 22:13:02
Dat is toch nu een standaard vraag bij mailen ?, dan vraagt email op de ipad/iphone welk maat je wilt doen als het goed is.Daniel.
Bij mij niet  :( ik kies vanuit de photo app de foto en kies verstuur via email, dan opent meteen de email app en laat de foto gelijk zien.
Kun je dat ergens instellen dan? ga zelf ook wel even zoeken.

htjan160756

Quote from: Durk on August 26, 2010, 11:25:35
Ik heb even gespeeld en helaas gelijk verkocht.. >:( Daar gaat weer een deel van mijn maandsalaris op aan gadgets  ;D

Wat is graag zou willen is een programma's waarmee ik foto's op een netwerkschijf kan bekijken, wissen, sorteren.. een soort van lightroom light.. Is dat mogelijk?

Hallo,

Misschien is Dropbox wat, hij is gratis.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Erik

Net eens even wat flinkere teksten zitten typen en ik moet zeggen dat gaat erg goed in landschap mode. geen vermoeidheid of te langzaam. M aar wat me wel stegenvalt is het achteraf moeten corrigeren van je fouten dat is voor mij toch wel een klein drama. kan dat niet beter, het kost 20 x zoveel tijd en het nodigt niet uit tot het achteraf corrigeren van meer dan drie typefouten.

je mist gewoon de cursor toetsen om even snel door je tekst te lopen iets tussenvoegen iets weghalen, etc. Zoals ik het nu doe maar misschien is dat niet juist. Is op plek gaat staan met je vinger waar de fout zit, dan verschijnt er een vergrootglas die schuif je naar de plek waar de fout zit. En dan voeg je iets in of haal je de letter weg.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Kjelt on August 26, 2010, 12:34:52
Bij mij niet  :( ik kies vanuit de photo app de foto en kies verstuur via email, dan opent meteen de email app en laat de foto gelijk zien.
Kun je dat ergens instellen dan? ga zelf ook wel even zoeken.

Ahh was in de war met mijn iphone, zit dus in iOS4.0 dus zal snel ook wel in de ipad komen. Je kan dan kiezen uit 3 maten en dan nog orgineel.

Kwestie van geduld :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on August 29, 2010, 16:33:24
Ahh was in de war met mijn iphone, zit dus in iOS4.0 dus zal snel ook wel in de ipad komen. Je kan dan kiezen uit 3 maten en dan nog orgineel.
Ik heb nu power brush lite geïnstalleerd, daar kun je kiezen voor 800*600 als output resolutie, niet ideaal maar ik kan er mee leven. woensdag weer naar huis.  ;)

Nosoforos

Morgen Plex voor iPad!!

DVDGuy

Weet iemand van jullie of er naast de connector naar USB ook een stekker in de doos zit met USB-ingang in de doos zit?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Rielplayer

Quote from: DVDGuy on August 31, 2010, 16:38:26
Weet iemand van jullie of er naast de connector naar USB ook een stekker in de doos zit met USB-ingang in de doos zit?
.
de oplader? die hoort er wel bij ja.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

DVDGuy

Quote from: Rielplayer on August 31, 2010, 16:50:40
.
de oplader? die hoort er wel bij ja.

OK, bedankt voor de snelle reply  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Tinus_

Quote from: DVDGuy on August 31, 2010, 16:38:26
Weet iemand van jullie of er naast de connector naar USB ook een stekker in de doos zit met USB-ingang in de doos zit?
Ook zonder de oplader ben ik er blij mee.  :lookaround:
Rebuilding my HT

Erik

Kun je ook zo in de winkel halen die lader.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on August 31, 2010, 21:40:42
Kun je ook zo in de winkel halen die lader.

de 10watt oplader hoort wel in de doos te zitten, is ook wel belangrijk want als je hem via je laptop/usb oplaad gaat dat 4x zo langzaam als via de 10watt oplader. Dit geld ook voor iphones trouwens.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Tuurlijk maar als je geen zin hebt om te wachten of een discussie, elke MM heeft ze wel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Deleted member

IOS 4.2 voor iPad komt in November!  :)

Job

Quote from: Antoine on September  1, 2010, 19:23:46
IOS 4.2 voor iPad komt in November!  :)
Dat is laat. Hoop dat het niet zo'n teleurstelling is als iOS4 voor de iPhone.

Erik

Een beetje fatsoenlijk multitasken zou idd wel prettig zijn. Elke keer uit je safari gegooid worden als je een link naar AppStore opent wordt vervelend, of decibel luisteren via een app en willen surfen, ook dat gaat nog niet samen. Had stiekum al gehoopt op versie 4.2 maar het ziet er naar uit dat we een paar maanden geduld moeten hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Overigens benieuwd of de iPad straks eindelijk naar de stereo kan streaken via AirTunes ipv allen pc/Mac besturen. Dat scheelt me weer een draadje
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Deleted member

#1345
Hoe zou je dat voor mekaar willen krijgen? Je 'stereo' moet toch e.e.a. kunnen ontvangen en vervolgens omzetten. Vandaag is wel de nieuwe AppleTV aangekondigd waar je dat in elk geval wel naar kunt doen, en beter nog ook je foto's en video kun je gaan streamen (Airplay) http://www.engadget.com/2010/09/01/apple-announcing-new-apple-tv/

Dat is trouwens een klap in 't gezicht van bijvoorbeeld een Sonos. Die AppleTV gaat slechts 99 dollar kosten namelijk en kan bediend worden met een iPod Touch/iPhone en iPad.  O0

edit: hier nog wat nieuws over 4.2 ook trouwens: http://www.engadget.com/2010/09/01/apple-demoes-ios-4-2-for-the-ipad-not-shipping-yet/

Erik

#1346
Via een airport expess, die kan namelijk wel ontvangen van elke pc of Mac. Dat sonos idee is eigenlijk een idee, eens kijken watvdatvwordt. Ok dat streamen gaat die dus niet doen, het zal idd puur over het netwerk gewifid worden. Die Apple tv maar eens de gaten houden en dan alles van een nas lid afspelen met een hopelijk mooie interface. Het oog eilmook wat anders dan die remote app.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on September  1, 2010, 20:39:20
Overigens benieuwd of de iPad straks eindelijk naar de stereo kan streaken via AirTunes ipv allen pc/Mac besturen. Dat scheelt me weer een draadje

ja vanaf 4.2 voor iphone en ipad is het straks mogelijk te streamen naar je 'tv' (lees appletv) of je kan hem opdracht geven een stream van een andere bron te halen. Nog niet alle vormen zijn mij duidelijk vooral het doel van dit : Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

is mij nog niet helemaal duidelijk alsof 3e party apps misschien toch door een stuur bijna ruwe beelden kunnen sturen ipv de normale formats die je streamed.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Erik on September  1, 2010, 21:20:36
Via een airport expess, die kan namelijk wel ontvangen van elke pc of Mac. Dat sonos idee is eigenlijk een idee, eens kijken watvdatvwordt. Ok dat streamen gaat die dus niet doen, het zal idd puur over het netwerk gewifid worden. Die Apple tv maar eens de gaten houden en dan alles van een nas lid afspelen met een hopelijk mooie interface. Het oog eilmook wat anders dan die remote app.

Sonos heeft (vind ik) alleen nog voordelen voor multiroom, is nog niet helemaal duidelijk of dat nu ook zo makkelijk gaat. In ytracks kan je al wel meerdere speakers selecteren. Je kan dus bijvoorbeeld 1 mac mini neerzetten als 'netwerk library', in elke kamer een appletv en besturing via iphone/ipad. Data komt dan van de netwerk lib or van je iphone/ipad. Echt goedkoper dan sonos ben je dan al snel niet maar je hebt dan wel meer mogelijkheden vooral voor video.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Sorry voor de monoloog maar dit is best groot nieuws wat niet op het event duidelijk was :

http://www.apple.com/itunes/airplay/

denon/marantz/b&w en andere gaat airplay direct in hun spullen ondersteunen, dit houd in dat je audio en video rechtstreeks kan streamen van je iphone/ipod/ipad/mac/pc naar je av-receiver etc etc. Ook wordt het protocol open. Ik weet dat er al oplossingen zijn en zelfs de nieuwe appletv is een leuke 'work around' maar dat denon/marantz toegeven dat het beter is aan te sluiten bij een maker (apple in dit geval) die weet hoe je een interface maakt ipv zelf een slechte streaming oplossing intern is goed nieuws. Een behoorlijke aanval op iets als een sonos als je de prijzen en de mogelijkheden op een rij zet.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.