iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

ik heb ook veel PDF en CBR files erop staan maar ben toch echt met een paar seconden klaar en heb ik veel gedownload maximaal een minuut of 2-3.

2 uur is belachelijk lang.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Net 81 foto's van sail gemaakt en zonet naar de ipad gekopierd via itunes duurde nog geen 10 sec. Maar kopier jij soms met de camera connection kit naar je ipad en vanaf daar de backup naar je pc?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ik heb zojuist nog wat verder geexperimenteerd en als je de foto's op je harddisk van je pc zet en dan via iTunes synchroniseert gaat hij meteen weer een backup maken en deze duurde behoorlijk langer (8 minuten) maar niet de uren die er eerst voor nodig waren.
Mijn conclusie: als je via de camera connection kit (cck) foto's importeert dan komen ze op een aparte plaats in je geheugen te staan en dit vertraagt de backup aanzienlijk (althans bij mij).

Wat ik wel erg jammer vind is dat je kennelijk alleen foto's die je importeert via de cck kunt deleten na het reviewen, althans zojuist de via iTunes geimporteerde foto's zitten bekijken en ik kan helaas via het ikoontje rechtsboven nu niet de foto deleten. Ook zie ik niet wat de filename is van de foto zodat ik deze kan noteren en alsnog deleten. Of kan iemand mij hier verder mee helpen?

Quote from: Erik on August 20, 2010, 18:50:16
Net 81 foto's van sail gemaakt en zonet naar de ipad gekopierd via itunes duurde nog geen 10 sec. Maar kopier jij soms met de camera connection kit naar je ipad en vanaf daar de backup naar je pc?
Het gaat om de backup van iTunes van de gehele iPad inhoud. En inderdaad als ik via de cck foto's importeer vanaf mijn usb camera dan worden die foto's ook gebackupped alleen vertraagt het dan een factor 10 a 20 per file. Ik weet niet waarom maar lijkt me een bug. Als je op het internet kijkt zie je diverse gevallen waarbij sommige app's de problemen veroorzaken, vooral Zinio en enkele Cartoon viewers schijnen hiervan de oorzaak te zijn. Deze had ik niet geinstalleerd dus waren bij mij ook niet het probleem.

htjan160756

Quote from: HAL on August 20, 2010, 13:53:26
Maar heb je al ooit een complete reservekopie laten maken? Jouw verhaal klinkt alsof dat nog nooit is gedaan namelijk. De eerste keer duurt het erg lang en daarna kopieert hij alleen maar de nieuwe dingen.

Hallo,

Ja, al diverse keren, en dan ineens gaat het heel lang duren.
Van de week was er een update voor de iPad en toen ging het in eens redelijk snel (15 minuten), maar de volgende dag was het weer mis.

Ik heb nu eerst een andere poort geprobeerd, maar dat maak niks uit, trouwens krijg ik altijd een berichtje als ik een USB 2 apparaat in een USB 1.1 poort stop, dit heb ik nog niet gehad met de iPad.
Ik heb eens alle foto's (+/-2000 stuks) uit Photo-sort verwijderd en hij gaat als een speer.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

HAL

Quote from: htjan160756 on August 20, 2010, 19:11:24
Hallo,

Ja, al diverse keren, en dan ineens gaat het heel lang duren.
Van de week was er een update voor de iPad en toen ging het in eens redelijk snel (15 minuten), maar de volgende dag was het weer mis.

Ik heb nu eerst een andere poort geprobeerd, maar dat maak niks uit, trouwens krijg ik altijd een berichtje als ik een USB 2 apparaat in een USB 1.1 poort stop, dit heb ik nog niet gehad met de iPad.
Ik heb eens alle foto's (+/-2000 stuks) uit Photo-sort verwijderd en hij gaat als een speer.

Groetjes J@n


Dus als ik het goed begrijp synchroniseer jij je foto's via de CCK? Waarom? Werkt het niet via iTunes of zo? Corrigeer me als ik het fout heb maar de iPad/iPhone/iPod Touch zijn helemaal niet gemaakt om op die manier te synchroniseren.

Kjelt

Quote from: HAL on August 20, 2010, 19:42:41
Dus als ik het goed begrijp synchroniseer jij je foto's via de CCK? Waarom? Werkt het niet via iTunes of zo? Corrigeer me als ik het fout heb maar de iPad/iPhone/iPod Touch zijn helemaal niet gemaakt om op die manier te synchroniseren. 
Je kunt via de cck niet eens synchroniseren alleen foto's van je usb camera importeren.
Probleem is dat deze bestanden door iTunes-backup pakket opeens als vreemde bestanden worden gedetecteerd en op een wel heel omslachtige manier worden gebackuped, alleen zijn ze dan nog steeds niet gesynchroniseerd.
iTunes ziet deze foto's niet eens als je naar de foto tab blad gaat, de enige manier die ik heb ontdekt om deze bestanden op je pc te krijgen is via de filebrowser van je pc. De iPad wordt op dat moment als een external memory device gezien met een x GB flash disk met foto's aan boord.

danielo

Quote from: Kjelt on August 20, 2010, 19:49:12
Je kunt via de cck niet eens synchroniseren alleen foto's van je usb camera importeren.
Probleem is dat deze bestanden door iTunes-backup pakket opeens als vreemde bestanden worden gedetecteerd en op een wel heel omslachtige manier worden gebackuped, alleen zijn ze dan nog steeds niet gesynchroniseerd.
iTunes ziet deze foto's niet eens als je naar de foto tab blad gaat, de enige manier die ik heb ontdekt om deze bestanden op je pc te krijgen is via de filebrowser van je pc. De iPad wordt op dat moment als een external memory device gezien met een x GB flash disk met foto's aan boord.

bizar hopelijk lossen ze dat snel anders op, want andere dingen die je op je iphone/ipad zet (bijvoorbeeld koopt, of een foto maakt) doen dit niet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

HAL

Quote from: Kjelt on August 20, 2010, 19:49:12
Je kunt via de cck niet eens synchroniseren alleen foto's van je usb camera importeren.
Probleem is dat deze bestanden door iTunes-backup pakket opeens als vreemde bestanden worden gedetecteerd en op een wel heel omslachtige manier worden gebackuped, alleen zijn ze dan nog steeds niet gesynchroniseerd.
iTunes ziet deze foto's niet eens als je naar de foto tab blad gaat, de enige manier die ik heb ontdekt om deze bestanden op je pc te krijgen is via de filebrowser van je pc. De iPad wordt op dat moment als een external memory device gezien met een x GB flash disk met foto's aan boord.

Je gebruikt je iPad dus als een soort mediatank met beeldscherm? Zijn daar niet veel handiger apparaatjes voor die ook nog eens veel goedkoper zijn? Of begrijp ik het nu nog steeds niet helemaal goed?

Kjelt

Quote from: HAL on August 20, 2010, 19:54:11
Je gebruikt je iPad dus als een soort mediatank met beeldscherm? Zijn daar niet veel handiger apparaatjes voor die ook nog eens veel goedkoper zijn? Of begrijp ik het nu nog steeds niet helemaal goed?
Mediatank is een groot woord. Ik persoonlijk wil mijn foto,'s erop beoordelen en dat nog dezelfde dag als dat ik ze geschoten heb,dus bv op de camping op vakantie. De iPad heeft een erg mooi scherm waarop ik veel beter de foto kan beoordelen als op het scherm van de camera of een laptop. Maar dat is slechts een van detoepassingen van de iPad. Ik blijf er zeer tevreden over, enkele kinderziektes worden wel opgelost.

HAL

Quote from: Kjelt on August 20, 2010, 20:11:47
Mediatank is een groot woord. Ik persoonlijk wil mijn foto,'s erop beoordelen en dat nog dezelfde dag als dat ik ze geschoten heb,dus bv op de camping op vakantie. De iPad heeft een erg mooi scherm waarop ik veel beter de foto kan beoordelen als op het scherm van de camera of een laptop. Maar dat is slechts een van detoepassingen van de iPad. Ik blijf er zeer tevreden over, enkele kinderziektes worden wel opgelost.

Volgens mij is dat geen toepassing die echt voor de iPad is bedacht. Een idevice is allereerst bedacht om te synchroniseren met je computer.

danielo

Quote from: HAL on August 20, 2010, 20:30:35
Volgens mij is dat geen toepassing die echt voor de iPad is bedacht. Een idevice is allereerst bedacht om te synchroniseren met je computer.

Nou misschien in concept wel maar het is toch echt apple zelf die de camera connection kit verkoopt zodat je hem kan gebruiken zoals Kjelt aangeeft. Het zal wel een bug zijn of iets wat nog niet helemaal goed uitgewerkt want het gebruik is juist zo bedoeld.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

htjan160756

Quote from: HAL on August 20, 2010, 19:42:41
Dus als ik het goed begrijp synchroniseer jij je foto's via de CCK? Waarom? Werkt het niet via iTunes of zo? Corrigeer me als ik het fout heb maar de iPad/iPhone/iPod Touch zijn helemaal niet gemaakt om op die manier te synchroniseren.

Hallo,

Nee dat doe ik niet, want ik heb die kit nog niet, ga me wel afvragen of ik hem wel moet gaan nemen?

Ik kan met Photo-sort foto's over zetten naar de iPad via FTP, dat werkt prima (zover), maar ik begrijp dat de iPad er niet zo blij mee is.
Maar als het aan Photo-sort ligt dan zit de fout toch bij Aplle, want die heeft de APPS toch goed gekeurd.
Zou het misschien aan de grote van de foto's kunnen liggen?

Ik gebruik de iPad voor diverse, foto's, spellen, internet, Skype enz enz

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Erik

#1312
Er is me iets anders opgevallen wat niet helemaal lekker werkt met iphoto namelijk een slideshow laten afspelen of vegen.

Ik had een stel foto's in een map gezet en gesynced. Maar het viel me later op dat hij niet altijd de alfabetische volgorde aanhoudt. Soms laat hij foto's die aan het eind staan eerder zien. Apart maar op internet gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Hij schijnt naar date create te kijken en die volgorde aan te houden ipv op volgorde van alfabet of nummering van 000 naar 999. Best wel onhandig en erg onlogisch in mijn ogen. Hopelijk wordt dat nog geupdate in de toekomst. Bovendien lijkt hij van achter naar voor af te spelen als je deze weghaalt. Ze kunnen mooie dingen bij Apple maar wie dit getest en goedgekeurd heeft mogen ze ...............
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Date created is de logische volgorde toch ?
Je kijkt dan in chronologische volgorde.

Maar ik "dacht" dat je dat ergens kon veranderen binnen de slideshow, maar ik gebruik iPhoto al een flinke tijd niet meer moet ik eerlijk zeggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#1314
Helemaal snappen doe ik het in ieder geval niet. Vandaag maar eens wat geexperimenteerd. De date create/ modified aangepast in een volgorde die ik wil zien oplopend. Nog steeds van achter naar voren. Uiteindelijk maar alles met een rename tool de eerste file met 999 laten beginnen en aflopend naar 930 en nu speelt hij wel in de goede volgorde af.
Nu had ik wel gehoord dat Apple een beetje tegendraads is maar dit is wel bijzonder ;D

Het gaat goed zolang je alles van 1 serie in 1 map stopt, maar zodra je gaat mengen gaat het blijkbaar mis.  In iPhoto kon ik geen aparte setting vinden maar als jij er een vind hou ik me aanbevolen.


Quote from: J.A.F._Doorhof on August 21, 2010, 09:04:16
Date created is de logische volgorde toch ?
Je kijkt dan in chronologische volgorde.

Maar ik "dacht" dat je dat ergens kon veranderen binnen de slideshow, maar ik gebruik iPhoto al een flinke tijd niet meer moet ik eerlijk zeggen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

htjan160756

Hallo,

Ik heb een vraag over de Camera Connection Kit.
Kan je de Camera Connection Kit als een card-reader gebruiken zonder dat je de foto eerst op je iPad moet overzetten?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Erik

Ik zou graag de tv gids die ik nu via safari bookmark start als een soort snelkoppeling op een home scherm willen zetten. Zodat ik met 1 vingerklik in de tv gids zit ipv eerst safari starten en dan de juiste bookmark kiezen. Maar kan dat ook?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jrjhoe

Quote from: htjan160756 on August 22, 2010, 13:11:02
Hallo,

Ik heb een vraag over de Camera Connection Kit.
Kan je de Camera Connection Kit als een card-reader gebruiken zonder dat je de foto eerst op je iPad moet overzetten?

Groetjes J@n

Volgens mij is de camera connection kit er juist voor gemaakt om foto's vanaf een camera/sd-card naar een ipad te zetten...
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

jrjhoe

#1318
Quote from: Erik on August 23, 2010, 18:26:26
Ik zou graag de tv gids die ik nu via safari bookmark start als een soort snelkoppeling op een home scherm willen zetten. Zodat ik met 1 vingerklik in de tv gids zit ipv eerst safari starten en dan de juiste bookmark kiezen. Maar kan dat ook?

Is er niet één of andere tv-gids app te downloaden? Sommige apps komen op niet veel meer neer dan een shortcut naar een webpagina.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

Criterionlover

Quote from: Erik on August 23, 2010, 18:26:26
Ik zou graag de tv gids die ik nu via safari bookmark start als een soort snelkoppeling op een home scherm willen zetten. Zodat ik met 1 vingerklik in de tv gids zit ipv eerst safari starten en dan de juiste bookmark kiezen. Maar kan dat ook?

In safari op + drukken dan aangeven "als beginscherm", naam geven, klaar !
T+A ; Sonos

Job

Veronica heeft een TV-gids app.

htjan160756

#1321
Quote from: Erik on August 23, 2010, 18:26:26
Ik zou graag de tv gids die ik nu via safari bookmark start als een soort snelkoppeling op een home scherm willen zetten. Zodat ik met 1 vingerklik in de tv gids zit ipv eerst safari starten en dan de juiste bookmark kiezen. Maar kan dat ook?

Hallo,

Misschien heb je iets aan deze tip:
Enable and add bookmarks to the Safari Bookmarks Bar on your iPad
By default, Safari doesn’t display the Bookmarks Bar. This tip shows you how to change that.

http://www.simplehelp.net/2010/04/05/how-to-enable-and-add-bookmarks-to-the-safari-bookmarks-bar-on-your-ipad/

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

Quote from: htjan160756 on August 22, 2010, 13:11:02
Hallo,

Ik heb een vraag over de Camera Connection Kit.
Kan je de Camera Connection Kit als een card-reader gebruiken zonder dat je de foto eerst op je iPad moet overzetten?

Groetjes J@n

Hallo,

Na wat filmpjes gekeken te hebben op Youtube over de Camera Connection Kit heb ik besloten om deze maar niet te nemen (annuleren).
Je kunt er niks anders mee doen dan foto's overzetten naar de iPad, niet eerst even bekijken op het grote scherm van je iPad.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Kjelt

Weet iemand een gratis app die de foto,'s op de iPad kan resizen en onder een andere naam saven zodat ik ze makkelijker kan emailen want de internet verbindi g hier op de camping is echt waardeloos traag, duurt 20 minuten om 1foto te mailen,dan werkt het dus niet, alvast bedankt.

Kjelt

Quote from: htjan160756 on August 25, 2010, 18:52:34
Hallo,

Na wat filmpjes gekeken te hebben op Youtube over de Camera Connection Kit heb ik besloten om deze maar niet te nemen (annuleren).
Je kunt er niks anders mee doen dan foto's overzetten naar de iPad, niet eerst even bekijken op het grote scherm van je iPad.

Groetjes J@n

Je hoeft ze niet van de camera af te gooien, ik bekijk elke dag hier op decamping de gemaakte foto,'s hij importeert dan alleen de nieuwste en je ziet meteen of ze goed zijn of niet. Vind het geweldig werken.