iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Perfectionist

Na wat weekjes gebruik echt weg van de IPad. Je koopt het zonder expliciete gebruiksdoelstelling, maar uiteindelijk gebruik je hem steeds meer voor allerlei zaken. Mijn laptop komt nog weinig uit de tas.

Het is de eerste keer met een Apple produkt werken, maar heeft me nu ook definitief doen besluiten een IMac aan te schaffen. Hiernaast staat op mijn werk de vervanging van mijn Blackberry op de rol voor een IPhone 4.
Een beter forum begint bij jezelf.

Rob Eric Blank

Quote from: Perfectionist on August 18, 2010, 12:36:42
Na wat weekjes gebruik echt weg van de IPad. Je koopt het zonder expliciete gebruiksdoelstelling, maar uiteindelijk gebruik je hem steeds meer voor allerlei zaken. Mijn laptop komt nog weinig uit de tas.

Het is de eerste keer met een Apple produkt werken, maar heeft me nu ook definitief doen besluiten een IMac aan te schaffen. Hiernaast staat op mijn werk de vervanging van mijn Blackberry op de rol voor een IPhone 4.
Ik werk nu al met een MBP en weet niet wat de iPad mij daarnaast brengt. Voor fotografie misschien wel ee meerwaarde. Ik ben ook nog zoekende, wel eens mee gespeeld maar nog niet concreet.

Erik

#1277
Hoe zit het eigenlijk qua beveiliging? Als je van een publieke hotspot gebruik maakt kan dan de rest binnen die hotspot de inhoud van jouw ipad benaderen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

Quote from: danielo on August 18, 2010, 01:26:06
ok vanavond/nacht een debug sessie gehad met hem, heb ondertussen zelf ook weer wat oude code opgepakt die al zoiets deed en wat code voor hem gemaakt. Ik weet nu wat er misgaat (er zit wat verschil tussen de comando's bij itunes en appletv) heb een andere manier gevonden en deze naar hem gemailed. Denk dat die al aan het slapen was dus morgen pas antwoord en hopelijk een nieuwe test versie. Maar denk wel dat we close zijn bij de oplossing.

@Teejoo dit is ook leuk voor jouw hoor AppleTV aansturing vanuit je ipad zonder de remoteApp.

Zo nu slaapje doen :).

Update : we hebben vanochtend nog wat getest en een nieuwe test versie gemaakt, en ik heb nu een werkende ytracks voor de appletv. Dit is een speciale versie voor mij dus zal denk ik paar dagen duren voor die de nieuweversie af heeft (is 1.1 release) maar deze zal werken op de appletv :)

Daniel.



Hoi, Daniel
Wat een goed nieuws,  :nopompom:
Prachtig hoe jullie dit op pakken  :worship:

Succes verder..
Grt peterr



Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on August 18, 2010, 18:13:47


Hoi, Daniel
Wat een goed nieuws,  :nopompom:
Prachtig hoe jullie dit op pakken  :worship:

Succes verder..
Grt peterr


Laatste mail voorlopig over dit, vanavond hebben we alle normale functies getest en die werken nu allemaal met de ytrack/appletv combi. Hij is nog een flink aantal functies aan het inbouwen, volgende week testen de verwachting zal eind deze maand een nieuwe versie aan apple worden aangeboden voor review. Dus met iets meer dan 2 weken zou je iets in handen moeten hebben wat werkt :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Rob_Dingen

 
Quote from: Perfectionist on August 18, 2010, 12:36:42

Het is de eerste keer met een Apple produkt werken, maar heeft me nu ook definitief doen besluiten een IMac aan te schaffen. Hiernaast staat op mijn werk de vervanging van mijn Blackberry op de rol voor een IPhone 4.

Leuk hier hetzelfde verhaal eerst de iPad een dag later de iMac en nu ook de iPhone 4 met een MobileMe account.
Alles werkt als een speer ben er heel blij mee.

Rob


ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Nosoforos

#1283
Thanks, was nogal een idiote link inderdaad in mijn post hierboven...
De ratings zie ik nu ook dat die niet best zijn, maar als ze het probleem met schokkerig beeld kunnen oplossen, dan is het wel top. Eindelijk een VLC-achtige app voor de iPhone en iPad. Zodra er goede berichten over binnenkomen, ben ik erg geïnteresseerd. Vooral het afspelen van MKV zou echt een uitkomst zijn, dan zou zo'n apparaat eindelijk kunnen dienen om een film die ik bijvoorbeeld niet af heb kunnen zien, elders verder te kijken, zonder dat er absurd trage conversies moeten plaatsvinden.

- edit: Ik ontdek nu twee programmaatjes die zouden kunnen helpen om MKV om te zetten zonder lange conversie (halen de video-file uit de mkv-container en maken hem compatible met itunes): Subler en MKVTools

Erik

Ik heb wel al mooie lederen etuis gezien om de ipad mee te nemen. Maar soms gaat hij in de tas met andere harde voorwerpen dus iets gemaakt van 2 harde schelpen lijkt me slimmer, iemand nog tips voor mooie beschermhoezen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Nosoforos on August 19, 2010, 09:31:11
Kijk eens aan, dit vind ik interessant, eindelijk zonder converse .avi en .mkv afspelen!
Zou leuk zijn als dat programma ook ooit mts files (camera) kan afspelen. Conversie zal het er niet beter op maken ben ik bang. heb je nog een aanrader voor als het niet anders kan?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Op OSX ken ik er genoeg, maar Windows kan iemand anders vast helpen

jrjhoe

Quote from: Erik on August 19, 2010, 15:28:58
Ik heb wel al mooie lederen etuis gezien om de ipad mee te nemen. Maar soms gaat hij in de tas met andere harde voorwerpen dus iets gemaakt van 2 harde schelpen lijkt me slimmer, iemand nog tips voor mooie beschermhoezen?

Gebruik zelf die van Apple...

Bevalt 100%, erg gemakkelijk in gebruik (de iPad blijft gewoon altijd in de "hoes" zitten) en kan volgens mij wel tegen een stootje.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

danielo

Eindelijk een camera connection kit, iemand was in de nieuwe store in london dus neem even mee. Aansluiten en het werkt eigenlijk weer behoorlijk saai dus ... eens kijken of we iets meer met de usb kunnen doen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

htjan160756

Hallo,

Ik heb nu een tijdje de iPad en ben er ook heel blij mee, maar..
Ja er is altijd wel een maar ;).
Zodra ik de iPad aansluit op mijn PC dan gaat ie eerst een reservekopie maken maar dit duur wel heel erg lang.
Is daar iets tegen te doen dat het sneller gaat of dat je het kan overslaan?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

J.A.F._Doorhof

Waarom wil je een backup overslaan ?
Is van essentieel belang voor je updates en het goed functioneren van de ipad.

Op de Mac duurt het trouwens een paar seconden, tenzij je enorm veel gedownload hebt dan is een kwestie vannacht die i houd copieren en klaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Met Frank eens dat het wel belangrijk is, Het kan wel wat langer duren als je nieuwe content dingen heb gedownload op je pc of ipad die hij dan ook in de backup doet. Verder kan het zijn dat je een pc hebt met nog een langzame usb poort ?

De mijne zit enorm vol en ik doe er veel mee de backup duurt soms een min. of 2 a 3.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jrjhoe

Volgens mij maakt iTunes enkel een back-up van de wijzigingen sinds de vorige keer; hij kan dan dus bomvol staan zonder dat een backup erg lang duurt.

Maar ik zou idd de backup ook zeker niet over slaan, al moet de pc/mac hier de hele nacht staan draaien...
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

Erik

#1293
Quote from: Nosoforos on August 19, 2010, 18:03:04
Op OSX ken ik er genoeg, maar Windows kan iemand anders vast helpen
Ben eerst begonnen met SUPER maar daar kwam ik niet uit. Toen Aleesoft Free iPad Video Converter maar die gaf een lelijk resultaat, veel macroblokken, stotterend beeld, etc.
Net Media buddy geprobeerd en die geeft een erg mooi resultaat, geen macroblokken meer, vloeiend beeld, is zeer snel, pakt zo te zien 1 film per core tegelijk. €14,50 moet te doen zijn :) , normaal €29  Trail werkt tot 3 min max per film. Oh ja en heeft een zeer prettige interface, het oog wil ook wat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

htjan160756

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 20, 2010, 08:30:21
Waarom wil je een backup overslaan ?
Is van essentieel belang voor je updates en het goed functioneren van de ipad.

Op de Mac duurt het trouwens een paar seconden, tenzij je enorm veel gedownload hebt dan is een kwestie vannacht die i houd copieren en klaar.

Hallo,

Bedankt voor het antwoorden :worship:.
Het is niet dat ik geen kopie wil maken, maar als ik 2 uur moet wachten voor er 1 cm grijs word in de balk duurt het wel heel erg lang.
De iPad zit aangesloten op een USB2.0 poort en ik heb tot nu toe maar 10Gb in gebruik op de iPad (veel foto's).
Ik heb nu onder tussen wel gevonden dat ik niet de enige ben, op internet zijn meerdere te vinden met dit probleem.
Er is wel een mogelijkheid om het uit te zetten, zodra de reservekopie begint kan je rechts boven het X drukken en dan stop het kopiëren, maar dat is dus niet de bedoeling.

Mijn vraag of het uit te zetten is dus al beantwoord, maar ik wil dat het gewoon sneller gaat zodat ik wel een reservekopie kan maken.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

HAL

Quote from: htjan160756 on August 20, 2010, 13:44:10
Hallo,

Bedankt voor het antwoorden :worship:.
Het is niet dat ik geen kopie wil maken, maar als ik 2 uur moet wachten voor er 1 cm grijs word in de balk duurt het wel heel erg lang.
De iPad zit aangesloten op een USB2.0 poort en ik heb tot nu toe maar 10Gb in gebruik op de iPad (veel foto's).
Ik heb nu onder tussen wel gevonden dat ik niet de enige ben, op internet zijn meerdere te vinden met dit probleem.
Er is wel een mogelijkheid om het uit te zetten, zodra de reservekopie begint kan je rechts boven het X drukken en dan stop het kopiëren, maar dat is dus niet de bedoeling.

Mijn vraag of het uit te zetten is dus al beantwoord, maar ik wil dat het gewoon sneller gaat zodat ik wel een reservekopie kan maken.

Groetjes J@n


Maar heb je al ooit een complete reservekopie laten maken? Jouw verhaal klinkt alsof dat nog nooit is gedaan namelijk. De eerste keer duurt het erg lang en daarna kopieert hij alleen maar de nieuwe dingen.

Erik

#1296
2 uur is echt te lang, maar even een stomme vraag, heb je al eens een andere usb2 poort geprobeerd? op mijn computer zit er een paar maar niet alle draaien op volledige snelheid maar op usb1 snelheid.
Daar zit dus mijn muis in. mijn syncs nu al 20gb gevuld duurden nooit langer dan 2 minuten, alle volgende backups (hij slaat alleen de verschillen op) duren nooit langer dan 10 sec
Het hoort dus sneller te gaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

#1297
Quote from: htjan160756 on August 20, 2010, 13:44:10
Het is niet dat ik geen kopie wil maken, maar als ik 2 uur moet wachten voor er 1 cm grijs word in de balk duurt het wel heel erg lang.

Ik heb nu onder tussen wel gevonden dat ik niet de enige ben, op internet zijn meerdere te vinden met dit probleem.
Hier hetzelfde probleem. Ik heb de automatische update gecancelled en als ik dan manueel synchroniseer gaat het veel sneller.
Echter dan heb ik nog steeds geen reserve backup dus.  >:(
Volgens diverse internetfora ligt het pdf en cbr files waar iTunes geen weg mee weet, ga ze er dadelijk eens afslopen en kijken of het dan wel sneller gaat.
Op het internet was iemand 17 uur bezig om een reservekopie te maken, behoorlijk misser van de software zou ik zeggen. Hopelijk komt er snel een bugfix.

Kjelt

#1298
Nou ik heb bijna alle apps gedelete om te kijken of daar de oorzaak van de trage backup zit, alle opties die op fora over de wereld zijn gepost geprobeerd maar helaas, het heeft er alle schijn van dat de gekozen backup methode van apple behoorlijk s***s. Wat doen ze namelijk, ze kopieren file voor file en per file gaan ze dan nog eens een boekhouding bijhouden  :yawnee: in een folder genaamd C:\Users\Username\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\  en dan een folder met een hele lange hex foldernaam die overeenkomt met een unique ID. Onvoorstelbaar dat ze niet gewoon een image pakken en die over kopieren.
Het staat los van de usb poort en kabels want als ik 1,2GB foto's synchroniseer dan ben ik in een paar minuten klaar, echter de backup van 3GB gaat ongeveer 16 uur duren  :yawnee:

Kjelt

Nou ik ben nu toevallig tegen een oplossing aangelopen. Nadat ik AL mijn foto's had gedelete (1200 stuks van 3,5MB ofzo) duurde de backup minder dan 4 minuten  :D
Ik heb daarna weer wat foto's toegevoegd en de backup duurde weer  :yawnee:
Zover als ik uit de *.mdinfo bestanden kan afleiden duurt het backup van 1 jpg foto van 4MB op mijn iPad een minuut of 3 a 4. Oftewel dan duurt de backup zeker 10 keer zo lang als zonder foto's. Oftewel mijn tijdelijke oplossing voor een backup is nu alle foto's eraf knikkeren. Hoera had ik daar ook niet mijn iPad mede voor gekocht?  :D