iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: peterrr on August 14, 2010, 23:30:04
Hoi, ik vind het wel leuk, maar ik heb er niet zo`n verstand van zoals jij..(denk ik)
Ik ben meer thuis in gbs protocollen/proces ( regelingen ).

Als jij zo`n developer kunt adviseren en helpen da`s mooi. ( hij nodigt  ook uit daartoe begreep ik)
Dan volg ik al dan niet via p.m jouw reactie`s daarvan.
Als ik iets voor je kan uitzoeken, wil ik je graag helpen.. en hem natuurlijk
Hij zou wel een update laten komen geloof ik..

grt en goedennacht

peterr

Eerste contact met de developer is er we gaan kijken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen met wat geluk heb ik vanavond al een debug versie met meer feedback aanstaan zodat we kunnen zien waar het mis gaat.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 15, 2010, 20:40:23
32gb echt doen anders heb je binnen een paar weken spijt.
Tja het lijkt er dan op dat ik weinig keus heb ;D bedankt voor je advies. :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on August 16, 2010, 13:21:56
Tja het lijkt er dan op dat ik weinig keus heb ;D bedankt voor je advies. :)

Wel hoor je hebt keuze uit 32Gig en 64Gig :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Quote from: danielo on August 16, 2010, 09:57:39
Eerste contact met de developer is er we gaan kijken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen met wat geluk heb ik vanavond al een debug versie met meer feedback aanstaan zodat we kunnen zien waar het mis gaat.

Daniel.

Zoo,

Je laat er geen gras over groeien.. ;D
Ik wel heel benieuwd hoe "jullie " er uit gaan komen.

Ik wacht met spanning af..

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik

Ben al lekker aan het spelen, jammer dat ik nog geen draadloos internet heb.
Weet iemand trouwens waarom ik niet bij al mijn albums artwork opgehaald krijg. 10% mis ik en die zou ik graag erbij krijgen maar alles naam album en artiest klopt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#1255
Ok ik geef het op maar hoe gaat dat ding uit? Zoals ik het begrijp kent hij twee standen. Standaard gaat hij na 5 min oid vanzelf uit/slaapstand. Kun je op 2 , 10, of 15 min zetten met autolock. Maar meteen uitmaken opdat je klaar bent lukt me niet. Hou de home toets minuut ingedrukt maar geen enkel resultaat. Daarvoor had ik die autolock uitgezet want dat wilde ik liever niet maar toen kon ik hem dus echt met geen mogelijkheid uitzetten. Heb ik een apart apparaat, snap ik het niet os is het iets anders?

ps Implode XL is echt een aanrader, strategisch gebouwen laten instorten met zo weinig mogelijk bommen. Simpel maar verslavend net als manic marble
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Job


DVDGuy

Quote from: jrjhoe on August 15, 2010, 17:19:12
Sta op het punt om een ipad aan te schaffen, ik denk hem voornamelijk te gaan gebruiken om op de bank te internetten. Misschien ook eens af en toe voor een presentatie oid.

Is het naar jouw (jullie) ervaring dan nuttig om een 32GB te nemen ipv een 16 GB?

Dat is wat ik er op dit moment ook mee doe.

32 Gb? Ik zou zeggen: DOEN  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

jrjhoe

Quote from: DVDGuy on August 17, 2010, 08:06:44
Dat is wat ik er op dit moment ook mee doe.

32 Gb? Ik zou zeggen: DOEN  8)

Gedaan inmiddels :D

Is uiteindelijk de 23GB 3G + Wifi geworden, en ik moet zeggen: perfect ding! Alles werkte in no-time, en hij is gewoon geweldig intuïtief te bedienen.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

Durk

Ik ben wel benieuwd in hoeverre de ipad gebruikt kan worden tbv vergaderingen.. Ik sleep soms wel 10.000 pagina's mee naar met name vaktechnische meetings.. meestal doe ik dat met een laptop maar dat creeert gelijk weer wat 'afstand'. Toch maar eens overwegen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Teejoo

#1260
Quote from: Durk on August 17, 2010, 10:24:52
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de ipad gebruikt kan worden tbv vergaderingen.. Ik sleep soms wel 10.000 pagina's mee naar met name vaktechnische meetings.. meestal doe ik dat met een laptop maar dat creeert gelijk weer wat 'afstand'. Toch maar eens overwegen.
kun je op een ipad dan ook 'schrijven' in documenten?

danielo

Quote from: Durk on August 17, 2010, 10:24:52
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de ipad gebruikt kan worden tbv vergaderingen.. Ik sleep soms wel 10.000 pagina's mee naar met name vaktechnische meetings.. meestal doe ik dat met een laptop maar dat creeert gelijk weer wat 'afstand'. Toch maar eens overwegen.

Geen probleem, Ik print dingen gewoon uit als PDF (als ze het al niet zijn) en dan kan je ze op vele manieren bekijken en indien je wilt aanpassen/notes op maken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Teejoo on August 17, 2010, 11:05:05
kun je op een ipad dan ook 'schrijven' in documenten?

Ligt aan het soort document natuurlijk maar meestal wel, Apple zelf geeft software uit voor alle office formats en ook voor pdf is er veel te vinden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Durk

Ik heb ook veel documentatie in de vorm van HTML... Is dat op de Ipad te zetten??? Of gewoon even op een webserver proppen en de pagina offline beschikbaar maken? Daar zijn denk ik ook wel programma's en mogelijkheden voor..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Teejoo

#1264
Quote from: danielo on August 17, 2010, 11:09:15
Geen probleem, Ik print dingen gewoon uit als PDF (als ze het al niet zijn) en dan kan je ze op vele manieren bekijken en indien je wilt aanpassen/notes op maken.

Daniel.
dat is wel iets wat ik op dit momnet aan het onderzoeken ben voor onze organisatie. Zet je de documenten erop via iTunes? Want dat is wel weer minder handig.

Erik

Quote from: Teejoo on August 17, 2010, 16:56:51
dat is wel iets wat ik op dit momnet aan het onderzoeken ben voor onze organisatie. Zet je de documenten erop via iTunes? Want dat is wel weer minder handig.
Of je moet hem jailbreaken dan kun je er wel van alles (niet legaal) op zetten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

#1266
Quote from: Teejoo on August 17, 2010, 16:56:51
dat is wel iets wat ik op dit momnet aan het onderzoeken ben voor onze organisatie. Zet je de documenten erop via iTunes? Want dat is wel weer minder handig.

Of iets als dropbox (zie app store) of een andere remote server waar je ze even neerzet. Eenmaal
in je ipad worden ze opgeslagen in bijvoorbeeld ibooks.

Voor bedrijven kan je iets gebruiken als goodreader, hierdoor ontstaan ineens veel manieren om iets op je ipad te krijgen. Je kan dan denken aan bijvoorbeeld een dav-server.

http://www.goodiware.com/goodreader.html
https://www.dropbox.com/downloading

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Durk on August 17, 2010, 11:37:59
Ik heb ook veel documentatie in de vorm van HTML... Is dat op de Ipad te zetten??? Of gewoon even op een webserver proppen en de pagina offline beschikbaar maken? Daar zijn denk ik ook wel programma's en mogelijkheden voor..

Je zal even moeten zorgen maar volgens mij zijn er wel apps die een website opslaan en daarna weer beschibaar maken oa :

http://www.instapaper.com/

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Quote from: danielo on August 17, 2010, 19:27:28
Of iets als dropbox (zie app store) of een andere remote server waar je ze even neerzet. Eenmaal
in je ipad worden ze opgeslagen in bijvoorbeeld ibooks.

Voor bedrijven kan je iets gebruiken als goodreader, hierdoor ontstaan ineens veel manieren om iets op je ipad te krijgen. Je kan dan denken aan bijvoorbeeld een dav-server.

http://www.goodiware.com/goodreader.html
https://www.dropbox.com/downloading

Daniel.
Bedankt, in die 2 ga ik me maar eens verdiepen. Iets op een andere server opslaan willen we zeker niet hebben.

Durk

Zakelijk gebruiken we een DMS. Zou mooi zijn als er een ipad client zou zijn voor dat DMS. Hoef ik mijn tweede monitor niet te gebruiken..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

Net weer een waanzinnige toepassing voor de iPad gevonden, easy release.
Model releases via de iPad, wist al van het bestaan op de iPhone maar was toen nog niet te koop voor Nederland maar nu wel en zelfs iPad versie. ERG handig voor mensen die het nodig hebben, dit scheelt ons echt enorm veel opslag werk en gedoe met contracten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

#1271
Quote from: peterrr on August 16, 2010, 22:53:48
Zoo,

Je laat er geen gras over groeien.. ;D
Ik wel heel benieuwd hoe "jullie " er uit gaan komen.

Ik wacht met spanning af..

grt Peterr

ok vanavond/nacht een debug sessie gehad met hem, heb ondertussen zelf ook weer wat oude code opgepakt die al zoiets deed en wat code voor hem gemaakt. Ik weet nu wat er misgaat (er zit wat verschil tussen de comando's bij itunes en appletv) heb een andere manier gevonden en deze naar hem gemailed. Denk dat die al aan het slapen was dus morgen pas antwoord en hopelijk een nieuwe test versie. Maar denk wel dat we close zijn bij de oplossing.

@Teejoo dit is ook leuk voor jouw hoor AppleTV aansturing vanuit je ipad zonder de remoteApp.

Zo nu slaapje doen :).

Update : we hebben vanochtend nog wat getest en een nieuwe test versie gemaakt, en ik heb nu een werkende ytracks voor de appletv. Dit is een speciale versie voor mij dus zal denk ik paar dagen duren voor die de nieuwe versie af heeft (is 1.1 release) maar deze zal werken op de appletv :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

HuubF

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 15, 2010, 20:40:23
32gb echt doen anders heb je binnen een paar weken spijt.

Voor mij is dat niet nodig. De iPad zou ik nooit gebruiken als permanente opslag van iets anders dan de apps. Ik gebruik hem nu met veel plezier tijdens de vakantie waar overal wifi aanwezig is. Muziek stream ik via mijn Spotify account. Als we bewegende beelden willen kan dat altijd. Gisteren Dinamo Kiev - Ajax live in bed gezien. Om de beurt hielden we de iPad vast. Ja, je krijgt er wel spierballen van!  :D

Zelfs mijn totaal off-gadget vriendinnetje is onder de indruk van de mogelijkheden als je een weekje in Praag zit. De iPad domineert het leven niet maar is wel opvallend vaak nuttig of gewoon leuk.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Durk

Quote from: Durk on August 17, 2010, 19:51:12
Zakelijk gebruiken we een DMS. Zou mooi zijn als er een ipad client zou zijn voor dat DMS. Hoef ik mijn tweede monitor niet te gebruiken..

kan natuurlijk nu ook al via citrix.. net even geprobeerd om mijn iphone... zal op zich wel voldoen op een ipad, al mis ik natuurlijk de iOS interface.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

@HuubF,
Helemaal waar, maar wat te doen:

Onderweg met de kids op de achterbank, of als bijrijder.
In het vliegtuig.
In de trein.
Op die plekken waar wifi betaald moet worden of niet aanwezig is.

Ik heb voor elke trip hem gewoon helemaal vol staan, ik kijk misschien nog niet een kwart maar heb in ieder geval keuze :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"