iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Gebruikt iemand de Apple iPad Case? Is deze fijn/handig in gebruik?

J.A.F._Doorhof

Annewiek heeft de Apple versie en ik de griffin.
We zijn er nog steeds niet uit welke beter is, de griffin is wat zwaarder, de Apple wat scherper en word erg snel vies.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#1227
Tjonge die 16gb versies zijn niet te krijgen in de buurt. Was gister even wezen shoppen wel alle duurdere versies maar geen 16gb wifi meer. Reserveren doen ze niet en ze kunnen ook niet zeggen wanneer ze wel komen. Maar allemaal probeerden ze me wel de 32 gb aan te praten, kan zoveel meer op meneer  :D

Nou ja even wachten maar heb wel alvast een itunes account aangemaakt en wat van de als best bekend staande apps klaar staan, zowel gratis en gekocht. Gaat wel makkelijk bij istore moet ik zeggen. Nu nog een iPad  :D
(nu wel de tijd om uit te zoeken hoe alles veilig draadloos te maken)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik wil je echt adviseren NIET de 16 GB versie te nemen.
er kan niet meer MET de 32GB maar er kan wel meer op.
Op een normale trip staat mijn 32GB nagenoeg vol.
Veel podcasts die gericht zijn op de iPad zijn tussen de 500-1000MB en dat vult redelijk snel.
Daarnaast zijn de apps een stukje groter en neemt het OS ook wat ruimte in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 15, 2010, 11:21:38

Daarnaast zijn de apps een stukje groter.

Frank, dit snap ik niet? zijn er andere apps voor de 32 dan voor de 16?
JBL PRX Power!

Teejoo

Is het trouwens een idee dat jullie screenshots laten zien van de apps die hier aan bod komen. Dan weet je meteen waar het over gaat.

Erik

#1231
Daar heb je op zich een goed punt met die podcasts alhoewel ik voornamelijk zal streamen via wifi en hem waarschijnlijk niet vaak buiten de deur zal meenemen. Maar dat laatste is een aanname.
Ik neem aan dat je podcasts ook kan streamen of is het de bedoeling dat je die synced naar je ipad en vanaf daar luistert?

Hoe gaat dat syncen eigenlijk geef je itunes op je pc/mac op wat je naar je ipad gekopierd wil hebben want autosync kan nooit aangezien de pc/mac 100x zoveel muziek/film bevat dan wat de ipad aankan en je niet alles gekopierd wil hebben. Of maak je een apart itunes aan op je ipad. Sorry dat ik het wat onduidelijk schrijf maar het is voor mij ook nog nieuw en heb er te weinig verstand van en in de winkel roepen ze al snel wat om maar te verkopen, kreeg ik het idee.


Quote from: J.A.F._Doorhof on August 15, 2010, 11:21:38
Ik wil je echt adviseren NIET de 16 GB versie te nemen.
er kan niet meer MET de 32GB maar er kan wel meer op.
Op een normale trip staat mijn 32GB nagenoeg vol.
Veel podcasts die gericht zijn op de iPad zijn tussen de 500-1000MB en dat vult redelijk snel.
Daarnaast zijn de apps een stukje groter en neemt het OS ook wat ruimte in.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aMUSEd

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 15, 2010, 10:50:42
Annewiek heeft de Apple versie en ik de griffin.
We zijn er nog steeds niet uit welke beter is, de griffin is wat zwaarder, de Apple wat scherper en word erg snel vies.
Ik neig naar de Apple versie omdat deze (meer) stand-mogelijkheden lijkt te hebben.
Daarbij vind ik het ook prettig dat deze licht is.

danielo

Quote from: aMUSEd on August 15, 2010, 10:08:55
Gebruikt iemand de Apple iPad Case? Is deze fijn/handig in gebruik?

Persoonlijk een grote fan van de Apple IPad Case. Dacht eerst dat het helemaal niets was en hij wordt inderdaad snel vies maar wat er zo fijn aan is is de flap die je op meerdere manieren kan gebruiken en vreemd genoeg de houvast die je er aan hebt. Naakt heb ik altijd het gevoel dat ik hem ga laten vallen met de case kan je hem op zoveel manieren vasthouden. Ik doe vaak de 'flap' uit (http://www.ipadaccessories.com/pictures/apple-ipad-case.jpg) en dan pak ik heb aan de bovenkant vast of verdeel ik mij vingers tussen en achter de flap. Meerdere cases getest maar dit bevalt mij vreemd genoeg toch het beste.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Quote from: Erik on August 15, 2010, 11:07:12
Tjonge die 16gb versies zijn niet te krijgen in de buurt. Was gister even wezen shoppen wel alle duurdere versies maar geen 16gb wifi meer. Reserveren doen ze niet en ze kunnen ook niet zeggen wanneer ze wel komen. Maar allemaal probeerden ze me wel de 32 gb aan te praten, kan zoveel meer op meneer  :D

Nou ja even wachten maar heb wel alvast een itunes account aangemaakt en wat van de als best bekend staande apps klaar staan, zowel gratis en gekocht. Gaat wel makkelijk bij istore moet ik zeggen. Nu nog een iPad  :D
(nu wel de tijd om uit te zoeken hoe alles veilig draadloos te maken)

En bij apple online?

dan zeggen ze 10 dagen maar ik kreeg mijne ( wel de 32) 1.5 dag later.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: Teejoo on August 15, 2010, 11:34:52
Is het trouwens een idee dat jullie screenshots laten zien van de apps die hier aan bod komen. Dan weet je meteen waar het over gaat.

Persoonlijk vind ik dit geen goed idee, als je de naam weet vind je hem binnen 2sec in de app store en krijg je meerdere plaatjes. Daarna ga ik meestal even naar youtube en bekijk een review van de app die is er 99% van de tijd wel.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Quote from: danielo on August 15, 2010, 11:58:33
Persoonlijk een grote fan van de Apple IPad Case...
Klinkt goed. Die stand lijkt mij ook prettig (minst vervelend) om op de bank te typen.

danielo

#1237
Quote from: Erik on August 15, 2010, 11:38:01

Hoe gaat dat syncen eigenlijk geef je itunes op je pc/mac op wat je naar je ipad gekopierd wil hebben want autosync kan nooit aangezien de pc/mac 100x zoveel muziek/film bevat dan wat de ipad aankan en je niet alles gekopierd wil hebben. Of maak je een apart itunes aan op je ipad. Sorry dat ik het wat onduidelijk schrijf maar het is voor mij ook nog nieuw en heb er te weinig verstand van en in de winkel roepen ze al snel wat om maar te verkopen, kreeg ik het idee.

Over syncen kunnen we eigenlijk heel kort zijn, je gaat voor het apple 'model' van dat er 1 master is en dan clients die syncen of niet. als je het model gaat tegenwerken dan wordt het een hel. Nu is het inderdaad zo dat je soms niet alles kan plaatsen dat geeft niet want elk device (dus AppleTV, iphone, ipad etc etc) krijgen in itunes een aparte flap waar je kan instellen wat die moet syncen en hoe.

Waar mensen vooral een probleem krijgen is dat ze zelf een 'mp3tje' erop willen zetten of er weer iets van 'af' willen halen en tja dat is nu eenmaal niet het model.

Eigenlijk geld dit bij apple wel vaker, je kan/mag niet alles maar het opgeven van deze keuzes leid wel tot iets dat werkt syncen is daar een goed voorbeeld van ik sync hier 4 (en mobile me) devices zonder veel problemen alles wat live moet gaat via mobile me de rest via de kabels of netwerk.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

#1238
Ok dat klinkt nog logisch dus gewoon op je itunes pc (master) zeggen ik wil alleen die artiest op de ipad hebben en dan zet hij die artiest incl itunes op je ipad/iphone.
Bedankt het is alweer een stuk duidelijker zo.

Quote from: danielo on August 15, 2010, 12:09:45
Over syncen kunnen we eigenlijk heel kort zijn, je gaat voor het apple 'model' van dat er 1 master is en dan clients die syncen of niet. als je het model gaat tegenwerken dan wordt het een hel. Nu is het inderdaad zo dat je soms niet alles kan plaatsen dat geeft niet want elk device (dus AppleTV, iphone, ipad etc etc) krijgen in itunes een aparte flap waar je kan instellen wat die moet syncen en hoe.

Waar mensen vooral een probleem krijgen is dat ze zelf een 'mp3tje' erop willen zetten of er weer iets van 'af' willen halen en tja dat is nu eenmaal niet het model.

Eigenlijk geld dit bij apple wel vaker, je kan/mag niet alles maar het opgeven van deze keuzes leid wel tot iets dat werkt syncen is daar een goed voorbeeld van ik sync hier 4 (en mobile me) devices zonder veel problemen alles wat live moet gaat via mobile me de rest via de kabels of netwerk.

Daniel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

Als je weet "hoe" je er een mp3 op kan zetten, is het het best overzichtelijk te maken.
Maar het is wat werk, er gewoon opslepen tja,.. das voor de "gewone" mp3 speler.

Het gaat erom dat je een mapje moet maken en  in i-tunes toevoegen.
Dan krijg je een "onbekende artiest"
Die je op zijn beurt alle gegevens via "info tonen" invult plus een hoesje e.d

Mijn dochter van 11 doet het ook op haar "touch"dus... ;D

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on August 15, 2010, 12:26:30
Als je weet "hoe" je er een mp3 op kan zetten, is het het best overzichtelijk te maken.
Maar het is wat werk, er gewoon opslepen tja,.. das voor de "gewone" mp3 speler.

Het gaat erom dat je een mapje moet maken en  in i-tunes toevoegen.
Dan krijg je een "onbekende artiest"
Die je op zijn beurt alle gegevens via "info tonen" invult plus een hoesje e.d

Mijn dochter van 11 doet het ook op haar "touch"dus... ;D

grt Peterr

Misschien mis ik iets waarom zou ik dit doen ipv gewoon de mp3 op iTunes slepen en daarna syncen ??

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

volgens mij krijg je dan toch "onbekende artiest"  en heel veel losse nummers die je allemaal van een tag moet voorzien.
Zo ben ik 3 jr geleden begonnen...
Nu 600+ albums en verzamel mappen verder...
werkt dat slepen tegenwoordig dan?  ;D

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

DVDGuy

Quote from: Raphie on August 15, 2010, 11:30:46
Frank, dit snap ik niet? zijn er andere apps voor de 32 dan voor de 16?

Nee, maar ze nemen dus meer geheugenruimte in en dan is je 16 Gb zo vol
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Raphie

Quote from: DVDGuy on August 15, 2010, 14:05:05
Nee, maar ze nemen dus meer geheugenruimte in en dan is je 16 Gb zo vol
oh, ok je bedoelt t.o.v. iPhone apps. snap em.
JBL PRX Power!

jrjhoe

Quote from: DVDGuy on August 15, 2010, 14:05:05
Nee, maar ze nemen dus meer geheugenruimte in en dan is je 16 Gb zo vol

Sta op het punt om een ipad aan te schaffen, ik denk hem voornamelijk te gaan gebruiken om op de bank te internetten. Misschien ook eens af en toe voor een presentatie oid.

Is het naar jouw (jullie) ervaring dan nuttig om een 32GB te nemen ipv een 16 GB?
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

J.A.F._Doorhof

Inderdaad in vergelijk met de iPhone.
Het GROTE nadeel van de iPad is dat je DENKT er niet zo heel veel mee te gaan doen maar dat dit SNEL veranderd.
Het ding is hier nagenoeg continue in gebruik, en vooral op reis zit het ding gewoon bomvol met materiaal, vooral podcasts en video materiaal.
Ik capture nu nog veel naar DVD kwaliteit omdat wat ik kijk vaak geen HD is, maar dit veranderd wel :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Maar Frank zou je me nog steeds 32gb aanraden als ik hem 95% thuis gebruik via wifi? Of zou 16gb dan al genoeg zijn?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on August 15, 2010, 19:27:38
Maar Frank zou je me nog steeds 32gb aanraden als ik hem 95% thuis gebruik via wifi? Of zou 16gb dan al genoeg zijn?

Ik zou minimaal 32Gig nemen en als je de laatste 100 euro geen ramp vind de 64Gig. Ik ben misschien een afwijking maar ik heb er al 54Gig op staan :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Dat zou kunnen maar het geld groeit me niet op de rug, dus als het niet nodig is liever niet. Idem door voor AE te kiezen ipv extreme dan heb ik al 170 euro bespaard met 80 erbij koop ik een 2e hands iphone dat heb ik dan liever als het toch uitgegeven moet worden :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

32gb echt doen anders heb je binnen een paar weken spijt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"