iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Erik

Nou ondertussen eentje in mijn handen gehad. Het eerste wat me opviel was dat hij veel kleiner was dan verwacht. Was ook mijn schuld die 9.7inch was diagonaal en ik dacht lengte ??? :) scheelde behoorlijk. Verwachtte het formaat tijdschrift maar het is meer het formaat van groot pocketboek. Het is wel leuk en mooit vormgeven speelgoed. had een paar apps geprobeerd reuters, populair science maar het viel me op dat ze allemaal hun eigen bediening leken te hebben. De ene leek anders te werken dan de ander. De een doet wat met tappen de ander met schuiven de ander niets. 

Beeld was perfect met boeken om te lezen, een pocketboek had 1200 pagina's, ik denk door het grote lettertype, ik kan me niet voorstellen hier de c't op te lezen met zijn enorme hoeveelheid tekst naast plaatsjes dat levert waarschijnlijk 5000 pagina's op. Maar voor plaatsjes magazins met weinig tekst al beter.

Desondanks lijkt het toch me een erg leuk ding voor erbij dus ik ben bang dat ik er binnenkort maar aan moet geloven. Maar eerste even nadenken of de standaard versie goed genoeg is voor mij.
Wanneer krijgt het htforum eigenlijk een aparte app net als nu.nl ? ;D

Heb geen wifi de winkel raadde mij airport expres €89 aan om om mijn huidige modem te plaatsen. Wat denken jullie goed is deze goed genoeg of zijn er betere apparaten voor het geld?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DVDGuy

Quote from: htjan160756 on August 12, 2010, 23:02:37
Hallo,

Vandaag besteld via Apple Store.
Apple iPad Camera Connection Kit, €29,00 Inc. Porto.


Groetjes J@n

Die had ik van het weekend ook besteld, maar nog niet ontvangen.
Prijs is wel aantrekkelijk laag
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

egraaf

Quote from: Erik on August 13, 2010, 12:47:30
Heb geen wifi de winkel raadde mij airport expres €89 aan om om mijn huidige modem te plaatsen. Wat denken jullie goed is deze goed genoeg of zijn er betere apparaten voor het geld?

Het leuke van de Airport express is dat je er vanuit iTunes muziek naartoe kan streamen (niet vanaf een iPad), als je dat niet gebruikt kan je volgens mij beter bijvoorbeeld een Linksys WRT320N kopen.

danielo

Waarschuwing voor mensen die Vodafone willen gebruiken je moet snel zijn. Want na 6sept gaan ze datalimieten invoeren ook voor de tot nu toe dure contracten lijkt het die nu nog via fairuse werken.

Daniel.

Ps: zelf gisteren een 2 jaar ABO afgesloten dus hopelijk zit ik goed want anders hebben ze echt een probleem.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

had dit 2mnd geleden al aangegeven. niet getreurd ALLE providers gaan FLINK harken met GRPRS de komende maanden.
binnen telecomland wordt al gegrapt over een "NOT FAIR usepolicy"  :D

zodat je maar vast weet. meer als 1mb? mailtje, niet stoppen transferrate naar 1kb. Klagen? data abbo per/Mb aangeboden krijgen  ;)
JBL PRX Power!

danielo

#1206
Quote from: Raphie on August 13, 2010, 19:58:17
had dit 2mnd geleden al aangegeven. niet getreurd ALLE providers gaan FLINK harken met GRPRS de komende maanden.
binnen telecomland wordt al gegrapt over een "NOT FAIR usepolicy"  :D

zodat je maar vast weet. meer als 1mb? mailtje, niet stoppen transferrate naar 1kb. Klagen? data abbo per/Mb aangeboden krijgen  ;)

Zover ik kan zien kunnen ze niet makelijk onder de verplchtingen uit voor oude klanten denk dat ik er dus goed aan gedaan heb een 2jaar ABO te nemen maar blijft een beetje gokken. Hopelijk is tegen die tijd deze onzin weer voorbij. En volgens mij kan je nu nog 2gig en fairuse bestellen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Ik hoop het. Maar denk dat het e.e.a. i.d.d. wel afhangt van je specifieke contract en de exacte definitie van "fair use"
De policy gaat worden, dat waar geen getallen worden genoemd de kraan gewoon in oktober langzaam aan dicht gaat.
op dit moment kost gprs de operators alleen maar geld, nu is er demand en gaat de knip erop.
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Raphie on August 13, 2010, 20:08:10
Ik hoop het. Maar denk dat het e.e.a. i.d.d. wel afhangt van je specifieke contract en de exacte definitie van "fair use"
De policy gaat worden, dat waar geen getallen worden genoemd de kraan gewoon in oktober langzaam aan dicht gaat.
op dit moment kost gprs de operators alleen maar geld, nu is er demand en gaat de knip erop.

Mee eens denk alleen dat ze hopen dat nieuwe klanten en aflopende contracten voldoende maatregelen voor ze zijn, indien je nu 2gig hebt voor zeg 20 euro kan je nooit hardmaken dat iemand die 50 euro betaald minder dan 5gig krijgt verwacht dat ze die discussie niet aan willen.

Daniel

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Ik hoop het, zou zonde zijn als al die aps nu de ijskast inmoeten omdat online usage niet meer te betalen is.
JBL PRX Power!

danielo

Volgens mij geld dit alleen voor hun telefoon/internet combi's en niet voor iPad oplossingen. Hopelijk is dat waar maargoed zoals Ralphie al aangaf het grote afknijpen is begonnen.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Denk dat het wel mee gaat vallen.
Zet voor de grap eens je teller op 0 en kijk hoeveel data je nu echt verbruikt.
mijn teller staat nu op 8.4GB in 2 jaar tijd, ik kan dat eigenlijk amper geloven maar hij loopt toch echt op sinds ik hem in de gaten hou.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maxtrash

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 14, 2010, 09:06:16
Denk dat het wel mee gaat vallen.
Zet voor de grap eens je teller op 0 en kijk hoeveel data je nu echt verbruikt.
mijn teller staat nu op 8.4GB in 2 jaar tijd, ik kan dat eigenlijk amper geloven maar hij loopt toch echt op sinds ik hem in de gaten hou.
eens. Ik zat tot voor kort met een HTC touch diamond 2 op ongeveer 200 MB per maand. Dat is dus pushmail  via exchange, 30 uur surfen o.a. in de trein en nog thuis af en toe zaken opzoeken.
Ik zie mezelf als grootverbruiker en heb in de basis een grondige hekel aan abonnementen waarbij je gelimiteerd bent in je gebruik. Maar feitelijk ben ik helemaal geen grootgebruiker, als je gaat streamen dan loopt de teller pas hard op. Eigenlijk is dat streamen wat mij betreft zonde van het netwerk. Er is in de lucht nu eenmaal geen onbeperkt plaats voor radiosignalen. Helaas zijn de providers er ook zelf mee begonnen (tv kijken op je mobieltje, "mtv"-achtige abonnementen).

Heb nu overigens wel een Android (htc desire) telefoon en daar ben je natuurlijk ook druk met downloaden en updaten van apps. Het ding surft sowieso lekkerder dus het verbruik zal wel toenemen.

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 14, 2010, 09:06:16
Denk dat het wel mee gaat vallen.
Zet voor de grap eens je teller op 0 en kijk hoeveel data je nu echt verbruikt.
mijn teller staat nu op 8.4GB in 2 jaar tijd, ik kan dat eigenlijk amper geloven maar hij loopt toch echt op sinds ik hem in de gaten hou.

Voor de telefoon kan ik dat aanzetten maar voor de ipad zie ik niet waar/hoe ik dat kan doen ?. De Mifi 2352 reset zijn teller na elke sessie. Een 'gewone' surf sessie tussen utrecht/amsterdam en terug gaf mij iets van 40MB. Dat is >1G per maand.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

#1214
Ok...

Via een andere "computeraudiophile" gevonden..
een Appletv remote for de ipad.
Werkt met alles waar een itunes libary ( mac`s/ servers e.d)op staat.

beter dan de originele app qua letters ( niet opgeblazen)

Heb hem net dus ik weet niet wat er mee kan en is nog niet uit ontwikkeld, maar leest beter dan de "remote" op de ipad.


en voor de prijs... E1,79

"Ytrack"

grt Peterr


kleine update: als ik wat kies dan gaat de app uit.......( ik speel nog wel verder)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on August 14, 2010, 11:44:59
Ok...

Via een andere "computeraudiophile" gevonden..
een Appletv remote for de ipad.
Werkt met alles waar een itunes libary ( mac`s/ servers e.d)op staat.

beter dan de originele app qua letters ( niet opgeblazen)

Heb hem net dus ik weet niet wat er mee kan en is nog niet uit ontwikkeld, maar leest beter dan de "remote" op de ipad.


en voor de prijs... E1,79

"Ytrack"

grt Peterr


kleine update: als ik wat kies dan gaat de app uit.......( ik speel nog wel verder)


Zelfde effect hier, opzich ziet het er niet fout uit. Heb je al een update gedaan naar 3.2.2 ?, Hopelijk is het een kleine bug want al het 'lastige' werk hebben ze al gedaan. Pairen, plaatjes, overzichten werkt prima het is alleen het starten van iets nieuws wat crashed.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Ik heb de bug, doorgegeven.
Zal mij benieuwen, ook na de upgrade van de iPad viel de app uit.

BRT peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Hanky Panky

#1217
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 14, 2010, 09:06:16
Denk dat het wel mee gaat vallen.
Zet voor de grap eens je teller op 0 en kijk hoeveel data je nu echt verbruikt.
mijn teller staat nu op 8.4GB in 2 jaar tijd, ik kan dat eigenlijk amper geloven maar hij loopt toch echt op sinds ik hem in de gaten hou.

Jij hebt de iPad al 2 jaar?  :D

Nu weet ik dat apple gebruikers de boel wel eens wat verheerlijken en inkleuren naar eigen inzicht maar dit lijkt me wat overdreven... ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

#1218
het grote afknijpen is begonnen Tmobile en KPN zijn begonnen met hun nieuwe abbo's stond vandaag ook groot artikel in de telegraaf
en dit staat los van client device, dus GPRS is GPRS of je er nu met een Blackberry, iPad of NOKIA op zit.
als je nog kan SNEL vernieuwen dus... dan blijf je nog een jaartje uit de wind.

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

iPhone heb ik bijgehouden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: peterrr on August 14, 2010, 14:19:06
Ik heb de bug, doorgegeven.
Zal mij benieuwen, ook na de upgrade van de iPad viel de app uit.

BRT peterr

Ik ben net weer binnen en heb er even verder naar gekeken, het probleem zit hem echt in het feit dat we een appletv gebruiken. Het werkt prima met een mac of pc aan de andere kant. Je kan dan zelfs de mac weer doorlussen naar de appletv (remote speakers). Dit is werkbaar voor testen maar niet voor het 'echte' werk. Kan je dit hem ook nog mailen ? Ik gok dat die zelf geen AppleTV heeft in dat geval kan ik er wel 1 voor hem online plaatsen zodat die remote kan debuggen.

Zal je zo een PM sturen zodat je mij kan CC'en op de mail naar hem.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Ik heb de bug via de Itunes store doorgegeven, in het nederlands en engels en vermeld dat het om appletv gaat.
op de app pagina staat dat het ook voor apple tv moet werken.

( druk op meer)


dit is zijn email...
If you want to contact me for requesting new features or any help, please send me an email at fabrice (dot) dewasmes (at) gmail (dot) com.. ;D

waar hij soms verblijft:

http://www.computeraudiophile.com/content/yTrack-iPad-itunes-remote

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on August 14, 2010, 23:01:47
Ik heb de bug via de Itunes store doorgegeven, in het nederlands en engels en vermeld dat het om appletv gaat.
op de app pagina staat dat het ook voor apple tv moet werken.

( druk op meer)


dit is zijn email...
If you want to contact me for requesting new features or any help, please send me an email at fabrice (dot) dewasmes (at) gmail (dot) com.. ;D

waar hij soms verblijft:

http://www.computeraudiophile.com/content/yTrack-iPad-itunes-remote

grt Peterr


Dacht dat je het misschien leuk vond om het contact te behouden/testen. Maar dit is ook prima ik heb net een bugreport gemaakt en gemailed. Ook aangeboden te helpen
om het probleem op te lossen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Hoi, ik vind het wel leuk, maar ik heb er niet zo`n verstand van zoals jij..(denk ik)
Ik ben meer thuis in gbs protocollen/proces ( regelingen ).

Als jij zo`n developer kunt adviseren en helpen da`s mooi. ( hij nodigt  ook uit daartoe begreep ik)
Dan volg ik al dan niet via p.m jouw reactie`s daarvan.
Als ik iets voor je kan uitzoeken, wil ik je graag helpen.. en hem natuurlijk
Hij zou wel een update laten komen geloof ik..

grt en goedennacht

peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on August 14, 2010, 23:30:04
Hoi, ik vind het wel leuk, maar ik heb er niet zo`n verstand van zoals jij..(denk ik)
Ik ben meer thuis in gbs protocollen/proces ( regelingen ).

Als jij zo`n developer kunt adviseren en helpen da`s mooi. ( hij nodigt  ook uit daartoe begreep ik)
Dan volg ik al dan niet via p.m jouw reactie`s daarvan.
Als ik iets voor je kan uitzoeken, wil ik je graag helpen.. en hem natuurlijk
Hij zou wel een update laten komen geloof ik..

grt en goedennacht

peterr

Moet toegeven dat ik er wat van weet :), Heb het dacp protocol wat nodig is al zelf een keer uit en in elkaar gezet. Heb alleen een hekel aan object-c en had dus een test gemaakt in flash (ook leuk voor animaties) maargoed dat mag dan weer niet van Apple :(. Zal mijn best doen om de developer zover te krijgen deze bug op te lossen want voor de rest ziet de app er bruikbaar uit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.