iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pagr

#1150
Quote from: htjan160756 on August  8, 2010, 22:56:12
Hoop dat er nog anderen hier wat aan hebben.
Zekers!  Doe ik het zoekwerk en dan doe jij de reviews.  Kunn we direct de eindredacteurs worden van dit topic  8)
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Kjelt

Pagr en remc bedankt  :worship:

Kjelt

En vandaag liep ik tegen het volgende probleem op: waar kun je een Ipad camera connection kit uberhaupt kopen?
Bij de apple store in Eindhoven en de MM applestore in Eindhoven zeiden ze dat Apple deze nog niet eens in europa heeft gedistribueerd, zij hadden er in elk geval nog geen een gezien  :o
Gelukkig net de laatste bij amazon.co.uk besteld maar ik heb eerder daar de ervaring dat ze electronica niet naar nederland leveren oftewel wellicht wordt deze weer gecancelled.
Dus helaas mijn vakantie zonder camera kit, lekker bagger van Apple dat ze hardware leveren en de accesoires er niet bij leveren.  :nowink:

pagr

Bestellen via apple.nl.  In berichten pp forum van iphoneclub wordt blijkbaar snel geleverd: enkele dagen ipv opgegeven 10-30 dagen!
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Erik

Het loopt nog niet echt storm hier met enthousiaste verhalen, staat die weer bij iedereen in de kast?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

Nou, ik vind het nog steeds een makkelijk ding.... binnen 30sec op het net,
Dat lukt met mijn Windows laptop niet....... ;D

ik pak hem vaak als thuis kom en moet wachten op het eten, om wat dingen te checken
Het vrouwtje pakt ook makkelijker de pad om even de mail the kijken, surfen.
Even op de bank tijdens een programma even het ht forum...
De laptop word steeds minder gebruikt, meer om de cd`s op de appletv te zetten waarna er weer met de i-pad bediend wordt.

Maar het blijft een hebbeding en wachten op nederlandse boeken, magazine`s  e.d goede apps.

Nodig heb ik hem niet....maar da`s met meer dingen. ;)

grt Peterr




Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Raphie

hier wel OCZ Vertex II SSD op Win7 x64 > 17sec  :D
(maar een iPad is sexier)
JBL PRX Power!

peterrr

Even een gratis app promoten!!!!!!!

Discover wiki

Niet het gewone wiki maar als je wat in de zoekfunctie intikt.
Krijg je magazine artikelen die je kunt bladeren met mooie kleuren foto's.
Die je dan weer kunt doorbladeren,en bij naar onder zo weer kunt oproepen.


(typ weer vanaf de pad. ;D)
gft peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Raphie

JBL PRX Power!

Erik

Twee vraagjes: 30 sec is best lang waarom zo lang? Hij kan toch zo via wifi het inet op? Had verwacht dat als je hem aan zet hij meteen op inet zit.

Stoort het kleine scherm niet met inet? 1000x800 is niet heel veel pixels vergeleken met de huidige 24'' monitors. Ik kan me zo voorstellen dat je de hele tijd loopt te scrollen en vegen om een artikel helemaal te kunnen lezen? Gaat dat je nooit irriteren na een half uurtje surfen?


Quote from: peterrr on August 10, 2010, 19:12:04
Nou, ik vind het nog steeds een makkelijk ding.... binnen 30sec op het net,

ik pak hem vaak als thuis kom en moet wachten op het eten, om wat dingen te checken
Het vrouwtje pakt ook makkelijker de pad om even de mail the kijken, surfen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

Het duurt wel wat korter, maar je moet het aanzetten erbij rekenen.
Dat gaat net zo snel als iPod touch, en dan zit je direct op de laatste pagina waar je gebleven was.

Het beeldscherm is zeer comfortabel, en verveeld niet bij b.v you tube e.d.
Het lezen en doorwaaien van pagina's en surfen lezen is juist lekkerder dan met je muis over de mat.
Ook gaat typen best makkelijk.
Geloof me, ik denk dat veel mensen straks met een of ander merk tablet op hun schoot zitten.
Na een week of twee nu dit ding te hebben, ben ik er van overtuigd dat ik zoiets al dan niet van Apple erbij zal hebben.

Probeer gewoon in de winkel eens de iPad en je zal zien dat je snel " gewend " bent aan de bediening.
Typen duurt iets langer.  ;D

Get. Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

denoontje

zaterdag even in handen gehad..niet dat ik iets van verwachtte.maar vond 'm nog wel aan de zware kant (of is dat kwaliteit;-) )

Blijft wel leuk hebbeding maar nu even niet.

Zou evt op termijn als bijv vakantie item (opslag foto en internet) kunnen dienen, maar helaas niet op eenvoudige manieer foto's (raw) op te bewaren denk ik ??

Erik

Quote from: denoontje on August 10, 2010, 20:47:40
zaterdag even in handen gehad..niet dat ik iets van verwachtte.maar vond 'm nog wel aan de zware kant (of is dat kwaliteit;-) )
Ik denk dat het gewicht (accu) mede het geheim/kracht van zijn lange gebruiksduur is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#1163
Ik was zaterdag even bij dixon om eens live te kijken wat het was. Niets te zien, ze vertelden dat ze hem niet kregen omdat apple ze eerst zelf wilde verkopen wat een ge-emmer, dus ik moest op zoek naar een echte apple winkel. Daar had ik toen even geen zin meer in maar het wordt vervolgd. Die van 500 is best betaalbaar als het een beetje werkt.


Quote from: peterrr on August 10, 2010, 20:42:17
Het duurt wel wat korter, maar je moet het aanzetten erbij rekenen.
Dat gaat net zo snel als iPod touch, en dan zit je direct op de laatste pagina waar je gebleven was.

Het beeldscherm is zeer comfortabel, en verveeld niet bij b.v you tube e.d.
Het lezen en doorwaaien van pagina's en surfen lezen is juist lekkerder dan met je muis over de mat.
Ook gaat typen best makkelijk.
Geloof me, ik denk dat veel mensen straks met een of ander merk tablet op hun schoot zitten.
Na een week of twee nu dit ding te hebben, ben ik er van overtuigd dat ik zoiets al dan niet van Apple erbij zal hebben.

Probeer gewoon in de winkel eens de iPad en je zal zien dat je snel " gewend " bent aan de bediening.
Typen duurt iets langer.  ;D

Get. Peterr
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

#1164
Je kan zo'n adaptertje voor je flash kaartje erin doen, en ik geloof dat er ook een USB adapter voor je camera in dezelfde kit/verpakking zit.
( al schijnen die wereldwijd uit verkocht te zijn).

Als je thuis bent kun je natuurlijk de mappen syncen mocht je er wat op willen hebben staan.

Ger peterr

( ding staat al 3 uur aan met oa youtube en nog  75% aan accu)

P.'s de mm en Saturn hebben hem ook
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: Erik on August 10, 2010, 20:10:45
Twee vraagjes: 30 sec is best lang waarom zo lang? Hij kan toch zo via wifi het inet op? Had verwacht dat als je hem aan zet hij meteen op inet zit.

Stoort het kleine scherm niet met inet? 1000x800 is niet heel veel pixels vergeleken met de huidige 24'' monitors. Ik kan me zo voorstellen dat je de hele tijd loopt te scrollen en vegen om een artikel helemaal te kunnen lezen? Gaat dat je nooit irriteren na een half uurtje surfen?



Het is mij geheel onduidelijk waarom/wat er 30sec duurt. Ik neem aan dat ze de ipad dan elke keer opstarten wat geheel onnodig is en zelf het systeem langzamer maakt. Ipad/iphones/android maken allemaal gebruik van unix achtige kernals en die worden helemaal niet blij van elke keer uit/aanzetten ze zijn ontworpen om 24h door te draaien. Misschien 1 keer per maand/uit aan is meer dan voldoende. Indien je dat niet doet ben je binnen maximaal 2 a 3 seconde je eerste webpagina binnen vanaf dat je hem aanzet (ben je een klikje of 3 a 4 verder).

1024x768 lijkt weinig maar je hebt het scherm heel dicht bij meestal en je kan zo makelijk inzoemen dat het effect heel goed werkt. Dit houd niet in dat het een 24" scherm wordt maar het snel inzoemen en uitzoemen met 2 vingers wordt snel 2e natuur.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Erik on August 10, 2010, 21:04:19
Ik was zaterdag even bij dixon om eens live te kijken wat het was. Niets te zien, ze vertelden dat ze hem niet kregen omdat apple ze eerst zelf wilde verkopen wat een ge-emmer, dus ik moest op zoek naar een echte apple winkel. Daar had ik toen even geen zin meer in maar het wordt vervolgd. Die van 500 is best betaalbaar als het een beetje werkt.



Dat apple ze zelf wil verkopen is natuurlijk redelijk onzin, apple heeft geen eigen winkels en de mediamarkten hadden er letterlijk duizenden de eerste dagen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Ik bedoel als de iPad helemaal uitstaat....
Dan duurt het zo,n 20 sec voordat hij aan is.
Daarna na het aantikken van safari heb afhankelijk welke site direct contact.
Het ht forum duurt soms wat langerhet laden door de sponsoren  :devil:

Gft peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on August 10, 2010, 21:18:06
Ik bedoel als de iPad helemaal uitstaat....
Dan duurt het zo,n 20 sec voordat hij aan is.
Daarna na het aantikken van safari heb afhankelijk welke site direct contact.
Het ht forum duurt soms wat langerhet laden door de sponsoren  :devil:

Gft peterr


Mijn punt is waarom zet je hem uit ? Dat is geen normaal gedrag en niet de bedoeling met hoe die ontworpen is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Quote from: Raphie on August 10, 2010, 19:50:47
nu wordt het leuk  8)




Waarom het filmpje laad gewoon, eerst YouTube app aan dan surfen.  ;)

BRT peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

peterrr

Quote from: danielo on August 10, 2010, 21:20:42
Mijn punt is waarom zet je hem uit ? Dat is geen normaal gedrag en niet de bedoeling met hoe die ontworpen is.

Daniel.

Als ik s' avond's klaar ben met dat ding gaat hij gewoon uit, net als de iPod touch,appletv,

Het is voor mij gewoon gedrag om geen dingen op standby te houden....( zal de leeftijd wel zijn  ;) )

Gft peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

HAL

Quote from: peterrr on August 10, 2010, 21:25:27

Het is voor mij gewoon gedrag om geen dingen op standby te houden....( zal de leeftijd wel zijn  ;) )

Gft peterr

Zouden meer mensen moeten doen....

danielo

Quote from: HAL on August 10, 2010, 21:29:16
Zouden meer mensen moeten doen....

Normaal vind ik dit geen slecht gedrag maar zelfs als je het voor verbruik doet denk ik dat
je er weinig aan gaat winnen. De ipad doet 720 uur op standbij, 12 uur per dag uitzetten daar
bespaar je ingeveer 10min internet gebruik of video kijken mee. Daar tegenover staat dat hij opnieuw  een koude boot moet doen en alle caches leeg zijn. Nu cached een ipad niet veel met 256Meg maargoed het gaat om het idee.

Maargoed zelfs als je hem 1 keer per dag uitzet doe je dat in de ochtend weer aan en is die de hele dag direct beschikbaar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Bij mij ligt ie s'nachts naast het bed en als ik hem niet uitzet krijg ik midden in de nacht een bliepje van nieuwe mailtjes  :D of ik zou hem moeten muten voor het slapen gaan.

Verder heb ik spijt dat ik de 3G versie niet gekocht heb, niet vanwege de 3G functionaliteit want die boeit me niet maar de 3G chip zou een echte GPS chip zijn maar dit wordt niet officieel door Apple bevestigd. De Wifi only versie heeft dus geen echte GPS chip aan boord, wat ik dus balen vind. Dat hadden ze beter mogen communiceren vind ik.
Maar het blijft ondanks vele tekortkomingen een pracht ding wat ik niet meer kwijt zou willen  :D

Quote from: Raphie on August 10, 2010, 19:50:47
nu wordt het leuk  8)
Nou daar gebruik ik wel Cubase voor , dat is onhandig zo met de iPad en veels te weinig mogelijkheden, midi hoor je met de computer te doen. Wat leuk zou zijn als ze er een touchscreen drumkit zouden maken ala Roland ofzo  O0

PKfotografie

Quote from: danielo on August 10, 2010, 22:08:36
Normaal vind ik dit geen slecht gedrag maar zelfs als je het voor verbruik doet denk ik dat
je er weinig aan gaat winnen. De ipad doet 720 uur op standbij, 12 uur per dag uitzetten daar
bespaar je ingeveer 10min internet gebruik of video kijken mee. Daar tegenover staat dat hij opnieuw  een koude boot moet doen en alle caches leeg zijn. Nu cached een ipad niet veel met 256Meg maargoed het gaat om het idee.

Maargoed zelfs als je hem 1 keer per dag uitzet doe je dat in de ochtend weer aan en is die de hele dag direct beschikbaar.

Daniel.

hoe krijg je hem geheel uit?
niet dat ik dat snel zal doen, maar vroeg het me nu af.