iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Quote from: ll0ll on August  1, 2010, 22:18:23
Als je me dit nog zou willen uitleggen dan graag.
Ik heb nu namelijk een aantal 'fake' accounts aangemaakt waarbij ik een fout password bij de incoming mail-gegevens heb ingevoerd. Op die manier kan ik met die fake accounts wel mail versturen (heb die smtp gmail gegevens correct ingevoerd) maar niet ontvangen. Enige nadeel is nu dat ie bij elk van die fake accounts bij het ophalen van mail een foutmeldingspopup geeft, logisch want hij kan niet connecten met de incoming mailserver...

Dus ben benieuwd naar jouw oplpssing. :)

Sorry, was deze even uit het oog verloren...

Wat ik heb gedaan is dit:
1. Nieuwe account aanmaken, let op kies nu voor Anders (en niet voor Gmail)
2. Kies Voeg mailaccount toe
3. Vul alles in met je inloggegevens, voor de zekerheid:
Server inkomende post: imap.gmail.com
Server uitgaande post: smtp.gmail.com
4. Sla het op en als het goed is heb je een werkende e-mailaccount op je iPhone/iPad. Probleem is nu natuurlijk dat het xxxx@gmail.com als afzender heeft.
5. De truc: nádat je hebt opgeslagen ga je terug naar de e-mailaccount die je net hebt gemaakt en wijzig je onder IMAP-accountgegevens het Adres. Nu staat daar waarschijnlijk je Gmail-adres. Verander dit in het adres waarmee je e-mails wilt versturen.
6. Sla weer op en vanaf nu kun je via je iPhone/iPad mails versturen met je Gmail-account, maar met het gewenste afzenderadres. Als je dit herhaalt voor meerdere e-mailadressen: tadaa!

Het belangrijkste: het werkt, maar ik vind het wel vreemd dat je zomaar elk adres als afzender kunt gebruiken.

Nahpets

Quote from: Raphie on August  6, 2010, 20:08:52
Was voor even leuk, maar ik ga me maar weer eens 100% focussen op iPad slachtoffers  :devil:

:coffee: :popcorn:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

peterrr

Quote from: danielo on August  5, 2010, 08:28:41
Ik denk dat we nog wel even moeten wachten op een nieuwe remote app van apple, buiten dat we nu weten dat de app zelf door 1 persoon gemaakt is binnen apple zit het werk vooral in het protocol waarmee het werkt. De app die jij gekocht hebt werkte niet via dat protocol zover ik kan zien. Ik vermoed dat apple dit protocol heftig aan het aanpassen is voor hun nieuwe streaming plannen en dat is denk ik ook de reden dat ze de moeite niet nemen voor een update van de remote app.

Info over het protocol naar de appletv en itumes :

http://dacp.jsharkey.org/

Heb zelf al iets gemaakt dat dacp gebruikt opzich werkt het maar is niet voldoende voor de plannen (als de geruchten correct zijn) die apple heeft.

Daniel.


Dat gaat mij nog even boven de pet... ;D

Ik wacht wel tot Apple of een derde een goed alternatief heeft..( liefst i-tunes/i-pod achtig)
Dat je wat makkelijker je album-artiest kan browsen want nu is dat wat lastig ( lees iedere dodo op de album tag staat in de lijst).
Begrijp me niet verkeerd Remote werkt goed ook op de Pad..... maar het zou veel beter/mooier kunnen.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

DVDGuy

Vandaag heeft de Telegraaf een app. In HD en ik moet zeggen dat dit er gelikt uitziet.
Benieuwd hoe lang het duurt voor andere media dit ook doen.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Bama

Heb er vandaag voor het eerst mee gespeeld en je wordt er toch wel erg hebberig van. Denk dat hij er toch moet komen, zag eerst weinig toegevoegde waarde.

peterrr

Quote from: DVDGuy on August  6, 2010, 20:49:21
Vandaag heeft de Telegraaf een app. In HD en ik moet zeggen dat dit er gelikt uitziet.
Benieuwd hoe lang het duurt voor andere media dit ook doen.

veronica/nu.nl e.d en meedere  buitenlandse kranten en magazine`s hebben dit.

Maar van de telegraaf vind ik even surfen naar de webside niet zo erg, ik vraag  mij af of een app dan wat toevoegd ?

( zal hem wel eens proberen..)

grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Job

Quote from: DVDGuy on August  6, 2010, 20:49:21
Benieuwd hoe lang het duurt voor andere media dit ook doen.
NRC bestond ook al. Volkskrant via PressReader.

DVDGuy

Quote from: peterrr on August  6, 2010, 21:17:01
veronica/nu.nl e.d en meedere  buitenlandse kranten en magazine`s hebben dit.

Maar van de telegraaf vind ik even surfen naar de webside niet zo erg, ik vraag  mij af of een app dan wat toevoegd ?

( zal hem wel eens proberen..)

grt peterr

Deze inmiddels ook uitgeprobeerd en m.i. voegt dit t.o.v. de reguliere webpagina's toch wel wat toe qua lay-out en toegankelijkheid

Quote from: Job on August  7, 2010, 09:57:57
NRC bestond ook al. Volkskrant via PressReader.

Die was ik nog niet tegengekomen; zal ze gaan uitproberen
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

taaiewillem

Waarschijnlijk ga ik er een aanschaffen, ook om hem a.s. winter tijdens een 3-maands verblijf in Nieuw Zeeland te gebruiken. Moet alleen kijken wat de mogelijkheden zijn voor verbinding met het lokale ADSL telefoonnetwerk aldaar. Zal ook wel een compatibele kaartlezer moeten aanschaffen voor mijn foto's. Ben benieuwd.
Onkyo709/Pana42g10/PanaBD80/Marantz DV9600/Stax Lambda Pro/XXLS400/AM8033/Amphony100/ Dual1009+Orthofon/XTZ99.26's

htjan160756

Hallo,

Ik ben ook een van de gelukkig gebruiker van een iPad 64G, maar ik heb een vraag.
Ik heb diverse foto's op de iPad staan.
Maar deze staan in foto's.
Als ik albums aan klik dan krijg ik alle foto's in de albums te zien, maar ik wil meerder albums.
Is het mogelijk dat je meerdere albums kan aanmaken, dus bij voorbeeld vakantie, natuur enz en dan daar de foto's in te plaatsen.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

pagr

Hi J@n,
Volgens mij kan dat nog niet, je krijgt alleen 2 mappen: "Geimporteerde foto's" en "Laatst geimporteerde". Evt nog een tabblad Kaart/Map als je foto's GPS-data bevatten.
Ik heb ook nog geen Photo Organizer app gevonden om dit op de iPad te organiseren.

Ik houd me dus aanbevolen voor de tip.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

reMC

Tuurlijk kan dat, via iPhoto op je computer. Daar kun je zoveel mappen/albums aanmaken als je wilt en die worden na synchronisatie ook getoond op je iPad.

pagr

Quote from: reMC on August  7, 2010, 13:13:54
Tuurlijk kan dat, via iPhoto op je computer. Daar kun je zoveel mappen/albums aanmaken als je wilt en die worden na synchronisatie ook getoond op je iPad.
Ik bedoelde eigenlijk een photo organizer op de iPad want ik ga mijn computer toch niet meenemen op vakantie als ik de iPad heb  8)
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

reMC

Ah. Dat kan niet :) iPhoto op de iPad is echt een consumer-ding op dit moment, niet meer.

htjan160756

Quote from: reMC on August  7, 2010, 13:13:54
Tuurlijk kan dat, via iPhoto op je computer. Daar kun je zoveel mappen/albums aanmaken als je wilt en die worden na synchronisatie ook getoond op je iPad.

Hallo,

Bedankt, dat werkt, wel niet zoals ik het zou willen, zou meer via de iPad willen doen.
Het is hier wel jammer dat je alleen de mappen er op kan zetten, op de iPad kan je weer geen foto's verplaatsen naar een andere album, maar misschien kom dat nog wel of is het er al?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Martinus

de mijne gaat naar 2 week terug naar de winkel, uberleden... merde..... zelfs met een sjaggie apple dude hielp niet.
............

Kjelt

Vraagje, als je de ipad camera connection kit koopt en via usb je camera de foto's binnenhaalt:

1) laat ie ze dan ook op de camera staan of haalt ie ze daar weg
2) converteert ie de foto's naar een ander formaat/resolutie of laat ie ze ongemoeid.

Als ik via iTunes foto's toevoeg zie ik wel in beeld "converting" staan, en dat is iets dat ik zeker NIET wil. De originele foto's moeten wel origineel qua resolutie en formaat blijven.

pagr

Hi Kjelt,
1) je krijgt een vraag wat je wilt: verplaatsen of een kopie ophalen (per foto selecteerbaar)
2) neemt 1:1 kwa formaat/omvang over
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

pagr

Quote from: htjan160756 on August  7, 2010, 15:20:37
Hallo,

Bedankt, dat werkt, wel niet zoals ik het zou willen, zou meer via de iPad willen doen.
Het is hier wel jammer dat je alleen de mappen er op kan zetten, op de iPad kan je weer geen foto's verplaatsen naar een andere album, maar misschien kom dat nog wel of is het er al?

Groetjes J@n
Net gevonden in de App Store, maar ik was eigenlijk heel iets anders aan het zoeken maar wilde het toch laten weten  :P

Klik hier: Photo-sort for iPad  Geen idee of die app goed werkt.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

reMC

Quote from: Kjelt on August  7, 2010, 19:00:44
Vraagje, als je de ipad camera connection kit koopt en via usb je camera de foto's binnenhaalt:

1) laat ie ze dan ook op de camera staan of haalt ie ze daar weg
2) converteert ie de foto's naar een ander formaat/resolutie of laat ie ze ongemoeid.

Als ik via iTunes foto's toevoeg zie ik wel in beeld "converting" staan, en dat is iets dat ik zeker NIET wil. De originele foto's moeten wel origineel qua resolutie en formaat blijven.

iPhoto behoudt het origineel en maakt er ook een kleine versie van. Zodra je synct met je iPad maakt ie ze ook nog eens extra compatibel daarvoor.

htjan160756

Quote from: pagr on August  7, 2010, 21:16:00
Net gevonden in de App Store, maar ik was eigenlijk heel iets anders aan het zoeken maar wilde het toch laten weten  :P

Klik hier: Photo-sort for iPad  Geen idee of die app goed werkt.

Hallo,

Nog eens bedankt, ik heb deze App op gehaald en werkt naar behoren.
Je kunt mappen aanmaken, foto's kopiëren, verwijderen en renamen (andere naam geven).
Je zou foto's moeten kunnen rotaten (draaien), maar ik zou niet weten hoe?
Heb nog niet gekeken hoe het met Wi-Fi gaat of FTD.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

DVDGuy

Quote from: htjan160756 on August  8, 2010, 15:34:26
Hallo,

Nog eens bedankt, ik heb deze App op gehaald en werkt naar behoren.
Je kunt mappen aanmaken, foto's kopiëren, verwijderen en renamen (andere naam geven).
Je zou foto's moeten kunnen rotaten (draaien), maar ik zou niet weten hoe?
Heb nog niet gekeken hoe het met Wi-Fi gaat of FTD.

Groetjes J@n


Werkt dit programmatje als de foto's al op de iPad staan?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

htjan160756

Quote from: DVDGuy on August  8, 2010, 16:10:07
Werkt dit programmatje als de foto's al op de iPad staan?
'

Hallo,

Ja, je kunt de foto's die op je iPad staan nu naar een eigen Album verplaatsen.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

DVDGuy

Quote from: htjan160756 on August  8, 2010, 16:22:07
'

Hallo,

Ja, je kunt de foto's die op je iPad staan nu naar een eigen Album verplaatsen.

Groetjes J@n

€ 1,59 goed besteed dan  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

htjan160756

#1149
Quote from: DVDGuy on August  8, 2010, 17:20:46
€ 1,59 goed besteed dan  ;)

Hallo,

Ja, ik vind van wel.
Ik heb ook onder tussen gevonden wat ik zocht.
Precies het rotaten.

Als je Photo-sort hebt opgestart staat links onder een steeksleutel, klik die aan en je krijgt onder een balk met diverse mogelijkheden na dat je een foto heb aan geklikt.

Hier een lijst je met de functies:
Cut = Kopie/plaatsen/verwijderen
Copy = Kopie/Plaatsen
Delete = Verwijderen
Mail = Via Mail verzenden (heb wel een Mail account nodig)
Upload = Naar iPad Photo of naar Facebook
Transforum = Rotate +90, -90, 180 graden, Flip Horizontaal of Vertikaal
Select all = Alles selecteren

Hoop dat er nog anderen hier wat aan hebben.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.