iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Kjelt on July 29, 2010, 16:19:48
Maar welke audio streaming apparaten met spdif zijn er nou op de markt tot +/- €1000.- die door de iPad bestuurd kunnen worden?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Voor iets meer kan je ook naar de SneakyDS van Linn kijken (1404 Euro), naast de Squeezebox en Sonos.

Groet,

Bjorn

Jackol

Quote from: Uitje on July 29, 2010, 17:32:27
Ik gebruik zelf al een hele tijd ipeng i.c.m. m'n iPhone en iPod om squeezeserver te besturen. Is helaas nog geen update van ipeng voor de iPad dus zat zelf ook al te kijken naar squeezepad. Heb jij ook ervaring met ipeng en zo ja kan je met squeezepad hetzelfde?

Ik heb ook ipeng op mijn iPhone en doet precies hetzelfde als squeezepad.
Alleen ziet het er op de iPad niet zo mooi uit natuurlijk.

pagr

#1077
Quote from: peterrr on July 29, 2010, 11:39:10
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/apple-approves-serial-port-to-dock-connector-design/
zoiets , bedoel je ik weet niet of het er al is.
grt Peterr
Yep dat bedoel.  Helaas nog niet gevonden als beschikbaar product. Hier kom ik op terug.

Quote from: Hanky Panky on July 29, 2010, 12:15:25
Neem zo'n camera connection kit (SD/USB) en daarbij een USB to ethernet converter (willekeurig merk, zijn er legio vanaf 15 euro). Heb je gelijk het SD/USB connectiviteits-gebrek opgelost  ;)
Ha Ha die kit heb ik al dus dat is een meevaller.  Nu nog die USB-to-Ethernet converter, wist niet eens dat die bestonden  :blush:

update: ik zag zelfs in de Apple Store voor de Mac: Apple USB-Ethernet-adapter voor 29 Euro.  Zals eens uitzoeken of dit werkt icm camera connection kit (USB) en iPad.
Die andere heb ik nog niet gevonden: van 30 pins connector naar Ethernet
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

danielo

Quote from: Kjelt on July 29, 2010, 16:19:48
Maar welke audio streaming apparaten met spdif zijn er nou op de markt tot +/- €1000.- die door de iPad bestuurd kunnen worden?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

AppleTV ?, elke mac met itunes ?, squeeze boxen, sonos.

Het is wel zo dat ik verwacht dat er een nieuwe golf aankomt oa van apple zelf dus als je iets doet geef niet teveel uit en zie het een beetje als een experiment met andere woorden op je pc/mac met itunes en de remote app kom je gratis al een heel eind.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#1079
Misschien tijd voor wat feedback na een week gebruik. Niet echt een review want daar zijn er al teveel van maar wat dingen die mij meevallen/tegenvallen en nog niet rijp zijn.

Ik koop vrij veel apps zowel voor mijzelf als voor research voor het werk, denk dat ik nu zo'n 50 apps heb gekocht die of iphone/ipad zijn of ipad only.


1) Jammer dat die niet wat lichter is hopelijk zit daar nog wat ruimte voor de volgende versie. Maar vaak sleepte ik mijn MBP door het gebouw waar ik nu de ipad pak. Dingen als even prive gaan staan voor een skype call, meetings, presentaties. MBP altijd bij mij maar nu meer als backup voor als het nodig is.

2) Wat gaat die batterij lang mee zeg je moet echt moeite doen om hem leeg te krijgen in 1 dag gebruik. En als die al leeg is kan je binnen 20min er alweer zoveel lading aangeven dat je uurtje of 2 verder kan. Eerste gadget die zo positief uitspringt als het om duur gaat hopelijk blijft dat zo.

3) Met alweer 11 pagina's aan apps mis ik iOS4 enorm, het gebruik van folders en app switching is echt noodzakelijk. Hopelijk nog maar een paar maanden tot de update maar het is echt een gemis het os voelt hierdoor niet af. Je hebt ook een bizar verschil als je zowel je iphone als ipad door elkaar gebruik vooral het onthouden waar dingen staan en gebruik van de home knop.

4) geen goeie remote app nog, ok apple is met iets bezig en zal daarom de app wel niet meer updaten tot ze klaar zijn met dat nieuwe product maar ik had verwacht dat iemand wel wat zou verkopen wat het verving maar er is nog weinig.

5) keynote, pages en numbers zijn minder dan ik had gedacht, ze werken wel maar er zitten ook veel denk/interactie problemen in vooral keynote. Neemt niet weg dat je er inderdaad snel iets mooi mee kan maken maar het is toch van een andere orde dan op de laptop.

6) vga uit, werkt prima jammer dat niet alle apps die het zouden kunnen gebruiken het ook doen.

7) foto's .. dat is toch wel erg mooi, niet alleen je eigen dingen maar ook in de verschillende online magazines. Neem nu.nl de app voor de ipad heeft vaak foto overzichten en wat ziet dat er mooi uit in fullview ik weet niet waarom het anders overkomt dan op de laptop maar ik ervaar het echt anders en zit vaak te kijken naar hoe mooi foto's eruit zien.

8) apps, keuze nog wat klein hier en daar, duidelijk nog in opkomst wel zie je al veel leuke dingen en richtingen waar mensen naar toe gaan.

9) wat een kwaliteit stuk hardware, het voelt aan als 1 stuk en de afwerking is zeer goed apple heeft dit toch wel tot grote hoogte gebracht zowel bij de iphone4 als de ipad. Op youtube zie je al veel kids (zeg 1 jaar tot 5) ermee spelen en doen en mensen vertrouwen blijkbaar zoveel op de hardware en software om dit aan te durven.

10) de Apple-case, nog steeds niet echt mooi maar wel heel handig vooral in de extra grip die het geeft door hem vaak in de 'klap' stand te doen ook op schoot heb je veel meer houvast en veel minder het gevoel dat die een keer gaat vallen. Nog geen andere cases (helaas) gezien die dit inzien.

Voor een 8, voor een eerste versie en poging van apple in deze markt. Eigenlijk zou ik hem een 5 willen geven simpelweg omdat ik denk dat er nog zoveel ruimte is om te groeien. Feit is dat dit een eerste model is en een bewijsvoering/streep in het zand trekken van apple : "hier geloven wij in, wat denken jullie". Het lijkt erop dat de keuzes (zowel goed als slecht) die ze gemaakt hebben aanslaan bij veel mensen en ook bij mij kan niet wachten op andere merken en nieuwe versies van deze gamechanger want dat is nu wel duidelijk.

Misschien andere nog wat gevoelens na een week gebruik ?

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on July 30, 2010, 14:09:43
Misschien tijd voor wat feedback na een week gebruik. Niet echt een review want daar zijn er al teveel van maar wat dingen die mij meevallen/tegenvallen en nog niet rijp zijn.
................removed..............
Misschien andere nog wat gevoelens na een week gebruik ?
Uh help ik kan hem niet wegleggen en sta er s'morgens mee op. 1x hoorde ik om 4.00 s'morgens in mijn slaap een pingetje van new email, ik dacht dat ik droomde maar ik was vergeten de iPad helemaal uit te zetten en dan controleert hij dus nog steeds zo nu en dan of er nieuwe email is  :D
Enigste wat mij tegenvalt/irriteert is dat je er niet even een USB stick in kunt stoppen met pdf'jes om te lezen, en het ontbreken van een filemanager om ze te kopieren. Dat is de enigste beperking die ik nu ondervind met het gebruik van de iPad. Het is geen laptop vervanger (is ook niet de bedoeling) maar voor surfen/lezen is ie echt ideaal. Gewicht is inderdaad een minor issue ik heb mijn linkerpols er al mee geblesseerd.
Wat je zegt over remote, die moet gewoon ook op de iPad komen.
De Sonos app die er eind augustus aankomt lijkt me ook een mooi product. Al met al kan ik me helemaal in je review vinden.
Oh ja nog 1 nadeel : grote aantrekkingskracht op kleine kinderen en vriendin, als je niet oppast en een racegame installeert ben je hem voorgoed kwijt  :D

Raphie

je kan alle documenten toch aan jezelf mailen? en dan heb je ze toch ook als attachment? net zo makkelijk!
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Raphie on July 30, 2010, 15:02:10
je kan alle documenten toch aan jezelf mailen? en dan heb je ze toch ook als attachment? net zo makkelijk!

Kan maar ik zou dan iets als dropbox gebruiken, dat werkt prima en als je even nadenkt lijkt het zelfs op norton commander alleen zitten je 2 schermjes niet op 1 machine :).

Ik push nu met regelmaat iets dropbox in omdat ik weet dat ik het zo bij een meting nodig heb en indien ik niet online heb dan open ik ze direct even op de ipad zodat ik ze ook lokaal heb.

Ik denk dat dit trouwens 1 van de dingen is waar apple aan werkt, het shared van docs, printen, scannen op een zinnige manier zonder filesystem.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bmateijsen

Vandaag gespeeld met ChorusDS HD voor Linn DS en Sooloos Ipad App. Beide zijn echt van zeer hoge kwaliteit en vooral Chorus geniet bij mij de voorkeur op dit moment voor Linn DS. De Sooloos App ziet er gewoon echt heel goed uit, en werkt functioneel fantastisch.

Vandaag ook Flipboard Twitter goed gekeurd gekregen en dat is toch wel een erg gave manier van twitter te bekijken. Ik heb eigenlijk nog geen mooiere gezien. Ook Marvel app gedownload en weer eens een comic gelezen.

Hoewel ik prive nog geen Ipad heb, zie ik dat mensen bij ons in de winkel heel snel enthousiast zijn ;D

ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Teejoo

Quote from: bmateijsen on July 30, 2010, 15:07:26
Vandaag gespeeld met ChorusDS HD voor Linn DS en Sooloos Ipad App. Beide zijn echt van zeer hoge kwaliteit en vooral Chorus geniet bij mij de voorkeur op dit moment voor Linn DS. De Sooloos App ziet er gewoon echt heel goed uit, en werkt functioneel fantastisch.

Vandaag ook Flipboard Twitter goed gekeurd gekregen en dat is toch wel een erg gave manier van twitter te bekijken. Ik heb eigenlijk nog geen mooiere gezien. Ook Marvel app gedownload en weer eens een comic gelezen.

Hoewel ik prive nog geen Ipad heb, zie ik dat mensen bij ons in de winkel heel snel enthousiast zijn ;D
Dan is de sooloos app inderdaad nog duidelijk het mooiste: echt strak zakelijk. Ze moeten hier gewoon een kopie van maken voor de Linn DS.

bmateijsen

Quote from: Teejoo on July 30, 2010, 21:05:35
Dan is de sooloos app inderdaad nog duidelijk het mooiste: echt strak zakelijk. Ze moeten hier gewoon een kopie van maken voor de Linn DS.

Dan is Chorus DS HD net zo mooi als Sooloos, alleen ipv zwart achtergrond witte letter, witte achtergrond, zwarte letters...


Teejoo

Quote from: bmateijsen on July 30, 2010, 21:07:26
Dan is Chorus DS HD net zo mooi als Sooloos, alleen ipv zwart achtergrond witte letter, witte achtergrond, zwarte letters...


Nee, want dat zwart met witte letters maakt het net veel mooier. Kun je zoiets niet aanpassen in een app?

Maar werk dit nou gewoon zonder problemen?

bmateijsen

Quote from: Teejoo on July 30, 2010, 21:16:02
Nee, want dat zwart met witte letters maakt het net veel mooier. Kun je zoiets niet aanpassen in een app?

Nee, kan je niet aanpassen. Overigens leest zwart op wit veel prettiger ;) En schoonheid, ach Chorus DS laat tenminste cover art zien bij browsing, dat doet de Sooloos app niet. Maar Sooloos is wat mij betreft pas Sooloos met een Control 10/15..

QuoteMaar werk dit nou gewoon zonder problemen?

Ja, het werkt zonder problemen, maar is wel afhankelijk van een aantal aspecten, waaronder goede tagging en correcte database opbouw. Bij mij thuis werkt bijv. Songbook DS ook zonder problemen en op de zaak vanwege de regelmatige wissel van DS-en, moet ik clear database wel toepassen.

Verder is niet altijd de controlpoint die mis gaat, veel vaker is het de UPNP controller (oftewel Twonky in de meeste gevallen). Beter is het om voor Asset te kiezen, die is gewoon simpeler opgebouwd, maar gaat op dit moment alleen samen met een aantal NAS servers.

Ik gebruik thuis Twonky met 2 nassen en Songbook DS als bijna vaste app, werkt bij mij 98% van de tijd. Dus eigenlijk net zo vaak als een cd-speler die een keertje overslaat vanwege vette vingers of het niet lezen van een CD ;).

En zolang je niets toevoegd, hoef je ook geen database onderhoud te doen.

Groet,

Bjorn

reMC

Met de iPad ga ik eindelijk iPhoto een beetje gebruiken. Wat is nou handiger vinden jullie? Indelen op album of gebeurtenis? Ik zie het verschil niet zo...

ll0ll

Ik ben op zoek naar een goeie email app waarbij je meerdere aliassen (dus afzendersnaam + afzendeesemailadres) kunt invoeren. Bii de standaard mail app kan dat niet...
Iemand een idee?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

J.A.F._Doorhof

dat kan wel, door meerdere mail accounts aan te maken binnen je mail app.
Zo mail ik ook vanaf 3 accounts op iPhone en iPad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ll0ll

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 31, 2010, 09:40:23
dat kan wel, door meerdere mail accounts aan te maken binnen je mail app.
Zo mail ik ook vanaf 3 accounts op iPhone en iPad.

Ik heb 7 gmail accounts waarvan ik de mailtjes forward naar 1 gmail adres wat ik heb aangemaakt om uit te kunnen lezen op mn ipad (op die manier kan ik de mailtjes in de originele 7 gmail accounts als backup bewaren en de mailtjes uit het nieuwe gmail adres gewoon weggooien).
Ik wil nu graag als ik reply op 1 van de mailtjes uit 1 van de 7 afzender-emailadressen kunnen selecteren. Nu verstuurd ie standaard met het emailadres van het ene nieuwe emailadres.

Dus ik zoek een mail app waarbij je dus een keuze mogelijkheid hebt om uit afzenders'profielen' kunt kiezen. mn squirrelmail wat ik op de laptop gebruik heeft die optie, maar die mailclient is niet handig in gebruik op de ipad...
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

reMC

Dat is een lastige inderdaad. Wij sturen al onze Audio-Life mail ook door naar 1 gmail-adres. Standaard is dan het gmail-adres het antwoord adres. Ik wilde natuurlijk mijn AL-adres als afzender. Dat is me gelukt door de mails te importeren via IMAP, daar gmail als servers op te geven maar @audio-life.nl als accountnaam. Ook oplossing voor jou denk ik? Laat maar weten, dan leg ik wat duidelijker uit (en niet vanaf mijn iPhone ;))

ll0ll

Quote from: reMC on July 31, 2010, 11:07:26
Dat is een lastige inderdaad. Wij sturen al onze Audio-Life mail ook door naar 1 gmail-adres. Standaard is dan het gmail-adres het antwoord adres. Ik wilde natuurlijk mijn AL-adres als afzender. Dat is me gelukt door de mails te importeren via IMAP, daar gmail als servers op te geven maar @audio-life.nl als accountnaam. Ook oplossing voor jou denk ik? Laat maar weten, dan leg ik wat duidelijker uit (en niet vanaf mijn iPhone ;))

Als je me het wil uitleggen, graag! :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

maxtrash

in mijn optiek is doorsturen van mail een beetje rommelen. We zitten ook niet meer in het pop3 tijdperk. Waarom 7 accounts doorsturen naar 1 account en deze instellen in je mailclient als je ook gewoon de 7 accounts kunt aanmaken in je mailprogramma. En dan wel imap kiezen.
7 is trouwens sowieso erg veel en formeel misschien zelfs tegen de regels van google (behalve als je google apps gebruikt met je eigen domeinnaam). Bij google apps kun je trouwens aliassen gebruiken, bij de gewone gmail kun je ook (bij mailinglists oid) een "alias" maken door mail te sturen naar iets als mijnnaam+willekeurigetekst@gmail.com

ll0ll

Quote from: maxtrash on July 31, 2010, 12:13:01
in mijn optiek is doorsturen van mail een beetje rommelen. We zitten ook niet meer in het pop3 tijdperk. Waarom 7 accounts doorsturen naar 1 account en deze instellen in je mailclient als je ook gewoon de 7 accounts kunt aanmaken in je mailprogramma. En dan wel imap kiezen.
7 is trouwens sowieso erg veel en formeel misschien zelfs tegen de regels van google (behalve als je google apps gebruikt met je eigen domeinnaam).

Ja en dus? Moet ik nu helemaal gaan onderbouwen waarom ik 7 mailadressen heb? Dacht het niet.
En trouwens, stel je hebt een catchall mailbox, hoe wou je dat inregelen met de standaard ipad mail app?


Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Kjelt

Helaas begint Safari wel regelmatig te Buggen : zwart scherm en enigste manier om verder te komen is de iPad uit te zetten (power down)en weer aan te zetten  :(

J.A.F._Doorhof

Vreemd, heb je dat op bepaalde sites ?
Heb er zelf nog nooit last van gehad namelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reMC

Ik ook nog niet meegemaakt...