iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Same here en ben nu aan het kijken. Denk dat Vodafone het interessantste is. De dekking is goed, je kunt elke maand opzeggen en ook als je door je bundel heen bent kun je nog internetten (maar met lagere snelheden). Vind het wel prijzig: vanaf €20 pm. Zijn er vergelijkbare abonnementen?

Quote from: RA SUBS on July 25, 2010, 15:08:00
ook nog geen 3G, heb ik al op de iphone
denk aan Vodafone voor 9,95 euro

Dat is alleen eerste 6 maanden toch? Anders linkje?

DVDGuy

#1026
Quote from: reMC on July 25, 2010, 15:09:47
Dat is alleen eerste 6 maanden toch? Anders linkje?

Ben ik ook wel benieuwd naar  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

reMC

Dit is de enige die ik van Vodafone zie voor €10 (eerste maanden). Maar dan kun je dus niet elke maand opzeggen lijkt het. Bij deze van €20 kan dat weer wel. Beetje onduidelijk.

Job

#1028
Ik vond dit een vrij duidelijk overzicht. Vast/niet-vast, Vodafone / T-mobile, snelheid, etc.

reMC

Dank, die is helder idd. Aanname die ik deed klopt dus: meer betalen voor opzeggingsvrijheid bij Vodafone.

Ik zou graag bij Vodafone willen, maar vind het wat duur. Denk dat ik tóch voor de T-Mobile 200mb prepaid ga van €9,95 pm (prepaid dus niet vast). En dan meten of ik er overheen ga.

celerontje

200 MB per maand?
Wat denk je zelf? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reMC

Bijna overal is Wi-fi hè. Dat ik 3G nodig heb is DENK ik uitzondering.

reMC

#1032
KPN is ook wel goede deal: http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnementen/dongel/mobiel-internet-op-je-tablet-of-iPad.htm Alleen jammer dat je buiten bundel extra moet dokken :(

pagr

#1033
Quote from: reMC on July 25, 2010, 16:34:02
KPN is ook wel goede deal: http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnementen/dongel/mobiel-internet-op-je-tablet-of-iPad.htm Alleen jammer dat je buiten bundel extra moet dokken :(
Gisteren bij KPN deze aanbieding met microsim meegenomen.  Voor normaal (kantoor)gebruik kom ik toch niet boven de 500MB per maand uit en dat is incl Internet/weerdata ophalen: dus vooral niet streamen via 3G.
Op dit moment een van de betere deals en maandelijks opzegbaar en met een microsim die op voorraad is. Teven gratis toegang tot alle KPN WiFi Hotspots.  Over een paar maanden zien we wel verder met aanbiedingen maar nu ben ik altijd online.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

HuubF

Dag 2 van mijn iPad leven: de noodzakelijkste applets geladen (wat me toch nog zo'n 50 euro heeft gekost) en wat ervaring opgedaan met iTeleport, een VNC applicatie.

De bedoeling was, de iPad als beeldscherm van de Mac Mini te gaan gebruiken maar dat gaat met iTeleport niet lukken. Op zich is het aardig om je computer weergegeven te zien worden op de iPad maar bedienen gaat net niet snel en gemakkelijk genoeg.

Wat ik een enorm voordeel van de ipad vind is dat hij vrijwel onmiddellijk gebruiksklaar is.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

danielo

#1035
Quote from: HuubF on July 25, 2010, 18:38:42
Dag 2 van mijn iPad leven: de noodzakelijkste applets geladen (wat me toch nog zo'n 50 euro heeft gekost) en wat ervaring opgedaan met iTeleport, een VNC applicatie.

De bedoeling was, de iPad als beeldscherm van de Mac Mini te gaan gebruiken maar dat gaat met iTeleport niet lukken. Op zich is het aardig om je computer weergegeven te zien worden op de iPad maar bedienen gaat net niet snel en gemakkelijk genoeg.

Wat ik een enorm voordeel van de ipad vind is dat hij vrijwel onmiddellijk gebruiksklaar is.

3e dag alweer dat ik een 'eigen' ipad heb. Ik ben misschien wat afwijkend in dat ik veel apps koop is ook een beetje research voor mijn werk. Nu een kleine 200 apps en voor de ipad/universal alweer een kleine 50. Anyway misschien moet je eens kijken naar :

Wormhole remote : ook een vnc systeem maar met een twist dat het alleen 1 applicatie overstuurd, Nog niet perfect maar een bijzondere aanpak.

Airdisplay : Hele andere aanpak het zorgt ervoor dat je een extra monitor krijgt (dus nu totaal 3 op een mac) wat dan je ipad is. Werkt redelijk zeker omdat het ook de muis overstuurt doormiddel van je touchscreen.

Teamviewer (gratis) : een vnc maar dan op veel gebieden veel beter omdat het door firewalls heengaat en je snel een sessie kan maken. Dit is gratis voor niet commercieel gebruik. Deze wordt veel gebruikt op het moment door mensen die remote machines moeten gebruiken de ipad client is slechts een nieuwe vorm.

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

#1036
 Kijk ook eens naar flipboard, erg interessant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

#1037
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 25, 2010, 19:12:27
Kijk ook eens naar flipboard, erg interessant.

Zeker al gedaan, gemaakt door een vriend/kennis (al jaren niet meer gesproken maar zo gaan die dingen) beetje nederlands trots. Hiervoor was hij verantwoordelijk oa voor veel van de ontwikkelingen van java. Daarna voor tivo, dell en andere dingen. Hij is nu de CTO van dit bedrijf waar veel geld achter zit (de zelfde mensen die ooit geld gestopt hebben in google, sun, compaq, netscape, ebay, amazon en ga zo maar door).

Is zeker een app/dienst om in de gaten te houden zit groot geld achter.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

pagr

Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

reMC

Flipboard met dank aan dit topic aangeschaft. Very Nice.

Job

Flipboard binnnengehaald, maar ik wacht nog op instructies voor het verbinden van Facebook en Twitter. Begrijp het nog niet.

J.A.F._Doorhof

Je kan met add category sowieso zelf ook dingen toevoegen, ik geloof dat je voor twitter en facebook nog in de wachtrij moet staan omdat het net uit is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 26, 2010, 09:53:32
Je kan met add category sowieso zelf ook dingen toevoegen, ik geloof dat je voor twitter en facebook nog in de wachtrij moet staan omdat het net uit is.
"In de wachtrij?" hoe bedoel je? zijn toch gewoon feeds die afgevangen worden in een geconsolideerd HTML frontend? zijn toch geen kaboutertjes die handmatig accounts aan elkaar lopen te knopen?
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

#1043
Duik nou eens eerst in iets voordat je weer een opmerking plaatst......
Net als de iPad zelf is deze app revolutionair en ze zijn dit aan het opbouwen, aangezien ze niet willen dat er een probleem optreedt zijn ze met twitter en facebook in een beta status.

Eerst lezen en je erin verdiepen en dan is zo een opmerking helemaal niet nodig.
Je maakt jezelf gewoon totaal ongeloofwaarding met dit soort posts aangezien andere mensen alleen even de moeite hebben genomen om de omschrijving te lezen.
Wat je voor jezelf bereikt is dat mensen niets meer serieus nemen en als je dan een keer een serieuze vraag stelt mensen het gewoon gaan negeren en dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Goedbedoeld advies dus.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

ik heb me ingelezen: het is gewoon een social media aggregator, waarmee je diverse streams van profielen die je interesseren in een magazine type front-end kan bijhouden. GUI is "revolutionair" (lees mensen geilen op een blader app) maar qua onderliggende aggregatietechniek is er niks nieuws onder de zon. Social media aggregatie is buiten ipad land al véél verder dan dat deze app doet vermoeden.

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

En de iPad is gewoon een ding waar je op kan klikken.......
De combinatie en aanbod op medium maakt of iets revolutionair is of niet.

Maar goed, jij bent duidelijk iemand die het op dit moment niet gebruikt en denkt dat alles standaard is, dat is goed.
De verkoop cijfers van de iPad zeggen denk ik wat anders, net als 99% van de reviews en opmerkingen van oa de grootste uitgever van Nederland die voorspelt dat binnen 10 jaar een groot gedeelte van het geprinte media waarschijnlijk verdwenen zal zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Merkwaardig dat iemand die het produkt niet ziet zitten , toch de desbetreffende topics zit te vullen met zijn mening  :-X

Raphie

Frank, ik heb het niet over succes van de iPad, we hadden het over hoe "revolutionair" Flipboard is.
Dat kan alleen maar als je naar de inhoudelijke functionaliteit van Flipboard kijkt. Achter de sexy iPad eye candy, zit "gewoon" een social media aggregation engine.

De iPad zal zichzelf wel bewijzen. ik verbaasde me alleen over de term "wachtrij" want die kom je andere social media aggregators niet tegen.
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Kjelt on July 26, 2010, 12:11:20
Merkwaardig dat iemand die het produkt niet ziet zitten , toch de desbetreffende topics zit te vullen met zijn mening  :-X
Ik zie het product wél zitten hoor. iPad is een mooi product met sexy apps.

Ik kan alleen voor mijzelf er nog geen nut voor vinden. Maar dat zegt meer over mij dan over de iPad  :P
JBL PRX Power!

Nosoforos

Er lopen nogal wat dingen door elkaar hierboven, opeens wordt het zogenaamd weer een discussie over de iPad zelf. Als ik teruglees zie ik dat de oorspronkelijke verwarring alleen maar ging over waarom flipboard een "wachtrij" heeft. Is dat omdat ze beetje bij beetje meer functies beschikbaar stellen, om te voorkomen dat er dingen misgaan door de grote belangstelling?