iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL


Geen standaard kaartlezer/portable HD aansluiting,standaard geen shockwave flash (ja op een jailbreaked ipad kan dat weer wel met Safari browser) geen dvd/cdrom lezer, geen HD movies (mkv bestanden etc.).

Toch is het voor dagelijks gebruik en wat het gros voor 90 % op zijn laptop doet (mail surf etc. ) voldoende om er een als 2e laptop aan te schaffen.

puur mijn mening,en ja ik wil er ook wel een  ;D

Quote from: aMUSEd on July 20, 2010, 09:59:04
In welk opzicht?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

htjan160756

Hallo,

Heb gisteren toch nog een iPad kunnen laten reserveren voor vrijdag, hoi  ;D.

Nou dus niet  >:(, werd net gebeld dat alle reserveringen zijn geannuleerd, op dwingend verzoek van Apple.
Zo niet dan krijgt de winkel niet meer geleverd.
Ook Apple doet dus aan Maffiapraktijken.
Nou kan ik vrijdag om 9 uur voor de winkel gaan zitten in de hoop dat ik er nog 1 kan krijgen.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

aMUSEd

Quote from: KillerbeeNL on July 20, 2010, 12:44:52
Geen standaard kaartlezer/portable HD aansluiting,standaard geen shockwave flash (ja op een jailbreaked ipad kan dat weer wel met Safari browser) geen dvd/cdrom lezer, geen HD movies (mkv bestanden etc.).
Sommige aspecten kan ik wel inkomen maar HD aansluiting/HD movies?.. daar koop je toch ook geen laptop voor.
Daar heb je mediaspelers voor.

Raphie

Quote from: aMUSEd on July 20, 2010, 14:28:59
Sommige aspecten kan ik wel inkomen maar HD aansluiting/HD movies?.. daar koop je toch ook geen laptop voor.
Daar heb je mediaspelers voor.
Frank zweert hiervoor bij z'n iPad hoor... gewoon via iTunes converteren en dan via Wifi thuis verslepen
JBL PRX Power!

aMUSEd

Quote from: Raphie on July 20, 2010, 14:37:27
Frank zweert hiervoor bij z'n iPad hoor...
Ja ok, wel leuk voor in het vliegtuig. ;D

KillerbeeNL

#955
Quote from: aMUSEd on July 20, 2010, 14:28:59
Sommige aspecten kan ik wel inkomen maar HD aansluiting/HD movies?.. daar koop je toch ook geen laptop voor.
Daar heb je mediaspelers voor.

aansluiting voor een portable harddisk bedoel ik, nu moet alles via iTunes ,en converteren van films ?  :yawnee:
Ik heb mijn laptop met HDMI ook als mediaplayer gebruikt en werkt perfect.

Begrijp me goed dat ik de ipad wel een verschrikkelijk mooi/handig ding vindt , zeker voor het dagelijks gebruik een goede 2e laptop vervanger
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

aMUSEd

Quote from: KillerbeeNL on July 20, 2010, 15:12:25
aansluiting voor een portable harddisk bedoel ik, nu moet alles via iTunes ,en converteren van films ?  :yawnee:
Ja ok, helder.

GH

Dat is precies wat ik ook niet begrijp, waarom hebben ze er niet gewoon een memory card aansluiting of een (mini) USB aansluiting aan gemaakt. Nu moet je nog steeds synchen via een Mac/PC.

Blijkbaar kun je met de camera connection kit wel je memory cards inlezen, maar met USB devices heb je nog steeds pech. Voor mij was ie veel bruikbaarder geweest als ik bestanden had kunnen overzetten van en naar mijn Ipad van een externe HD, zonder laptop of PC.

jaco

Doet itunes aan phone home ?
Dus apple informeren wat je allemaal doet ?

PDF files kunnen gewoon gelezen worden ?

J.A.F._Doorhof

Ik zweer niet bij HD films wanneer heb ik dat gezegd.
Sterker ik converteer naar sd kwaliteit zodat er meer oppast voor lange vluchten. Kijk sowieso alleen maar documentaires in het vliegtuig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

PDF, CBR etc allemaal geen probleem, PDF zelfs via ibooks van Apple zelf
Heb een flink aantal magazines op die manier op de iPad en strips via cloudreader.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bartus

Ik heb hem nu ook en ben er reg blij mee

Gr bartus

jaco


Raphie

binnen wel, buiten niet  :D
JBL PRX Power!

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Valt reuze mee, niet als de zon op het scherm staat. Maar over het algemeen is het voor lezen geen probleem, veel heldere stukken, film kijken in de felle zon is een ander verhaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

maar dat is ook een uitdaging die niet iPad specifiek is, alle schermen in de industrie hebben daar nog steeds geen fatsoenlijke oplossing voor.
JBL PRX Power!

JeKa

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 21, 2010, 09:39:36
Valt reuze mee, niet als de zon op het scherm staat. Maar over het algemeen is het voor lezen geen probleem, veel heldere stukken, film kijken in de felle zon is een ander verhaal.

Ik heb er op een zonnige dag mee in de tuin gezeten en de leesbaarheid was echt prima inderdaad.

Aurora13

Zojuist gekocht:

iPad 32GB 3G

:clapping: :headbanging:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

HAL

Quote from: Aurora13 on July 23, 2010, 10:00:51
Zojuist gekocht:

iPad 32GB 3G

:clapping: :headbanging:

Wow. sowieso knap dat het je is gelukt. Gewoon bij een Applewinkel? Lange rijen?

Jackol

Net ook een 32GB wifi versie gekocht, moest wel een uurtje in de rij staan.
Maar wel leuk apparaatje  :wub:

Raphie

Denk al het is stil op het forum? iedereen naar de Applestore?
zal druk woden in dit topic vanavond  :D
JBL PRX Power!

Aurora13

Eh...gewoon bij de MediaMarkt binnengelopen iets voor 9:00 uur (waren al om 8:00 uur open) en werd meteen geholpen! :)
Hebben/hadden er een stuk of 400 opgestapeld staan en er werd nog iemand geholpen en 3 andere stonden met een demo model in handen.

Oftewel 5 klanten en 10 MM medewerkers waren er :laugh:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

HAL

Quote from: Aurora13 on July 23, 2010, 10:09:28
Eh...gewoon bij de MediaMarkt binnengelopen iets voor 9:00 uur (waren al om 8:00 uur open) en werd meteen geholpen! :)
Hebben/hadden er een stuk of 400 opgestapeld staan en er werd nog iemand geholpen en 3 andere stonden met een demo model in handen.

Oftewel 5 klanten en 10 MM medewerkers waren er :laugh:

Ik zie de koppen al "Nederland loopt nog niet warm voor de iPad". :)

danielo

Hai,

Het is best druk hoor, denk dat ze vandaag wel iets van 30k stuks gaan verkopen. Zelf net bij a-mac geweest in utrecht. Denk rij van 150 a 200 man en groeide nog door is wel 1 van de grotere verkoop punten. Hadden het netjes gedaan met nummertjes, kaarten waar je alles wat je wilde hebben al kon invullen. Hapjes en drankjes en eenmaal binnen gebak !. Dat maakt het geheel toch wel grappig.

Wat rijen : http://www.ipadplanet.nl/7924/lancering-ipad-in-nederland-en-belgie-lange-rijen

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.