iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Criterionlover

Het multizone audiosysteem van Sonos krijgt een nieuwe applicatie waarmee gebruikers hun netwerksysteem ook via Apple's iPad kunnen bedienen. De App wordt beschikbaar als gratis download in de iTunes App Store.

Sonos streeft met haar producten een hoge gebruikersvriendelijkheid na en de laatste Sonos touchscreen controller biedt dan ook veel elementen waar Apple gebruikers bekend mee zijn. Na de Sonos iPhone/iTouch controller App was het dus eigenlijk alleen maar wachten op software voor de iPad.



Met de software hebben Sonos-gebruikers met een iPad onder andere toegang tot hun volledige iTunes-collectie en duizenden internet radiostations. Via het virtuele toetsenbord kunnen artiesten eenvoudig worden opgezocht en door het scherm aan te raken is het mogelijk om door albums te bladeren.

De gewenste muziek kan eenvoudig naar de wachtrij van een specifieke kamer (of alle kamers) worden gesleept. De beeldvullende applicatie geeft het muziekmenu overzichtelijk weer, of het scherm nu horizontaal of verticaal gedraaid wordt. Dankzij het grote scherm kan album art ook op groter formaat worden weergegeven. "Muziek wordt weer een sociale ervaring", aldus Sonos in het onderstaande introducerende filmpje.

T+A ; Sonos

danielo

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Ro on June 20, 2010, 19:00:57
Dat ziet er inderdaad prachtig uit, maar wat als ik nu van ieder merk een apparaat heb? Dan heb ik, in dit voorbeeld, al vier verschillende apps nodig. Dat lijkt me eigenlijk niet zo handig.

Je kan ook denken dat een AV-controller of receiver juist deze taak vervult en dus toegang moet geven naar je andere units. Dit zie je al bijvoorbeeld met toegang tot ipods en dingen als napster/online radio. Hierbij speelt de av controller ook de proxy en zal dus in deze apps aanwezig zijn.

Het probleem is dat als je alle merken wilt ondersteunen het gewoon heel lang gaat duren voor je een beetje normale 2way systemen krijgt die ergens op slaan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

pagr

Toch maar even polsen of er al meer forumleden zijn met een iPad.
Ik was al in discussie over iPad readers in een ander topic.  Kom op, laat jullie eens horen.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Sol

Quote from: pagr on July  5, 2010, 22:12:54
Toch maar even polsen of er al meer forumleden zijn met een iPad.
Ik was al in discussie over iPad readers in een ander topic.  Kom op, laat jullie eens horen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101124.0 ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Perfectionist

#930
Weet iemand wanneer die in de Macstore komt in NL?

Zou hem graag nog meenemen op vakantier (3G, 32GB)

Een beter forum begint bij jezelf.

GH

Zeer waarschijnlijk vanaf 23 juli......

Perfectionist

Dank, en dan wss 7-10 dagen levertijd. Je schijnt ook te kunnen aanbetalen bij elke reseller voor een exemplaar op de dag van introductie.
Een beter forum begint bij jezelf.

GH

Ze zullen wel snel met een mededeling komen.... en als je dan snel bent zullen ze nog wel op voorraad zijn. Ook in de Apple store online.

danielo

Quote from: GH on July 18, 2010, 19:35:53
Zeer waarschijnlijk vanaf 23 juli......

Heb je misschien een bron hiervoor ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

GH


Raphie

Quote from: Perfectionist on July 18, 2010, 19:11:42
Weet iemand wanneer die in de Macstore komt in NL?

Zou hem graag nog meenemen op vakantier (3G, 32GB)


Je kreeg er toch een? ga je hem nou toch zelf kopen?
JBL PRX Power!

Perfectionist

#937
Quote from: Raphie on July 19, 2010, 13:38:32
Je kreeg er toch een? ga je hem nou toch zelf kopen?

Zelf kopen en declareren bij de werkgever.  ;)

Er zal wel een collectieve inkoop volgen maar dat duurt nog maanden........
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

werk je zeker bij de overheid of andere non profit of niet?
JBL PRX Power!

Perfectionist

Quote from: Raphie on July 19, 2010, 14:10:37
werk je zeker bij de overheid of andere non profit of niet?

pb
Een beter forum begint bij jezelf.

Deleted member

Nu is het echt officieel: iPad vanaf 23 juli verkrijgbaar in Nederland & België, geen voorbestellingen mogelijk

http://www.ipadplanet.nl/7657/officieel-ipad-vanaf-23-juli-verkrijgbaar-in-nederland-belgie-geen-voorbestellingen-mogelijk/

htjan160756

Hallo,

Ik ga als het lukt de iPad vrijdag kopen, alleen ben nog aan het denken welke?
3G in ieder geval niet, want wat moet ik er mee, zit 95% van de dag thuis en heb WiFi.
Maar of ik een 16G of een 32G ga kopen dat weet ik dan nog niet.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

danielo

Quote from: Antoine on July 19, 2010, 14:52:05
Nu is het echt officieel: iPad vanaf 23 juli verkrijgbaar in Nederland & België, geen voorbestellingen mogelijk

http://www.ipadplanet.nl/7657/officieel-ipad-vanaf-23-juli-verkrijgbaar-in-nederland-belgie-geen-voorbestellingen-mogelijk/

Er zijn natuurlijk wel winkels die voor bestellingen doen, ik heb al op 30 Jan een aanbetaling gedaan eens kijken of die er vrijdag al is. Zou mooi zijn gezien dat mijn vrije dag is :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

htjan160756

Quote from: danielo on July 19, 2010, 19:21:34
Er zijn natuurlijk wel winkels die voor bestellingen doen, ik heb al op 30 Jan een aanbetaling gedaan eens kijken of die er vrijdag al is. Zou mooi zijn gezien dat mijn vrije dag is :).

Daniel.

Hallo,

Ik dacht ga even een bestellen, maar dat gaat niet zomaar.
Heb Dixon en PDAshop gebeld maar die denken niet dat ze de iPad vrijdag in huis hebben.
Dixon wist het wel zeker.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

danielo

Quote from: htjan160756 on July 19, 2010, 22:42:24
Hallo,

Ik dacht ga even een bestellen, maar dat gaat niet zomaar.
Heb Dixon en PDAshop gebeld maar die denken niet dat ze de iPad vrijdag in huis hebben.
Dixon wist het wel zeker.

Groetjes J@n

Ik denk dat je vrijdag de beste kans maakt bij 1 van de echte apple premium resellers.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

KillerbeeNL


Ik heb eergisteren met de ipad mogen spelen (van een zwager) en het is een prachtig apparaat.
Geheugenkaartjes gaan er volgens mij niet in, dus als je er foto's/mp3's etc op wilt zetten moet dat via iTunes.

Apple heeft het ding qua rand apparatuur dus flink afgeschermd.

Maar eerlijk is eerlijk , het is een perfect ding om je vakantie foto's op te bekijken.krant online lezen , muziek afspelen , surfen ,mailen etc. en
Er zat een grappige game op die je met je ipad kan besturen (je ipad is het stuur).

Het is i.d.d. geen laptop vervanger  :-\
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Je kan de camera connectie kit erbij kopen, dan kun je wel een kaart gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

aMUSEd

Quote from: KillerbeeNL on July 20, 2010, 00:05:25
Het is i.d.d. geen laptop vervanger  :-\
In welk opzicht?

Hanky Panky

Quote from: KillerbeeNL on July 20, 2010, 00:05:25

Geheugenkaartjes gaan er volgens mij niet in, dus als je er foto's/mp3's etc op wilt zetten moet dat via iTunes.

Apple heeft het ding qua rand apparatuur dus flink afgeschermd.

Maar eerlijk is eerlijk , het is een perfect ding om je vakantie foto's op te bekijken

Maar dat laatste kan pas weer als je thuis bent en via je itunes pc de foto's erop hebt gezet  :D

óf je trekt nogmaals de knip (die ipad kost toch al niets...) en koopt zo'n domme en kwetbare SD-kaart adapter ...  :thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

TheM@x

Zou leuk zijn als Logitech Harmony met een app komt en IR/RF adapter.

Wat ik ook nog mis is het kunnen downloaden van files in de safaribrowser, dit tezamen met een sabnzbd client (i.c.m. Mijn Qnap Nas) zou een boel helpen ter vervanging van de laptop.

De camera conection kit lijkt ook een goede aanschaf idd.