iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ghosty J

Ze zijn in NL gewoon te koop bij grote leveranciers :)
Je moet alleen wel weten bij wie je moet zijn.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Nosoforos

Zwart en wit? De iphone 4 ja, niet de iPad

danielo

Quote from: Raphie on June 13, 2010, 12:10:11


Let op wat ze in het begin zegt, Ze is ermee aan het spelen omdat ze 'ziet' en 'verwacht' wat ermee gaat gebeuren en daarom is ze erin gedoken. De ipad zal heer en meester zijn in bepaalde niches en dj/vg is 1 van deze gebieden dat was mij al duidelijk toen die uit kwam. Het zal 2 of 3 ontwikkel rondes van de software schrijvers duren voor de beste apps er zijn dat wat ze hier laat zien al kan na 40 a 50 dagen nadat die uit is zegt denk ik heel veel.

Indien je niet bereid bent om of tevreden te zijn met wat er nu al is (lekker browsen, email, remote app, youtube en boeken) of je ziet dat de niches waar je interesse hebt wel goed gaan komen moet je gewoon wachten.

De reden waarom de ipad groot gaat worden is deze verzameling van niches, elk met maar 10 a 20 apps maar deze zijn voor iedereen anders en is geen ander platform (nog) wat dat kan en zo'n sterke basis heeft waardoor de 'gok' voor de developers minimaal is.

Denk aan 20 goeie apps voor :

hometheather
dj/vg
onderwijs
makelaars
bouwkundige
tekenaars
midi-gebruikers
....

Een 10" scherm, een goed os en kleine apps met focus op een subgebied is een machtig iets maar het zal zeker 6 maanden tot een jaar duren voor elke van deze gebieden afgedekt zijn met hun eigen 'eco' systeem aan apps.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

blue-eyes

Quote from: danielo on June 13, 2010, 13:03:53

Denk aan 20 goeie apps voor :

hometheather

Een 10" scherm, een goed os en kleine apps met focus op een subgebied is een machtig iets maar het zal zeker 6 maanden tot een jaar duren voor elke van deze gebieden afgedekt zijn met hun eigen 'eco' systeem aan apps.

Daniel.

Ik zeg: weg met de PRONTO, IPAD! :D :D

p.s. Net een bezoeker gehad met een IPAD ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JeKa


danielo

Quote from: Blue-Eyes on June 13, 2010, 13:06:45
Ik zeg: weg met de PRONTO, IPAD! :D :D

p.s. Net een bezoeker gehad met een IPAD ;)

Thats the spirit :), Maar je moet het wel tijd geven ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat
niemand met een pronto controller voor ipad komt (denk netremote) of andere oplossingen. Zoals ik
al eerder aangaf voldoen ze voor mij nog niet omdat ze geen focus hebben en alles willen doen
voor iedereen en dan krijg je van die maffe oplossingen die ir doen en geen 2way zijn etc etc. Ik hoop echt dat een aantal merken zelf eens laten zien wat er kan als je niet alles hoeft te doen. Dus dat sony, denon, arcam, yamaha apps gaan leveren bij hun devices.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

De nieuwste pioneer receivers hebben een hele mooie iphone app. Al die apparatuur moet gewoon niet meer met ir werken maar met wifi, mooie app er bij en klaar!

Erik

Ik zag gisteren toevallig zo'n ding bij eea kpn winkel (DH) liggen in de etalage. Beetje duur volgens mij 899 voor een 16gb versie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Nosoforos on June 13, 2010, 13:32:15
De nieuwste pioneer receivers hebben een hele mooie iphone app. Al die apparatuur moet gewoon niet meer met ir werken maar met wifi, mooie app er bij en klaar!

had deze nog niet bekeken maar wat ik op youtube zie zeker wat ik bedoelde, De uitwerking is misschien niet wat ik wil maar je ziet al wel dat omdat ze alleen hun eigen spullen ondersteunen het veel dieper gaat dan veel van de oplossingen die door externe wordt gemaakt en zoeken naar een compromis.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jaco

Wanneer komen ze hier officieel uit dan ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Nosoforos


Erik

Voor wie geintresseerd is, in de nieuwe c't staat een vrij uitgebreide test van zowel de iPad en wat onmisbare applicaties. Moet het nog lezen maar op het eerste gezicht zag het er goed uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sol

Quote from: Nosoforos on June 13, 2010, 13:32:15
De nieuwste pioneer receivers hebben een hele mooie iphone app. Al die apparatuur moet gewoon niet meer met ir werken maar met wifi, mooie app er bij en klaar!
Dat is een goede start! Laten we nu hopen dat merken als Denon, Yamaha, Marantz, Arcam, etc. daarop gaan volgen. En wellicht daarna de premium merken als Classé, Lexicon, ML, etc.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

peterrr

Laat Apple eerst zelf zo@n app maken.......voor hun eigen spullen. ;D

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Nosoforos


peterrr

Alleen voor de touch en phone,

Volgens mij nog niet voor de Ipad ( speciaal) dan

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Nosoforos

Oh ja, inderdaad, dat wordt tijd (denk dat veel mensen er op zitten te wachten)

Ro

Quote from: Sol on June 20, 2010, 11:42:41
Laten we nu hopen dat merken als Denon, Yamaha, Marantz, Arcam, etc. daarop gaan volgen.

Dat ziet er inderdaad prachtig uit, maar wat als ik nu van ieder merk een apparaat heb? Dan heb ik, in dit voorbeeld, al vier verschillende apps nodig. Dat lijkt me eigenlijk niet zo handig.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Sol

Tja, dan moet je gewoon trouw zijn aan één merk. :D
Maar een iPad kan toch multitasken? Dus meerdere remote apps kunnen tegelijk open staan. Dan is het alleen een kwestie van het icoontje even aantikken (lijkt mij).
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Nosoforos

Dat is inderdaad het nadeel, je kunt wel gaan switchen tussen apps, maar dan heb je een virtuele kopie van het gedoe dat je nu hebt met echte afstandsbedieningen; de hele tijd wisselen.
Dit soort apps zijn een mega-verbetering tov de standaard implementaties. Maar je zou op de een of andere manier alles bij elkaar moeten kunnen voegen in 1 enkele app. Maar dat is niet te doen. Een beetje zoals die Viera-link op panasonic tv's. De app van Pioneer kan namelijk ook de Pioneer blu-ray spelers bedienen. Als ze nou nog tv's maakten, dan had je dus alles in 1 gehad (maar dan had je wel alleen maar Pioneer moeten hebben).

Sol

Quote from: Nosoforos on June 20, 2010, 19:43:10
Dat is inderdaad het nadeel, je kunt wel gaan switchen tussen apps, maar dan heb je een virtuele kopie van het gedoe dat je nu hebt met echte afstandsbedieningen; de hele tijd wisselen.
True, maar je hoeft de gehele tijd maar één apparaat in je handen te hebben.
Voor mezelf zie ik het niet als een nadeel om tussen de apps te moeten switchen, vereiste is dan echter wel dat dit met één of twee tikjes te doen is.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Nosoforos

Je hebt gelijk, het scheelt inderdaad al een hoop. Switchen is dan een kwestie van op de home-knop drukken en via het multitask-panel naar het andere appje overschakelen. Dat is prima te doen (op de iPhone deze maand en de iPad in september)

Sol

En anders is dit (pagina 9) misschien een oplossing? :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Quote from: Sol on June 23, 2010, 16:40:56
En anders is dit (pagina 9) misschien een oplossing? :D
wat hebben die lui met een K :eh:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Quote from: The Vampire on June 23, 2010, 18:03:39
wat hebben die lui met een K :eh:
De merknaam is Knoll, dus dat zal het hem wel wezen...  :-X
En tja, Amerikanen hè... ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.