iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Raphie on June 11, 2010, 13:34:47
welke zijn dat dan? en welke extra hw is daar voor nodig aangezien er geen IR op zit?

Plugplayer bijv. het zijn UPNP apparaten, dus communiceren via WIFI.

roland p

Ik heb een sonos client op m'n iphone, die werkt erg mooi (de enige app die ik geïnstalleerd heb :D). Moet je alleen wel een sonos hebben...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Raphie

#877
ok, maar nu concreet, kan ik m'n Dune en OPPO dan via de iPad besturen als media extender?
m.a.w. zonder dat de TV aan hoeft? een "zou in principe moeten kunnen werken" vind ik nogal een duur risico, wie weet dit zeker?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Quote from: Raphie on June 11, 2010, 13:47:02
ok, maar nu concreet, kan ik m'n Dune en OPPO dan via de iPad besturen als media extender?
m.a.w. zonder dat de TV aan hoeft? een "zou in principe moeten kunnen werken" vind ik nogal een duur risico, wie weet dit zeker?


Ja, maar dat kan je nu zelf ook al testen met je laptop. Download kinskydesktop bij Linn voor de laptop en je zal zien dat de Dune ook in het rijtje van Media staat. Je moet alleen wel Twonkymedia of zoiets draaien.

Nosoforos

Quote from: Raphie on June 11, 2010, 13:34:47
welke zijn dat dan? en welke extra hw is daar voor nodig aangezien er geen IR op zit?
Zie het ipad als remote topic. Er zijn o.a. Bobby Remote, iRule, Redeye (deze heeft een eigen ir-blaster, in twee versies) de andere en meeste oplossingen werken met Global Cache hardware. Oh ja en iRed Touch, werkt met Global Cache en irTrans.
Ik zelf wil tzt waarschijnlijk met een iTach van Global Cache (die een learning functie heeft ingebouwd itt de grotere modellen) de boel gaan bedienen. Welke software ben ik niet uit.

bmateijsen

#880
Dit zijn allemaal IR programma's en heb je dus een IR transmitter nodig. Voor bediening van een UPNP apparaat of een netwerkapparaat heb je geen IR nodig.


Quote from: Nosoforos on June 11, 2010, 13:58:31
Zie het ipad als remote topic. Er zijn o.a. Bobby Remote, iRule, Redeye (deze heeft een eigen ir-blaster, in twee versies) de andere en meeste oplossingen werken met Global Cache hardware. Oh ja en iRed Touch, werkt met Global Cache en irTrans.
Ik zelf wil tzt waarschijnlijk met een iTach van Global Cache (die een learning functie heeft ingebouwd itt de grotere modellen) de boel gaan bedienen. Welke software ben ik niet uit.

roland p

Gaat zo'n ipad vanzelf aan als je hem oppakt of moet je hem iedere aanzetten als je hem wilt bedienen?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Raphie

in de shop waren ze allemaal al aan.
JBL PRX Power!

Nosoforos

Quote from: roland p on June 11, 2010, 14:04:51
Gaat zo'n ipad vanzelf aan als je hem oppakt of moet je hem iedere aanzetten als je hem wilt bedienen?
Hoe bedoel je? Gewoon hetzelfde als een iPod en iPhone. Dus kwestie van even op de sleep/wake knop of op de home-knop drukken. Je zet hem eigenlijk nooit helemaal uit.

roland p

Quote from: Nosoforos on June 11, 2010, 15:21:49
Hoe bedoel je? Gewoon hetzelfde als een iPod en iPhone. Dus kwestie van even op de sleep/wake knop of op de home-knop drukken. Je zet hem eigenlijk nooit helemaal uit.
Dat bedoel ik inderdaad, ontwaken uit de sleep-stand.
Als je hem als vervanging voor een afstandsbediening gebruikt, lijkt het mij wel zo handig dat hij automatisch uit de sleep stand komt als je hem oppakt.
Mijn logitech en mijn sonos controller doen dit wel.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Nosoforos

#885
Je bedoelt zodra je hem aanraakt? Is toch geen probleem om 1 keer op de home knop te drukken?
Wel een leuke functionaliteit trouwens waar vast iets voor is te vinden als je hem jailbreakt (wat ik met mijn oude iPhone wil doen). Ik ga eens zoeken.
edit- hoewel, als ie bij 't minste of geringste weer oplicht lijkt me dat niet handig. Nee, dan druk ik liever even op een knopje. Anders kan hij niet gewoon naast me op de bank liggen.

GH


Raphie

Heb besloten de iPad niet te kopen. Heb de killeraps nog niet gevonden en als remote werkt hij ook nog niet. hou hem wel nauwlettend in de gaten maar op dit moment is het voor mij nog niet meer dan een oversized ipod touch. Heb je nog geen laptop, dan kan dit een leuk alternatief zijn om te browsen en lezen
JBL PRX Power!

bmateijsen

Quote from: Raphie on June 12, 2010, 13:04:14
Heb besloten de iPad niet te kopen. Heb de killeraps nog niet gevonden en als remote werkt hij ook nog niet. hou hem wel nauwlettend in de gaten maar op dit moment is het voor mij nog niet meer dan een oversized ipod touch. Heb je nog geen laptop, dan kan dit een leuk alternatief zijn om te browsen en lezen

Hoezo werkt hij niet als remote?

Raphie

Quote from: bmateijsen on June 12, 2010, 13:09:52
Hoezo werkt hij niet als remote?
Heeft geen IR en ik wil geen Twonky draaien, daarmee heb ik alleen ip connectiivty op de Dune en OPPO, maar zit ik nog steeds omhand voor m'n TEAC, Benchmark, EMOTIVA en Pioneer
JBL PRX Power!

bmateijsen

Quote from: Raphie on June 12, 2010, 13:38:03
Heeft geen IR en ik wil geen Twonky draaien, daarmee heb ik alleen ip connectiivty op de Dune en OPPO, maar zit ik nog steeds omhand voor m'n TEAC, Benchmark, EMOTIVA en Pioneer


Je kan er gewoon IR opzetten en als je überhaupt iets wil met upnp heb je een upnp controller nodig.

Groet,

Bjorn

Raphie

Quote from: bmateijsen on June 12, 2010, 13:48:25
Je kan er gewoon IR opzetten en als je überhaupt iets wil met upnp heb je een upnp controller nodig.

Groet,

Bjorn
Maar met IR komt er zo'n lelijke dongle op. + IR + iPad + Twonky dan zit je al weer snel aan €800 euro, is best een fors bedrag voor een AB (ga nu voor het gemak even aan de andere functionaliteit voorbij
JBL PRX Power!

bmateijsen

Quote from: Raphie on June 12, 2010, 13:51:53
Maar met IR komt er zo'n lelijke dongle op. + IR + iPad + Twonky dan zit je al weer snel aan €800 euro, is best een fors bedrag voor een AB (ga nu voor het gemak even aan de andere functionaliteit voorbij

Als je alleen een AB wil koop een Harmony...
Een Ipad doet natuurlijk veel meer...

Groet,

Bjorn

Raphie

#893
Quote from: bmateijsen on June 12, 2010, 14:09:41
Als je alleen een AB wil koop een Harmony...
Een Ipad doet natuurlijk veel meer...

Groet,

Bjorn
Klopt, iPad kan veel meer, heb alleen nog geen apps kunnen vinden die MIJ over de streep hebben getrokken. Harmony One heb ik al, zoiets zou ik dus eigenlijk wel willen in iPad formfactor.
JBL PRX Power!

bmateijsen

Als je kan programmeren en je apparatuur heeft RS232, dan kan het allemaal via wifi...

J.A.F._Doorhof

Dongle is niet nodig, gewoon wifi gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

JBL PRX Power!

JeKa

Ik heb er gister ook even een tijdje mee kunnen spelen. Wat me vooral opviel was hoe snel dat ding is in vergelijking met m'n iPhone 3G. Ook was het scherm prima leesbaar buiten. Leuk speelgoed!

Nosoforos

Waar heb je er dan mee gespeeld? Had iemand hem uit het buitenland gehaald? Een maand geleden was ik in Zeeland en daar was een winkeltje dat 'm ook had, ik dacht er daar even leuk mee te kunnen spelen - was ie die dag gejat!

JeKa

Quote from: Nosoforos on June 13, 2010, 12:44:21
Waar heb je er dan mee gespeeld? Had iemand hem uit het buitenland gehaald? Een maand geleden was ik in Zeeland en daar was een winkeltje dat 'm ook had, ik dacht er daar even leuk mee te kunnen spelen - was ie die dag gejat!

Een kennis van m'n zusje had 'm via Marktplaats gekocht en de verkoper had 'm uit de US gehaald. Het was een aluminium unibody. In Nederland komen ze in zwart en wit op de markt toch?