iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

nah, ik wil gewoon dat hij werkt, zonder hacks & trucs. resolutie is trouwens ook maar 1024 * 768 dat is nog geeneens HD Ready (1280 * 720)
hoe zit dat trouwens met films moeten die eerst naar het interne flashgeheugen worden gecopieerd via Wifi en dan in een format dat de embedded iTunes kan afspelen?

doet die alle MKV's e.d. zonder problemen? kan die met wifi 1080p gewoon direct van een NAS spelen? of moet daar een transcoding media server tussen zoals Twonky?
moeten 1080p MKV's en Bluray's oo keerst weer genconveerd remuxed worden (net als bij bijv de PS3) voordat je ze direct op de iPad kan afspelen.

Dat soort zaken zijn voor mij wel erg belangrijk omdat ik nu ook transcoder vrij werk en al helemaal niet files wil converteren voordat ik ze op de iPad vanaf interne flash kan bekijken.
tevens is voor het het downloaden van speciale iPad encodes of 720p versies ook géén optie. Iemand hier al ervaring mee?
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on June 10, 2010, 17:25:15
heb er vandaag mee gespeeld en hoewel dik, zwaar en qua standaard apps volledige nutteloos, is hij zooo sexy dat ik er toch aan denk er een te halen.
ga me nu ff verdiepen in gratis apps om te kijken of ik mijzelf een nuttig bestedingsdoel kan aanpraten..... 8)

En? Al onderweg naar de Apple store?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Quote from: ajbeefde on June 11, 2010, 09:19:36
En? Al onderweg naar de Apple store?  ;)
Nee nog niet, wil nog eerst ff weten hoe het werkt met videos
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Met airvideo gaat alles redelijk goed on the fly maar converteren is wel te adviseren, streamen en decoding is vaak toch wel wat gevoelig voor kleine hickups beetje afhankelijk van je netwerk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#854
ok, maar dezelfde 1008p downloads die ik op de dune kijk, spelen dus niet zonder extra conversie op de ipad, vanaf z'n eigen interne geheugen? wil dat gezeik met conversies wat ik met de PS3 had dus niet meer.
JBL PRX Power!

Nosoforos

Als je het vanaf het interne geheugen wil afspelen, wordt het converteren. Maar idd met Airvideo kun je alles streamen, ongeacht het formaat.
Ik persoonlijk zou niet gauw een film op de iPad kijken, eerder tv-series en die vind ik geen probleem om even om te zetten naar een ander formaat. Daarom maakt het mij ook weinig uit of dat scherm Hd-ready is of niet, op zo'n klein oppervlak - wat betreft het kijken naar HD-films bedoel ik dan, ik zie wel een meerwaarde voor afbeeldingen en tekst en zie dus uit naar de volgende iPad met Retina-display.

Raphie

maar over de air, is geen optie in bijv het vliegtuig. 2 16GB 1080p MKV's moeten dan dus eerst worden geconverteerd naar quicktime en daarna naar de iPag gecopieerd worden?

dus MKV staat op NAS
copieren naar Windows PC
converteren naar iPad/iTunes compatible formaat
naar ipad copieren
klaar?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Quote from: Raphie on June 11, 2010, 09:34:22
ok, maar dezelfde 1008p downloads die ik op de dune kijk, spelen dus niet zonder extra conversie op de ipad, vanaf z'n eigen interne geheugen? wil dat gezeik met conversies wat ik met de PS3 had dus niet meer.

Waarom zou je uberhaupt 1080p op de Ipad wil kijken?

Hanky Panky

Quote from: bmateijsen on June 11, 2010, 10:40:05
Waarom zou je uberhaupt 1080p op de Ipad wil kijken?

Omdat al zijn bestanden in dat formaat op zijn server staan ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

Maar hoe zit dat bij jou in de praktijk? Ik zelf heb een hoop films in 1080p op mijn schijf staan. Die heb ik al eens gezien (de meeste) en die hoef ik niet nog eens te kijken op de iPad. Ik persoonlijk zou eerder bij specifieke films maar met name tv-series er van uitgaan dat ik die waarschijnlijk op de iPad bekijk en die gewoon in hoge kwaliteit converteren. Als je op ieder moment ieder bestand van je nas wilt kunnen verplaatsen zonder internetverbinding nodig te hebben, dan is dat niet echt te doen. Maar ik zou daar zelf in de praktijk toch echt geen last van hebben. Temeer omdat je toch ook wel meer doet met een iPad dan alleen films kijken.

Raphie

Ik heb een NAS, daar staat nu zo'n 5TB aan 1080p films op die ik native (dus zonder transcodermeuk) overal in m'n huis kan bekijken (laptop, Dune etc)
als ik daar de ipad als client aan toe kan voegen en dan dus films kan meenemen dan is dit ideaal (hoef alleen maar ff een film van NAS naar ipda te copieren, zoals ik nu met Laptop doe) maar als dit een excersitie wordt zoals hiervoor beschreven voor buitenhuis én ik een Twonky transcoding oplossing moet gebruiken voor binnenhuis dan is dit in 1x niet meer interessant, want het enige dat het dan nog toevoegd zijn extra stappen. vandaar dus mijn vraag. Speciale ipad versies downloaden voor films die ik al heb in 1080p vind ik géén optie. 3 uur voorwerk voordat een betaande film uit mijn colelctie ipad ready is ook geen optie


JBL PRX Power!

Nosoforos

Nee, ik geef je gelijk hoor wat betreft de moeite. Ik zou zelf ook erg graag die optie zien!
Al zal mijn keuze van wel of geen iPad er zeker niet van afhangen.

ajbeefde

vr 11 jun 2010, 08:26

Gegevens iPad-abonnees VS op straat WASHINGTON (AFN) -  De Amerikaanse federale opsporingsdienst FBI is een onderzoek gestart naar het kraken van de persoonlijke gegevens van duizenden AT&T-abonnees die Apple's iPad gebruiken. Dat heeft de FBI donderdagavond bekendgemaakt.

De website Gawker.com meldde de kraak als eerste. Een groep onder de naam Goatse Security brak volgens Gawker in op servers van AT&T en kreeg op die manier de emailadressen van 114.000 iPad-gebruikers in handen. Onder hen bevindt zich naar verluidt een aantal hoge overheidsfunctionarissen, beroemdheden en vooraanstaande zakenmensen.

Volgens Gawker is Apple echter verantwoordelijk voor de bescherming van de gegevens omdat abonnees het technologieconcern hun emailadres moeten opgeven om hun iPad te activeren. Volgens AT&T is het lek inmiddels gedicht. Het telecombedrijf wilde geen commentaar geven op het FBI-onderzoek.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

denk dat ik nog even wacht
- professionele studio apps zijn er (nog) niet
- films kunnen niet op "mijn manier"
- 64mb verise is eigenlijk wel nodig
- nog geen native iPad remote app, die hem omtoverd in een high end touch screen remote
JBL PRX Power!

HAL

Quote from: Raphie on June 11, 2010, 11:43:29
denk dat ik nog even wacht
- professionele studio apps zijn er (nog) niet
- films kunnen niet op "mijn manier"
- 64mb verise is eigenlijk wel nodig
- nog geen native iPad remote app, die hem omtoverd in een high end touch screen remote


Oeps. Ik kom er nu achter dat hij ook geen koffie zet. Wisten jullie dat? :)

ajbeefde

Quote from: HAL on June 11, 2010, 12:02:42
Oeps. Ik kom er nu achter dat hij ook geen koffie zet. Wisten jullie dat? :)

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Quote from: HAL on June 11, 2010, 12:02:42
Oeps. Ik kom er nu achter dat hij ook geen koffie zet. Wisten jullie dat? :)
Ja dat wist ik dan weer wel, zocht op "Starbucks" in de appstore maar kon niks vinden  :P
JBL PRX Power!

Nosoforos


GH

Quote from: Raphie on June 11, 2010, 11:43:29
denk dat ik nog even wacht
- professionele studio apps zijn er (nog) niet
- films kunnen niet op "mijn manier"
- 64mb verise is eigenlijk wel nodig

Gewoon een Macbook Pro 13" kopen, kun je alles wat je wilt en het blijft prima draagbaar.
Ipad is gewoon minder geschikt voor dit soort zaken....roept alleen wel een hebberig gevoel op er een te bezitten :-)

J.A.F._Doorhof

Je kan altijd wel wat vinden waarom je hem niet koopt.
Ik baal bv dat er geen BD inkunnen, dat hij niet als skateboard functioneerd, ook mis ik enorm de teleport functie.

Maar verder vind ik het wel wat.

Voordat je op vakantie gaat kun je toch gewoon wat converteren ?
Dan kun je 20-30 films meenemen ipv 2.
Je zet het aan en de volgende ochtend is alles klaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Ja, maar ik heb dit allemaal al op m'n laptop, ik probeer voor mijzelf een reden te vinden wat de iPad extra brengt.
JBL PRX Power!

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

Quote from: celerontje on June 11, 2010, 13:02:50
Ik snap jou niet! ;D
Hoe zo niet? ik xie hem liggen, kan er 600 euro voor uitgeven, hoef geen 3g, zal me behelpen met de onscreen keyboard. maar verder moet er voor mij toch wel initieel iets zijn behalve z'n uiterlijk dat toevoegt aan de wow factor. Had ik géén laptop dan had ik hem nu al op m'n schoot, maar zelfs voor specifieke doelen als HT controller zijn er nog steeds geen killeraps, dus dan koop ik een 3e mobile browser (tussen m'n Blackberry & Laptop in) met ditto functionaliteit.)
aangezien ik thuis ook niet aan iTunes HTPC ga committen, maar gewoon met OPPO en Dune wil blijven spelen. Had ik gehoopt dat de iPad hiervoor als media extender kan werken zodat ik bijv via z'n touchscreen mp3's kan kiezen ipv van via m'n plasma. Maar dit soort "killer apps" zijn er dus (nog) niet.
JBL PRX Power!

Nosoforos

Die apps zijn er inderdaad wel al een hele tijd voor de iPhone, maar ze moeten nog speciale iPad versie uitbrengen.

Raphie

Quote from: Nosoforos on June 11, 2010, 13:30:31
Die apps zijn er inderdaad wel al een hele tijd voor de iPhone, maar ze moeten nog speciale iPad versie uitbrengen.

welke zijn dat dan? en welke extra hw is daar voor nodig aangezien er geen IR op zit?
JBL PRX Power!