iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: Nosoforos on May 31, 2010, 21:29:45
Het is echt ongelofelijk hoe mensen hun eigen specifieke gebruik als maatstaf hanteren voor de rest van de wereld.

Het scheelt dan wel weer dat dat omgekeerd totaal niet gebeurd als het op iPad's en iPhones aankomt  ;)

Zie je de ironie in je eigen opmerking ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

#801
Dat is zo'n inkopper dat ik overwoog ervoor te waarschuwen dat je hem zou maken... Maar je maakt hem inderdaad, eigenlijk zegt dat genoeg.
Lees al mijn posts en je ziet dat er 0 aanleiding voor is namelijk (bij mij dan, misschien reageer je op "iedereen", maar dat heeft weinig zin als je op een opmerking van mij persoonlijk gaat reageren.)

Verder meer ontopic: op 7 juni is de WWDC, dan zal er naast nieuws over een nieuwe iPhone wellicht ook iets interessants worden gemeld over de toekomst van het iPhone OS op de iPad, aangezien die twee hier en daar toch andere richtingen in zullen slaan de komende tijd.

danielo

Quote from: Nosoforos on May 31, 2010, 21:59:01

Verder meer ontopic: op 7 juni is de WWDC, dan zal er naast nieuws over een nieuwe iPhone wellicht ook iets interessants worden gemeld over de toekomst van het iPhone OS op de iPad, aangezien die twee hier en daar toch andere richtingen in zullen slaan de komende tijd.


Gezien ze 4.0 al ruim hebben laten zien, ze over de hardware van de nieuwe iphone niet  genoeg kunnen zeggen om de keynote vol te maken zou het mij niet verbazen dat ze aangeven wat 4.1 (de eerste ipad versie 4.x versie) gaat krijgen of zelfs de aankondiging van de nieuwe appletv die ook een aangepaste 4.x vereist. Maargoed je weet het nooit met de wwdc.....

zou erg slapjes zijn voor een developers meeting als ze 4.0 opnieuw gaan doorspreken gezien alle developers er al maanden mee spelen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Exact, ben benieuwd of ze het een en ander nog niet verteld hebben.
Dan is er tenminste nog iets verrassends die dag (aangezien de nieuwe iPhone overal is uitgelekt)

Erik

Ben benieuwd of die iphone die "aangekondigde" verviervoudigde resolutie krijgt. Dan heeft die namelijk bijna dezelfde resolutie als die ipad en zou het zelfde kunnen laten zien op een kleiner oppervlak. Maar een iphone neem je iets makkelijker mee naar het strand ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Als je oma langskomt dan zet je het op je pc of notebook en via wifi bekijk je ze op de iPad.
Als je zelf langsgaat pak je gewoon de camera connect kit, die plug je in en klaar.

Als je wat WILT zeuren vind je altijd wel wat natuurlijk.
Met 64GB en 32GB heb je sowieso niet echt veel ruimte om hem als image tank te gebruiken dus daar zie ik sowieso geen toepassing voor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeKa

Cloud Storage is de toekomst en Apple weet erg goed hoe ze dit soort ontwikkelingen kunnen pushen.

danielo

Quote from: JeKa on June  1, 2010, 08:08:13
Cloud Storage is de toekomst en Apple weet erg goed hoe ze dit soort ontwikkelingen kunnen pushen.

Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat dit gaat komen maar het is altijd timing en uitvoering. Apple is zeker geen leider in dit gebied (dat is meer google). De meeste data extern opslag is nu in de vorm van iets als een NAS er is nogsteeds geen duidelijke manier om uniform om te gaan met de problemen die data en applicaties in de cloud oproepen. Ik deel je mening dat apple een tweede poging gaat doen maar hun eerste (mobileme, appletv,...) was te vroeg/slecht en apple zelf was er zeker nog niet klaar voor. Cloud Storage is iets wat in de huiskamer start en zich uitbreid naar de wereld. Dingen als local cache (html5), near storage of last use data (nas) en cdn (content delivery networks) is nog geen vloeiend geheel. Als we het betrekken op de ipad zien we bijvoorbeeld dat alleen al een andere manier om met files/dirs om te gaan nodig is, syncen, saven we nog wel of is het autosave en auto versie beheer (denk aan google wave)) grote vragen het breken met manier van denken (hoe file systemen werken) van 50 jaar doe je niet zomaar daar heb je en vooral je gebruikers tijd voor nodig denk ik.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Cloudstorage is niet echt nieuw trouwens.
ITC verkoopt al een paar jaar de zogenaamde SIMPC welke gericht is op ouderen en die draait alles via een cloud, dus zowel mails, foto's, opslag etc.
Grote voordeel is dat het een enorm makkelijk systeem is voor mensen die niet veel van PC's af weten en zich er niet meer in willen verdiepen, en backups etc. is geen issue meer. En bij eventuele repairs etc. kun je feitelijk doorwerken.
Voordeel is echter dat die dingen nagenoeg nooit in repairs komen en ook niet langzamer gaan lopen of vastslaan.

Apple doet het nu met ME inderdaad, moet eerlijk bekennen dat ik de cloud storage van 10GB eigenlijk nooit gebruik omdat we een server online hebben staan, maar heb je dat niet is het natuurlijk ideaal om even wat grote bestanden te sharen met een groep of 1 persoon ZONDER te mailen.
Dit gaat toch vaak fout met grote bestanden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeKa

Apple bedenkt ook geen nieuwe dingen, ze zorgen gewoon dat het GOED werkt. Het zal mijn niet verbazen als er binnenkort een Cloud Storage verrassing uit de hoge hoed komt die gewoon werkt.

Raphie

Quote from: Nosoforos on May 31, 2010, 21:29:45
Precies, het argument dat "je oma" langs zou kunnen komen met een memory-schijfje is natuurlijk volslagen waanzin.
Let wel: ikzelf zie ook graag een mogelijkheid tot het direct insteken van een geheugenkaart, maar doen alsof dat een "killer feature" is getuigt echt van een gebrek aan inzicht - idem de bewering dat mensen (2 miljoen nu!) die ondanks dit gebrek er nu al een nemen, kortzichtig zouden zijn. Dan plak je je eigen wensen op de rest van de mensheid, erg kwalijk, dat doe ik ook niet (ondanks dat ik dus hetzelfde bezwaar heb en om dezelfde reden versie 1 skip).

Nee jij draait het om en reduceert alles tot, "minder handig", of "niet wenselijk". is het glas half vol of half leeg.
en die 2 mljn iPad schapen? dat zijn gewoon gadget freaks die hem mosten hebben. De deceptie achteraf is marketing technisch natuurlijk minder interessant.
JBL PRX Power!

Nosoforos

Wat wil je dat ik op deze omdraaiing van een zogenaamde omdraaiing nog ga zeggen? Een headbang?  :headbanging:
Onvoorstelbaar.

Hanky Panky

Quote from: Raphie on June  1, 2010, 09:30:35
Nee jij draait het om en reduceert alles tot, "minder handig", of "niet wenselijk". is het glas half vol of half leeg.
en die 2 mljn iPad schapen? dat zijn gewoon gadget freaks die hem mosten hebben. De deceptie achteraf is marketing technisch natuurlijk minder interessant.

Ja als we sales-getallen gaan gebruiken om argumenten kracht bij te zetten....Bovendien zijn die iPad's door Amerikanen gekocht. En die boeit maar 1 ding: vooraan staan met de neus, gillen en dan pas denken.
Raad eens hoeveel PC's er het afgelopen jaar zijn verkocht t.o.v. iMac's. Dat maakt een iMac niet tot rommel of obsolete en PC's evenmin. Maar het zwaait natuurlijk wel lekker in een discussie. Zo zijn er in Q1/2010 ook meer Droid-toestellen verkocht dan iPhones. Nog een feitje  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

iphone heeft in india nog geen marketshare van 5%  :D
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Het aantal rijken in de wereld is ook ZWAAR in de minderheid maar ze bepalen wel wat iedereen doet.....

Onzin beweegredenen natuurlijk.
Je moet een iPad kopen als je hem denkt nodig te hebben, voor een gadget is hij simpelweg te duur.
Tot nu toe iedereen die ik ken die hem heeft zijn net zo enthousiast als ik echter de helft heeft hem wel gekocht met het idee "moet hem hebben en het zal wel voor me gaan werken" en gelukkig kwam dat uit.

Het is wel een totaal nieuw concept zoals al eerder aangegeven en dat zal enorm veel weerstand krijgen, maar over 2-3 jaar is de markt denk ik overspoeld met dit soort dingen.

Dat Apple minder verkoopt dan PC's wil ik omdraaien.
Het is een wonder dat Apple zoveel verkoopt als je nagaat hoe mensen vast zitten in Windows en de PC omgeving, het geeft alleen maar aan hoe mensen PC's langzaam aan zat beginnen te worden.

Zie een topic wat ik zo ga openen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Google is vanaf nu officieel ook Windows-vrij, vond ik grappig om te lezen. Ze gebruiken alleen nog maar Macs en Linux.
"Microsoft we don't feel so good about." - http://www.ft.com/cms/s/2/d2f3f04e-6ccf-11df-91c8-00144feab49a.html

neptune

het lijkt me wel een cool apparaat, ik sluit dus niet uit dat hij er gaat komen, maar of dat voor 2.0 is dat weet ik nog niet.
zet hier iets neer

Nosoforos

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  1, 2010, 17:36:13
Zie een topic wat ik zo ga openen.

Oh jee. Ik zie al aankomen wie daar voornamelijk te vinden gaan zijn...
Naja, ik zie wel wat voor topic het wordt, maar zie de bui al hangen   :(

J.A.F._Doorhof

Niet meteen negatief denken, wat een stemming zetterij :(

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101253.0
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Je hebt gelijk, dan laat ik me kisten door een paar rotte appels. Het is tenslotte nog steeds het leukste forum!  :)

J.A.F._Doorhof

pcies.
Dat is ook wat ik altijd bedoel in mijn replies/verdedigingen en dit was een mooi voorbeeld.
Er word vaak al een conclusie getrokken voordat men de hele post heeft gelezen en dit geval zelfs voordat hij gepost was :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: Nosoforos on June  1, 2010, 17:47:09
Oh jee. Ik zie al aankomen wie daar voornamelijk te vinden gaan zijn...
Naja, ik zie wel wat voor topic het wordt, maar zie de bui al hangen   :(

Jij dus met je fipo.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Quote from: Nosoforos on June  1, 2010, 18:26:15
Je hebt gelijk, dan laat ik me kisten door een paar rotte appels. Het is tenslotte nog steeds het leukste forum!  :)
Rotte Apples, het moet niet gekker worden  :D

JBL PRX Power!

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

zoals aangegeven aub ontopic blijven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"