iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

neptune

Quote from: Criterionlover on May 30, 2010, 19:59:40
Hoeveel nPad's denkt u te verkopen?

'Hij ligt volgende maand in de winkel in een oplage van 500 exemplaren. Ik hoop er dit jaar 5000 te verkopen.
Zo nou dat gaat ook 'hard' over 200 jaar heeft iedereen wel zo'n npad :-X
zet hier iets neer

Nosoforos

Ik denk dat als een tablet die je nu uitbrengt op Windows draait, de kans van succes op enige schaal van betekenis wel erg klein wordt. Dat bedoel ik niet als bashing oid, maar omdat ik het wel heel erg onrealistisch vind gezien de ontwikkelingen van de afgelopen jaren dat je daar (en juist binnen deze volledig nieuwe/vernieuwde markt) nog op gaat inzetten. Never bet on a dying horse, zeggen ze wel eens.

J.A.F._Doorhof

Windows heeft natuurlijk veel voordelen qua software etc.
Ik zou ook de voorkeur aan een macosx tablet geven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

En ook ontzettend veel nadelen.
Een volledig OS op een tablet knallen is geen oplossing, ik geloof absoluut niet dat daar toekomst in zit. En wat betreft software lijkt het ook vooralsnog wel los te lopen toch? Tuurlijk moet er nog ontzettend veel verschijnen, maar vraag creëert aanbod.

J.A.F._Doorhof

Ik denk sowieso dat de tablet zoals we hem nu kennen en gaan kennen geen lange toekomst heeft, de snelheid van de cpus en videokaarten worden steeds sneller en de kwaliteit van de schermen en bedieningen beter, het is alleen maar logisch dat over 2-3 jaar we snelheiden die we nu alleen in laptops vinden tegen die tijd in de tablets vinden.
Ik zou het fantastisch vinden om een tablet te hebben met een echt os waar je dus als een laptop mee kan werken maar met het formaat en bediening van de iPad.

Aan de andere kant ik mis weinig op dit moment dat de iPad beter zou maken, hij speelt nagenoeg alles, en de apps zijn goed. Als inderdaad Leaf en capture one met iPad oplossingen komen dan is het perfect.

Enige nadeel is dat de Bluetooth enorm beperkt is door Apple, maw je kan niet je camera via bluetooth laten communiceren, het is puur voor headsets en keyboards.
Dat zou met een fullblown os natuurlijk wel mogelijk zijn.

Maar goed dan zit je inderdaad weer in de zeer kleine laptops en dat is weer geen iPad.
Ik denk dat hij zich wel waar gaat maken de komende tijd maar hoop echt dat Apple met een iPad achtige minilaptop komt die hopelijk als widgets de iPad apps draait, maar dat is toekomst muziek.
Op dit moment eerst maar eens zien wat de iPad gaat doe. Met BV de magazine markt en de nieuws markt.
 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maxtrash

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 22:58:27
Enige nadeel is dat de Bluetooth enorm beperkt is door Apple, maw je kan niet je camera via bluetooth laten communiceren, het is puur voor headsets en keyboards.
Dat zou met een fullblown os natuurlijk wel mogelijk zijn.

Maar goed dan zit je inderdaad weer in de zeer kleine laptops en dat is weer geen iPad.
Ik denk dat hij zich wel waar gaat maken de komende tijd maar hoop echt dat Apple met een iPad achtige minilaptop komt die hopelijk als widgets de iPad apps draait, maar dat is toekomst muziek.
Op dit moment eerst maar eens zien wat de iPad gaat doe. Met BV de magazine markt en de nieuws markt.
de beperkingen die de Ipad kent zijn (bewuste) keuzes van Apple. Ook zonder full-blown OS had bluetooth functionaliteit ingebouwd kunnen worden. Of een sd-card slot, of usb.

ik denk dat we de voordelen van een beperkter OS niet moeten onderschatten, in termen van stabiliteit, voorspelbaarheid voor ontwikkelaars, eenvoud.

J.A.F._Doorhof

Dat zal zeker de achterliggende gedachte zijn en laten we eerlijk zijn voor waarvoor de iPad bedoeld is, is het ook geen probleem, net als jailbreaks ik heb er feitelijk geen behoefte aan omdat de originele AppStore me alles geeft. Maar goed de iPad heeft zo verschrikkelijk veel potentie dat je gewoon helemaal blij word van wat de toekomst nog kan gaan brengen.

Maar je hebt wel gelijk, zoals de iPad er nu is, is hij gewoon erg goed.
Je word dus alleen hebberig van de mogelijkheden die er zouden zijn als,als etc. :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

#757
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 22:58:27
Ik denk sowieso dat de tablet zoals we hem nu kennen en gaan kennen geen lange toekomst heeft, de snelheid van de cpus en videokaarten worden steeds sneller en de kwaliteit van de schermen en bedieningen beter, het is alleen maar logisch dat over 2-3 jaar we snelheiden die we nu alleen in laptops vinden tegen die tijd in de tablets vinden.
Ik zou het fantastisch vinden om een tablet te hebben met een echt os waar je dus als een laptop mee kan werken maar met het formaat en bediening van de iPad.

Aan de andere kant ik mis weinig op dit moment dat de iPad beter zou maken, hij speelt nagenoeg alles, en de apps zijn goed. Als inderdaad Leaf en capture one met iPad oplossingen komen dan is het perfect.

Enige nadeel is dat de Bluetooth enorm beperkt is door Apple, maw je kan niet je camera via bluetooth laten communiceren, het is puur voor headsets en keyboards.
Dat zou met een fullblown os natuurlijk wel mogelijk zijn.

Maar goed dan zit je inderdaad weer in de zeer kleine laptops en dat is weer geen iPad.
Ik denk dat hij zich wel waar gaat maken de komende tijd maar hoop echt dat Apple met een iPad achtige minilaptop komt die hopelijk als widgets de iPad apps draait, maar dat is toekomst muziek.
Op dit moment eerst maar eens zien wat de iPad gaat doe. Met BV de magazine markt en de nieuws markt.
 

Je moet rekening houden met dat de ipad nu een 1.0 release is, veel mensen (en developers) stappen in omdat ze zien dat dit de eerste poging is iets te maken wat zal groeien. Kijk even terug wat de eerste iphone kon en welke 'missing features' nu al zijn toegevoerd. Het klinkt lullig maar het gaat allemaal om of mensen in dit product geloven en voldoende eruit krijgen de eerste 1 a 2 jaar.

Op het eind van de dag is het niet meer dan een stuk glas met software erop, de software is zo bepalend en daarvoor heb je aantallen nodig. Vandaar (sorry) ook dat zo'n npad nergens op slaat leuk dat zo iemand 180.000 euro vrij kan krijgen op te spelen maar iemand zal een gok moeten maken en de markt overvloeien met machines. Apple heeft naar schatting een opdracht gegeven van 5M of meer machines hiermee besloten iets van 1 a 1.5 Miljard te vergokken.

Verder ben ik het eens met een vol os oude stijl niet de oplossing is (npad achtige dingen worden al jaren gemaakt met windows zonder effect). De kern van de nieuwe oplossingen zijn meestal de zelfde core (osx, linux, windows7?) de beperkingen die opgelegd worden zijn in interactie en applicatie lagen.

Dit is denk ik ook nodig strak met een andere gedachte beginnen en ons in een andere manier van werken en denken te dwingen (niet altijd goed) bijvoorbeeld het denken in desktop, mapjes, windows af te leren.

Over 3 a 4 jaar zijn deze os'en weer net zo krachtig (in dat je bijna alle soorten apps weer kan doen) maar wel met een andere insteek (again niet allemaal positief, hoe open ze zijn valt nog te bezien bijvoorbeeld).

Ik denk ook dat we misschien nu 'headless' backend machines gaan zien die samenwerken met deze stukken glas die we als controller/display gebruiken. Er zijn prima midi/geluid en video productie applicaties te bedenken waarbij de opslag en rekenkracht zich op een backend deel bevinden. Dus bijvoorbeeld een midi systeem wat bestaat uit een kasje van 1500euro met midi/audio inputs, een paar cpu's, geheugen en disk en een ipad als controller/display.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Helemaal gelijk in, ik denk ook dat er zelfs op de iPad 1.0 nog flinke verbeteringen komen, de iPhone heeft bv met 3.0 ook een flinke sprong gemaakt.
nPad heeft als echte nadeel dat er geen groot bedrijf achter zit, dus wat gebeurt er met support, garantie, drivers etc.

Bij Apple, Microsoft, Toshiba etc. weet je dat er een zeer goed service traject "mogelijk" is.

Voor 90% van de mensen zal een tablet draaiend op iPhone OS, Google Android, of whatever ook meer dan voldoende zijn trouwens, zoals al eerder aangegeven ben ik redelijk weg van de iPad en zou ik op DIT moment zo niet weten wat ik mis aan mogelijkheden, maar goed je gaat wel fantaseren wat de toekomst kan brengen in dit formaat en bediening :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 31, 2010, 08:37:46

Voor 90% van de mensen zal een tablet draaiend op iPhone OS, Google Android, of whatever ook meer dan voldoende zijn trouwens, zoals al eerder aangegeven ben ik redelijk weg van de iPad en zou ik op DIT moment zo niet weten wat ik mis aan mogelijkheden, maar goed je gaat wel fantaseren wat de toekomst kan brengen in dit formaat en bediening :D


Je moet denk ik niet onderschatten hoeveel mensen een ipad aanschaffen om deze toekomst verwachting. We hebben dit soort dingen jaren in films gezien en daar leken ze 'super handig' alleen waren we in de echte wereld nog niet instaat op ze te bouwen. Vooral Bill Gates zegt dit al 10 jaar, hij was de man die ons wilde overtuigen dat dit de toekomst was hij was alleen niet instaat om te zien dat de techniek er nog niet klaar voor was en executie binnen microsoft niet mogelijk was. Was microsoft bereid geweest om te breken met zijn windows gedachte en net als apple klaar te zijn op het goeie moment hadden zij de markt in handen gehad en niet zoals het er nu naar uitziet apple. Bij apple gaat het niet alleen over een idee en/of prototype maar ze zijn met de terugkomst in 1997 van Steve Jobs vooral erg goed in executie.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Dat is waar.
Ik denk alleen wel dat als een iPad koopt met de gedachte dat je een PC/Mac notebook koopt met kleinere vorm je je onderzoek niet goed doet.
Sterker ik heb hem beoordeeld als opgeblazen iPhone en wilde hem niet hebben, toen ik ermee ging spelen gingen er pas lampjes branden, ik denk ook dat Apple veel meer mag inzetten op de specifieke apps voor bv Home Theater of Nieuws, ze zetten nu veel in op boeken, video etc. terwijl ik eerlijk moet zijn ik dat heel leuk vind maar ik helemaal achterover sloeg van de magazines en de nieuwe generatie apps.

aan de andere kant dat is natuurlijk enorm persoonlijk, iemand die nu een ereader dagelijks gebruikt zal waarschijnlijk met de iPad ook blij zijn, en ik vrees dat die groep veel groter is als de groep die zoals ik is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

)p(

Het lijkt erop dat de mobiele os'en steeds verder de desktop os'en zullen verdringen naar het echte werk. Voor al het verdere is de mobiele hardware goed genoeg die dan zijn weg zal vinden in tablets, settop boxen, tv's etc.

Ik denk echter niet dat Apple deze markten gaat domineren. Het ziet er nu denk ik naar uit dat android in deze marketen zal worden wat windows was voor de desktop markt. Of Microsoft moet wel erg snel een inhaalslag moeten maken...

J.A.F._Doorhof

Ik las ergens dat Apple het nieuwe Microsoft word qua desktop besturingen en dat er een strijd gaat plaatsvinden tussen android en Apple voor de mobiele markt.
Microsoft zou het nieuwe Apple worden qua besturingssysteem.

Dit was een mening van een journalist trouwens.
Onderbouwing was dat Apple innovatief is en een betrouwbaarder OS neer zet dan MS wat bij elke release weer niet waarmaakt wat ze beloven.
Het feit dat Apple zo dominant is met iPods, iPhones en iPads en de mensen het ontwerp steeds belangrijker gaan vinden zou over de jaren heen gaan betekenen dat Apple meer en meer doordringt in de kantoren en huis omgevingen.

Ik vind het een gewaagde uitspraak maar moet wel eerlijk toegeven dat mijn eerste Apple product de iPhone was en dat ik daarna eens heb getest met MacOs en daarna toch wel heel snel switchte en nooit meer terug heb gekeken, maar dit heeft ook met mijn werk te maken.
Wat me echter wel opvalt is dat ik bij steeds meer klanten mac's zie verschijnen, de macbooks en macbook pro's in het straatbeeld zie je ook schrikbarend toenemen, dus misschien..........
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

nou dat geloof ik ook wel de iPad als tool voor bijv in de studio, touchscreen remote controller, multimedia eReader / interactieve magazines e.d.
tevens i.d.d. ook wel een rol in de domotica als controller (voor alles wat zich laat controleren)

je ziet nu al dat er flink wordt geexperimenteert met iphone apps, geloof maar dat dat puur is om ervaring op te doen en zometeen kllaar te zijn om te kapitaliseren op de iPad. 
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Wat Apple gewoon heel slim heeft gedaan met de iPad is het ding inderdaad van alles wat te laten doen, en ook goed.
Ik kan me bv bijna geen betere remote control indenken dan de iPad.

Even fantaseren maar denk aan :
Besturen van de apparatuur (inclusief 2 way) via wifi, dus geen gekloot met kabels, richten etc.
Besturen van je mediaserver via VPN
Bekijken van je media via internet of wifi als je niet thuis bent via dezelfde iPad
Security cams via de iPad bekijken en bedienen
Lichten etc. besturen als je op vakantie bent
Koppel het geheel ook nog eens aan itunes en zit op de bank met de informatie en speelt het af via de stereo.

Als iemand dit allemaal in 1 app krijgt en er 200.00 voor vraagt is hij/zij binnen.
En het stomme is, dat het mogelijk is.

Qua magazines hebben we ook nog niet het topje van de ijsberg gezien, wat je nu ziet met wired en interview is natuurlijk fantastisch maar dit is een eerste release, ik zie echt in de toekomst gewoon bewegende beelden bij de interviews, nu zijn het nog aparte filmpjes bij bv interview magazine, maar bij wired werkt het al met de pinch en zoom methode waardoor je een TOTAAL andere ervaring krijgt.

We zullen zien wat de toekomst brengt, wat ik nog van veel mensen hoor is dat ze moeite hebben om 2-3 euro voor een digitaal magazine te betalen maar wel de papieren versie voor 10.00 kopen (denk aan SCiFi now), ik zit daar ook vreemd genoeg mee maar ben er snel van af aan het stappen en ga zelfs wat abonnementen maar opzeggen.

De toekomst is echter nog afhankelijk van heel veel dingen, stilletjes hoop ik gewoon op GEEN concurrentie omdat je dan een concentratie krijgt op de apps van de iPad en geen verscheuring van mensen die voor merk A OF merk B werken.

Leuk detail trouwens flash word mogelijk op de iPad via een omweg, zoek op cloudserver, schijnt wel rot te werken maar ook dit is het begin en GRATIS, als ze er geld voor gaan vragen kunnen ze meer natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

#765
Quote from: danielo on May 31, 2010, 08:24:20
Je moet rekening houden met dat de ipad nu een 1.0 release is, veel mensen (en developers) stappen in omdat ze zien dat dit de eerste poging is iets te maken wat zal groeien. Kijk even terug wat de eerste iphone kon en welke 'missing features' nu al zijn toegevoerd. Het klinkt lullig maar het gaat allemaal om of mensen in dit product geloven en voldoende eruit krijgen de eerste 1 a 2 jaar.

Ik lig echt naast mijn stoel van het lachen  :D

Welke consument accepteert anno 2010 dat er een 1.0 versie is zonder SD-card slot. Dat is toch net zoiets als een auto kopen waarvan de kofferbak is dichtgelast en de verkoper zegt: bij het 2012 model kunt u de kofferruimte wél gebruiken, komt u dan maar terug om nóg een nieuwe auto aan te schaffen. In de tussentijd kunt u een trekhaak kopen zodat u een aanhanger achter uw auto kunt plakken.

En dat wordt door de Apple community dan gebracht als 'dit is een 1.0 release van het product'. Neen: dit is marketing om te zorgen dat iedereen de uitvoering met de meeste GB's koopt omdat je niet zelf de interne opslag kunt vergroten en niet eens zelf je foto's uit je digitale camera kunt kijken zonder tussenkomst van een pc/netwerk of een adapter. Lachen man  :headbanging:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

celerontje

Je kan zeggen wat je wil, maar het ontbreken van een cardreader is onacceptabel, zeker omdat dit een ideaal apparaat zou zijn om eens goed de foto's te bekijken die je zonet gemaakt hebt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

stel nou, oma komt langs met SD kaartje, kan die dan in de ipad om samen ff foto's te kijken?
JBL PRX Power!

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Hanky Panky

Quote from: Raphie on May 31, 2010, 13:55:30
stel nou, oma komt langs met SD kaartje, kan die dan in de ipad om samen ff foto's te kijken?

Moderne oma heb jij  :happy:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tinus_

#770
zucht........ Wij moderne mensen gooien toch al direct onze foto's op de Nas.

en anders:  :P

Rebuilding my HT

HAL

Quote from: Raphie on May 31, 2010, 13:55:30
stel nou, oma komt langs met SD kaartje, kan die dan in de ipad om samen ff foto's te kijken?

Nee, maar die stop je dan gewoon in je TV, je mediaspeler, je BluRay-speler of in je receiver. Geen probleem. :)

HAL

Quote from: Tinus_ on May 31, 2010, 14:05:50
zucht........ Wij moderne mensen gooien toch al direct onze foto's op de Nas.

en anders:  :P



Grappig. Heb je ook een URL? Niet dat ik een iPad heb maar ik zie wel mogelijkheden voor zo'n ding.


Hanky Panky

Quote from: Tinus_ on May 31, 2010, 14:10:10
http://www.crunchgear.com/2010/01/27/apple-has-a-solution-for-the-ipads-missing-sd-card-slot-and-usb-port-adapters/



Vergelijkbaar met een trekhaak op je Mercedes SLR voor een aanhangertje om je zaterdagboodschappen van de Appie in te vervoeren...
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000