iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Jongens, als jullie zo van moddergooien houden, waarom zie ik jullie dan niet op de lijst voor de verkiezingen op 9 juni staan? :P

Even de feiten op een rijtje:
Frank heeft gewoon een apparaat gekocht waar hij ontzettend blij mee is.
Frank heeft dit apparaat gekocht omdat hij erin gelooft.
Frank is zeer direct in zijn reacties en hier gaat het fout. Ik weet namelijk zeker dat als jullie een pilsje met hem zouden drinken dat jullie uren gezellig over het ding kunnen praten.
Ik kan wel zijn bedoelingen in zijn schrijfstijl zien, maar 't is wel enorm direct en kan misbruikt worden buiten de context.

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Geef me even aan waar je met de grond gelijk gemaakt word ?
Ik geef nogmaals alleen maar aan dat je voordat je een oordeel velt wel moet kijken naar apps die voor de ipad bedoeld zijn en niet naar iPhone apps.

Dus geef me aan waar ik zeg dat je een onbenul bent en ik beidt direct excuses aan, ik zie het namelijk nergens staan.
Wel zie ik verwijten naar mijn kant toe omdat ik aangeef (met goede bedoelingen) dat je andere apps had moeten bekijken omdat je op de manier zoals jij getest hebt gewoon niet ziet wat het ding kan......

Ik kom trouwens net zo vaak in dit soort discussies terecht al menig ander lid, alleen die hebben een uitspraak "don't feed the troll" maar aangezien dit mijn forum is ga ik wel de strijd aan :D
En ja hier beledig ik je waarschijnlijk wel, maar lees gewoon even de vorige posts door en ook die van jezelf en ga dan bij jezelf te raden waar dit over gaat.... in mijn optiek namelijk over niets, het enige wat je blijkbaar enorm frustreert is dat ik je elke antwoord blijf geven op een nette manier en niet ga dreigen met een ban, want dan heb je blijkbaar precies wat je wilt, namelijk "kijk eens wat hij doet", sorry maar dat gebeurt niet tenzij je door blijft gaan op deze manier.

We hebben allebei onze mening gegeven, laten we het daar maar bij houden.
Het heeft geen zin om me te blijven aanvallen, en als je dat toch wilt link dan maar direct naar de topics waar jij het over hebt en dan zul je zien dat dit allemaal over exact hetzelfde gaat, niet goed lezen en niet willen begrijpen wat de ander post. En dat is een HEEL groot probleem van onze en jongere generaties, we krijgen blijkbaar zoveel informatie over ons heen dat we gewoon niet meer begrijpend lezen maar direct maar negatief denken als er 1 zin ergens toevallig opvalt die iemand niet aanstaat.

Een gezonde discussie is wat heel anders als een aanval of iemand uitmaken voor een onbenul....

Aan de andere kant, zoals je nu steeds maar weer reageert terwijl ik je elke keer uitleg wat mijn intenties zijn.......... :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@celerontje,

Dank je wel voor deze :
QuoteIk kan wel zijn bedoelingen in zijn schrijfstijl zien, maar 't is wel enorm direct en kan misbruikt worden buiten de context.
Want dat is precies waar het omgaat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Frank is er blij mee, good for him!

Mij doet het niks, maar dat is volgens Frank onmogelijk, iedereen MOET de iPad fantastisch vinden.  ;D
Dan kan je toch ook tegengas verwachten. Die hele iPad interesseert me geen reet, dit is alleen zo'n heerlijk topic om in te trollen  :P
JBL PRX Power!

celerontje

#729
Ga jij maar lekker een nieuwe hit mixen:
Put your iPad where the sun never shines :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

@Raphie,
ik zeg echt nergens dat IEDEREEN de ipad mooi moet vinden ??
Ook dat is weer een erg vreemde opmerking, sterker :
QuoteDe waarheid van Doorhof (als die er al is) is dat iedereen zijn eigen toepassingen heeft voor elk product en dat er inderdaad mensen zijn die NIETS hebben aan een iPad, en mensen die er elke dag enorm veel profijt van hebben, ik heb dat nooit anders gezegd, horses for courses zoals een bekende engelse uitspraak is.

Ik geef wel aan dat de iPad een game changer is en word.
Maar daar is denk ik niets mis mee.
Probleem voor mij is dat ik ook redelijk hard riep dat ik de iPad niet zou kopen, sterker ik was redelijk teleurgesteld omdat het ding in mijn optiek een opgeblazen iPhone was.
ECHTER.... en dat is waarom ik ook Ralph aangeef dat hij andere apps eens moet bekijken, ik ben heel hard van mening veranderd toen ik de JUISTE iPad native apps zag en mee werkte, en heb hem dus toch zelf gekocht.

Daarna ga je er dieper op in en ga je meer onderzoeken en word je gewoon steeds enthousiaster over het ding, lees de forums er maar op na dit is niet alleen mijn conclusie maar er zijn legio mensen die er niets in zagen en nu toch de iPad zien als revolutionair.
Mijn grootste enthousiasme kwam van de nieuws apps zoals Newsy, maar zeer zeker ook de magazines, kijk naar dingen zoals Interview, Wired etc. en je valt nog net niet van je stoel van hoe cool dat werkt en hoe dit de toekomst zal/kan veranderen.

Dat is het enige dat je me kan verwijten, echter (en dat heb ik ook al aangegeven) er zullen inderdaad mensen zijn die er niets aan hebben en dat is helemaal goed natuurlijk, maar post dan geen posts in een topic over het apparaat als je er niet eens goed naar gekeken hebt.

Dan over jouw eigen posts, je schopt continue tegen dingen aan en ook als je goede argumenten krijgt blijf je mensen (niet alleen mij) dingen verwijten, in jouw eigen bewoordingen om de lol, ik zie er om eerlijk te zijn de lol niet van in om maar continue door te blijven gaan om tegen dingen aan te schoppen alleen maar om de lol van "een beetje pesten".

Wat me wel enorm irriteert is dat hier dus een beeld geschapen word van mij als persoon wat gewoon totaal niet klopt, ik denk dat er weinig mensen zijn die altijd dermate netjes blijven als ze worden aangevallen.
Er zijn situaties waar ik als het niet om mij zou gaan direct een ban had opgelegd aan bepaalde mensen, maar juist omdat ik het ben doe ik dat niet om elke schijn tegen mezelf weg te houden, het is juist dan wrang om te lezen dat ik mensen monddood wil maken, als dat zo was hadden er bepaalde mensen een ban gekregen (waaronder jijzelf :D)

MAW, je mag rustig een discussie aangaan, je mag rustig een beetje trollen (moet je zelf weten, als je het leuk vind mensen te irriteren) maar verwacht dan ook daarop dus reacties. Maar ga aub niet meehelpen om een reputatie om zeep te helpen met belachelijke redenen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Quote from: Raphie on May 30, 2010, 17:21:58
Frank is er blij mee, good for him!

Mij doet het niks, maar dat is volgens Frank onmogelijk, iedereen MOET de iPad fantastisch vinden.  ;D
Dan kan je toch ook tegengas verwachten. Die hele iPad interesseert me geen reet, dit is alleen zo'n heerlijk topic om in te trollen  :P

Ik vind het heel ernstig dat iemand dit openlijk toegeeft. Dat je het dus kennelijk er om doet.
En ook typisch dat in de discussie hierboven (die inderdaad nu echt wel mag stoppen) de hele tijd wordt geroepen dat men "er klaar mee is", maar dat dat statement vervolgens wel in ettelijke posts herhaald moet worden.



Staaled

Quote from: celerontje on May 30, 2010, 17:25:15
Ga jij maar lekker een nieuwe hit mixen:
Put your iPad where the sun never shines :D :D :D
Shalalie shalalala.............. :alien:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

J.A.F._Doorhof

Laat ik dan nu maar als mod optreden.... (even pet wisselen).

Denk dat beide partijen genoeg gezegd hebben en hun standpunten hebben gegeven.
Back on topic.

Eerste die weer off topic gaat kan uitkijken naar een afkoelperiode van een dag.
(inclusief ikzelf :D)

Dus ontopic.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#734
Frank, je reply says it all: gelijk weer gaan toelichten. Dat hoeft echt niet joh, ben er volledig van overtuigd dat je er gelukkig mee bent.
Het is een beetje het Jehova effect, gewoon op alle pun serieus in blijven gaan en blijven proberen "zieltjes te winnen"

Ik was gewoon een beetje aan het trollen omdat Apple daar altijd zo'n dankbaar topic voor is. Mischien koop ik hem zelf ook nog wel op het moment dat er wat mooie remote apps zijn. Zoals the Joker al zei: "Why so serious?!?"
JBL PRX Power!

celerontje

Quote from: Hipster on May 30, 2010, 17:38:02
Shalalie shalalala.............. :alien:
Dank u wel, nu zit ik met dat rotdeuntje in m'n kop... :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Staaled

Quote from: celerontje on May 30, 2010, 17:40:04
Dank u wel, nu zit ik met dat rotdeuntje in m'n kop... :devil:
Beter daar dan..... :(
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

celerontje

Quote from: Raphie on May 30, 2010, 17:39:20
Ik was gewoon een beetje aan het trollen omdat Apple daar altijd zo'n dankbaar topic voor is. Mischien koop ik hem zelf ook nog wel op het moment dat er wat mooie remote apps zijn. Zoals the Joker al zei: "Why so serious?!?"
Dus jij hebt er lol aan om Frank schuimbekkend achter z'n scherm te laten zitten? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Als jij hem koopt dan wil ik een foto van je met dat ding die ik hier in het topic kan posten :D
Dat kun je echt niet maken lol

Apple is en blijft inderdaad een vreemde eend in de bijt, echter op de een of andere manier werkt het blijkbaar wel gezien de grote meute van mensen die toch naar de winkel rennen voor het ding (waarvan trouwens ik gok 50% hem inderdaad kopen als gadget) echter zelfs dan blijft er toch een schrikbarend deel over van mensen die hem blijkbaar echt gebruiken.

De toekomst brengt hoop ik nog VEEL meer van dit soort dingen want trust me het is enorm verslavend en verduveld handig.
Ik heb er veel meer rust door gekregen (behalve dit soort topics dan), gewoon niet meer naar de PC/Mac toerennen voor langere emails of lagere replies maar lekker vanaf de bank.

GROTE teleurstelling (nog steeds) is echter wel dat ik dolgraag een iPad had gezien die MacOs had gedraaid, vooral voor de fotografie.
Aan de andere kant zowel Leaf als Capture one zijn op dit moment met apps bezig waarbij je op het moment dat je de foto maakt direct een preview full screen op de iPad krijgt, en gezien het feit dat de displays op midden formaat camera's beroerd zijn is dit iets wat me erg aanspreekt, focus checken is cruciaal, en denk aan de video mensen die previews kunnen krijgen.

Nog mooier was echter als het niet met apps hoefde maar dat je bv gewoon capture one of leaf capture zou kunnen draaien op bv een light version van MacOs.....

Ach wie weet komt er een iSlate, of whatever die weer een stapje dichter bij een notebook komt.
Ik heb al wat tablets gezien die Windows draaien maar ben daar nog niet naar overgestapt door de kwaliteit van het scherm en het missen van een voor mij essentiële aansluiting (firewire) plus de accu duur was te kort.

Echter er schijnt een Nederlander in Azië te zitten die bezig is met een super iPad, of wel wel met een camera, harddrive, etc.
Probleem dat ik dan echter weer zie zitten weer in de apps, een tablet is natuurlijk alleen maar krachtig en handig als je er de apps kan draaien die je wilt, ik HOOP dus echt dat een volgende generatie EN de apps kan draaien EN een light version van MacOs.

Dus perfect is het zeker nog niet, maar goed wat is dat wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@celerontje,
Ik zie hele andere dingen voordat ik ga schuimbekken........ maar dat is niet geschikt voor dit forum :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Je moet het niet zien als een light OSX dat er ooit op had moeten/kunnen zitten, het iPad OS zal gewoon in rap tempo evolueren tot wat je nu aanduidt als een "light" versie van OSX. Ik vind dit juist de grote verdienste, itt tot al die tablets die er dan maar eventjes Windows 7 opknallen "want dan kun je alles". Dan voeg je dus mijns inziens helemaal niks toe aan geen enkele ontwikkeling. Juist het feit dat we gedwongen worden ons computergebruik op een nieuwe manier te bekijken en evalueren, maakt dat er erg interessante dingen gaan gebeuren de komende jaren. Over 3 jaar kunnen we ons nauwelijks meer voorstellen op wat voor manier we in 2010 gebruik maakten van computers.

J.A.F._Doorhof

Dat is ook weer waar natuurlijk vooral op gebied van magazines, ik denk dat daar echt een enorme omslag mogelijk is.
Maar ik hoop dan wel dat er ook inderdaad de juiste apps gaan komen voor de specifieke dingen.
aan de andere kant ik ben nu met screensharing bezig in de studio en dat is toch ook al waanzinnig, ik deel het scherm en zoom in op de preview area.
en ik kan feitelijk vanaf de ipad mijn focus checken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 17:47:18
De toekomst brengt hoop ik nog VEEL meer van dit soort dingen want trust me het is enorm verslavend en verduveld handig.
Ik heb er veel meer rust door gekregen (behalve dit soort topics dan), gewoon niet meer naar de PC/Mac toerennen voor langere emails of lagere replies maar lekker vanaf de bank.
Dat gaat alleen werken als je de hele dag je pc laat aanstaan (via wifi) neem ik aan? Dat lijkt me nu weer minder.

Hoe werkt het eigenlijk met die digitale tijdschriften, die worden ook steeds groter. Als je ipad vol raakt kun je ze dan ergens opslaan of moet je ze weggooien en eventueel opnieuw kopen als je ze weer eens wilt lezen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Pc hoeft niet aan te staan, de iPad logt gewoon in op het actieve wifi netwerk.
We hebben twee access points in huis en daarmee dekking op alle punten in huis dus dat werkt gewoon zonder dat andere machines aanstaan.

De tweede vraag was ook een zorg voor mij, maar gelukkig geen probleem.
Via iTunes word alles gesynced en kun je aangeven welke tijdschriften je "meeneemt" of niet.
Maw je kan gewoon alles bewaren op je PC/Mac en selecties meenemen op de iPad.

Wat erg leuk is (vooral voor de kinderen, maar ook voor de ouders) is ondersteuning van CBR via cloudreader.
Ik heb bv alle Donald Duck als boeken op de iPad staan en dat houd elk kind stil voor die lange autoritten :D en vind het zelf ook leuk natuurlijk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbert54

Quote from: Raphie on May 30, 2010, 17:39:20
Frank, je reply says it all: gelijk weer gaan toelichten. Dat hoeft echt niet joh, ben er volledig van overtuigd dat je er gelukkig mee bent.
Het is een beetje het Jehova effect, gewoon op alle pun serieus in blijven gaan en blijven proberen "zieltjes te winnen"

Ik was gewoon een beetje aan het trollen omdat Apple daar altijd zo'n dankbaar topic voor is. Mischien koop ik hem zelf ook nog wel op het moment dat er wat mooie remote apps zijn. Zoals the Joker al zei: "Why so serious?!?"
:withstupid: komt niet vaak voor, maar ben het nu toch wel met hem eens.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

J.A.F._Doorhof

@vampire,
kijk even naar reply 733 aub.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Criterionlover

Op 28 juni brengt de Nederlandse ondernemer Hugo Leijtens (30) een concurrent voor de iPad op de markt: de nPad.


Waarom komt u met een nPad?

'Ik ben in februari 2008 opgestapt bij Microsoft om in het Chinese Chengdu het bedrijf Nexocial te beginnen. We maken software waarmee bedrijven met elkaar kunnen samenwerken, net als werknemers binnen een bedrijf. Toen de iPad werd aangekondigd, dacht ik: dat kan ik ook. Ik ben het bedrijf gestart met euro 30.000. Eind vorig jaar heeft een aantal Nederlandse investeerders zo'n euro 150.000 in Nexocial gestoken. Inmiddels werken er 20 mensen: 5 in Nederland en de rest in China.'

Wat doet u beter dan Apple?

'Ik vind de iPad een prachtig apparaat en geloof erg in een toekomst voor computers met touchscreens. Ik stel me voor dat hoogopgeleide werknemers met de nPad in de hand door het bedrijf lopen en die gebruiken bij hun communicatie met collega's. De nPad is zo veel lichter en gebruiksvriendelijker dan een laptop. Het grote voordeel ten opzichte van de iPad is dat de nPad draait op Windows en dat integreert veel beter dan de software van Apple. De achterkant van bijna alle grote bedrijven draait op Windows.'

Hoeveel nPad's denkt u te verkopen?

'Hij ligt volgende maand in de winkel in een oplage van 500 exemplaren. Ik hoop er dit jaar 5000 te verkopen. Deze week ben ik met Microsoft overeengekomen dat het ons steunt bij marketing en distributie. Dat helpt.'
T+A ; Sonos

Robbert54

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 19:59:15
@vampire,
kijk even naar reply 733 aub.

:eh:

ah.. on topic!  got it! :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

J.A.F._Doorhof

Npad dat was het. Lijkt ook zeer interesant. Even afwachten qua display kwaliteit en accu duur. Software geen probleem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Ik krijg het zinnetje in mijn hoofd: ''Nobody fucks with Apple'' ;D
Ach ja, we'll see! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!