iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Wie zegt dat ik ze niet gebruik ?
Ik kijk elke dag even op :
newsy, mashable, appolicious, ew selectie en nog wat apps.
Zoals andere een krant lezen pak ik de iPad en ben binnen een kwartier weer bij.

Imdb word niet elke dag gebruikt maar wel heel veel.
Even een acteur opzoeken terwijl je een film zit te kijken, als ik ergens ben om even te kijken hoe de imdb score is voor ik een film koop of bezoek etc.

Je kan nooit voor een ander bepalen wat hij of zij wel of niet doen zonder die persoon te kennen, ik ben iemand die enorm weinig tijd heb en regelmatig onderweg ben, juist de nieuws apps zijn dan fantatisch.

Heb je zelf überhaupt apps als newsy etc wel gezien ?
Zo nee hoe kun je dan een conclusie trekken ?

Zit nu met smart op de telegraaf en nu app voor de iPad te wachten, dat zij. Dat zijn Op de iPhone namelijk mijn meest gebruikte apps. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ralph71

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 08:57:10
Zit nu met smart op de telegraaf en nu app voor de iPad te wachten, dat zij. Dat zijn Op de iPhone namelijk mijn meest gebruikte apps. 

Als ik mijn mening geef over de ipad, op basis van een beperkt aantal applicaties die ik gezien heb (waaronder boven genoemde), zou je wel eens mogen leren om niet gelijk zo opgefokt te reageren. Andere mensen in hun waarde laten is voor jou kennelijk nogal moeilijk als je het niet met ze eens bent...  :-X
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

J.A.F._Doorhof

#702
Even inbinden aub.
De pot verwijt hier de ketel.

Je geeft aan dat ik een iPad zou adviseren op grond van applicaties die ik niet gebruik.
Terwijl ik antwoord geef op jouw constatering dat de iPad tegenvalt omdat je iPhone applicaties erop bekeken hebt zoals teletext, en dat is gewoon niet een goede constatering.

Ik geef daarnaast alleen maar als antwoord dat ik de applicaties elke dag gebruik en dus een overwogen advies geef.
Het is gewoon niet slim om een product te beoordelen met applicaties die voor een ander veel minder grafisch krachtige unit gemaakt zijn.
Zoals in mijn voorbeeld, je gaat niet een projector beoordelen met youtube filmpjes omdat je die toevallig kent, je pakt dan een BD film ook al ken je die niet, dan zie je pas wat de projector kan.

Daar zit niets opgefoktst bij, het is alleen een constatering dat je zo nooit een eerlijk vergelijk kan maken.
Als er iemand opgefokt reageert dan ben jij dat, en daar ben ik om eerlijk te zijn niet zo van gediend, het hoort hier een eerlijk en gezellig forum te zijn en als iemand een andere mening heeft of als iemand word gewezen op punten die hij/zij verkeerd heeft moet daar niet op deze manier op gereageerd worden. maw een beetje inbinden.

De applicatie store voor de iPad is ondertussen open, download gewoon eens bv Wired magazine of voorgenoemde apps en bekijk de iPad dan nog eens, ik denk dat je een totaal ander beeld krijgt.
Dat is alles wat ik je probeer aan te geven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tinus_

Dat je er nog tegenin gaat zeg........  :o

Er komt vanzelf wel een applicatie van bijvoorbeeld nu.nl speciaal geschreven voor de iPad. (wel pas als deze op de Nederlandse markt te koop is en de applicaties dus via de Nederlandse Apple store te downloaden zijn)
Rebuilding my HT

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat een week of 2 voor hij in Nederland uitkomt er wel wat rewrites komen.
Tenminste dat hoop ik, ik merk dat ik de iPhone nagenoeg niet meer gebruik namelijk, zit me elke keer te verwonderen over hoe klein het schermpje is :D

Dan over het tegen in gaan.
De trend op het forum is de laatste tijd dat er redelijk hard gereageerd word zonder reden, door slecht lezen (scannen ipv begrijpend lezen) of simpelweg door persoonlijke meningen/afwijkingen. Als niemand verteld hoe het wel in elkaar zit dan blijft die trend doorgaan, en om eerlijk te zijn ben ik het een beetje zat aan het worden om keer op keer de les te worden gelezen omdat iemand anders de tijd niet neemt om een post goed te lezen of begrijpend te lezen, dus tja ik ga er inderdaad tegen in.
En ik zal het ook niet nalaten om korte afkoelperiodes in te stellen voor personen die daarna nog doorzagen en zeuren, de sfeer moet verbeterd worden op het forum zodat er meer en meer GEZONDE discussies plaats kunnen vinden en we het gezeik kwijt raken.

Zolang de reacties die je zelf terug geeft maar niet de grens over gaan van fatsoen denk ik dat je best wat harder op dit soort dingen mag reageren, we noemen dit de zelfreinigende werking van het forum, of wel als iedereen dit NETJES doet en daarna word er op ingehaakt zullen OF de mensen verdwijnen OF zich aanpassen aan de GEZELLIGE sfeer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GH

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 11:04:10
en om eerlijk te zijn ben ik het een beetje zat aan het worden om keer op keer de les te worden gelezen omdat iemand anders de tijd niet neemt om een post goed te lezen of begrijpend te lezen, dus tja ik ga er inderdaad tegen in.

Oftewel... als je het niet eens bent met de waarheid volgens Doorhof lees je niet goed of snap je het niet. Wellicht weleens gedacht dat jouw manier van posten dit soort reacties oproept?
Leer eens te accepteren dat mensen tot een andere conclusie kunnen komen dan jijzelf....als je het hebt over sfeer verbeteren begin dan ook bij jezelf. Opvallend vaak ben je namelijk zelf een onderdeel van een discussie die de verkeerde kant opgaat.

J.A.F._Doorhof

@GH,
Lees zelf even de posts terug en vertel me waar ik de mist in ga ?
Opvallend vaak word er namelijk door mensen gereageerd op iets waar ze amper zelf over gelezen hebben en gewoon even olie op het vuur willen gooien, net zoals jouw post hier.

Ik druk nergens mij opinie door, ik geef alleen aan dat als je een conclusie/mening wil vormen over WILLEKEURIG elk product (in dit geval de iPad) je wel moet testen met apps die ervoor gemaakt zijn en niet een iPhone app moet gaan draaien en dan zeggen dat het niets toevoegt aan die iPhone.
Dat is de hele stelling die ik gegeven heb.

De waarheid van Doorhof (als die er al is) is dat iedereen zijn eigen toepassingen heeft voor elk product en dat er inderdaad mensen zijn die NIETS hebben aan een iPad, en mensen die er elke dag enorm veel profijt van hebben, ik heb dat nooit anders gezegd, horses for courses zoals een bekende engelse uitspraak is.

ECHTER, de waarheid is ook dat ik inderdaad reageer op posts die gewoon kant nog wal raken.
Iemand die namelijk niets van in dit geval de iPad afweten zullen de post zien als, de iPad voegt niets toe aan de iPhone en lezen niet door.
Dat is in mijn optiek een verkeerde conclusie.
De iPad voegt namelijk inderdaad niets toe als je dezelfde native iPhone apps gebruikt, echter nogmaals als je de native iPad apps gebruikt word het verhaal RADICAAL anders.

Dus ook voor jou GH, eerst goed lezen voordat je dit soort dingen post.
Het is natuurlijk heel stoer om even flink iemand de les te proberen te lezen, maar het voegt :
1. niets toe aan de discussie
2. het is verder van de waarheid dan je denkt
3. iedereen die wel de moeite neemt om nog geen 5 posts terug te lezen zal eerder jou dan mij de schuld geven van sfeer bederven.

Dus nogmaals, denk even na voordat je wat post.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#707
Als aanvulling.
je geeft aan dat het vaak bij mij gebeurt....
Ik heb daar maar 1 uitleg voor, ik post redelijk veel en ga een discussie niet uit de weg, maar ik onderbouw mijn mening altijd.
Als mensen (en daar ligt het probleem) gewoon maar zelf uit halen wat ze "scannen" en dan een conclusie bouwen op nog niet een kwart van de hele samenhang dan is dat niet mijn fout maar simpelweg een gevolg van wat ik net uitleg, mensen lezen niet goed maar scannen en trekken maar hun eigen conclusie.

Ik heb deze aanval een paar keer eerder gehad en in al die threads netjes gevraagd of ze even willen aangeven waar ik dan wel de mist in ga, tot op de dag van vandaag krijg ik nagenoeg geen antwoord op, om de simpele reden dat als ze het terug lezen ze vaak wel de hele post lezen en dan inderdaad snappen wat ik post.
En aangezien dit forum nog steeds "mijn kindje" is, zal ik niet denken "stik er maar in" zoals zo vele andere, maar ga ik wel de discussie aan.

Hoge bomen vangen veel wind  ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GH

#708
Begrijp nou eens dat mensen niet alleen reageren op de "feiten" maar ook op jouw (redelijk agressieve en irritante) manier van reageren.... maar blijkbaar is het teveel gevraagd eens te doen aan wat zelfreflectie.
Je laatste zin geeft perfect weer hoe je blijkbaar in elkaar steekt, zelf heb je blijkbaar (ook) niet even nagedacht.

Edit: blijkbaar zo overtuigd van je eigen gelijk dat je er nog maar een post aan moest wijden, hoe groot kan de plaat zijn....

En verder ben ik er wel even klaar mee :-).


J.A.F._Doorhof

Wel eens gehoord van jezelf een spiegel voorhouden :D
Als ik jouw post en de mijne doorlees zie ik bij mezelf toch echt geen agressie in vergelijk met jouw post ?

Irritant ?
Ach, sommige mensen irriteren zich aan alles wat niet is wat zij vinden, en snappen blijkbaar niet dat een forum er is om een discussie te voeren.

Persoonlijk heb ik een sterke mening (niets mis mee) maar sta ik altijd open voor de meningen van andere, echter ik geef wel aan wanneer ik het ergens niet mee eens ben, ik ben geen kudde loper, en ben zeker niet van plan mijn mond te houden omdat sommige mensen niet kunnen omgaan met een discussie.

Lees nu serieus de posts eens terug en zeg me LETTERLIJK waar ik agressief ben, of waar ik irritant ben ?

Ik ben heel simpel het er niet mee eens dat iemand een conclusie trekt over de iPad door die te testen met native iPhone apps ?
Wat is daar mis mee ?
Is dat genoeg om als irritant, agressief bestempeld te worden ?

Of is het het feit dat ik inderdaad erop reageer als me dat verweten word, in dat laatste geval heb je helemaal gelijk, maar ik ben gewoon niet iemand die zich even de oren laat wassen door iemand die niet goed leest en ik ben niet de mod ernaar om dan een ban op te leggen maar ik ben wel het type persoon die dan op een NETTE manier zijn standpunten uit te leggen.

De reactie van Ralph had kunnen zijn,
"ik heb inderdaad alleen native iPhone apps bekeken omdat ik die elke dag gebruik en er is nu nog geen alternatief voor"
Dan had ik gereageerd met een opmerking in de trend van,
"die komen er wel als de NL app store open gaat en het product hier gaat lopen"

En dan heb je een normale gezonde discussie die ook volledig waar is (hopelijk).

Echter hier word direct in mijn ogen agressief en irritant gereageerd en op de man gespeeld, als ik dan netjes terug antwoord krijg ik dat verwijt, tja..... dan snap ik het even niet meer blijkbaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#710
bron : tomshardware

Niet iedereen heeft blijkbaar zin om zich aan apple wil te conformeren bv  grote spelers als Time Warner en NBC

QuoteWhen the iPad launched, Steve Jobs announced that it would not support Flash and many sites and newspaper publishers rushed to create either an iPad friendly website or a separate app for the Apple tablet. However, despite the fact that some were more than willing to dump Flash for Apple, other companies have no intention of doing anything of the sort.

Both Time Warner and NBC have said they don't want to convert video for the iPad and are sticking with Flash for the time being. According to the New York Post, they may not be the only ones denying iPad in favor of Flash.

The Post cites sources who say several large media companies, Time Warner and NBC Universal included, have told Apple they won't retool their extensive video libraries to accommodate the iPad. These companies are arguing that the reformatting would be expensive and not worth the money because Flash dominates the Web.

The Post report continues on to say these companies are more comfortable with rejecting the iPad because they're expecting rivals from Dell, HP and many more. Another media executive told the newspaper that Apple's ability to dictate terms to the media giants will be further weakened by the arrival of Google TV.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Frank, mensen lezen niet slecht, maar sommige posts zijn gewoon lachwekkend en andere waarin zaken tot het extreme worden verdedigt gewoon zielig ("de telegraaf is m'n main app en zit met smart erop te wachten", of ik check in de winkel even de IMDB van de film voordat ik hem koop" )

Kom op zeg als je met zulke voorbeelden komt EN tevens in de titel van het readersubforum, de iPad als enige merknaam noemt. Dan vind je het toch niet raar dat mensen je een beetje gaan challengen of niet soms...... ik ben inhoudelijk klaar met dit topic, maar dit moest ik ff kwijt
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Laten we hopen dat er een browser komt met plugins zodat flash eventueel wel zou kunnen gaan werken.
Aan de andere kant hoop ik eigenlijk ook dat flash vervangen wordt omdat het een behoorlijke aanslag is op accu's en CPU.

Beste was als flash er gewoon op zou werken maar aan de andere kant, om iets te veranderen of dwingen over te stappen is iets nodig. Laten we hopen dat dit de iPad is, niemand heeft er iets aan als de helft van de artikelen het wel kunnen draaien en andere niet.  Ik heb zelf voor de zekerheid maar alles wat flash is van mijn site gehaald en vervangen door Java, werkt sneller en, en kan hetzelfde.

Spannende tijden en een titanen slag, laten we alleen hopen dat het snel voorbij is, dus of wel flash of geen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#713
@raphie,
Ik meen het 100% als ik zeg dat ik zit te wachten op de telegraaf app omdat ik die inderdaad dagelijks gebruik. Imdb is mijn source voor film reviews als ik iets wil aanschaffen, daar is toch niets mis mee ?

Dan over de naam van het board, ik heb er duidelijk bij staan tablets en ereaders.
Noem me nog een merk zoals de iPad en ik voeg dat natuurlijk toen, op dit moment ken ik echter alleen de iPad in dit segment, de kindle heeft weinig zin om die apart te noemen aangezien dit een beperkter apparaat is en valt onder de ereaders.

Je mag rustig een afkeer hebben van de iPad of niet, feit is wel dat het ding verkoopt als hotcakes en aangezien het waarschijnlijk een trend gaat zetten waar ook andere merken mee gaan komen vond ik het tijd om er een board voor te maken, komen er meer merken die zo een ipact hebben dan worden die natuurlijk toegevoegd, op dit moment leek deze omschrijven van tablets, iPad en ereaders me echter duidelijk. Behalve voor jou blijkbaar. 

De iPad is voor mij echter geen tablet pc omdat hij onder een ander os draait en ook draait met apps en niet met pc software.

Vandaar mijn indeling voor dit board, ik zie daar dus niets mis mee.......
Beetje spijkers op laag water zoeken om ook even weer te trappen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

je zegt toch ook niet smartphones en iPhone board?  :lookaround:

Maar goed het is jouw board...
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Simpelweg omdat er concurenten zijn van de iPhone die ongeveer hetzelde doen.
Als de iPhone uniek zou zijn zou het het telefoon en iPhone board zijn.
Zo moeilijk is het toch niet.

Nogmaals geef me een naam van een ipad concurent die veel verkocht word en ik voeg hem toe. Maar op dit moment nogmaals vind ik het geen tablet pc en geen ereader.

Dus nogmaals waarom zo zoeken naar iets ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

ik zoek niet Frank, was gewoon een vraag vanuit consistentie. productgroepen ipv productnamen over het hele board, maar goed jij vindt het blijkbaar nofig. nogmaals het is jouw board.
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Erik on May 30, 2010, 13:13:16
bron : tomshardware

Niet iedereen heeft blijkbaar zin om zich aan apple wil te conformeren bv  grote spelers als Time Warner en NBC


We zullen zien, Als ze inderdaad moeten een 'retool' moeten doen dan waren ze zelf al telaat
zelfs met flash hadden ze de overstap naar mp4/h.264 al moeten maken. Indien je streams al
264 zijn dan is de aanpassing een andere (extra) speler en je backend blijft gelijk.

Dat NBC en TimeWarner het nu nog niet doen zal best zijn redenen hebben maar of ze die hier
nu laten merken betwijfel ik.

Ben persoonlijk niet blij met wat apple hier (tevroeg) probeert te forceren maar NBC/Timewarner
zijn echt niet 'helden' omdat ze zich verzetten tegen de boze Steve Jobs.

@Ralphie ik hoop echt dat je klaar bent met dit topic want zoveel voeg je de laatste tijd niet toe.
Als je het niets vind prima maar laat het daar dan bij.

back to topic, ik vraag mij af of de nieuwe 'appleTV' module waar nu over gesproken wordt een
aanhangsel gaat worden voor de ipad. Dus dat de ipad de controller is voor een 2e unit die echt het
beeld doorgeeft/streamed (dus de appletv2.0).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

#718
Ben verder inhoudelijk klaar, we zullen zien hoe de ontwikkelingen verder gaan. Frank zit naast een mobile editie en normale editie van z'n favoriete websites ook te wachten op de iPad edities omdat die z'n leven gaan veranderen.  ;D

We zullen zien....
JBL PRX Power!

ajbeefde

Wat een geleuter over niets........

Nu maar weer on topic:
Weet iemand al cijfers mbt de aantallen die er in de ons omringende landen over de toonbank zijn gegaan?

Al iemand wezen shoppen in Duitsland of onze zuiderburen?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

danielo

Quote from: ajbeefde on May 30, 2010, 16:24:39
Wat een geleuter over niets........

Nu maar weer on topic:
Weet iemand al cijfers mbt de aantallen die er in de ons omringende landen over de toonbank zijn gegaan?

Al iemand wezen shoppen in Duitsland of onze zuiderburen?

Nog 7 dagen tot wwdc 2010, ik denk dat we daar pas getallen te horen krijgen waar je
echt wat aan hebt. Zelfs dan zijn ze nogal beperkt gezien productie de aantallen beperkt
zo te zien.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Ralph71

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 10:31:20
Even inbinden aub.
De pot verwijt hier de ketel.

Volgens mij draai je de feiten weer lekker om, bind zelf maar een keer in! Ik geef mijn mening over de ipad en krijg als reactie van jou "dat ik NOOIT een conclusie kan maken" omdat ik niet de (volgens jou) juiste applicaties hebt gebruikt. Nou, ik pas wel op voordat ik weer een mening geef waar jij op kan reageren. Als je het forum monddood wil maken, moet je vooral zo doorgaan!  >:(
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 11:26:40
Ik druk nergens mij opinie door, ik geef alleen aan dat als je een conclusie/mening wil vormen over WILLEKEURIG elk product (in dit geval de iPad) je wel moet testen met apps die ervoor gemaakt zijn en niet een iPhone app moet gaan draaien en dan zeggen dat het niets toevoegt aan die iPhone.
Dat is de hele stelling die ik gegeven heb.

Je zal wel weer gelijk hebben...  :-X
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

J.A.F._Doorhof

@Ralph,
Stel je niet aan, back on topic.
Laten we het gezellig houden, ik heb al een paar keer mijn intenties gepost maar ik blijf niet bezig. Nu moet het klaar zijn met dat geklaag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ralph71

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 16:51:26
@Ralph,
Stel je niet aan, back on topic.
Laten we het gezellig houden, ik heb al een paar keer mijn intenties gepost maar ik blijf niet bezig. Nu moet het klaar zijn met dat geklaag.

Stel je niet aan? Wie stelt zich nou aan? Ik ben wel klaar met die discussies met jou. Hoe vaak beland jij wel niet in zulke discussies? En telkens ligt het aan de ander? Hou jezelf de spiegel nou eens voor. Ik geef enkel mijn mening over de ipad en wordt door jou met de grond gelijk gemaakt als een of andere onbenul. En dan moet ik me niet aanstellen en niet klagen? Tuurlijk Frank...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro