iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

#625
Quote from: Nosoforos on May 10, 2010, 12:10:11En ik weet zeker dat "open" niks positiefs betekent in de praktijk, behalve in de geest van een stel "free software" communisten-fanatici.
Jammer dat je een grote groep mensen van duizenden, misschien zelfs tienduizenden, die heel hard werkt om gratis kwalitatief zeer goede producten (Firefox, Thunderbird, Open Office) te maken en die gratis beschikbaar stellen aan het grote publiek als een stel communisten bestempeld, volgens mij is dat niet nodig en ook nog eens onterecht.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

road rebel

Persoonlijk trek ik mij niets aan van de talrijke Apple pro en contra uitspraken.  Vroeger was ik toch best wel een geeK, het prutsen en tweaken van pc's en Windows en het maken van flashwebsites enzo... Maar sinds ik mijn Apple producten heb bemoei ik mij totaal niet meer in dat hardware, tweaken of zelfs in welke map ik nu precies dat laatste bestandje gedownload heb. Ik geniet van de content en wat er niet op draait ahja... Dat mis ik niet. Ik vind de Apple wereld zeker meer bekrompen dan windows maar dat geeft niet... Zou ik oud aan het worden zijn?

Erik

Quote from: road rebel on May 10, 2010, 21:30:11Zou ik oud aan het worden zijn?
Nee hoor, vroeger vond ik aan windows klooien ook leuk, maar nu wil ik gewoon dat alles meteen werkt en verder geloof ik het wel. Dei tijd heb ik gehad. Zouden we allebei oud geworden zijn ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

JeKa

#628
Is 29 dan ook al oud? Sinds ik aan de Apple ben heb ik die behoefte namelijk ook niet meer.

Robbert54

betekent dat dat Apple je eigenlijk verandert in een saaie l*l ???

;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Quote from: The Vampire on May 10, 2010, 22:19:04
betekent dat dat Apple je eigenlijk verandert in een saaie l*l ???

;)

Wanneer je een vrouw probeert te veranderen zodat ze beter bij je past zit je in een verkeerde relatie.  ;)

Robbert54

Quote from: JeKa on May 10, 2010, 22:28:09
Wanneer je een vrouw probeert te veranderen zodat ze beter bij je past zit je in een verkeerde relatie.  ;)
:D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

neptune

Quote from: road rebel on May 10, 2010, 21:30:11
Persoonlijk trek ik mij niets aan van de talrijke Apple pro en contra uitspraken.  Vroeger was ik toch best wel een geeK, het prutsen en tweaken van pc's en Windows en het maken van flashwebsites enzo... Maar sinds ik mijn Apple producten heb bemoei ik mij totaal niet meer in dat hardware, tweaken of zelfs in welke map ik nu precies dat laatste bestandje gedownload heb. Ik geniet van de content en wat er niet op draait ahja... Dat mis ik niet.
+1
ik denk dat het een soort reactie is op al die (onnodige en soms nutteloze) uren tweaken op die (windows) systemen :D
zet hier iets neer

Nosoforos

Quote from: Erik on May 10, 2010, 18:44:29
Jammer dat je een grote groep mensen van duizenden, misschien zelfs tienduizenden, die heel hard werkt om gratis kwalitatief zeer goede producten (Firefox, Thunderbird, Open Office) te maken en die gratis beschikbaar stellen aan het grote publiek als een stel communisten bestempeld, volgens mij is dat niet nodig en ook nog eens onterecht.

Nee, zo bedoel ik het ook zeker niet! Ik waardeer dat werk enorm (en maak er gebruik van). Alleen ben ik fel tegen de groep mensen die denkt dat gratis een kwaliteitskeurmerk is. Gratis en open source vind ik echt geweldig, maar een hoop dingen kun je alleen in een commerciële omgeving tot stand brengen, wil het echt kwaliteit en gebruiksgemak hebben.

angel1978

QuoteGratis en open source vind ik echt geweldig, maar een hoop dingen kun je alleen in een commerciële omgeving tot stand brengen, wil het echt kwaliteit en gebruiksgemak hebben.

Kan je dit ook staven met onderbouwde argumenten ?
Het lijkt me namelijk nogal een slag in de lucht..

danielo

#635
Quote from: Nosoforos on May 11, 2010, 01:15:12
Nee, zo bedoel ik het ook zeker niet! Ik waardeer dat werk enorm (en maak er gebruik van). Alleen ben ik fel tegen de groep mensen die denkt dat gratis een kwaliteitskeurmerk is. Gratis en open source vind ik echt geweldig, maar een hoop dingen kun je alleen in een commerciële omgeving tot stand brengen, wil het echt kwaliteit en gebruiksgemak hebben.

Opensource houd niet perse in niet commercieel zelfs apple maakt veel gebruik van opensource projecten en doet mee aan projecten en die zijn echt heel commercieel.

Voor de rest is het fabel dat aan de meeste (zelfs grote) projecten veel mensen werken die dat
puur zomaar doen. Er zijn uitzonderingen maar apache doet daar onderzoek naar en de meeste
projecten hebben committors die op max 2 handen te tellen zijn en bijna allemaal gewoon betaald
door bedrijven.

Als gevolg heeft kwaliteit er ook niet zoveel mee te maken, het basis werk wordt op de zelfde
manier gedaan door mensen die gewoon voor betaald krijgen. Het debuggen en patchen wordt
(soms) wel door een grotere groep gedaan wat inhoud dat de core developers meer en betere
feedback krijgen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Quote from: neptune on May 10, 2010, 23:24:24
+1
ik denk dat het een soort reactie is op al die (onnodige en soms nutteloze) uren tweaken op die (windows) systemen :D
Dat was vroeger misschien zo, maar met windows 7 is dat allang achterhaald. Snel, ziet er standaard al leuk uit, ondersteund een hoop en krijgt ook veel ondersteuning door drivers bij nieuwe hardware. Er valt niks meer aan te tweaken, hoogstens een ssd drive maar dat noem ik geen tweaken zoals in het dos tijdperk. Heb win7 rc al een tijd draaien en het is nog steeds zo snel als toen ik het installeerde. :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

neptune

#637
Quote from: Erik on May 11, 2010, 19:17:50
Dat was vroeger misschien zo, maar met windows 7 is dat allang achterhaald. Snel, ziet er standaard al leuk uit, ondersteund een hoop en krijgt ook veel ondersteuning door drivers bij nieuwe hardware. Er valt niks meer aan te tweaken, hoogstens een ssd drive maar dat noem ik geen tweaken zoals in het dos tijdperk. Heb win7 rc al een tijd draaien en het is nog steeds zo snel als toen ik het installeerde. :)
das hoopvol, heb in 2009 een lenovootje met vista home premium gekocht en ik ergerde me steeds meer aan het feit dat je steeds bij de verkenner moest wachten tot ie alle bestanden had geindexeerd(steeds dat voortgangbalkje wat ellenlang duurde). En dat voor een OS anno 2009, sommige dingen zoals genoemde waren een stuk trager dan in XP. Een kleine flop noem ik dat.
Ben wel eens benieuwd naar win 7, maar hou het toch al jaren liever bij osx (helaas nog 10.4 tiger).
Maar weer on topic over de Ipad...
zet hier iets neer

Robbert54

Quote from: neptune on May 11, 2010, 19:58:14
das hoopvol, heb in 2009 een lenovootje met vista home premium gekocht en ik ergerde me steeds meer aan het feit dat je steeds bij de verkenner moest wachten tot ie alle bestanden had geindexeerd(steeds dat voortgangbalkje wat ellenlang duurde). En dat voor een OS anno 2009, sommige dingen zoals genoemde waren een stuk trager dan in XP. Een kleine flop noem ik dat.
Ben wel eens benieuwd naar win 7, maar hou het toch al jaren liever bij osx (helaas nog 10.4 tiger).
Maar weer on topic over de Ipad...
hier ook windows 7 en ook nog geen problemen gehad. werkt perfect toch wel een flinke verbetering
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Job

Was dit niet het iPad-topic?

Rody

Was ;D

Ik vind het apparaat fantastisch, maar erg beperkt in functionaliteit als je geen wi-fi tot je beschikking hebt (voor de wifi versie).

Daarnaast is het duidelijk versie 1, net als de iPhone ooit, dus over een maand of 6-12 gaat hij pas echt fijn werken - zeker met iPhone OS 4.0.

De iWork suite is erg fraai, maar werkt imho niet fijn omdat je geen file system hebt. Dropbox is fantastisch, maar dat kun je nog niet gebruiken als je iWork docs wilt openen/bewerken.

Nosoforos

Inderdaad zal het algemene nut enorm toenemen als er een filesysteem is. Maar inderdaad zitten we nu eigenlijk alleen nog maar de wachten op OS4.0, dan begint het pas een beetje echt. Als daar nog niet direct een filesysteem inzit, heeft het te maken met dat ze een nieuw overzichtelijk systeem proberen uit te dokteren. We willen niet weer in de jungle van bestanden belanden die de gemiddelde computergebruiker op zijn pc/mac heeft.

Rody

Ik wil gewoon alle bestanden zien die ik in mijn Dropbox staan en die openen, bewerken en weer opslaan.

neptune

Quote from: Rody on May 11, 2010, 21:31:31
Ik wil gewoon alle bestanden zien die ik in mijn Dropbox staan en die openen, bewerken en weer opslaan.
Maar als je met die office suite(je) werkt, hoe werkt het dan met opslaan e.d. ? kan je helemaal niet met meerdere bestanden werken?
Het leek me heel grappig voor 10 euro een stukje serieuze produktiviteit op je (I)pad.
zet hier iets neer

Nosoforos

#644
Hij zet ze voor zover ik weet in zijn eigen library (per app dus), wat prima is bij niet te veel bestanden, maar wat onmogelijk wordt als het er veel worden.
In OS4.0 zitten sowieso handigere opties die met het delen van bestanden te maken hebben.

danielo

Quote from: Nosoforos on May 11, 2010, 22:34:21
Hij zet ze voor zover ik weet in zijn eigen library (per app dus), wat prima is bij niet te veel bestanden, maar wat onmogelijk wordt als het er veel worden.
In OS4.0 zitten sowieso handigere opties die met het delen van bestanden te maken hebben.

Ik denk dat filesystemen oude stijl (met mapjes) voorbij is, Wat je nu al ziet een lijst met files (nog zonder zoeken) is waar we naar toe gaan. Hierbij zullen zoek opties kopen als je nu al in spotlight hebt. Preselecties als 'laatst aangepast', 'alleen video'. Eigenlijk gaan we meer naar een systeem toe van systeem wijd of wereld wijd zoeken (immers dat is wat google eigenlijk is).

Het is even wennen maar ik zie op mij heen al veel mensen die alleen maar via spotlight werken om files te zoeken en ook email eigenlijk al als 'dropbox' gebruiken met zoek opties.

Mapjes idee heeft nl ook een beperkt aantal voor het niet meer te doen is om te onthouden waar alles is. een goeie zoek methode met tagging werkt met veel meer files en over meerdere systemen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

#646
Quote from: Nosoforos on May 11, 2010, 21:29:22
Inderdaad zal het algemene nut enorm toenemen als er een filesysteem is. Maar inderdaad zitten we nu eigenlijk alleen nog maar de wachten op OS4.0, dan begint het pas een beetje echt. Als daar nog niet direct een filesysteem inzit, heeft het te maken met dat ze een nieuw overzichtelijk systeem proberen uit te dokteren. We willen niet weer in de jungle van bestanden belanden die de gemiddelde computergebruiker op zijn pc/mac heeft.
LOL de iPad heeft geeneens een file system? is ducht echt gewoon een teletubbie ipodtouc
JBL PRX Power!

Erik

#647
Quote from: danielo on May 12, 2010, 08:40:37
Mapjes idee heeft nl ook een beperkt aantal voor het niet meer te doen is om te onthouden waar alles is. een goeie zoek methode met tagging werkt met veel meer files en over meerdere systemen.

Daniel.
Grappig dat je dat zegt, want de volgende os versie voor iphone krijgt juist een mapjes mogelijkheid.

Ik zie me al op computer zonder mapjes en files werken  :D moet er niet aan denken heb wel 20.000 files. Daarvan weet ik echt niet alemaal de naam voor spotlight zoekacties en ik was ook niet van plan ze allemaal uit mijn hoofd te leren. het is eluk als aanvullende manier van werken maar hopelijk wordt dat nooit een verplichting. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

#648
Ik werk ook al jaren niet meer met mapjes en dat soort gedoe, in het dagelijks gebruik. Ik heb al mijn bestanden getagd etc. Ik open alles via spotlight (ook op de iphone). Alleen daaronder heb ik wel degelijk een structuur aangebracht, die soms van pas komt. Ik bedoel, mijn documenten staan toch onder documenten en mijn facturen in een map facturen etc. (maar die map open je natuurlijk wel met spotlight en niet met geklik in vensters en mapjes tot je er bent)
Een ouderwets filesysteem zou ik niet willen op de iPad, wat dat betreft zijn de app-gebonden libraries prima. Zolang er maar makkelijk vanuit andere apps toegang kan worden verkregen tot die bestanden.

J.A.F._Doorhof

Ben trouwens nu aan het spelen met AIR LIVE de versie voor de iPad.
Zeer indrukwekkend.
On the fly conversies van video op een server naar de iPad, en over internet.

Of wel, je installeert de server op je media server en vanaf nu kun je OVERAL waar je of wifi of 3G hebt al je films en series bekijken zonder dat je ze mee hoeft te nemen. En het werkt ook nog :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"