iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Zelfde als met Avatar, ik heb die BD gekocht omdat 't gewoon een leuke film is, punt! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Achiel

De telefoonoorlog is in aantallen misschien door de i-phone gewonnen, maar die kan toch echt niet tippen aan de nieuwe htc-android modellen qua gebruiksgemak, snelheid, mogelijkheden, affijn noem maar op.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

ajbeefde

Quote from: celerontje on May  9, 2010, 21:25:04
Zelfde als met Avatar, ik heb die BD gekocht omdat 't gewoon een leuke film is, punt! ;D

Wees nou eens eerlijk, is het niet omdat ................................. ?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: Achiel on May  9, 2010, 21:29:46
De telefoonoorlog is in aantallen misschien door de i-phone gewonnen, maar die kan toch echt niet tippen aan de nieuwe htc-android modellen qua gebruiksgemak, snelheid, mogelijkheden, affijn noem maar op.



Daar was toch reeds een andere topic voor?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

Quote from: ajbeefde on May  9, 2010, 21:29:55
Wees nou eens eerlijk, is het niet omdat ................................. ?  ;D
Ehhhh, goed beeld en geluid?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Quote from: celerontje on May  9, 2010, 21:31:42
Ehhhh, goed beeld en geluid?

Ja dat vind jij maar op een Ipad ........  ;D

Maar weer even on topic, de Iphone kun je b.v. gebruiken als ab, zou dat met de Ipad ook kunnen in een streaming setup?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JeKa

Laten we niet in een telefoontopic verzanden.

htjan160756

Hallo,

Kan je met de IPad ook skypen?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

J.A.F._Doorhof

Skype zou geen probleem moeten zijn. 
Ik heb mijn iPad gekocht toen we in NY waren. Mooiste applestore die ik ooit gezien heb, Google maar eens op fifth avenue + applestore.

Over flash kan ik kort zijn.
Baalde dat het er niet in zat. Aan de andere kant hulde voor apple want ze forceren op deze manier een voortuitgang. Flash neemt veel teveel CPU power en dus stroom, en is niet goed beveiligd.
Je ziet nu ook meer mensen langzaam aan volgen en overgaan naar de alternatieven. Ik denk dat in de toekomst dit misschien wel als revolutie en enorme vooruitgang gezien wordt.

Op dit moment vind ik het ook jammer maar ik ben bang als het niet gebeurt was we over 10 jaar nog steeds met flash zaten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Nieuws item over Nintendo gevonden.
Nintendo-directeur Satoru Iwata richt niet langer alle aandacht op de PlayStation Portable (PSP) van Sony. Apple's iPhone en iPad zijn nu de belangrijkste mikpunten.

Nintendo berichtte onlangs over de eerste winstdaling sinds 2004 en een zeldzame vermindering van het aantal DS spelcomputers dat werd verkocht.

Apple neemt sinds enige tijd marktaandeel van Nintendo over omdat de iPhone en iPod touch veel spellen bieden waarvan een groot deel goedkoper is dan de spellen voor Nintendo hand-helds.

De hoop van Nintendo is nu gevestigd op de 3DS, een nieuwe variant van de DS die in de herfst van dit jaar op de markt moet komen.

Bron: Electronista.com.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Job

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 19:55:11
3G heb ik trouwens opgelost door mijn iPhone aan mijn ipad te tetheren, kost je us 9.95 en je kan je telefoon gewoon in je zak houden, dient als Wifi accesspoint.
Hoe werkt dat dan? Moet je iPhone daarvoor gejailbreakt zijn?

Robbert54

idd erg mooi! binnenkant gaat wel snel richting saai

http://www.apple.com/retail/fifthavenue/
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa


J.A.F._Doorhof

Google op spirit. Binnen 10 seconden gedaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rody

#614
Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 22:42:13
Skype zou geen probleem moeten zijn.  
Ik heb mijn iPad gekocht toen we in NY waren. Mooiste applestore die ik ooit gezien heb, Google maar eens op fifth avenue + applestore.

Over flash kan ik kort zijn.
Baalde dat het er niet in zat. Aan de andere kant hulde voor apple want ze forceren op deze manier een voortuitgang. Flash neemt veel teveel CPU power en dus stroom, en is niet goed beveiligd.
Je ziet nu ook meer mensen langzaam aan volgen en overgaan naar de alternatieven. Ik denk dat in de toekomst dit misschien wel als revolutie en enorme vooruitgang gezien wordt.

Op dit moment vind ik het ook jammer maar ik ben bang als het niet gebeurt was we over 10 jaar nog steeds met flash zaten.

Inderdaad erg mooi. Al is de Store van binnen nog gaver!

Ik heb overigens een hekel aan Flash, precies om de redenen die je, terecht, noemt.

Het web moet uit Open Standaarden bestaan en niet gecontroleerd worden door een bedrijf als Adobe.

Ik heb de iPad inmiddels een paar dagen en het apparaat is fantastisch om lekker casual op de bank te browsen, foto's, TV series, films, YouTube, etc. te bekijken. Sommige dingen doet ie veel lekkerder dan een netbook of laptop. Andere dingen weer wat minder (lange verslagen typen e.d.), maar dat weet je van tevoren.

Daarnaast is het natuurlijk versie 1, net zoals de iPhone, dus nog lang niet perfect (multi-task!) - maar dat komt zeker nog binnen een half jaartje.

De IMDB app is overigens fantastisch!

Job

#615
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 10, 2010, 00:20:09
Google op spirit. Binnen 10 seconden gedaan.

Ik snap het niet.
Moet ik beide jailbreaken, of enkel een van beide?
Mijn iPhone is niet gejailbreakt, maar gewoon SIM-lock vrij.

*edit* Aha:
http://www.ehmac.ca/ipad-apple-tablet/86402-spirit-jailbreak-lead-tethering-ipad.html:
You will need to jailbreak the phone in order to share it's connection. The iPad doesn't need to be jailbroken in this case; just the phone.
en
http://www.theipadguru.com/2010/05/04/tether-your-ipad-wifi-to-your-iphone-3g-or-iphone-3gs-to-share-3g-data/
en
http://www.iphoneclub.nl/27092/nieuwe-tethering-oplossing-voor-iphone-tether-10-cydia/

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik Mywi maar Tether ziet er ook goed uit, zit nog in the trial van Mywi, zal daarna tether eens testen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

#617
Ik heb mijn ipod touch een tijdje geleden ge-jailbraiked, echter deze is er wel onstabieler door geworden en dus ben ik zelf nog wat terughoudend met het jailbreaken van mijn iphone.

J.A.F._Doorhof

Ik vind hem niet instabiel geworden.
Heb alleen moeite gehad met 3G die erg vaak wel aangegeven werd maar niet werkte.
Heb hem daarna gerestored en hetzelfde gehad, daarna weer gejailbreaked en getest met een andere 3Gs die geen jailbreak had en die had hetzelfde, denk dus dat T-mobile aan het netwerk aan het rommelen is.
Soms zit ik met speedtest op 4.86 down en soms kom ik niet boven de 256kb uit, en regelmatig staat er 3G maar heb ik geen internet.
Hoop dat ze het snel oplossen.

Je kan ze altijd weer restoren via itunes dus een echt risico loop je niet gelukkig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

#619
Quote from: Rody on May 10, 2010, 00:47:38


Ik heb overigens een hekel aan Flash, precies om de redenen die je, terecht, noemt.

Het web moet uit Open Standaarden bestaan en niet gecontroleerd worden door een bedrijf als Adobe.


Dat is op zijn minst een zeer opmerkelijke uitspraak te noemen voor iemand die Apple-fan is.
Als er 1 bedrijf is dat alles dichtgetimmerd heeft en open standaarden angstvallig buiten de deur houdt alleen om-armt als ze er geld aan kunnen verdienen .....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

#620
Dat is een misconceptie. Het web is wat anders dan je eigen gesloten software op je eigen apparaat. Wat voor systeem je op je eigen product zet, mag je zelf weten. Maar het web wat iedereen kan betreden afhankelijk maken van gesloten plugins is minder acceptabel.
Voor de rest draagt Apple vaak bij aan open source. Denk aan webkit, wat inmiddels in vrijwel alle mobiele browsers wordt gebruikt.
Als het aan bv Microsoft had gelegen hadden we nu allemaal DRM WMA bestanden op onze Zunes. Nee, dat was open geweest.

Hanky Panky

Quote from: Nosoforos on May 10, 2010, 11:11:46
Dat is een misconceptie. Het web is wat anders dan je eigen gesloten software op je eigen apparaat. Wat voor systeem je op je eigen product zet, mag je zelf weten. Maar het web wat iedereen kan betreden afhankelijk maken van gesloten plugins is minder acceptabel.
Voor de rest draagt Apple vaak bij aan open source. Denk aan webkit, wat inmiddels in vrijwel alle mobiele browsers wordt gebruikt.
Als het aan bv Microsoft had gelegen hadden we nu allemaal DRM WMA bestanden op onze Zunes. Nee, dat was open geweest.

Dat is geen misconceptie maar een kwestie van interpretatie. Bovendien heeft Apple pas na zware publieke druk de DRM-shizzle van iTunes verwijderd. Die zagen ook wel in dat het mét DRM gedoemd was te mislukken. Als het aan Apple had gelegen dan had iedereen DRM iTunus-formaat bestanden op iPods. Dat is zeker wel heel open? Maar gezien door een Apple bril is dat kennelijk geen enkel probleem?

Kan ik vandaag mijn zelf geschreven App aanbieden? Neen, dan moet ik officiële Apple goedkeuring hebben. Bovendien is de 'open source' die Apple zelf gebruikt voor haar OS niet toegankelijk voor andere ontwikkelaars. Daarnaast gaat Apple voor H.264, een videocodec die uit elkaar spat van de rechten en patenten. Is dat dan een open standaard? Ja, zolang je maar betaalt voor de rechten....

Lees hier maar eens verder, gevolgd door (weer) een wereldvreemde reactie van SJ

Geen misconceptie dus, maar een blik op het geheel vanuit een andere kijkhoek.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

#622
Apple was altijd tegen DRM. De platenmaatschappijen eisten het. Zie ook een open brief van SJ aan de muziekindustrie.
En ik geloof dat je het stukje over die patenten en video-codecs niet helemaal snapt. Het gaat om een keuze tussen mogelijke patent-infringements in de toekomst en de keuze voor een codec waarvoor licenties gelden. Het gaat er om wat voor een bedrijf een veiligere en verstandigere keuze is op de langere termijn.

En verder is de appstore natuurlijk gesloten, dat ga ik niet bevechten. Alleen denk ik wel dat dat stevige voordelen heeft. En ik weet zeker dat "open" niks positiefs betekent in de praktijk, behalve in de geest van een stel "free software" communisten-fanatici.

Hanky Panky

Quote from: Nosoforos on May 10, 2010, 12:10:11
Apple was altijd tegen DRM. De platenmaatschappijen eisten het. Zie ook een open brief van SJ aan de muziekindustrie.
En ik geloof dat je het stukje over die patenten en video-codecs niet helemaal snapt. Het gaat om een keuze tussen mogelijke patent-infringements in de toekomst en de keuze voor een codec waarvoor licenties gelden. Het gaat er om wat voor een bedrijf een veiligere en verstandigere keuze is op de langere termijn.

En verder is de appstore natuurlijk gesloten, dat ga ik niet bevechten. Alleen denk ik wel dat dat stevige voordelen heeft. En ik weet zeker dat "open" niks positiefs betekent in de praktijk, behalve in de geest van een stel "free software" communisten-fanatici.

Ik zie ook wel in dat die App-store en screening voordelen kan brengen (kwaliteitscontrole om er maar eens 1 te noemen) maar je (SJ) moet niet janken als anderen (in zijn beleving) hetzelfde doen. Dat is volksverlakkerij en een compleet gebrek aan zelfrelativeringsvermogen.

Het gegeven dat ze flash overboord gegooid hebben is vooral aan Apple zelf te danken door steeds veranderende eisen. Dat is een politieke move omdat Apple zelf geen vinger in die pap kan krijgen. De enige andere (overgebleven) move is HMTL5 te pluggen. De tijd zal het leren...  ;)

Hier nog een interessante reactie van Adobe op het flashverhaal
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

Ik denk dat je even wat moet lezen over de geschiedenis tussen Apple en Adobe, dan kom je nog wat meer leuke dingen tegen en zie je dat het allemaal wat gelaagder in elkaar zit dan op het eerste gezicht. En nogmaals, hoe konden ze nou flash ondersteunen als inmiddels 3 jaar na dato versie 10.1 nog steeds niet uit is? Er is gewoon geen mobiele versie van flash, ze zijn te laat. Als ze 4 jaar geleden nou met een verbeterde versie waren gekomen was het een ander verhaal, maar nu is het niet eens meer aan de orde.