iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Ja, maar zo'n iPad kun je zowel als extender als als een standalone gebruiken (ik denk dat ik je punt 4 niet zo snap )

Nosoforos

#551
Quote from: Raphie on May  9, 2010, 18:25:41
Alle gekheid op een stokje, 5 conclusies die ik voor mijzelf trek:
1 - De iPad is gewoon een héél sexy device, hebbeding factor is extreem hoog, je zou hem al bijna alleen kopen om naar te kijken
2 - De iPad kan NIKS wat een smartphone niet kan.
3 - de iPad is te groot als telefoon, mp3 player of agenda
4 - filmpjes kijken is even leuk maar daar heb je ook draadloze touchscreens voor
5 - iPad fanboys duiken wel erg snel in de verdediging, dat ondanks mijn bovenstaande mening het .e.e.a. toch wel erg "revolutionair" is. En om hun standpunt kracht bij te zetten verwijzen ze daar mee naar functionaliteit die nog uit moet komen (3G, Apple iPad ontworpen webzines etc..)


1. Eens. Dat is belangrijk bij een apparaat, je moet het immers niet met tegenzin gebruiken
2. Moet je die vergelijking per se maken? Jij ziet het vooral als een opgeblazen smartphone, ik meer als een gekrompen pc.
3. eens - eens - oneens, de agenda lijkt me juist extreem fijn, maar is natuurlijk geen zakagenda (maar dat is je laptop ook niet, dus)
4. ...
5. Niet eens. Als iemand een minpuntje ontdekt, en de ander noemt dan weer een pluspuntje, dan is dat niet "in de verdediging schieten".
Ik zie ook nog nadelen, maar ik laat niet na om te goede punten ook te benoemen.
Overigens 3G is er al. Die magazines druppelen ook gestaag binnen. En ja, tuurlijk moet het beste nog komen, hij is er net.


JeKa

Fanboy lijkt wel een scheldwoord als ik zie hoe er op gereageerd wordt..... Het is een irritant woord, ok, maar wanneer je overtuigd fan van een merk bent ben je toch een fanboy?

angel1978

Quote from: JeKa on May  9, 2010, 18:40:06
Fanboy lijkt wel een scheldwoord als ik zie hoe er op gereageerd wordt..... Het is een irritant woord, ok, maar wanneer je overtuigd fan van een merk bent ben je toch een fanboy?

De vraag is echter of iemand fan van een merk is, of gewoon een apparaat mooi of handig vindt..
Vooralsnog lijk je echter automatisch een fanboy te zijn als je enkele punten van een ipad of iphone goed of prettig vindt.

JeKa

#554
Quote from: angel on May  9, 2010, 18:43:27
De vraag is echter of iemand fan van een merk is, of gewoon een apparaat mooi of handig vindt..
Vooralsnog lijk je echter automatisch een fanboy te zijn als je enkele punten van een ipad of iphone goed of prettig vindt.

Bij Apple draait het in mijn ogen om het merk, wat mede komt door de consistentie van de producten. Ik zou persoonlijk alles wel willen hebben waar het Appeltje op staat, dan bedenk ik daarna wel wat ik er mee ga doen.  :D

Zelf ben ik dus misschien wel een fanboy, maar daarnaast ben ik het in veel gevallen met Raphie eens. Applegebruikers zijn gewoon verblind door liefde en daardoor erg vergevingsgezind.

J.A.F._Doorhof

Internet op een notebook gaat sneller maar let op !!!
In de landscape stand kun je behoorlijk snel typen en zou zelfs tekstverwerking mogelijk zijn.
Daarnaast kun je er een keyboard op aansluiten als je echt veel moet typen.

Surfen daar in tegen gaat veel beter als als op de iPhone vooral op wat gecompliceerdere sites. Bij de iPhone moet ik BV voor dit forum bijna altijd wel zoomen, met de iPad hoeft dat niet alles is aanklikbaar en leesbaar.

Ik zeg ook nergens dat het de notebook vervangt maar laat ik het zo zeggen, waar ik bij de iPhone voor veel dingen toch even de notebook pakte doe ik dat nu niet meer.

hype of niet, ik zie mezelf altijd als zeer nugter en koop zelden iets om de hype. De iPad gebruik ik echter enorm veel en maakt voor mij het leven een stuk makkelijker.
Ik denk ook dat veel mensen hun mening wel aanpassen als het ding echt goed in nederland beschikbaar word.

Type trouwens op dit moment gewoon net zo snel als op mijn notebook op de iPad duurde wel even maar ben er nu aan gewend en dat red ik bij lange na niet op mijn iPhone :)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Quote from: JeKa on May  9, 2010, 18:47:40
Bij Apple draait het in mijn ogen om het merk, wat mede komt door de consistentie van de producten. Ik zou persoonlijk alles wel willen hebben waar het Appeltje op staat, dan bedenk ik daarna wel wat ik er mee ga doen.  :D

Zelf ben ik dus misschien wel een fanboy, maar daarnaast ben ik het in veel gevallen met Raphie eens. Applegebruikers zijn gewoon verblind door liefde en daardoor erg vergevingsgezind.
Hier vat je in 2 zinnen ook eigenlijk wel mijn gevoel perfect samen....  ;)
JBL PRX Power!

angel1978

Quote from: JeKa on May  9, 2010, 18:47:40
Bij Apple draait het in mijn ogen om het merk, wat mede komt door de consistentie van de producten. Ik zou persoonlijk alles wel willen hebben waar het Appeltje op staat, dan bedenk ik daarna wel wat ik er mee ga doen.  :D

Dan mag je jezelf wel een fanboy noemen denk ik :D

QuoteApplegebruikers zijn gewoon verblind door liefde en daardoor erg vergevingsgezind.

Hier ben ik 't dus mee oneens..

Ben zelf geen apple-gebruiker qua desktop, wel qua telefoon...

Daar ben ik echter niet erg vergevingsgezind in.. Het ding doet gewoon datgene wat ik verwacht en wil van een telefoon.. Hij past dus precies bij me en mijn wensen.. Iets dat ik nog niet eerder bij een telefoon heb gevonden.. Had ik 't niet bij een andere telefoon kunnen vinden ? Misschien wel, maar deze was toevallig eerder.. Het zijn daarbij de functionaliteiten die de boventoon voeren en niet het merk.. Totaal niet interessant !

Ben ik dan een fanboy ? Volgens mij niet..
Maar als je dingen zoals bovenstaande zegt, dan moet je volgens sommigen wel een fanboy zijn.. Die schijnen namelijk de enige te zijn die positief kunnen zijn over produkten van apple...

J.A.F._Doorhof

Onzin
Niet iedere Apple gebruiker is een fanboy
Twee jaar geleden had ik geen enkele behoefte aan Apple maar was noodgedwongen aangewezen op een mbp.
Later de iPhone gekregen en moet gewoon eerlijk zeggen je kan elke mening hebben maar als je eerlijk naar de producten kijkt zijn ze gewoon het gebruikersvriendelijkst, het handigst en werkt alles zoals het hoort.

Annewiek wilde geen iPhone maar kreeg mijne en is ondertussen op een punt dat ze niet meer zonder zou willen.

Dus mensen die iets posten zijn geen blinde fanboys maar misschien wel juist mensen die de producten uit eigen hand kennen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Daarnaast kopieerd iedereen Apple dus het zal wel iets hebben ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Frank, met alle respect, maar wat wil je nu eigenlijk vertellen?

- Dat de iPad, voor alles behalve bellen, handiger werkt dan de iPhone? > dus je neemt nu 2 devices op sleeptouw ipv 1?  :huh2:
- Het nog steeds niet de laptop vervangt (het heeft een smartphone CPU) maar wel je leven makkelijker maakt? kan je erop werken? kan je er sneller/makkelijker geld mee verdienen als met je Macbook Pro? (draait geen Photoshop zie hem ook nog niet als mediatank op je camera tijdens shoots etc)
- een on screen keyboard in landscape mode?!? helft van je scherm weg... extern keyboard als het echt moet? > ehm iPad en Apple keyboard in je tas (of op schoot in het vliegtuig) of een Macnook?!?  :mellow:

Dit bedoel ik dus, je betoog (naast het feit dat je erg blij bent) voegt niks toe hoezo makkelijker? hoezo minder devices? IK SNAP HET NIET..... help me pleaze....

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 18:54:02
Internet op een notebook gaat sneller maar let op !!!
In de landscape stand kun je behoorlijk snel typen en zou zelfs tekstverwerking mogelijk zijn.
Daarnaast kun je er een keyboard op aansluiten als je echt veel moet typen.

Surfen daar in tegen gaat veel beter als als op de iPhone vooral op wat gecompliceerdere sites. Bij de iPhone moet ik BV voor dit forum bijna altijd wel zoomen, met de iPad hoeft dat niet alles is aanklikbaar en leesbaar.

Ik zeg ook nergens dat het de notebook vervangt maar laat ik het zo zeggen, waar ik bij de iPhone voor veel dingen toch even de notebook pakte doe ik dat nu niet meer.

hype of niet, ik zie mezelf altijd als zeer nugter en koop zelden iets om de hype. De iPad gebruik ik echter enorm veel en maakt voor mij het leven een stuk makkelijker.
Ik denk ook dat veel mensen hun mening wel aanpassen als het ding echt goed in nederland beschikbaar word.

Type trouwens op dit moment gewoon net zo snel als op mijn notebook op de iPad duurde wel even maar ben er nu aan gewend en dat red ik bij lange na niet op mijn iPhone :)


JBL PRX Power!

Nosoforos

Ik ben totaal niet "vergevingsgezind", als het om producten gaat. Maar ik ben dan ook geen fanboy, want dat is inderdaad een scheldwoord (en daarom word ik ontzettend kwaad als ik dat naar mijn hoofd geslingerd krijg). Dat is namelijk iemand die zonder enige kritische blik alles maar slikt als zoete koek. Fanboyisme zie je daarom in de praktijk eigenlijk vooral bij Microsoft fans, dat zijn de echte fanboys, aangezien ze ook echt blind moeten zijn om enthousiast te worden van hun Zune of wat dan ook.

Nosoforos

Naar aanleiding van wat Raphie hierboven zegt, wil ik wel even daarop doordenken.
Ik zelf hoef nog geen iPad. Omdat ik hem absoluut niet nodig heb (ben ik daarmee fanboy af ;)). Maar ik zie wel in dat de richting die met de iPad is ingegaan, er zich een duidelijk toekomst-scenario begint af te tekenen. Dus,tuurlijk, over een tijd zal ik vast wel de opvolger van de huidige iPad hebben.
Vind ik dat een iPad een laptop/desktop kan vervangen? Nee, nog niet. Er is ook niemand die dat nu al echt vindt. Maar het gaat wel snel gebeuren. Binnen een jaar zal de software en hardware zo zijn uitgebreid dat voor een groot deel van de kopers een extra computer naast hun iPad niet meer nodig is.
Je moet altijd uitkijken je eigen gebruik en behoeften te projecteren op anderen. Wat ik allemaal doe met mijn Mac, dat kan natuurlijk bij lange na niet op een iPad. Maar ik zie wel in hoe dat op den duur wel degelijk gaat gebeuren.
Een enorm deel van de wereld wil alleen maar een beetje internetten en mailen. Dan kun je beter een iPad hebben dan een hele computer. Nu al.
Een groot nadeel op dit moment is het ontbreken van een degelijk file-systeem. Maar weet je, bij Apple werken gewoon mensen. Het is er nog niet, omdat het niet af is. Dat is ook de reden dat er in het huidige model geen usb/kaartlezer zit. dat had allerlei ingewikkelde gevolgen gehad voor de indeling van al die bestanden, en in dat opzicht is het iPhone OS nog helemaal niet volwassen. Maar dat komt wel.
Dus, ik (en jij) zien op dit moment nog geen reden om er nu een te hebben. Prima.
Maar er zijn miljoenen en miljoenen mensen die voorheen altijd beweerden alleen maar hun mail te checken, die op een iPad opeens veel meer zullen doen, door het gemak er van. Opeens verbreedt hun digitale wereld zich, en dat is een effect wat je niet moet onderschatten.

J.A.F._Doorhof

Je moet leren lezen. Misschien dat je het daarom ook niet snapt :)
Ik heb al een paar keer gezegd dat het niet mijn notebook vervangt.
Echter er zijn dagelijks situaties waarin ik nu wel iPad gebruik en niet naar mijn pc hoef te lopen. Zoals BV deze reply te typen doe dat lekker relaxt vanaf de bank en zie me dat niet op de iPhone doen.

Daarnaast ben ik erg veel op locatie of onderweg en films kijken op een notebook werkt gewoon niet in veel situaties door ruimte, accuduur en meeslepen.
Ik zou dan dus een 17" mbp mee moeten nemen voor mijn werk, een 13" voor films en email, en een telefoon.
Nu kan ik de 13" vervangen door de iPad.

En natuurlijk kun je alles met een notebook en iPhone maar de vraag is wat werkt makkelijker en sneller en meer relaxed.

Aan de andere kant dit is een discussie zonder einde, als jij met een notebook in het vliegtuig wilt zitten is dat jouw keuze, ik krijg niet eens mijn etensplank naar beneden in de meeste vliegtuigen omdat mijn knieën daar tegen aan zitten, de ipad werkt in die situaties perfect en is ook zo weer weggelegd.  

Maar ieder mens heeft zijn eigen wensen, iemand die niet van films houd kun je ook nooit overtuigen van het nut van een home theater, en er zullen altijd mensen zijn die alleen maar denken in de vastgestelde banen, producten als de ipad openen nieuwe mogelijkheden.

Zelfde geldt voor de smartphones, vijf jaar geleden wilde niemand zo een ding en was iemand met internet op zijn telefoon een nerd, nu kan je niet meer zonder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Er is trouwens wel degelijk een kaartlezer voor de iPad ;)
nog even als aanvulling trouwens.
Ik gebruik de ipad ook als showcase voor mijn portfolio van zowel video als fotografie.
Je pakt het ding drukt op 1 knop en je hebt binnen 3 seconden je portfolio paraat.
Dat werkt een stuk sneller als een plek zoeken om te gaan zitten, je notebook opstarten, de software opstarten en eindelijk demonstreren, op dat moment ben ik al een klant rijker :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Ok, duidelijk Frank, je neemt nu 3 devices mee ipv 2 (iPhone, iPad en MBP 17") waarom je in vredesnaam aanhaalt dat je een 2e MBP op 13" nodig zou hebben voor films en email snap ik even niet.... (kan toch prima op de 17" )  :dry:

Daarnaast geloof je net zo als Nosforos in "het potentieel"  :popcorn: Ik kijk het nog maar even aan tot "het potentieel" realiteit is geworden.
JBL PRX Power!

Nosoforos

#566
Tuurlijk. Ik ook. Alleen was er een paar jaar geleden over de iPhone ook al een vrij fel topic. Toen had ik het ook over wat dingen die nu allemaal realiteit zijn geworden, en die een hoop mensen toen ook niet zich konden voorstellen.
- potentieel is namelijk wel erg belangrijk, want het duidt een ontwikkelingsmogelijkheid op lange termijn aan. Anders waren die tabletpc's van 10 jaar geleden wel wat geworden, maar daar ontbrak het aan een visie die zich langzaam kon uitbouwen. Dito met die aangekondigde (en weer gecancelde) slate van HP.

Raphie

ja, maar ook de iPhone was niet revolutionair. Apple had een 3mnd exclusive op de multitouch screen licentie, maar HTC, Sony en SAMSUNG hadden hun modellen ook al lang klaar liggen. maar ook dat is slimme marketing
JBL PRX Power!

Nosoforos

#568
Revolutionair is iets als het een "omwenteling" teweeg brengt. Dit heeft niet met de hardware te maken. Meer met de software. Maar het meest met of een product aanslaat en of het iets teweeg brengt.
De iPhone is dus absoluut revolutionair geweest. Denk maar niet dat de mobiele markt er nu zo uit zou zien als ie er nu uit ziet, als de iPhone er niet was geweest.

En slimme marketing werkt alleen als je ook echt iets te verkopen hebt. Zie de bedragen die bedrijven daar aan uitgeven:

J.A.F._Doorhof

Ik krijg ineens inzicht waarom je de iPad niet snapt raphie je kan niet begrijpend lezen :)
heb nu al een paar keer gezegd dat ik geen films kan kijken op een notebook in een vliegtuig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 19:35:41
heb nu al een paar keer gezegd dat ik geen films kan kijken op een notebook in een vliegtuig.

Wat is daar de reden van Frank (het risico nemen dat je dat al eerder hebt gezegd, maar ik ben geen fanboy en ga dit topic niet lezen :P :D )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

angel1978

QuoteDaarnaast geloof je net zo als Nosforos in "het potentieel"   Ik kijk het nog maar even aan tot "het potentieel" realiteit is geworden.

En met jou hier nog zo een..

De Iphone was voor mij revolutionair.. Een omwenteling in het gebruik van een telefoon / smartphone daar ik dit ding op allerlei manieren meer ben gaan gebruiken dan ik daarvoor het de HTC deed ( wat een enorm onding was )...
De HTC gebruikte ik bij gebrek aan beter.. Internetten was een crime.. Mailen ging nog net, maar liever niet als het niet nodig was ( lezen ging nog, typen echt onmogelijk ) en alle andere zaken dacht ik niet eens aan..

De Iphone gebruik ik nu naast om 'gewoon' mee te smsen en bellen tevens als:
- even lezen van een internetpagina / forum op de bank, in de trein, in de wachtkamer enz.. enz.. ( allemaal plekken waar ik niet ff snel de notebook voor pak )..
- buienradar ( dagelijks )
- mp3-speler ( daar had ik eerder een extra device voor nodig )
- device om mijn radio / mp3-player in huis te besturen ( vanaf de bank, boven, etc.. etc.. )
- emailen ( ook het typen van een mailtje is prima mogelijk en daarvoor ga ik niet achter mijn notebook zitten ).
- ff snel een spelletje spelen om de tijd te doden
- agenda ( ook dat ging op de HTC, hoewel lastig )
- teletekst ( ik loop niet meer naar de tv, die moet ik eerst aanzetten :) )
- uitzending gemist ( eerst mijn laptop aanzetten.. nee toch maar niet, gewoon lekker op de bank blijven zitten )
- navigatiesysteem ( dat kon wel op de HTC, maar wat een ramp, dus toch weer een apart apparaat )
- het volgen van cursussen

Allemaal dingen die ik ongetwijfeld ook nu op een ander mobiel apparaat zou kunnen doen, maar daar was de iphone dus gewoon net even eerder in..

Waar is ie nog minder geschikt in:
- Voor mij alleen het grotere typwerk

Alle andere dingen doe ik namelijk gewoon op de laptop / notebook.. Ik vind het alleen een ramp om dat grote ding op mijn schoot te houden.. Weet niet hoe anderen daarover denken, maar ik vind het niets.. De laptop / notebook staat dus altijd op tafel.. Zit ik op de bank, moet ik dus eerst weer naar dat ding toe.. Drama..

Daar zou de ipad evt. een gat op kunnen vullen.. Als dat ding mij wel in staat stelt om op een prettige manier op het internet te surfen, wat fora te bezoeken en posts te plaatsen.. Wat te mailen ( ook de grotere mails ) en dus in principe het huis / tuin en keuken internetgebruik kan vervangen doordat ik 't nu op de bank kan doen i.p.v. aan tafel.. Dan heeft het voor mij een meerwaarde...
Dan gaat de notebook gewoon uit en zet ik die pas aan als ik echt intensief wil werken ( voor langere tijd ).. ( een desktop heb ik al jaren niet meer; neemt veel te veel plaats in en staat lelijk in de kamer ).

De keyvraag voor mij is dus of de ipad voor mij de notebook ( voor het grootste gedeelte ) kan vervangen.. En ik daarmee op de bank / in de trein / vliegtuig zou kunnen internetten en werken..

Als dat zo is, dan zou ik de ipad in potentie kunnen aanschaffen..

Daarnaast zou deze ipad ook als aansturen van een home automation systeem kunnen gaan dienen..
Het internetten zou dan verplaatsen van de iphone naar de ipad ( net zoals het mailen )..

Ook ibooks zouden een optie zijn ( ook eerst kijken of ik dat prettig vind werken ).

Maar dat alles zou ik eerst eens uit moeten proberen.. Als het niet prettig werkt op de bank en ik toch weer de neiging heb om aan tafel te gaan zitten.. Dan heeft het voor mij geen zin, dan gaat dat ding er niet komen..

J.A.F._Doorhof

Veel te weinig ruimte inderdaad. Ben al heel blij als ik een magazine kan lezen. Ben bijna twee meter en heb lange benen en ben niet klein dus zit letterlijk bijna opgesloten tussen de voorstoel en mijn eigen stoel. Met de iPad gaat dit echt perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Ik heb een keer op 't balkon van een theater gezeten waar amper beenruimte was, 2 uur ononderbroken.
Man, wat een crime was dat! >:( (dat ze daar geld voor durven te vragen, zeg! :o)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!