iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Gadget vind ik meer het tegenovergestelde van een iPad. Zoals al die mislukte "slates" - een ding dat "alles" kan, maar wat je in de praktijk nooit gebruikt. Dat tegenover een apparaat dat niet alles kan, maar wat je wel degelijk gebruikt als je hem hebt.

Joris1971

#526
Dat veel mensen zo lyrisch zijn over die ipad  :dozingoff:.. heb ook veel van Apple (al sinds 1995) maar vind dit een overgehyped iets.
Ben zelfs een keer naar Parijs geweest naar zo een Keynote, wel leuk om bij te wonen, maar iedere keer dat over enthousiaste publiek als Steve Jobs iets zegt... pfff als die man een scheet laat juichen ze nog.

Wat ga je nu met zo een ipad doen? Echt lekker internetten vind ik het niet, dat is zoiezo niks, internetten met een touchscreen met dat pinchen en squeezen etc,

Nosoforos

Het lijkt me juist veel fijner internetten. Ik vind het vaak op de iPhone al fijner dan op de desktop.

Joris1971

Quote from: Nosoforos on May  9, 2010, 16:49:33
Het lijkt me juist veel fijner internetten. Ik vind het vaak op de iPhone al fijner dan op de desktop.

Pff hoe kun je nu op een iphone/pod fatsoenlijk internetten?, zo een klein prul schermpje en dat gefrunnik met je vingers.
geef mij maar een 20inch display met een toetsenbord en muis.  ;D

celerontje

De iPad is 4 keer zo groot als de iPhone, dus dat lukt wel. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nosoforos

#530
Al die mensen die zeuren over dat virtuele keyboard, ik zit juist te wachten op een app die je je iPad als een keyboard laat gebruiken bij je Mac! Lijkt me gaaf als er integratie is met bepaalde programma's, zodat je bijvoorbeeld in Photoshop grafische snelkoppelingen naar bepaalde veelgebruikte functies op je iPad scherm krijgt. Of als interactiever input-device bij video-editing, door pinch en zoom en slepen door aan te raken kun je in sommige gevallen intuïtiever werken dan met een muis.
Er bestaat zo'n keyboard met een soort lcd-icoontjes die je kunt laten veranderen naar gelang hun gewenste functie. Zoiets, maar dan functioneler (en goedkoper).

Raphie

Quote from: Nosoforos on May  9, 2010, 16:49:33
Het lijkt me juist veel fijner internetten. Ik vind het vaak op de iPhone al fijner dan op de desktop.

Tja.... dan valt er ook weinig meer inhoudelijk te discussieren.... als je een iPhone lekkerder vind internetten dan een Macbook pro..... ???
JBL PRX Power!

angel1978

Quote from: Raphie on May  9, 2010, 17:57:44
Tja.... dan valt er ook weinig meer inhoudelijk te discussieren.... als je een iPhone lekkerder vind internetten dan een Macbook pro..... ???

Omdat je moeite hebt met het feit dat iemand een andere mening heeft dan jij ?

Raphie

Quote from: angel on May  9, 2010, 18:01:21
Omdat je moeite hebt met het feit dat iemand een andere mening heeft dan jij ?
Ben wel nieuwsgierig hoe je dat kan vinden. Je kan ook wel liever naakt op de hei willen wonen dan in een volledig gemeubileerde woning, maar vraag me toch af wat comfortabeler is.
JBL PRX Power!

Nosoforos

#534
...  :blink: Inderdaad. Maar dat gaat nu al de hele tijd zo. Dat is mijn inbreng. Ik breng nu in deze inhoudelijke discussie in, dat ik in veel gevallen liever op mijn iPhone internet dan op de desktop. Waarom is dat dan weer niet goed?

- Ah, intussen een nieuwe opmerking zie ik...

angel1978

Quote from: Raphie on May  9, 2010, 18:02:56
Ben wel nieuwsgierig hoe je dat kan vinden. Je kan ook wel liever naakt op de hei willen wonen dan in een volledig gemeubileerde woning, maar vraag me toch af wat comfortabeler is.

Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt of JIJ het comfortabeler vindt en daar misschien negatief op moet antwoorden..
Waarom denk jij te kunnen vaststellen wat voor een ander comfortabeler is?

Raphie

Quote from: Nosoforos on May  9, 2010, 18:04:17
...  :blink: Inderdaad. Maar dat gaat nu al de hele tijd zo. Dat is mijn inbreng. Ik breng nu in deze inhoudelijke discussie in, dat ik in veel gevallen liever op mijn iPhone internet dan op de desktop. Waarom is dat dan weer niet goed?
leg eens uit waarom? de hogere resolutie?, de snellere verbinding? de uitgebreide multimedia ondersteuning? de ondersteuining van Flash?  :clapping:

echt ik ben ZOOOOOOOOOOOOOOO ENORM benieuwd hoe je dit gaat uitleggen  ;D
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: angel on May  9, 2010, 18:05:34
Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt of JIJ het comfortabeler vindt en daar misschien negatief op moet antwoorden..
Waarom denk jij te kunnen vaststellen wat voor een ander comfortabeler is?
lees de post onder je reply maar even. zelfkastijding was toch iets uit de middeleeuwen? en sadomasochisme kan tegenworodig behandeld worden....
JBL PRX Power!

Nosoforos

Ok. Ik heb het even gemeld aan de mods. Dit kan niet.

angel1978

Quote from: Nosoforos on May  9, 2010, 18:08:53
Ok. Ik heb het even gemeld aan de mods. Dit kan niet.

Joh, als je Raphie en zijn gemiddelde manier van reageren een beetje kent ben je dit inmiddels wel gewend...  :yawnee:

blue-eyes

@Raphie,

even minder scherp aub. Het is niet over rand, maar even wat relaxter aub. En de anderen, minder korte tenen graag. Als je hier al niet tegen kan . . . Je mag scherp discuseren, niets hoeft persoonlijk opgevat te worden imo.

En bovenal! Ontopic! ! ! !
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nosoforos

#541
Sorry hoor, maar op deze manier kun je toch niet praten? Dat is geen korte tenen werk.
Dat is over het algemeen nou juist het voordeel van dit forum tov, ik noem maar wat, Geen Stijl oid.

Raphie

#542
Quote from: Nosoforos on May  9, 2010, 18:08:53
Ok. Ik heb het even gemeld aan de mods. Dit kan niet.
Jeetje zeg, ik vraag je om je statement dat een iPhone handiger is voor iNet (Apple trademark) handiger is uit te leggen? en dat is een report to mod waardig? moet niet gekker worden zeg........ wat zit er tegenwoordig in dat witte plastic? weekmakers?!?
JBL PRX Power!

Raphie

#543
Quote from: Blue-Eyes on May  9, 2010, 18:12:12
@Raphie,

even minder scherp aub. Het is niet over rand, maar even wat relaxter aub. En de anderen, minder korte tenen graag. Als je hier al niet tegen kan . . . Je mag scherp discuseren, niets hoeft persoonlijk opgevat te worden imo.

En bovenal! Ontopic! ! ! !
Eens, maar dan ff serieus, waarom is een iPod/Pad/Phone makkelijker voor internet dan een volwaardige laptop met wifi N, Flash, eender welke browser? je kan op een mobile device geeneens PMen op het forum, omdat de Mobile interface opmaak van Yabbse die buttons niet laat zien  :clapping:

Report to mod kan ook niet op je iPhone, dus waar zit je nu dan achter?  :headbanging:

JBL PRX Power!

Nosoforos

Quote from: Raphie on May  9, 2010, 18:06:29
leg eens uit waarom? de hogere resolutie?, de snellere verbinding? de uitgebreide multimedia ondersteuning? de ondersteuining van Flash?  :clapping:

echt ik ben ZOOOOOOOOOOOOOOO ENORM benieuwd hoe je dit gaat uitleggen  ;D

Nou ondanks de vorm van de reactie, wil ik dat best toelichten. Ik bedoel natuurlijk niet uitgebreid surfen op dit forum. Maar artikelen op allerlei websites lees ik liever op de telefoon. Mijn treintijden zoek ik altijd op mijn telefoon, ik ga echt niet naar die website, dat werkt veel minder fijn.
Kijken welke films waar draaien, doe ik ook veel liever op mijn telefoon. Het nieuws lezen, idem.
Dus ik bedoel het zeker niet alsof ik het altijd beter vind, tuurlijk niet. Maar in specifieke gevallen vind ik het wel veel fijner werken.

Raphie

Quote from: Nosoforos on May  9, 2010, 18:16:55
Nou ondanks de vorm van de reactie, wil ik dat best toelichten. Ik bedoel natuurlijk niet uitgebreid surfen op dit forum. Maar artikelen op allerlei websites lees ik liever op de telefoon. Mijn treintijden zoek ik altijd op mijn telefoon, ik ga echt niet naar die website, dat werkt veel minder fijn.
Kijken welke films waar draaien, doe ik ook veel liever op mijn telefoon. Het nieuws lezen, idem.
Dus ik bedoel het zeker niet alsof ik het altijd beter vind, tuurlijk niet. Maar in specifieke gevallen vind ik het wel veel fijner werken.
ok, dus eigenlijk zeg je, een iDevice is best wel handig als je RSS streams wilt bekijken of geen laptop bij de hand hebt. Dáár sluit ik me dan wel weer bij aan. (vind ik met m'n Blackberry ook)
JBL PRX Power!

Nosoforos

Daar is het inderdaad erg handig voor. Ik bezoek vrijwel nooit gehele websites, dat is gewoon gepriegel. Maar sommige internet-gebonden apps zijn wel weer veel beter dan de normale website (zoals NS tov de app Trein bijvoorbeeld).
Wel denk ik dat op het veel grotere scherm van de iPad, normale websites prima te bezoeken zijn, en door de interactieve manier van het surfen (touch, zoom, etc) erg aangenaam (dat vind ik, aangezien dat mijn persoonlijk ervaring is op de iPhone, en ik dit dientengevolge op een desktop dan opeens begin te missen).

Raphie

#547
Alle gekheid op een stokje, 5 conclusies die ik voor mijzelf trek:
1 - De iPad is gewoon een héél sexy device, hebbeding factor is extreem hoog, je zou hem al bijna alleen kopen om naar te kijken
2 - De iPad kan NIKS wat een smartphone niet kan.
3 - de iPad is te groot als telefoon, mp3 player of agenda
4 - filmpjes kijken is even leuk maar daar heb je ook draadloze touchscreens voor
5 - iPad fanboys duiken wel erg snel in de verdediging, dat ondanks mijn bovenstaande mening het .e.e.a. toch wel erg "revolutionair" is. En om hun standpunt kracht bij te zetten verwijzen ze daar mee naar functionaliteit die nog uit moet komen (3G, Apple iPad ontworpen webzines etc..)

Ik vind het i.g.g. allemaal prachtig   :clapping:  :popcorn:

JBL PRX Power!

Nosoforos

een iPad is een draadloos touchscreen lijkt me? Wat bedoel je met punt 4?

Raphie

Quote from: Nosoforos on May  9, 2010, 18:27:20
een iPad is een draadloos touchscreen lijkt me? Wat bedoel je met punt 4?
dat die functionaliteit niet nieuw is, maar dan als extender van een PC, niet met de CPU van een mobile device.
JBL PRX Power!