iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Het is gewoon simpel:
Apple is niet zomaar een fabrikant, maar een fenomeen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik

Quote from: celerontje on May  9, 2010, 14:04:25
Het is gewoon simpel:
Apple is niet zomaar een fabrikant, maar een fenomeen! ;)
Voor sommige mensen (gelukkig niet alle) eerder een godsdienst krijg ik wel eens het idee. Het zijn maar apparaten denk ik dan, loosen up.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

#502
Echt kul. Het is juist omgekeerd. Mensen hebben altijd heel veel kritiek en als je dan met een tegenargument komt ben je opeens een fanboy. Het grappige is dat de allerergste kritiek juist altijd van de echte fanboys komt. Kijk maar eens op bepaalde mac fora. Dan is er echt nooit iets goed. Het is echt absurd hoe kritisch de mensen daar lopen te doen, tot in het gestoorde. Dat is echt een wijdverspreid misverstand, alsof mensen niet kritisch zouden zijn. Je kunt wel kritisch zijn, en toch de goede dingen ook zien en benoemen.
En dat hele religie gedoe... Dat is ook maar iets dat is verzonnen door een stel geeks (voor- en tegenstanders). In de praktijk ken ik bijna alleen mensen met een Mac, die zijn totaal niet gepassioneerd daarmee bezig, die zitten echt niet allemaal met monnikenpakken aan te prevelen voor hun mac-altaar, dat heb ik gelukkig nog nooit in het echt gezien.

ajbeefde

Quote from: celerontje on May  9, 2010, 14:04:25
Het is gewoon simpel:
Apple is niet zomaar een fabrikant, maar een fenomeen! ;)

Klopt, en uiteindelijk willen ze allemaal aan de iphone, ipad etc.......... ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Nog even over dat in de tas "frommelen" mijn laptop is maar 1cm dikker dan je iPad en heeft een keyboard, DVD drive, webcam/mic en speelt bluerays probleemloos af, draait office en exchange client. zie het frommelen meer als een -punt voor de iPad aangezien je hem nogal makkelijk breekt.

Maar goed, een ander mobile schilletje/ RSS client om de Telegraaf of NU.nl heen maakt het nog geen "app"  ;D
Daarnaast Nintendo marketshare aan het verliezen aan Apple ?!? phhhhhhh  :laugh:

Maar goed, je bent er in je beleving blij mee, daar gaat het om, maar denk dat de conclusie wel is dat het niks toevoegt en ook niks vervangt. dus een qua functionaliteit volledig stukje redundante coolness

En denk dat qau werken in een vliegtuig, een laptop op je vreetplank toch wel 1.000.0000x ergonimischer is dan met een scheve nek naar je half op je schoot hangende 1 hand vastgehouden iPad kijkt, terwijl je met je andere hand multizoom vingeroefeningen doet waar je vrouw nog rode oortjes van krijgt.

Nee, je moet wel met betere argumenten komen Frank.
JBL PRX Power!

celerontje

Quote from: ajbeefde on May  9, 2010, 14:09:07
Klopt, en uiteindelijk willen ze allemaal aan de iphone, ipad etc.......... ;D
Ik krijg een Scientology-gevoel... :-\

:D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nosoforos

Kunnen we anders niet eens een weddenschap er van maken?  ;) Gewoon inzetten op al die voorspellingen die hier worden opgegooid. Zoals marketshare nintendo-Apple. Dan heeft iemand er nog wat aan.  ;D

ajbeefde

Quote from: celerontje on May  9, 2010, 14:17:10
Ik krijg een Scientology-gevoel... :-\

:D :D :D

;D ;D ;D

Moeten we Raphie maar zien te strikken als predikant....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

oud_account_1

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 13:39:25
@celerontje,
Misvatting, ook mijn iPad speelt gewoon een BD volledig vloeiend af.
Je moet hem alleen wel converteren naar de iPad, en er passen er ook nog eens een boel op :D
Dat kan je toch niet echt een misvatting noemen?
Ik kan ook BD's afspelen op mijn DVD speler, ze moeten alleen geconverteerd worden.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

celerontje

Inderdaad, ik wilde het net zeggen! ;D (maargoed, Apple gebruikers praten zich overal uit! :clapping:)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nosoforos

Dat is een beetje gek gesteld inderdaad. Maar waarom zou je BD's willen kijken op een klein netbook scherm? Onzin functie. Films kijken vind ik sowieso niet belangrijk op mijn mobiele apparaten, dat gebruik ik maar heel zelden. Boeken vind ik veel belangrijker (want er zijn mensen die boeken lezen ;)), maar dan wel met meer mogelijkheden dan die suffe e-readers.

celerontje

Een sitcom kan je prima onderweg kijken, toch? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JeKa

Wat mij opvalt is dat iedereen zo nodig het nut wil zoeken of benoemen. In mijn ogen is de iPad geen vervanger voor andere apparaten, maar gewoon een gadget, een speelgoedje voor volwassenen. Beetje surfen, lezen, spelletje doen. That's it...

GH

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 13:42:49
Zie net je aanvulling.
Hoeveel video wil je in vredesnaam meenemen ?
Ik had hem voor de laatste reis volstaan met meer dan 25 uur video en dat nam gemiddeld 15GB in beslag.
Ik weet niet hoeveel je denkt te kijken maar als ik op reis ben dan geniet ik van het land en de omgeving en kijk ik alleen als in reis.

SD zie ik geen nut in, daarvoor gebruik ik mijn notebook, foto's bewerken etc. daar is hij gewoon niet voor geschikt.

Ik ben op zich tevreden over de Ipad, maar ik ervaar precies wat anderen ook aangeven dat het feitelijk weinig toegevoegde waarde heeft.

Met onderweg bedoel ik niet alleen vakantie.... voor een beetje mobiel werken prefereer ik toch nog steeds een laptop boven mijn Blackberry (prima voor mail en een beetje browsen) of de Ipad. Een 3G versie is al wat beter maar dan moet ik nog een aanvullend abonnement gaan afsluiten en wordt het allemaal wel een beetje erg prijzig. En door die lekkere overstap naar Mini-SIM (totale onzin natuurlijk in een Ipad) is het even wisselen van de sim uit de BB er ook niet bij.
Kortom mijn 13"MPB is niet zoveel omslachtiger en kan zoveel meer dan de Ipad.

Voor vakantie is dan een apparaat waar ik snel een backup van mijn SD kaart mee kan maken dan weer handig, net zoals toch wel wat verschillende video's. En dan zou een SD kaart slot of een USB aansluiting op de Ipad erg handig zijn. Nu moet ik alsnog syncen met een laptop, kan ik net zogoed alleen een laptop meenemen. Een Ipad is wellicht nog iets handiger in het vliegtuig, maar op de laatste vluchten is mijn laptop ook prima bevallen (en die 13"MPB gaat tegenwoordig ook 10uur mee....).

Dus ik ben tevreden, maar zie niet heel veel toegevoegde waarde. En als de hype een beetje voorbij is moet ik nog zien dat het een succes blijft. Zeker de Wifi modellen blijven toch zeer beperkt... en 3G vervangt niet de smartphone, dus de toegevoegde waarde daarvan zie ik ook niet.

Raphie

Quote from: squadra on May  9, 2010, 14:31:55
Dat kan je toch niet echt een misvatting noemen?
Ik kan ook BD's afspelen op mijn DVD speler, ze moeten alleen geconverteerd worden.
Je kan ze ook op je iPod kijken als je ze nog wéér anders converteert :P
JBL PRX Power!

Raphie

#515
Quote from: ajbeefde on May  9, 2010, 14:30:10
;D ;D ;D

Moeten we Raphie maar zien te strikken als predikant....  ;D
ik ben agnost, onder de kap is het per slot van rekening allemaal Intel, Seagate, ATI, Nvidia..... Apple gebruikers maken het alleen allemaal onnodig speciaal. echt IEDEREEN praat bijv over backups, behalve bij Apple daar hebben ze het over (fluisterend) wooooohhhhhhhh......... "The Time Capsule......"
JBL PRX Power!

Raphie

nog maar een paar dan

JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

#518
ipad pro:

 :worship:

JBL PRX Power!

oud_account_1

Quote from: Raphie on May  9, 2010, 15:36:24
Je kan ze ook op je iPod kijken als je ze nog wéér anders converteert :P
Dat hebben ze bij Apple nog niet gerealiseerd dan zeker, dat je ook BR kan afspelen op de iPod.
Slechte marketeers daar ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

celerontje

Quote from: Raphie on May  9, 2010, 15:37:57
ik ben agnost, onder de kap is het per slot van rekening allemaal Intel, Seagate, ATI, Nvidia..... Apple gebruikers maken het alleen allemaal onnodig speciaal. echt IEDEREEN praat bijv over backups, behalve bij Apple daar hebben ze het over (fluisterend) wooooohhhhhhhh......... "The Time Capsule......"
Bij ''The Time Capsule'' moet ik aan die maffe film ''Knowing'' denken! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

J.A.F._Doorhof

Jammer dat je meteen als fanboy word bestempeld inderdaad.
Ik ben nog niet zo lang Apple gebruiker maar vind wel dat er bij voorbaat gewoon soms een soort van directe haat of belachelijkmakerij bij mensen is als het om Apple gaat.

Feit is dat in mijn situatie het een enorme verbetering is. Ik ben inmuum voor gadgets, zonde van het geld. De iPad echter zie ik als veel meer.

Maar goed als ik en vele andere er maar blij mee zijn. Kijk naar de verkoopcijfers niemand heeft dat ooit gehaald met een gadget dus er zou toch wat meer moeten zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Frank, we zitten gewoon wat lol te maken. ;D
Voor een filmpje kijken onderweg is een iPad zeker handiger dan een flaptop, da's waar.

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 16:32:36
Ik ben inmuum voor gadgets, zonde van het geld. De iPad echter zie ik als veel meer.
't Blijft een gadget, maar wel een nuttige. ;D (kijk maar naar eens naar het mobieltje ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

#524
Gadget bij mij is iets dat je denkt te moeten hebben maar zo beperkt is dat het binnen een week op de schroothoop van andere gadgets ligt. ;)

Ik denk dat de meeste neezeggers wel overstag gaan als hij eenmaal hier uit is. Zoals gezegd wilde ik hem ook niet.
Ik heb hem trouwens ook voor magazines en kan dat ook pas goed gebruiken in juli jammer genoeg.
Google maar eens op magazine + iPad ;) vooral vi en science zijn baanbrekend.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"