iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Ik denk dat de review op tweakers een heel goed beeld geeft van wat de iPad wel en niet is en kan. Persoonlijk zoek ik nog een apparaat dat echt een volwaardig alternatief is voor een papieren notitieblok, zodat ik iets heb om bij vergaderingen aantekeningen te maken. Dat is de iPad in ieder geval duidelijk niet. Verder denk ik dat de conclusie bij tweakers wel een goede is:
QuoteDe marketingafdeling van Apple heeft wederom goed werk afgeleverd: de iPad is hét hebbeding van 2010, waar iedereen wel een leuke toepassing voor weet. De vraag is dan ook niet of de iPad een succes wordt - het is de vraag of de iPad een succes blijft. Apples nieuwste uitvinding is misschien nog wel het beste te vergelijken met een enorme slagroomtaart. Het bezoek zal er steevast met een scheef oog naar kijken, en iedereen prikt graag een vorkje mee - maar een serieuze maaltijd is het niet.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

JeKa

#476
QuoteApples nieuwste uitvinding is misschien nog wel het beste te vergelijken met een enorme slagroomtaart. Het bezoek zal er steevast met een scheef oog naar kijken, en iedereen prikt graag een vorkje mee - maar een serieuze maaltijd is het niet.
:D

J.A.F._Doorhof

Gesproken door iemand die hem niet zelf geprobeerd heeft :D
Ik was ook niet weg van de iPad moet ik heel eerlijk zeggen, ik miste ENORM veel voor mijn gevoel.
TOT je de apps ziet die voor de iPad geschreven zijn, en je ziet de magazines, dan pas ga je je realiseren dat dit gewoon een "gamechanger" is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Ik heb niet de hele thread gelezen maar ik vraag me 1 ding af. Ik las een tijdje terug dat de verwachtte prijs voor de ipad in nederland (goedkoopste versie) rond de 450 euro zou komen. Tot mijn verbazing zie ik nu prijzen van 700 euro of meer. Worden we gen**id door grijze importeurs of was die eerste schatting heel erg veel te optimistisch?

Ben zelf ook erg geinteresseerd in een padje, maar niet voor 700 euro!

Raphie

Ik heb hem (nog)niet, heb er ook nog (geen) doel voor gevonden. Van al die Harmony/Pronto Multitouch remote natte dromen krijg ik toch geen strakke plasser en boeken lees ik niet, laat staan eBooks. een iPhone met al die (on)zinnige apps heb ik tot op heden ook nog kunnen vermijden.

Dus denk dat de tweakers conclusie wel correct is, ziet er geil uiit, hoge aaibaarheids factor, maar wat moet je er in vredesnaam mee.....
Het is geen telefoon, het is een veels te dure eBook reader, het is te onhandig als functioneel vervanger van laptop
en hoeveel virtuele bierglaasjes wil je nog leegschenken als je van portait naar landscape kantelt.

ik bedoel, de gimmick van kijk eens hoe creatief ik met aspect ratio en multitouch kan omgaan voegt nog steeds niks toe aan daadwerkelijk nuttige apps, die het "kijk mij eens met mijn gadget" gehalte ontstijgen.
JBL PRX Power!

AllStar

Quote from: Audioloog on May  9, 2010, 11:47:45
Ik heb niet de hele thread gelezen maar ik vraag me 1 ding af. Ik las een tijdje terug dat de verwachtte prijs voor de ipad in nederland (goedkoopste versie) rond de 450 euro zou komen. Tot mijn verbazing zie ik nu prijzen van 700 euro of meer. Worden we gen**id door grijze importeurs of was die eerste schatting heel erg veel te optimistisch?

Ben zelf ook erg geinteresseerd in een padje, maar niet voor 700 euro!

Bij de lancering in NL ga je gewoon rond de 480 / 500 Euro betalen voor een iPad. Neem aan dat je begrijpt dat het aanbod in NL nu allemaal import is? :)

J.A.F._Doorhof

#481
@Raphie,
Duik eerst eens in het apparaat voordat je er een conclusie over trekt.
Ik HAAT apps als de bierglazen, lightsabers etc.

Echter ik lees elke dag :
Appolicious (technews)
Break.com (filmpjes met humor)
Mashable! (news)
Newsy (zeer baanbrekende news app met video en reactie topics)
NPR (news)
NYTimes selection (tech sectie)
USA today
iWereld (news/forum)
NU.nl (news)
Telegraaf (news)

Voordeel door de snelle manier van hoe de apps werken is dat je AL dat nieuws filtert en leest in een record tijd.
Als ik dat uit de kranten of websites moet halen ben ik veel langer bezig, en die tijd kan ik productief besteden.


En verder gebruik ik erg vaak
The weather channel (is voor mij soms belangrijk ivm planning van buiten activiteiten)
TV guide (heeft er voor gezorgd dat ons abbo op de TV gids verleden tijd is)

Denk verder op de iPad aan de waanzinnige apps zoals :
IMBD (trailers in HD, reviews, informatie over de film, vind de iPad app zelfs beter dan de online versie)
Amazon (shoppen voor boeken, films etc. en bewaren in een lijst voor latere aanschaf in combinatie met de PC/MAC versie)

Verder is het IDEAAL voor op reis.
Ik hou Brian rustig met games waar hij echt wat aan heeft en die gewoon leuk zijn.
Denk bv aan zoek de verschillen (erg leuk voor kinderen/volwassenen in de leeftijd 8-99)
Zelf kijken we er films op in het vliegtuig, blaast elk entertainment set weg die de vliegtuig maatschappij je geeft.

Daarnaast heeft de iPad en ook iPhone ervoor gezorgd dat ik VEEL efficiënter werk, ik heb continue een agenda die up to date is (word via mobile me gesynced met al onze mac's, PC's en iPhones), mails worden elk uur gechecked voor het bedrijf, twitter word bijgehouden etc.

Eigenlijk gaat de lijst maar door en door.
En dan gebruik ik hem niet eens voor navigatie maar bv een app als ARROUND me is ideaal en heeft al verschillende keren ons een paar leuke alternatieven geboden voor bv restaurants, supermarkten etc.

Daarnaast heeft de iPad nu ook een app genaamd NOW PLAYING waarbij je aan de hand van je locatie een overzicht krijgt van de dichts bij zijnde bioscopen en wat er draait.

En voor de mensen die marktplaats, ebay etc. willen volgen, ook dat kan.
en dan hebben we natuurlijk nog even vergeten dat de iPhone (ipad vind ik in mindere mate geschikt) een volledige iPod is en natuurlijk radio ondersteund via streaming over internet, Skype, MSN...................... etc. etc.

Een paar jaar geleden zat ik in hetzelfde gedeelte als jij, wat moet je ermee....
Nu zou ik me geen leven zonder iPhone kunnen voorstellen, elk uur naar mijn pc moeten rennen om de mail te checken als ik wat belangrijks verwacht..... pfff echt niet, gewoon lekker relaxed doen wat je wilt en af en toe even snel checken op je iPad of iPhone :D
Scheelt een hoop stress, vooral onderweg.

En nogmaals dit is maar een HELE KLEINE selectie van wat er kan, heb zeker nog veel meer toepassingen maar denk dat dit al voldoende is :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Quote from: AllStar on May  9, 2010, 12:18:32
Bij de lancering in NL ga je gewoon rond de 480 / 500 Euro betalen voor een iPad. Neem aan dat je begrijpt dat het aanbod in NL nu allemaal import is? :)
Dat van die import begrijp ik, het prijsverschil van 250 euro echter niet  :D  :baaa:

celerontje

Gelukkig is 't ''piece of cake'' om 'm zelf te importeren uit een ander EU land. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: celerontje on May  9, 2010, 12:35:45
Gelukkig is 't ''piece of cake'' om 'm zelf te importeren uit een ander EU land. ;)
Is ook een optie inderdaad  ;)

Raphie

Frank, wat je dus eigenlijk zegt:
1. leuke internet PC (alles wat je noemt zijn gewoon websites)
2. wat leuke spelletjes (geef je een kleuter liever een nintendo DS of laat je hem spelen met een iPad?) daarnaast zijn er 1000enden educatieve websites :lookaround:
3. filmpjes doen het beter op een laptop, mooier scherm, meer cpu power etc

voor mij nog steeds geen toegevoegde waarde, sterker nog, ik kan het nieuws checken terwijl mijn  kleine op z'n DS speelt.
maar goed hij blijft er wel geil uitzien
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

1. apps zijn geen websites, wederom kijk er eens serieus naar.
Natuurlijk kun je surfen en mailen, maar de apps zijn echt RADICAAL anders dan een website.

2. Nintendo is marktaandeel aan het verliezen aan de iPhone en iPad omdat de games vaak gratis zijn of minder dan 2.00 euro kosten.
Games zijn trouwens niet voor kleuters (beetje denigrerend) Ik ben zelf gek op games zoals wordshaker, solitair en zoek de verschillen.
Allemaal gratis trouwens en grafisch ERG mooi, daar kan geen DS of PSP tegen op.

3. Filmpjes doen het zeer zeker niet BETER op een laptop.
Mooier scherm zou ik niet willen zeggen, wederom kijk naar het scherm van de iPad, als ik hem vergelijk met de gemiddelde PC notebook dan weet ik wel welke wint :D (de iPad).
Een notebook kan ik niet mee werken in een vliegtuig, ik zit al opgesloten tussen de stoelen, als ik dan ook nog een notebook moet bedienen en vast houden, dat werkt gewoon niet.
Daarnaast ken ik geen notebooks die ik even snel ergens in een tas frommel, 10 uur video afspeelt op een lading, en die de formfactor hebben van de iPad.

Nogmaals ik had ook mijn vooroordelen klaar, vooral op het feit dat ik al een iPhone had en geen toegevoegde waarde zag.
TOT ik de apps dus echt zag en dan vooral de vormgeving en de combinatie met video/audio het is echt simpelweg waanzinnig, en vandaar dat ik er ook toch maar direct 1 gekocht heb, eigenlijk al na een demo van alleen maar Newsy en IMDB :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Quote from: Raphie on May  9, 2010, 12:59:32
daarnaast zijn er 1000enden educatieve websites :lookaround:

Als de kleine alleen maar educatieve spelletjes heeft is deze er ook snel op uitgekeken    ;)

Maar op papadag kan je dan toch samen met de ipad gezellig knus op de bank zitten.....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 12:28:09
@Raphie,
Duik eerst eens in het apparaat voordat je er een conclusie over trekt.
Ik HAAT apps als de bierglazen, lightsabers etc.

Echter ik lees elke dag :
Appolicious (technews)
Break.com (filmpjes met humor)
Mashable! (news)
Newsy (zeer baanbrekende news app met video en reactie topics)
NPR (news)
NYTimes selection (tech sectie)
USA today
iWereld (news/forum)
NU.nl (news)
Telegraaf (news)

Voordeel door de snelle manier van hoe de apps werken is dat je AL dat nieuws filtert en leest in een record tijd.
Als ik dat uit de kranten of websites moet halen ben ik veel langer bezig, en die tijd kan ik productief besteden.


En verder gebruik ik erg vaak
The weather channel (is voor mij soms belangrijk ivm planning van buiten activiteiten)
TV guide (heeft er voor gezorgd dat ons abbo op de TV gids verleden tijd is)

Denk verder op de iPad aan de waanzinnige apps zoals :
IMBD (trailers in HD, reviews, informatie over de film, vind de iPad app zelfs beter dan de online versie)
Amazon (shoppen voor boeken, films etc. en bewaren in een lijst voor latere aanschaf in combinatie met de PC/MAC versie)

Verder is het IDEAAL voor op reis.
Ik hou Brian rustig met games waar hij echt wat aan heeft en die gewoon leuk zijn.
Denk bv aan zoek de verschillen (erg leuk voor kinderen/volwassenen in de leeftijd 8-99)
Zelf kijken we er films op in het vliegtuig, blaast elk entertainment set weg die de vliegtuig maatschappij je geeft.

Daarnaast heeft de iPad en ook iPhone ervoor gezorgd dat ik VEEL efficiënter werk, ik heb continue een agenda die up to date is (word via mobile me gesynced met al onze mac's, PC's en iPhones), mails worden elk uur gechecked voor het bedrijf, twitter word bijgehouden etc.

Eigenlijk gaat de lijst maar door en door.
En dan gebruik ik hem niet eens voor navigatie maar bv een app als ARROUND me is ideaal en heeft al verschillende keren ons een paar leuke alternatieven geboden voor bv restaurants, supermarkten etc.

Daarnaast heeft de iPad nu ook een app genaamd NOW PLAYING waarbij je aan de hand van je locatie een overzicht krijgt van de dichts bij zijnde bioscopen en wat er draait.

En voor de mensen die marktplaats, ebay etc. willen volgen, ook dat kan.
en dan hebben we natuurlijk nog even vergeten dat de iPhone (ipad vind ik in mindere mate geschikt) een volledige iPod is en natuurlijk radio ondersteund via streaming over internet, Skype, MSN...................... etc. etc.

Een paar jaar geleden zat ik in hetzelfde gedeelte als jij, wat moet je ermee....
Nu zou ik me geen leven zonder iPhone kunnen voorstellen, elk uur naar mijn pc moeten rennen om de mail te checken als ik wat belangrijks verwacht..... pfff echt niet, gewoon lekker relaxed doen wat je wilt en af en toe even snel checken op je iPad of iPhone :D
Scheelt een hoop stress, vooral onderweg.

En nogmaals dit is maar een HELE KLEINE selectie van wat er kan, heb zeker nog veel meer toepassingen maar denk dat dit al voldoende is :D

Mooie overview voor personen die het nut er nog steeds niet van in willen zien....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

#489
Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 13:07:50
3. Filmpjes doen het zeer zeker niet BETER op een laptop.
Mooier scherm zou ik niet willen zeggen, wederom kijk naar het scherm van de iPad, als ik hem vergelijk met de gemiddelde PC notebook dan weet ik wel welke wint :D (de iPad).
Een notebook kan ik niet mee werken in een vliegtuig, ik zit al opgesloten tussen de stoelen, als ik dan ook nog een notebook moet bedienen en vast houden, dat werkt gewoon niet.
Daarnaast ken ik geen notebooks die ik even snel ergens in een tas frommel, 10 uur video afspeelt op een lading, en die de formfactor hebben van de iPad.

Nogmaals ik had ook mijn vooroordelen klaar, vooral op het feit dat ik al een iPhone had en geen toegevoegde waarde zag.
TOT ik de apps dus echt zag en dan vooral de vormgeving en de combinatie met video/audio het is echt simpelweg waanzinnig, en vandaar dat ik er ook toch maar direct 1 gekocht heb, eigenlijk al na een demo van alleen maar Newsy en IMDB :D

Maar mijn laptop speelt een BD volledig vloeiend af, jouw iPad niet! :P :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

GH

#490
Heb er zelf ook een aangeschaft maar kan me toch niet helemaal vinden in dit jubelverhaal.... zeker niet omdat er voor het gemak maar even de functionaliteiten van een Iphone bij worden opgeteld.

Voor mij is de Ipad prima te gebruiken met de vele apps, en het is leuk voor het afspelen van video.

Maar toch blijft het probleem dat ik nog steeds een laptop en een smartphone nodig blijf hebben onderweg. Dus gaan in de praktijk de Blackberry en de MBP 13" mee, en niet ook nog eens de Ipad.

Dingen die ik vooral mis zijn een SD kaart slot en/of een USB aansluiting voor bijvoorbeeld een externe HD, dan kun je tenminste nog wat video bestanden meenemen zonder ook een laptop mee te sjouwen.

J.A.F._Doorhof

@celerontje,
Misvatting, ook mijn iPad speelt gewoon een BD volledig vloeiend af.
Je moet hem alleen wel converteren naar de iPad, en er passen er ook nog eens een boel op :D
LET WEL, je moet hem wel zien als waarvoor hij bedoeld is, in het vliegtuig boeit het me erg weinig of ik 1080P of 720P of 480P zit te kijken.
meestal zit ik ook geen films te kijken maar bv live concerten, podcasts, documentaires, cabaret etc.
Films bewaar ik voor het grote scherm en zeker ook niet een laptop.

@GH,
Waarvoor heb je een notebook nodig voor onderweg ?
Begrijp me goed, ik heb de iPad nooit bij me als ik "gewoon" onderweg ben.
Ik neem hem mee op reis, de notebook heb ik dan ook bij me maar in de tas, die gebruik ik in het hotel als ik grote bestanden moet verwerken.
Mails etc. op reis gaan tegenwoordig nagenoeg allemaal via de iPad (veel makkelijker en sneller).
Je moet de iPad ook niet direct als vervanging van de notebook zien, die val trapte ik ook in en toen viel hij me tegen.
ECHTER.... ik zie het als een device tussen de iPhone en notebook in, en merk dat ik mijn iPhone (thuis) VEEL minder gebruik en op reis mijn notebook veel minder.

Wacht ook even tot de app store voor Nederland echt gaat draaien en er meer echte iPad apps komen, het ding is net op de markt, en als ik bekijk wat er na ongeveer een maand al te krijgen is dan verheug ik me op het komende jaar :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Zie net je aanvulling.
Hoeveel video wil je in vredesnaam meenemen ?
Ik had hem voor de laatste reis volstaan met meer dan 25 uur video en dat nam gemiddeld 15GB in beslag.
Ik weet niet hoeveel je denkt te kijken maar als ik op reis ben dan geniet ik van het land en de omgeving en kijk ik alleen als in reis.

SD zie ik geen nut in, daarvoor gebruik ik mijn notebook, foto's bewerken etc. daar is hij gewoon niet voor geschikt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

#493
Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 11:44:08
Gesproken door iemand die hem niet zelf geprobeerd heeft :D
Als dit op mij gericht was: nee, ik heb 'm inderdaad niet geprobeerd. Maar de reviewers op tweakers wel en de conclusie die ik quotte kwam dus ook daar vandaan. Ik zeg alleen dat ik, op grond van wat ik lees wat het ding kan, mij wel kan vinden in die conclusie.
QuoteIk was ook niet weg van de iPad moet ik heel eerlijk zeggen, ik miste ENORM veel voor mijn gevoel.
TOT je de apps ziet die voor de iPad geschreven zijn, en je ziet de magazines, dan pas ga je je realiseren dat dit gewoon een "gamechanger" is.
Tja, voor jou zal die vlieger misschien opgaan maar ik zie eerlijk gezegd in geen enkel van de punten die je hierboven aanhaalt ook maar 1 argument dat mij van mening doet veranderen over dit apparaat. Overigens:
Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 13:07:50
2. Nintendo is marktaandeel aan het verliezen aan de iPhone en iPad omdat de games vaak gratis zijn of minder dan 2.00 euro kosten.
Games zijn trouwens niet voor kleuters (beetje denigrerend) Ik ben zelf gek op games zoals wordshaker, solitair en zoek de verschillen.
Allemaal gratis trouwens en grafisch ERG mooi, daar kan geen DS of PSP tegen op.
Ik ben zelf ontwikkelaar van DS games en denk dat ik dus wel mag stellen dat ik hier meer kaas van heb gegeten dan jij, met alle respect :) Nintendo heeft amper marktaandeel aan de iPhone verloren, simpelweg omdat het een andere markt is. De iPhone markt heeft voor serieuze gamedevelopers hét grote nadeel dat er veel te veel op uit komt, waarbij een groot deel ook nog amper wat kost. Daar is als developer geen droog brood in te verdienen. Echt goede games gemaakt door gerenommeerde developers zul je dan ook veel eerder treffen op platformen zoals de DS. Het legale downloadplatform van de DSi (DSiWare) heeft die nadelen niet: daar wordt de markt niet overspoeld door allerlei matige games doordat Nintendo dit veel meer reguleert plus games moeten daar minstens 2 euro kosten. Dat komt de kwaliteit van de games alleen maar ten goede, omdat er dan nog een winstgevend model aan is te knopen. Dat de iPhone grafisch leukere dingen kan doen zal ik niet ontkennen maar als dat een argument voor een goede game is, zijn we snel uitgepraat...
Het grote probleem dat Nintendo op dit moment met de DS heeft is dat kopiëren van games er veel te makkelijk voor is geworden met 'dank' aan al die R4 kaartjes e.d. Echter, met de komst van de DSi en later dit jaar de opvolger, de 3DS die ook echte 3d beelden kan gaan tonen, zal dat zeker weer veranderen. Gamen op de iPhone en verwante platformen is leuk voor af en toe tussendoor, maar als serieus gaming platform zal het nooit dedicated platformen als die van Nintendo verstoten.

Wat me trouwens ook in Frank's reacties hierboven weer opvalt: waarom zijn gebruikers van Apple producten er toch blijkbaar altijd zo op gebrand om hun apparaten te verdedigen als er van anderen kritiek op komt?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

Wij van wc eend...... :D

lees gewoon het nieuws en je ziet dat ALLE portable game makers de iPad/iPhone als concurrent zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2010, 13:48:09
Wij van wc eend...... :D

lees gewoon het nieuws en je ziet dat ALLE portable game makers de iPad/iPhone als concurrent zien.
Je zou zelf ook moeten weten dat wat je in het nieuws leest vaak totaal niet overeenkomt met hoe e.e.a. in werkelijkheid in elkaar zit... Trust me, geen enkele grote game developer ziet de iPad/iPhone als een serieuze opvolger van markten als de DS. Het marktmodel werkt gewoon niet voor echte developers.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Nosoforos

Maar wat is een "serieuze" game? Is een DS serieus? Of moet je dan toch bij een XBox of PS3 zijn? Ik vind die DS dingen toch erg in het vaarwater van iPhone games zitten, gewoon even voor tussendoor. Nintendo zelf zegt overigens dat ze nog geen invloed voelen op hun markt door Apple, maar ze noemen het wel hun nieuwe "vijand".

jasjenl

Ik heb het niet zozeer over serieuze games als wel over serieuze game developers. Dan bedoel ik dus niet de bedrijven die voorheen flashgames/facebook games ontwikkelden en nu ook op de iPhone dingen uitbrengen, maar echte professionele developers die al jaren voor consoles, zoals de DS, PSP, Xbox en Playstation games uitbrengen. Natuurlijk pikken die nu ook wel een graantje mee van de iPhone markt, sterker nog: dat doen wij zelf ook, alleen wordt dat meestal uitbesteed aan low-cost developers die je in bijv. oost europa bij bosjes kunt vinden. De echte grote development teams gaan echter echt niet in die iPhone/iPad markt duiken, die blijven gewoon voor echte gaming platforms ontwikkelen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Nosoforos

Ja, dat snap ik wel. Alleen op een gegeven moment is die markt toch gewoon veel groter? Wie heef er nou een DS? (Ik persoonlijk ken echt helemaal niemand met zo'n ding, lijkt me ook meer bij een bepaalde leeftijdscategorie horen?) Terwijl ik zo onderhand nauwelijks mensen ken zonder een iPhone. Of het nou een ideaal systeem is of niet, op een gegeven moment valt daar toch veel meer te halen, of niet?

Erik

#499
Quote from: jasjenl on May  9, 2010, 13:45:06
Wat me trouwens ook in Frank's reacties hierboven weer opvalt: waarom zijn gebruikers van Apple producten er toch blijkbaar altijd zo op gebrand om hun apparaten te verdedigen als er van anderen kritiek op komt?
Tomshardware heeft er zelfs een artikel over geschreven genaaamd "Why Apple Fans Hate Tech Reporters".

http://www.tomshardware.com/news/apple-ipad-ipod-iphone-fanboy,10198.html
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill