iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

ik vind de marketingsstrategie van Apple eigenlijk best wel slim. ze hebben een naam opgebouwd als het gaat om goede degelijk apparatuur, maar ook zeker om design en vooral voor heel veel mensen het hebben hebben effect. en daar maken ze ook zeer goed gebruik van. alles van apple is een beetje apart of anders qua design en daar betaal je dan ook flink voor, maar mensen hebben het er wel voor over dus waarom het er dan niet voor vragen? en het is toch eigenlijk belachelijk dat er bij de iPod niet eens een adapter wordt geleverd, binnenkort moet je zelfs oordopjes er nog los bij gaan halen, maar goed, mensen hebben het er voor over, want men wil het gewoon hebben.

net als alle ander fabrikanten die hun producten gewoon aanpassen aan Apple ipv andersom. zelfde dat Apple er ook gewoon makkelijk mee weg komt om flash niet te gebruiken. de overige fabrikanten zorgen wel voor een andere oplossing.

ik weet 100% zeker dat wanneer microsoft de iPad onder hun naam op de markt had gebracht er veel meer commentaar zou zijn geweest op wat het apparaat allemaal NIET kan. grote voordeel van Apple is dan ook nog dat er zo ontzettend veel applicaties voor zijn/komen waardoor het door de vingers wordt gezien, want "het komt uiteindelijk wel goed"

nu is het eigenlijk nog maar een heel beperkt hebbedingetje, maar gegarandeerd dat het in 1 jaar gigantische sprongen vooruit gaat maken qua mogelijkheden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

danielo

Quote from: The Vampire on May  3, 2010, 01:31:00
net als alle ander fabrikanten die hun producten gewoon aanpassen aan Apple ipv andersom. zelfde dat Apple er ook gewoon makkelijk mee weg komt om flash niet te gebruiken. de overige fabrikanten zorgen wel voor een andere oplossing.

Oja noem eens wat telefoons waar de complete flash player al op draait zonder problemen ? Volgens
mij is dat er nl nog geen 1. Adobe beloofd al een tijdje dat het snel 10.1 gaat uitbrengen voor android
maar feit is volgens mij dat 99% van de smartphones nu geen flash doen op een normale manier.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Dat is inderdaad gewoon een van de redenen. Er wordt al jaren beloofd dat er een goede mobiele flash player komt. Maar die blijft uit... Wat moet je dan? Ik snap dat ze hun conclusie hebben getrokken. Adobe heeft de afgelopen jaren zeer veel moeite gehad om voor de 2 platformen waarop flash bestond geregeld met updates te komen, en veiligheidslekken te dichten. Dan zouden ze nu opeens out of the blue in staat moeten zijn om EN die 2 platformen PLUS een mobiele variant voor Android, Windows Mobile, iPhone OS te kunnen leveren zonder problemen? De eerste ervaringen die staan beschreven van flash 10.1 op Android zijn slecht. Er is simpelweg geen enkele aanwijzing dat ze dit voor elkaar zouden kunnen krijgen, ze hebben echt wel de kans gehad, het is niet alsof ze redeloos opzij worden geschoven.
En verder is het hun tactiek van Apple om een product op de markt te brengen dat zich zal gaan ontwikkelen, zoals hierboven ook gezegd wordt eigenlijk. Ik ben daarom ook nooit zo geïnteresseerd in de eerste generatie. Maar prima als er een hoop mensen zijn die wel als eersten het diepe in willen duiken en met hun eerste ervaringen willen zorgen voor verbeteringen. Wat je ziet is dat er dan op de lange termijn een daadwerkelijke verschuiving/revolutie heeft plaatsgevonden.
De tablets die het de afgelopen tijd hebben geprobeerd waren soms niet meer dan een netbook met een touchscreen. In reviews werd er eer kritisch op gereageerd. Dat vind ik wel fascinerend. Kennelijk willen we van een tablet toch iets anders dan dat het gewoon een touchscreen computer is. En dat wisten we eigenlijk natuurlijk al, want die dingen bestaan al 10 jaar zonder enig succes.
Je kunt niet alles in 1 keer bieden, en het ook nog goed doen, dan verzuip je. En dat is precies wat er met de HP Slate is gebeurd (en in mindere mate de Courier, dat was zelfs alleen een concept).

J.A.F._Doorhof

Vandaag weer terug gekomen, en geen douane controle :D

Ik wil hier toch wel wat aanvullen.
Zoals altijd word een product gemaakt of gebroken door de apps.
Ik was NOOIT van plan een iPad ook echt aan te schaffen (niet nu tenminste), in New York had een gastspreker op mijn workshops er wel 1 en ben ik ermee aan het spelen geweest en heb hem de dag erna gekocht.

Je kan eeuwig rond blijven praten of Apple teveel rekent of dat de producten gadgets zijn of niet maar ik kan je uit EIGEN ervaring vertellen dat dit echt zo een product is waarvan je eerst denkt, "tja, toch maar niet, kan alles met de iPhone" en als je hem eenmaal hebt dan slaat toch echt het enthousiasme  toe, kijk naar de ECHTE iPad apps zoals bv Newsy en je bent binnen een paar minuten overtuigt.
Dit is echt een product waarvan je na een paar dagen denkt "Hoe kan ik ooit nog zonder"
En dan niet te spreken over de WAANZINNIGE beeldkwaliteit van de video, net 7 uur in een vliegtuig gezeten en me ENORM goed vermaakt :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HAL

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  3, 2010, 09:57:43
Vandaag weer terug gekomen, en geen douane controle :D

Ik wil hier toch wel wat aanvullen.
Zoals altijd word een product gemaakt of gebroken door de apps.
Ik was NOOIT van plan een iPad ook echt aan te schaffen (niet nu tenminste), in New York had een gastspreker op mijn workshops er wel 1 en ben ik ermee aan het spelen geweest en heb hem de dag erna gekocht.

Ik heb met de iPad hetzelfde gevoel als bij de iPhone toen die net uitkwam. Ik vond het een stom ding. Het kon helemaal niks in mijn ogen. Geen MMS, navigatie was er niet, geen tethering en zo waren er nog veel meer punten. Ik snapte echt niet waarom je zo'n ding zou willen en ik ben nog wel Applefan. Maar ik heb er nu toch een en ik zou niet meer zonder willen. :)  Nu is de iPad er en ik heb weer precies hetzelfde gevoel. Grote kans dus dat ik er over een jaar of zo toch mee rondloop. :)

reMC

Kun je eigenlijk alle iPhone apps op een iPad draaien?

road rebel

#456
Quote from: Erik on May  2, 2010, 19:35:59
Wat mij betreft on topic EN zonder op de man te spelen, dat vind ik altijd zo irritant en not done.
Puur elkaar "bestrijden" ;D met goede argumenten EN gebruikerservaringen hier neerzetten. Vooral de laatste zie ik nog te weinig. Wel een paar man/vrouw die zeggen er 1 te hebben maar nog niet veel echte ervaringen hier.

Kijk daar zit het hem juist, de ervaringen..
Ik heb de kans gekregen om de iPad over te kopen van een familielid die hem heeft kunnen kopen via zijn werk (amerikaanse leger) maar het uiteindelijk maar niks vond. Aan 489$ zonder enige taks of importheffing denk ik dat iedereen hier hetzelfde gedaan zou hebben. De iPad is een ongelooflijk knap ding, maar om eerlijk te zijn, je kan er niets mee. Zoals ik een aantal pagina's geleden al schreef: vergelijk het best met de iPhone toen die net uitkwam.. De hardware "lijkt" in orde, alhoewel een webcam erop had moeten zijn.

-De accuduur valt reuze mee en gaat behoorlijk lang mee (reken op een 8 a 9 uur bij surfen over wifi, terwijl mijn iphone het na 4u niet meer trekt. De winXP EEEpc van m'n vriendin (eentje met 6 accucellen) geraakt ook niet verder dan een 5tal uur). En dit zonder te moeten prutsen met lichtintensiteit van de beeldscherm.

-de luidspreker valt ook goed mee, maar het is in feite wel om te huilen aangezien het "nog slechter" is dan een gemiddelde notebook.

-in de doos zit er min of meer NIETS meegeleverd. Geen dock, geen hoes, geen oortjes. Enkel een lader en sync kabel. Vroeger was dat toch anders bij apple!

-De vormgeving ligt mij wel, alsook de keuze van materialen, en het aanraakscherm is toch wel erg prettig om te bedienen (net zoals dit ook het geval is bij de iPhone tov. zijn concurrenten).

-De standaard (native) apps zijn goed maar... standaard. En het grote probleem nu zit hem in het feit dat echte iPad apps op de belgische appstore gewoon ontbreken. Je kan wel gaan werken met een amerikaanse account, maar dan zit je met twee verschillende accounts en eenmaal je jouw belgische apps of liedjes probeert te synchroniseren terwijl je reeds amerikaanse apps hebt geinstalleerd op je iPad is het helemaal om zeep. Ik heb dan ook alle amerikaanse apps erweer afgegooid en wacht op hun komst in de belgische appstore.

-Het afspelen van de iPhone apps (zoals bijvoorbeeld ferrari GT) werkt -zeer- goed maar echt mooi is het niet.

-Het afspelen van filmpjes en series verloopt tot mijn grote verbazing erg prettig. Het blijft natuurlijk een klein scherm, en probeer maar eens een MKV HD op eenvoudige manier op de iPad te krijgen!!  :sleepy:

-Het surfen op het internet is echt zalig, even relaxt al klikkend op het scherm. Probleem is echter wanneer je op een forum terecht komt. Het typen op een scherm blijft nu eenmaal iets lastiger en trager dan op een toetsenbord, alhoewel het typen op de iPad prettiger is dan op een pc met aanraakscherm.

-het lezen van boeken op de iPad daar heb ik nu niet echt ervaring mee. Mijn pogingen tot nu toe zijn steeds kort gebleven, ik denk dan ook niet dat ik echt romans erop zal gaan lezen. Wel zie ik de iPad als de ideale manier om tijdschriften of nieuws te bekijken!

Dus om eerlijk te zijn ligt de iPad nu in zijn doos in de kast. Komt op zich goed van pas aangezien voor mij de examens naderen. Over enkele maanden zal die er wel weer uit mogen..

Ik geloof wel degelijk in een tabletPC die op een beperkte en lichte OS draait. Alleen wordt het zelf aanpassen en wachten tot de websites en diverse dienstproviders zich hebben aangepast (wat een kwestie van tijd is). Denk maar aan een alternatief voor flash, het standaard gebruiken van de gepaste video formaten.
De markt zit weldegelijk op zoiets te wachten, denk aan in-car entertainment, aan de medische sector, aan verkopers/vertegenwoordigers, aan domotica... sterker nog, ik denk dat de iPad DE ideale beginnerscomputer is! Geen lastige balken, verkenners en 10.000 bestandjes waarmee de gemiddelde "nog niet geinformatiseerde persoon" zit te strijden. Ik denk dan speciaal aan mijn schoonmoeder, of oudere kenissen ofnog mijn grootvader. Met een iPad kan je minder dan een gewone computer, maar het is voor iedereen toegankelijk.
En de prijs is gewoonweg een prikje van hetgeen ervoor bestond (probeer maar eens aan autopc voor minder dan 500euro te maken, of een touchpanel voor het bekijken-besturen van een RX toestel enz)

NewHT

Quote from: reMC on May  3, 2010, 10:57:27
Kun je eigenlijk alle iPhone apps op een iPad draaien?

Tot nu toe worden al mijn I-phone apps via I-tunes ook keurig op mijn I-Pad gezet en functioneren prima. Bij de meeste Apps in de US store staat ook al vermeld dat hij compatible is met Touch, I-Phone en I-Pad.

Zelfs mijn navigatie software is op mijn I-Pad overgezet en functioneert uitstekend, met dien verstande dat hij oneindig op een GPS signaal blijft wachten, maar das niet zo gek natuurlijk....

DVDGuy

De iPad van Apple is vanaf vrijdag 28 mei 2010 verkrijgbaar in Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.
Nederlandse gadgetliefhebbers moeten nog een paar maandjes langer geduld hebben.

Apple is van plan om iPad in juli 2010 uit te brengen in Nederland, België, Hongkong, Ierland, Luxemburg, Mexico, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk en Singapore.
De exacte datum en de prijzen maakt het bedrijf op een later tijdstip bekend.

Gadgetliefhebbers in de landen waar de populaire tablet van Apple eind deze maand al verschijnt, kunnen vanaf aanstaande maandag zowel het wifi-only als 3G model alvast bestellen in hun online Apple store.

In de Verenigde Staten heeft Apple inmiddels meer dan een miljoen iPads verkocht, en hebben klanten meer dan 12 miljoen apps gedownload uit de App Store, plus meer dan 1,5 miljoen e-boeken uit de nieuwe iBookstore.

[Bron: De Telegraaf DIGI Taal]
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Erik

Apple slaat Nederland inderdaad over voor de eerste ronde van de internationale verkoop van de iPad. De tweede ronde, mét Nederland, volgt eind juli.

De tablet komt, zoals eerder al aangekondigd, eind deze maand eerst uit in negen andere landen. De lanceerdatum is 28 mei en de landen zijn Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland, meldt Apple. Consumenten in die landen kunnen vanaf aanstaande maandag pre-orders plaatsen voor de iPad. Dat is dan voor zowel de WiFi- als de 3G-uitvoering.
Tweede ronde

Nederland komt eind juli aan de beurt. Apple doet dan een tweede ronde voor landen buiten de Verenigde Staten. De iPad komt dan officieel uit in Nederland, naast ook België, Hongkong, Ierland, Luxemburg, Mexico, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk en Singapore. De exacte datum, de prijzen en de datum voor de start van de voorverkoop worden nog bekendgemaakt.

Eerder heeft Apple al de internationale lancering en verkoop van zijn tablet uitgesteld. Oorspronkelijk zou het apparaat eind april uitkomen op landen buiten de Verenigde Staten, maar dat is opgeschort naar eind mei. Dit vanwege de grote vraag in de VS. Daar zijn inmiddels al ruim een miljoen exemplaren verkocht.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

JBL PRX Power!

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Raphie

#462
Maar goed, voor de mensen die er dus nu nog steeds overheen gelezen hebben:  ;D

Quote from: Erik on May  7, 2010, 17:33:51
Apple slaat Nederland inderdaad over voor de eerste ronde van de internationale verkoop van de iPad. De tweede ronde, mét Nederland, volgt eind juli.

De tablet komt, zoals eerder al aangekondigd, eind deze maand eerst uit in negen andere landen. De lanceerdatum is 28 mei en de landen zijn Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland, meldt Apple. Consumenten in die landen kunnen vanaf aanstaande maandag pre-orders plaatsen voor de iPad. Dat is dan voor zowel de WiFi- als de 3G-uitvoering.
Tweede ronde

Nederland komt eind juli aan de beurt. Apple doet dan een tweede ronde voor landen buiten de Verenigde Staten. De iPad komt dan officieel uit in Nederland, naast ook België, Hongkong, Ierland, Luxemburg, Mexico, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk en Singapore. De exacte datum, de prijzen en de datum voor de start van de voorverkoop worden nog bekendgemaakt.

Eerder heeft Apple al de internationale lancering en verkoop van zijn tablet uitgesteld. Oorspronkelijk zou het apparaat eind april uitkomen op landen buiten de Verenigde Staten, maar dat is opgeschort naar eind mei. Dit vanwege de grote vraag in de VS. Daar zijn inmiddels al ruim een miljoen exemplaren verkocht.

JBL PRX Power!

aMUSEd

goed nieuws, nu hopen dat ze de datum halen.

Erik

#464
Volgens mij wordt omstreeks juni / juli de nieuwe iPhone aangekondigd, benieuwd of die dan in januari in NL te koop is ;D
Zelfs Belgie krijgt hem in mei ???
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aMUSEd

Prijzen van ipad in Frankrijk zijn bekend: vanaf 499 euro.

Wat is nu precies de lol van 3G, is dit een must of niet?
Welke functionaliteit moet je missen zonder 3G?

GH

Volgens mij vanaf €479 en dan telkens een verhoging met €100... 3G vanaf €579.

neptune

#467
Quote from: aMUSEd on May  7, 2010, 21:01:19
Prijzen van ipad in Frankrijk zijn bekend: vanaf 499 euro.

Wat is nu precies de lol van 3G, is dit een must of niet?
Welke functionaliteit moet je missen zonder 3G?
alle mobiele internet en email functionaliteiten ;) (zijnde niet wifi :D )

Maar als je een jailbroken Iphone hebt kan je tetheren en heb je die (ipad) 3g niet nodig...
zet hier iets neer

Raphie

ziet dan wel lame uit, zo'n iPad aan je oor  ;D
JBL PRX Power!

Erik

#469
Quote from: Raphie on May  7, 2010, 22:22:34
ziet dan wel lame uit, zo'n iPad aan je oor  ;D
Niet als je flaporen hebt  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

bellen met 2 handen  ;D
JBL PRX Power!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Yes, wonderful, I see ''the light'' beside me! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

neptune

zet hier iets neer

aMUSEd

Quote from: neptune on May  7, 2010, 21:44:12
alle mobiele internet en email functionaliteiten ;) (zijnde niet wifi :D )

Maar als je een jailbroken Iphone hebt kan je tetheren en heb je die (ipad) 3g niet nodig...
en navigatie neem ik aan?